بین الملل

حزب الله عراق از آغاز مجدد حملات خود به نیروهای امریکایی خبر داد

گردان‌های حزب‌الله عراق ساعاتی پس از شلیک موشک از شمال این کشور به پایگاه آمریکایی در سوریه، اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق تصمیم گرفته‌اند حملات خود به نیروهای آمریکایی در این کشور را از سر بگیرند.

به گزارش تجارت امروز؛ گردان های حزب الله عراق در بیانیه ای اعلام کردند که از سرگیری حملات نتیجه عدم پیشرفت چشمگیر در مذاکرات خروج نیروهای آمریکایی در سفر محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن بوده است.

این گردان ها افزودند آنچه که چندی پیش اتفاق افتاد، تازه آغاز کار بود. این بیانیه اشاره آشکاری به حمله اواخر یکشنبه شب با چندین موشک از شمال عراق به پایگاهی بود که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک جنگنده متعلق به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در واکنش به حمله به یک پایگاه آمریکایی، یک سکوی پرتاب موشک را در آنچه «دفاع از خود» نامید، منهدم کرد.حمله با ۵ موشک
پیشتر یک منبع ویژه به الجزیره گفته بود صدای انفجاری در نزدیکی پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته دو منبع عراقی، حداقل پنج موشک از شهر دمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شده است.

یک منبع امنیتی عراقی همچنین گفت که موشکی از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه تخریب شده الجیر در سوریه شلیک شده است.

فوری؛. حزب الله عراق از از سرگیری حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر حمله با ۵ موشک

این اولین حمله به نیروهای آمریکایی از اوایل فوریه است، زیرا گروه های مسلح در عراق از آن زمان حمله به نیروهای آمریکایی را متوقف کرده اند.

این حمله یک روز پس از یک انفجار مهیب در پادگان کالسو در عراق رخ داد که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از نیروهای الحشد الشعبی کشته شد.

عبدالعزیز المحمداوی، رئیس ستاد الحشد الشعبی، این انفجار را یک حمله اعلام کرد، در حالی که ارتش گفت که در حال بررسی این موضوع است و خاطرنشان کرد که در آن زمان هیچ هواپیمای جنگی در آسمان وجود نداشت.مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت بیشتر حملات به نیروهای ائتلاف آمریکایی را بر عهده گرفت که عمدتاً بین اواسط اکتبر تا اوایل فوریه انجام شد.

حمله هواپیمای بدون سرنشین در ۲۸ ژانویه سه سرباز آمریکایی را در وسط صحرای اردن در مرز با سوریه کشت. در پاسخ، واشنگتن موضع خود را سخت تر کرد و چندین حمله علیه گروه های مقاومت در عراق و سوریه انجام داد.

از ابتدای فوریه اما آرامش نسبی بین دو کشور حاکم شده است.

مقاومت عراق در بیانیه های خود تاکید کرد که این اقدام در راستای همبستگی با فلسطینی ها و در زمینه جنگ غزه بین مقاومت فلسطین و اسرائیل صورت گرفته است.

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه همسایه به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که به گفته آن در حال مبارزه با داعش است که در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد مستقر کرده است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا