خودرو

معرفی Leapmotor C16 محصول مشترک بین چین و اروپا

ماشین جدید Leapmotor C16، محصولی مشترک بین شرکت های خودروسازی چین و اروپا است که در این مقاله مشخصات کامل این ماشین در اختیار شما قرار می یگرد.

به گزارش تجارت امروز؛ Leapmotor C16، خودروی جدید از زبان طراحی امضایی مشابه Leapmotor C10 استفاده می‌کند که دارای طرح کلی صاف جلویی است که در آن نوار نوری در عرض خودرو می‌گذرد. در قسمت عقب نیز از طراحی چراغ عقب با نماد “LEAPMOTOR” در زیر نمایش داده شده است.

مشخصات فنی Leapmotor C16

لیپ‌موتور C16 یک شاسی‌بلند اندازه متوسط جدید است که با پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی به بازار چین عرضه خواهد شد. چینی‌ها برای توسعه این خودرو، از همکاری برند استلانتیس بهره برده‌اند. Leapmotor C16 پس از عرضه، رقیب آیتو M7 خواهد بود.

Leapmotor C16 براساس پلتفرم انحصاری این شرکت موسوم به Leap 3.0 توسعه یافته است و از جدیدترین زبان طراحی این برند پیروی می‌کند. جلوپنجره بسته با چراغ‌های متمایز، دستگیره‌های درب جمع‌شونده درب‌ها و چراغ‌های عقب به هم پیوسته از جمله المان‌های طراحی لیپ‌موتور C16 هستند. این خودرو با دارا بودن فاصله بین دومحور ۲۸۲۵ میلیمتر، پنج میلیمتر از آیتو M7 بزرگتر است.

نسخه پلاگین هیبریدی لیپ‌موتور C16 از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی استفاده می‌کند که حداکثر قدرت آن‌ها ۲۲۸ اسب‌بخار خواهد بود. این تیپ دارای یک باتری ۲۸.۴ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم آهن فسفات است که با یکبار شارژ ۱۳۴ کیلومتر طی می‌کند. نوع باتری تیپ الکتریکی هنوز مشخص نیست. Leapmotor C16 اولین حضور رسمی خود را در نمایشگاه خودرو پکن در ۲۵ آوریل انجام خواهد داد.

لیپ‌موتور یک برند جدید چینی است که فعالیت خود را با تمرکز بر توسعه خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. Leapmotor همکاری استراتژیکی با گروه استلانتیس دارد که در حال حاضر چهارمین خودروساز بزرگ جهان به حساب می‌آید. خط محصول فعلی این برند شامل چهار خودرو است. این چهار خودرو شامل شاسی‌بلندهای C10 و C11، سدان C01 و هاچ‌بک T03 هستند. Leapmotor C16، پنجمین محصول این شرکت و پرچمدار سبد محصولات آن خواهد بود. برند لیپ‌موتور اعلام کرده است که به زودی وارد بازارهای لهستان و مالزی خواهد شد.

پیشرانه‌های لیپ‌موتور C16 شامل دو نوع هیبریدی و الکتریکی هستند. پیشرانه الکتریکی از نوع آهنربای دائمی سنکرون است که حداکثر ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. Leapmotor C16 با تکیه بر این موتور می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت سرعت بگیرد.

طرح داخلی Leapmotor C16

در داخل، Leapmotor C16 دارای شش صندلی است. رقیب Aito M7 خواهد شد. بعداً C16 می تواند وارد بازار جهانی شود.

قیمت Leapmotor C16

قیمت این خودرو هنوز در بازار اعلام نشده است و به محض اطلاع از قیمت در این سایت قرار خواهیم داد.

 

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا