رمز ارز

معرفی صرافی بینگ ایکس | Bingx

یکی از مسائل مهمی که افراد پس از تصمیم به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌شوند انتخاب صرافی مناسب است. این موضوع زمانی چالشی می‌شود که معامله‌گر برای انتخاب صرافی مورد نظر ناچار به بررسی تعداد زیادی صرافی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌شود.

صرافی‌های زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند برای خرید و فروش و تبدیل ارزها از آن استفاده کنند اما نکته مهم این است که آیا همه صرافی‌ها برای ایرانیان مناسب هستند یا خیر؟ هر چند خوب بودن یک صرافی امری نسبی است زیرا ممکن است یک صرافی از نظر شما خوب و از نظر دیگران عملکردی کاملا ضعیف داشته باشد، بنابراین باید صرافی مورد نظر را با توجه به معیارها و پارامترهای شخصی خودتان انتخاب کنید.

از آنجایی که کشور ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد بسیاری از صرافی‌ها در سطح جهان حاضر به ارائه خدمات خود به کاربران ایرانی نیستند از همین رو گزینه‌های ایرانیان برای انتخاب صرافی محدود می‌شود. با این وجود هنوز هم صرافی‌هایی هستند که مایلند به افراد ایرانی خدمات بدهند.

یکی از این صرافی‌ها، صرافی بینگ‌ایکس (BingX) است. این پلتفرم معاملاتی خدمات نسبتا مناسب و خوبی را به کاربران خود ارائه می‌کند. در ادامه به بررسی این صرافی و معرفی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

صرافی بینگ‌ایکس

این صرافی یکی از صرافی‌های خارجی است که به ایرانیان نیز خدمات خود را ارائه می‌کند. از همین رو در میان کاربران ایرانی تقریبا شناخته شده است. صرافی بینگ‌ایکس در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان بینگ‌بن (BingBon) در سنگاپور تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. پس از آن در سال ۲۰۲۱ نام خود را به بینگ‌ایکس تغییر داد و تا کنون با همین نام شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت این صرافی این است که به کاربران خود در بیش از ۱۰۰ کشور خدمات می‌دهد و این به معنی جهانی بودن این صرافی است که تبعا نشان‌دهنده‌ی اعتبار نسبتا بالای بینگ‌ایکس است.

این صرافی همچنین علاوه بر فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، از نمادهای معاملاتی بازار فارکس هم پشتیبانی می‌کند و به بازار فارکس نیز ورود کرده است و موفق شده کاربران فارکس را نیز به سوی پلتفرم خود بکشاند.

اعتبار صرافی بینگ‌ایکس

از مواردی که به یک صرافی اعتبار می‌دهد عدم وجود گزارشات منفی در خصوص روند فعالیت یک صرافی است. همانطور که گفته شد این صرافی از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کلاهبرداری در خصوص این صرافی اعلام نشده است.

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان دلایلی برای اعتبار صرافی بینگ‌ایکس به آن اشاره کرد رتبه خوب این صرافی در سایت کوین مارکت کپ است. سایت کوین مارکت کپ یک سایت مرجع در حوزه ارزهای دیجیتال است که هر روزه اطلاعات و داده‌های جدید و بروز را در حوزه کریپتوکارنسی منتشر می‌کند و یکی از منابع تحلیلی مهم برای معامله‌گران به شمار می‌رود. در زمان نگارش این مطلب (۱۰ آبان‌ ۱۴۰۱) رتبه صرافی bing x در این سایت ۴۲ است که این یک رتبه قابل قبول برای یک صرافی به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که این صرافی دارای مجوز MSB می‌باشد و علاوه بر این همانطور که گفته شد به بازار فارکس نیز ورود کرده و این مستلزم دریافت گواهینامه‌ها و مجوزهای نظارتی این حوزه است.

با این وجود توجه داشته باشید که وجود مجوزهای یک صرافی برای ایرانیان دلیلی بر امنیت یک پلتفرم نیست چون ممکن است یک صرافی به طور ناگهانی همکاری خود را با کاربران ایرانی قطع کند و با اجباری کردن احراز هویت،‌ ایرانیان را در استفاده از خدمات خود محدود کند، همانگونه که صرافی بایننس مدتی قبل این کار را انجام داد.

معرفی صرافی بینگ ایکس | Bingx

مجهز به سیستم کپی‌تریدینگ

یکی از ویژگی‌هایی که صرافی بینگ‌ایکس را از سایر صرافی‌های هم رده آن متمایز می‌کند این است که این صرافی به سیستم کپی‌تریدینگ مجهز است. در این سیستم افراد قادرند تا از تحلیل و تجزیه معامله‌گران با تجربه استفاده کنند و تحلیل آنان را عینا روی حساب خود پیاده‌سازی کنند. در این بستر معامله‌گرانی که حرفه‌ای و ماهر هستند می‌توانند تا حساب معاملاتی خود را در معرض نمایش افراد قرار داده تا دیگران با بررسی آن‌ها و مقایسه بین آنان،‌ یکی را به عنوان استراتژی مرجع خود برگزینند. پس از آن می‌توانند حساب خود را به حساب تریدر حرفه‌ای متصل کرده و در صورتی که تریدر مرجع خرید یا فروشی انجام دهد،‌ همان معامله روی حساب تریدر مبتدی اعمال می‌شود. به عبارت دیگر با این روش معاملات یک فرد از روی دیگری رونویسی می‌شود.

افراد خیلی زیادی وجود دارند که توانایی تحلیل و تجزیه بازار را دارند و می‌توانند از بازار سود خوبی به دست بیاورند اما به دلیل نداشتن سرمایه کافی قادر به استفاده کامل و بهره‌وری بالا از دانش و تخصص خودشان نیستند. از طرفی نیز افراد زیادی هستند که سرمایه دارند اما از دانش و تجربه کافی برای انجام معاملات برخوردار نیستند و نمی‌توانند از بازار سود مورد نظر خود را به دست بیاورند. این بستر و سیستم به افراد کمک می‌کنند تا به یکدیگر متصل شده و از قابلیت‌های هم استفاده کنند.

خوشبختانه صرافی بینگ‌ایکس این بستر را برای کاربران خود فراهم کرده است تا با بررسی تریدرهای مختلف و انتخاب مورد دلخواه بتوانند از سیستم کپی‌تریدینگ استفاده کنند و به سود برسند.

معامله‌گران باید به این نکته توجه داشته باشند که سیستم کپی‌ ترید در صرافی bing x به همان میزانی که سودآور است می‌تواند خطرناک و دارای ریسک باشد زیرا افراد در این بستر به نوعی سرمایه خود را به دیگری می‌سپارند تا روی آن معامله انجام دهد و در صورتی که معامله‌گر انتخاب‌شده سود کند،‌ حساب کپی‌کننده نیز سود می‌کند و در صورت ضرر، ضرر می‌کند.

به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که تخصص کافی دارند به دانش خود تکیه کنند و اگر مبتدی هستند به دنبال کسب تجربه باشند تا بتوانند مسئولیت معامله خود را به عهده بگیرند.

امکان استفاده از حساب دمو یا آزمایشی

زمانی که افراد شروع به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال می‌کنند، غالبا به دلیل نداشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه متحمل ضرر می‌شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توان از وقوع ضررهای سنگین جلوگیری کرد این است که معامله‌گران قبل از ورود به دنیای واقعی،‌ در فضایی غیر واقعی و مجازی به تمرین بپردازند. این فضا یا حساب معاملاتی، حساب دمو نامیده می‌شود.

خوشبختانه صرافی بینگ‌ایکس با توسعه پلتفرم خود حساب دمو را در اختیار کاربران قرار داده است تا قبل از شروع معاملات حرفه‌ای خود، به خرید و فروش با ارز غیر واقعی بپردازند و بتوانند استراتژی‌های خود را در این بستر تست کرده و ایرادات آن را برطرف کنند. در واقع در حساب دمو، افراد خرید و فروش و معامله را تمرین می‌کنند و بعد از آن که آمادگی لازم را پیدا کردند به معاملات حقیقی و واقعی می‌پردازند.

کاربران در صرافی بینگ‌ایکس به میزان ۱۰۰.۰۰۰ توکن VSD دریافت می‌کنند و با استفاده از این ارز با پلتفرم بینگ‌ایکس بیشتر آشنا می‌شوند. این ارز قابل برداشت نیست و فقط در بخش دمو قابل استفاده است.

نمادهای معاملاتی در صرافی بینگ‌ایکس

از ویژگی‌های یک صرافی خوب که کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند پشتیبانی کردن از نمادهای معاملاتی متنوع است. صرافی بینگ‌ایکس از حدود ۲۸۰ ارز پشتیبانی می‌کند و همچنین امکان معامله بر روی جفت‌ارزها و نمادهای فارکس را نیز برای معامله‌گران خود فراهم کرده است.

صرافی bingx از حداقل ۲۸۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند؛ کاربران در این صرافی قادر به معامله نمادهای فارکس نیز هستند که شامل جفت ارزهای مختلف و نمادهای معاملاتی فارکس مانند طلا، شاخص ها و نفت می‌باشد. این صرافی با افزودن این قابلیت در پلتفرم خود توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است.

معرفی صرافی بینگ ایکس | Bingx

کارمزد در صرافی بینگ‌ایکس

کمیسیون در صرافی بینگ‌ ایکس به دو صورت از کاربران دریافت می‌شود.

این صرافی در زمان انجام معاملات کاربران از آن‌ها کارمزد می‌گیرد. نرخ این کارمزد در معاملات خرید ۰.۰۵ درصد و در معاملات فروش ۰.۰۲ درصد است که تقریبا کارمزد مناسبی است. علاوه بر آن، صرافی بینگ‌ایکس در زمان برداشت سرمایه از صرافی نیز از کاربران خود کارمزدی را دریافت میکند.

پشتیبانی از کاربران

صرافی بینگ‌ ایکس برای پشتیبانی از کاربران خود گروه‌هایی را در تلگرام ایجاد کرده است تا معامله‌گران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند. این گروه‌ها برای ملیت‌ها مختلف است و خوشبختانه برای فارسی‌زبانان نیز پشتیبانی فارسی وجود دارد.

همچنین این صرافی از طریق تیکت و چت آنلاین ۲۴ ساعته از کاربران خود پشتیبانی می‌کند و سرعت پشتیبانی نیز حد قابل قبولی دارد.

در ادامه به ذکر مزایای این صرافی بصورت فهرست اشاره می‌کنیم:

  • تیم قوی در پشتیبانی کاربران فارسی‌زبان
  • برخورداری از اپلیکیشن موبایل برای نسخه اندروید و IOS
  • عدم نیاز به احراز هویت برای ثبت‌نام
  • امکان انجام معاملات به صورت آتی (فیوچرز) و همچنین معاملات همتا به همتا (P۲P)
  • امکان استفاده از سیستم کپی تریدینگ
  • گردش مالی روزانه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار

به طور کلی نمی‌توان گفت که صرافی بینگ‌ایکس بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان است اما از آنجایی که این صرافی احراز هویت را برای کاربران خود اجباری نکرده است، معامله‌گران ایرانی قادرند به ثبت‌ نام در صرافی بیگ‌ ایکس بپردازند و بصورت روزانه تا سقف ۵۰ هزار دلار برداشت داشته باشند.

جهت آشنایی با صرافی‌های بیشتر، به سایت ایران بروکر مرجع تخصصی بررسی و مقایسه صرافی‌ها و بروکرها مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا