گردشگری

مناطق گردشگری باکو و تور های هند

این کاخ واقع در پشت دیوار های شهر قدیمی (ایچری شهر)، یکی از قدیمی تزین نماد های شهر باکو است. این کاخ ساخته شده  در قرن ۱۵ ام، درست زمانی که باکو پایتخت پادشاهی شیروانشاه شد، یکی از معدود ساختمان های قدیمی باقی مانده در باکو است .تصویر این کاخ را می توانید روی اسکناس های ده ماناتی آذربایجان نیز مشاهده کنید. این کاخ در سال ۲۰۰۰،در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

در بازید از این مکان می توانید از گردش در مساجد، کاخ اصلی، مقبره و همینطور از حمام خانه های آن لذت ببرید.

برج دوشیزه

برخ دختر(دوشیزه) بهترین جاذبه گردشگری شهر باکو در تور باکو است. این برج، دومین ساختمان پربازدید باکو می باشد و با ارتفاع ۲۹ متر خودنمایی می کند که به محض رسیدن به بالای این برج،از تماشای مناظر اطراف و زیبایی های آن شگفت زده خواهید شد.

این برج در فاصله قرن های ۷ تا ۱۲ ساخته شده است و دارای ۱۰۰۰ سال قدمت است.

همانند کاخ شیروانشاه، برج دختر نیز در داخل دیوار های شهر قدیمی قرار دارد و با پای پیاده میتوان به آنها دسترسی پیدا کرد.

بلوار باکو

به گزارش سفر باتو ، بلوار باکو شناخته شده با نام رسمی پارک ملی ساحلی، مکانی محبوب برای توریست ها و مردم محلی است  که می توانید دریای خزر و زیباترین منظره شب از باکو را در اینجا مشاهده کنید.مراکز خرید،رستوران ها،چایخانه ها و دیگر جآذبه های گردشگری این مکان هنگام قدم زدن در این بلوار مقابل شما قرار میگیرند.اگر از گرمای باکو خسته شدید و به دنبال هوایی خنک و تازه هستید حتما به این بلوار سر بزنید، سوار قایق شوید و از دریا و هوای آن لذت ببرید.

موزه قدیمی

زمانی منزل خانوادگی زین العابدین تقیه، از بزرگان نفت آذربایجان بوده است و اکنون این بنا به عنوان موزه در خدمت است. این موزه به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول شامل اشیاء ماقبل تاریخ قرون وسطایی است که از سکه های باستانی، لباس، اشیاء نظامی گرفته تا استخوان ها و مقبره های انسانی متفاوت است‌. بخش دوم دارایی های شخصی افراد مشهور تاریخ آذربایجان را در برمیگیرد و بخش سوم عمارت  این خانواده  را در خود جای داده است.

مرکز حیدر علی

این مرکز، توسط زاها حدید ساخته شده  و در سال ۲۰۱۴ جایزه “طراحی سال”را از آن خود کرد. این مرکز شامل گالری حیدرعلی او(حالکم آذربایجان در دوران اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۶۹_۱۹۸۲ و رئیس جمهور آذربایجان در سال های ۱۹۳۳_۲۰۰۳)، گااری هنری، سالن کنسرت و کتابخانه،رستوران و سالن کنفراس می باشد..

این بنا به دلیل معماری بسیار زیبا با رنگ سفید و شفاف،مورد استقبال و بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

 

آتشگاه

این معبد در تور هند که در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر در منطقه سوراخانی قرار دارد، به عنوان مکانی از آتش ابدی شناخته شده است. تاریخچه این معبد به قرن ۱۸ برمیگردد که معامله گران هندو به باکو می آمدند و داروها و مواد چوبی می فروختند. از آنجا که باکو در جاده ابریشم قرار داشت، بازدید های مکرر بازرگانان و معامله گران از شرق روشی معمولی برای زندگی بود. به هر حال بازید از این مکان برای  کسانی که به دیدن مکان های جالب و تاریخی علاقه مند هستند ،جذاب است.

یانار داغ

این کوه در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی باکو واقع شده است.دلیل ارزش این مکان آتش آن است که هرگز خاموش نمی شود. دلیل وجود شعله در این داغ به علت وجود گاز های طبیعی در لایه زیرین زمین است که حتی با وجود باران های بسیار در طول سالیان نیز خاموش نشده است. این کوه علاوه بر یک جاذبه گردشگری، با استخراج گازهای طبیعی، منبع درآمدی برای آذربایجان محسوب می شود.

پارک ملی گوبوستان

این پارک به دلیل نقاشی های رو سنگ که قدمت آن به ۴۰۰۰۰ سال می رسد مشهور است. این مکان به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرک های ساکن در آذربایجان در نظر گرفته شده است‌ و نشان دهنده فعالیت های مردم باستان از جمله مراسم رقص، صحنه های شکار، نجاری و تصاویر حیوانات است.

آسان ترین راه برای رسیدن به این محل، رفتن به ایستگاه سهیل است که با اتوبوس شمارا به گوبوستان منتقل می کنند.

خط شهدا

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، این کوچه به پارک کروف معروف بود، که به نام رهبر بلشویک اتحاد جماهیر شوروی نامگذاری شد.  پس از قتل عام سال ۱۹۹۰ توسط نیروهای شوروی ، که هر ساله در روز ۲۰ ژانویه توسط همه آذربایجانی ها گرامی می یابد، این پارک به کوچه ای از شهدا تبدیل شده است (“شهیدلار خیابانی” در آذربایجان).  اکنون این مکان سمبل غرور آذربایجان و استقلال آن است.

برج های شعله

یکی از بهترین مناطق گردشگری در باکو، برج های شعله است که در سال ۲۰۰۷ میلادی و  در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته است. این برج ها با ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر ارتفاع، نماد معماری معاصر این شهر می باشند. معماری این برج از شعله های آتش الهام گرفته شده است  و اگر برنامه ای برای گشت و گذار در باکو دارید، این کاخ می تواند بهترین گزینه برای بازدید باشد شده است که هنگام شب مانند شعله های آتش دیده می شوند.این برج ها آنقدر بلند هستند که شب ها از دور ترین مناطق هم قابل مشاهده هستند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا