صنعت

نایلون استرچ چیست؟ از کجا خریداری کنیم؟

در صنایع مختلف، همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان این بوده که بتوانند نایلونی مقاوم برای بسته‌بندی محصولات خود پیدا کنند. اگر به‌دنبال خرید نایلون‌های مقاوم و بادوامی هستید که در برابر شرایط مختلف محیطی عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، نایلون استرچ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. این نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف تولید شده‌اند و از آنجا که در انواع مدل‌ها و سایزهای متنوعی طراحی می‌شوند، برای طیف وسیعی از تولیدکنندگان کاربرد دارند.

توجه داشته باشید که برای خرید فیلم استرچ و انواع نایلون‌های تولی شده از این جنس، حتما به سراغ تولیدکننده‌ای بروید که با حذف واسطه‌ها، بهترین قیمت را به شما ارائه می‌دهد. به‌علاوه، تولید نایلون‌هایی با قابلیت کشسانی بالا و امکان ارسال به سراسر ایران، از ویژگی‌های بهترین تولیدکنندگان این حوزه هستند که در ادامه به‌طور مفصل توضیح خواهیم داد.

نایلون استرچ چیست؟

این نوع نایلون توسط تولیدکنندگان نایلون و فیلم تولید می‌شود که در میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تحت‌عنوان فیلم استرچ نیز شناخته می‌شود. نایلون‌های استرچ یک محصول پلیمری یا پلاستیکی هستند که اغلب در صنعت بسته‌بندی کاربرد دارند. این نایلون‌ها به‌دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، بسیار بیشتر از انواع دیگر نایلون مورد توجه قرار گرفته‌اند و همه این ویژگی‌های خوب کنار هم باعث شده‌اند تا نایلون‌های استرچ به بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات تبدیل شوند.

ازجمله ویژگی‌های خاص نایلون‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نایلون استرچ در ضخامت و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و از آنجا که پوشش خوبی هم دارد، می‌تواند برای انواع محصولات قابل استفاده باشد.

  • مزیت ویژه دیگر این است که کشسانی نایلون‌ها بسیار بالاست و مطمئن خواهید بود که به راحتی پاره نمی‌شوند.

  • نایلون‌های استرچ در انواع مختلفی اعم از بی‌رنگ، رنگی و مات تولید می‌شوند.

  • معمولا نایلون‌های معمولی با افزایش دما تغییر شکل می‌دهند و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند؛ اما نایلون‌های استرچ در برابر گرما مقاومت بسیار خوبی دارند.

  • استرچ‌ها در مقابل نور خورشید نیز بسیار مقاوم هستند و هر محصولی که با این نایلون‌ها بسته‌بندی شده باشد، در برابر آسیب‌های نور خورشید حفاظت خواهد شد.

ویژگی‌های نایلون استرچ خوب چیست؟

هرچه کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید استرچ پالت بالاتر باشد، کیفیت و دوام محصول نیز افزایش خواهد یافت. به‌طور کلی، یک نایلون مرغوب و باکیفیت دارای ویژگی‌های زیر است:

  • در برابر سوراخ شدن هنگام کشش‌های جزئی مقاومت بالایی دارد.

  • طول مناسب و پیچش منظمی در رول دارد.

  • در مقابل گرما و اشعه فرابنفش خورشید تغییر حالت نمی‌دهد.

  • چسبندگی و مقاومت کشسانی بالایی دارد.

  • ضد الکتریسیته ساکن است تا از جذب گرد و خاک روی بسته‌بندی جلوگیری کند.

نایلون استرچ چیست؟ از کجا خریداری کنیم؟

مزایای استفاده از استرچ در صنعت بسته‌بندی

با استفاده از این نوع بسته‌‌بندی، از ورود میکروب، گرد و خاک و رطوبت به داخل مواد خوراکی جلوگیری می‌شود. بسته‌بندی محصولات با استرچ پالت‌ بند می‌تواند خطر شکستگی، آسیب و ضرب‌دیدگی محصولات را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. استرچ پالت ‌بند سرعت انجام کار را افزایش داده و فرآیند بسته‌‌بندی را با سرعت بیشتری ممکن می‌سازد. این نوع نایلون همچنین حمل و نقل کالا را راحت‌تر کرده و هزینه‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل را کاهش می‌دهد. شفاف بودن نایلون استرچ باعث می‌شود تا محصول بسته‌‌بندی‌شده قابل مشاهده باشد و از مخلوط شدن محصولات جلوگیری می‌کند.

مشخصات نایلون استرچ بسته‌بندی

اشاره کردیم که این نایلون‌ها به‌دلیل کشسانی و مقاومت بالایی که دارند، در صنایع مختلف بسیار محبوب هستند. طراحی و تولید نایلون‌ها به گونه‌ای است که هر یک متر از آن، باید به مقدار ده متر کشسانی داشته باشد تا به‌راحتی سوراخ یا پاره نشود. از دیگر مشخصات این نایلون‌ها این است که فرایند تولید بسیار حساسی دارند و تمامی مراحل باید به‌صورت دقیق انجام بگیرند؛ بنابراین، مهم است که خرید خود را از تولیدکنندگانی انجام دهید که در طی فرایند تولید از ماشین‌آلات پیشرفته و مواد اولیه مرغوبی استفاده می‌کنند. درغیر این‌صورت، محصول نهایی بسیار بی‌کیفیت خواهد بود که در کیفیت نهایی بسته‌بندی شما نیز موثر است.

هر رول نایلون استرچ که در صنعت بسته‌بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا عرضی حدود ۱۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر با ضخامت ۱۰ الی ۵۰ میکرون دارد. این نایلون‌ها به‌صورت شفاف تولید می‌شوند؛ اما تمامی مشخصات اعم از ضخامت، رنگ رول‌ها، ابعاد و … در هنگام سفارش قابل تغییر هستند.

قیمت نایلون‌های استرچ چقدر است؟

استرچ به‌صورت کیلویی به فروش می‌رسد و قیمت آن به‌دلیل نوسانات شدید قیمت مواد اولیه، متغیر است. عوامل متعددی مانند چسب، نوع مواد اولیه، وزن لوله و سایر عوامل بر قیمت استرچ تأثیرگذار هستند. در این میان، همواره به‌دنبال بهترین تولیدکنندگانی بگردید که قیمت‌های خود را پایین‌تر از سطح بازار اعلام می‌کنند و رول‌های استرچ خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند.

نایلون استرچ چیست؟ از کجا خریداری کنیم؟

در آخر، نایلون استرچ باکیفیت را از کجا بخریم؟

زمانی که قصد سفارش فیلم استرچ‌ها را دارید، حتما توجه داشته باشید که ضخامت آن همان چیزی باشد که نیاز دارید، طول متراژ رول و عرض آن مناسب باشد. تعداد لایه‌های لمینتی (از یک لایه تا ۵ لایه) متناسب با نیازتان باشد. حجم سفارش را به دقت محاسبه کنید؛ چرا که حجم بالای سفارشات سبب کاهش ضایعات تولید می‌شود و قیمت نایلون استرچ نیز کاهش می‌یابد.

مورد بعدی که در هنگام خرید نایلون باید توجه داشته باشید، این است که رول‌ها معمولا به‌صورت ده کیلویی سفارش داده می‌شوند و بسته‌به نیاز شما به‌عنوان مشتری، حجم و سایز آن‌ها قابل تغییر است؛ به‌طوری‌که تا طول هزار متر نیز قابل تولید هستند. قیمت این نایلون‌ها نیز طبق عواملی که ذکر کردیم، به ضخامت، عرض، متراژ، استحکام کششی و … بستگی دارد؛ بنابراین، اگر به‌دنبال تولیدکننده‌ای هستید که نایلون استرچ مقاوم و باکیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می‌دهد، وزین پلاست بهترین گزینه خواهد بود.

این مجموعه با هدف رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنایع مختلف، همواره تلاش خود را کرده است تا بهترین محصولات پلاستیکی را در اختیار صنایع مختلف دارویی، کشاورزی، غذایی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی، خودروسازی و … قرار دهد؛ از این‌رو، برای ثبت سفارش محصولات پلاستیکی مورد نیاز خود می‌توانید به وب‌سایت وزین پلاست به نشانی vazinplast.com مراجعه کرده یا با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا