اجتماعی

نشانه های رابطه سمی چیست؟ چه زمانی رابطه را باید ترک کرد

شما اگر دچار یک رابطه سمی شده باشید، ممکن است که به سختی بتوانید آن را ترک کنید یا اصلا ندانید که در یک رابطه سمی گیر کرده اید. در این مقاله همراه ما باشید تا نشانه های رابطه سمی را یاد بگیرید.

به گزارش تجارت امروز؛ از جمله نشانه های رابطه سمی، بسیار آزار دهنده و خسته کننده بودن است. شما اگر نشنه های یک رابطه مخرب و سمی را بدانید به راحتی می توانید آن را تشخصی بدهید و از رابطه بیون بروید.

نشانه های رابطه سمی چیست؟

یک رابطه سمی رابطه ای است که به طور مداوم حس رفاه، شادی و گاهی اوقات ایمنی شما را تضعیف می کند. اختلافات یا درگیری های گاه به گاه در هر رابطه ای طبیعی است، اما الگوی مداوم آسیب عاطفی، بی احترامی و دستکاری می تواند منجر به بدتر شدن سلامت روانی و عاطفی شود.

 عدم حمایت

به جای احساس ارتقاء و تشویق، تعاملات اغلب شما را احساس تحقیر، ناکافی یا خرابکاری می کند. شما را کوچ می شمارد و به دنبال پیشرفت و حمایت از شما نیست.

 ناراحتی مداوم

نشانه های رابطه سمی

از دیگر نشانه های رابطه سمی این مورد است. رابطه با تنش مداوم، استدلال یا احساس نارضایتی درگیر است. در این رابطه شما هخر کاری کنید باز هم ناراحت و نگران هستید. هیچ زمانی به شما خوش نمی گذرد. دائم به این این هستید که نکنه کاری را انجاام دهم تا پارتنرم را ناراحت کند یا باعث دعوا و مشاجره شود.

چالش های زندگی عادی، بیماری یا از دست دادن شغل، یک عضو خانواده، البته می تواند در رابطه شما تنش ایجاد کند. اما پیدا کردن خود به طور مداوم در لبه، حتی زمانی که شما با استرس از منابع خارجی مواجه نیستید، یک شاخص مهم است که چیزی خاموش است.

این استرس مداوم می تواند بر سلامت جسمی و روانی تأثیر بگذارد و ممکن است اغلب احساس بدبختی، خستگی ذهنی و جسمی یا به طور کلی ناراحتی کنید.

 تجزیه ارتباطات

ارتباطات اغلب به توهین، اتهام یا سکوت کامل تبدیل می شود و مسائل حل نشده و احساسات شنیده نشده را ترک می کند. در این رابطه شما نمی توانید به خوبی و راحتی ارنباط بگیرید و دائم نگران خراب شدن رابطه خود هستید.

به جای مهربانی و احترام متقابل، بیشتر مکالمات شما پر از طعنه یا انتقاد است و با تحقیر پیش بینی کننده طلاق، تقویت می شود.

آیا خودتان را در حال صحبت کردن با دوستان یا اعضای خانواده تان می بینید ؟ شاید وقتی تو یه اتاق دیگه هستن، حرفی که با تمسخر گفتن رو تکرار کنی. حتی ممکن است شروع به فرار از تماس های آنها کنید تا از بحث ها و خصومت های اجتناب ناپذیر استراحت کنید.

 کنترل و تسلط

یک شریک ممکن است تعیین کند که چه کسی می تواند ببیند، چه کاری می تواند انجام دهد یا چگونه باید فکر کند و احساس کند. این کنترل پرچم قرمز قابل توجهی از یک پویایی سمی است. شما بدون اجازه او حق ندارید کاری را انجام دهید یا با دوستان خود بیرون بروید و حتما باید اجازه و خواست طرف مقابل باشد.

 غفلت و دستکاری: از نشانه های رابطه سمی

نیازهای عاطفی به طور مداوم نادیده گرفته می شوند و دستکاری اغلب یک شریک را در حالت انطباق یا گناه نگه می دارد. شما در این رابطه احساس رضایت ندارید چون نیازهای شما برطرف نمی شود. در یک رابطه سالم باید نیازهای شما تا حد زیادی برطرف ش.ود که موفق و راضی کننده باقی بماند.

حسادت

در حالی که کاملا خوب است که گاهی اوقات کمی حسادت را تجربه کنید، اگر حسادت  شما را از تفکر مثبت در مورد موفقیت های شریک زندگی خود باز دارد، می تواند به یک مسئله تبدیل شود.

این یک احساس کاملا طبیعی انسان است. اما وقتی منجر به سوء ظن و بی اعتمادی مداوم می شود، می تواند به سرعت رابطه شما را از بین ببرد. حسادت باید نسبت به چیزرهایی باشد که شما در کار و درس با آن ارتباط دارید نه شریک زندگیتان که سوزاننده و وحشتناک است.

خشم در رابطه سمی

نشانه های رابطه سمی و خشم

خشم از مهم ترین نشانه های رابطه سمی است. نگه داشتن کینه و اجازه دادن به آنها برای از بین بردن تراشه های صمیمیت. با گذشت زمان، ناامیدی یا خشم می تواند ایجاد شود و یک شکاف کوچکتر را بسیار بزرگتر کند.

توجه داشته باشید که آیا شما تمایل دارید این شکایات را به آرامی برطرف کنید زیرا وقتی چیزی شما را آزار می دهد احساس امنیت نمی کنید. اگر نمی توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید که به نگرانی های شما گوش دهد، رابطه شما می تواند سمی باشد. در رابطه افراد باید مرهم درد هم باشند و بتوانند با خیال راحت از مشکلاتشان صحبت کنند.

بی صداقتی از جمله نشانه های رابطه سمی

صداقت و راست گویی در رابطه بسیار مهم است. اگر که شریک شما دائم دروغ می گوید پس اعتماد در این رابطه وجود ندارد و زندگی با افراد دروغگو یک فاجعه است.

شما به طور مداوم در مورد محل اقامت خود یا اینکه با چه کسی ملاقات می کنید دروغ می گویید. چرا؟ به این دلیل که می خواهید از گذراندن وقت با شریک زندگی خود اجتناب کنید. یا نگران باشید که اگر حقیقت را به آنها بگویید چگونه واکنش نشان می دهند. ترس از همسر نیز باعث می شود تا نتوانید همه چیز را به طور کاملا شفاف و واضح توضیح بدهید.

بی توجهی به زمان های قرار

از دیگر نشانه های رابطه سمی بی احترامی در مدیریت زمان است. دیر شدن مزمن، “فراموش کردن” وقایع و سایر رفتارهایی که بی احترامی به زمان شما را نشان می دهند، پرچم های قرمز هستند.

به خاطر داشته باشید که برخی از افراد ممکن است در تهیه و برنامه ریزی به موقع مشکل داشته باشند، بنابراین ممکن است شروع گفتگو در مورد این رفتار کمک کند. اگر عمدی نباشد، ممکن است بعد از توضیح اینکه چرا شما را آزار می دهد، متوجه پیشرفت هایی شوید.

رفتارهای مالی منفی

به اشتراک گذاشتن امور مالی با یک شریک اغلب شامل سطح توافق در مورد چگونگی صرف یا صرفه جویی در پول شما است. با این حال، لزوما ناسالم نیست اگر یک شریک تصمیم بگیرد پول را برای مواردی که شریک دیگر از آن ناراضی است خرج کند.

با این حال، اگر شما در مورد امور مالی خود توافق کرده باشید و یک شریک به طور مداوم به این توافق بی احترامی کند، چه با خرید اقلام گران قیمت و چه با برداشت مبالغ زیادی پول باعث عصبانیت و ناراحتی می شود. پس مسائل مالی اهمیت زیادی دارد.

عدم مراقبت از خود

از جمله نشانه های رابطه سمی، ممکن است عادت های معمول مراقبت از خود را رها کنید.  ممکن است از سرگرمی هایی که قبلا دوست داشتید کنار بیایید، سلامتی خود را نادیده بگیرید و اوقات فراغت خود را فدا کنید. این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که شما انرژی لازم برای این فعالیت ها را ندارید یا به این دلیل که شریک زندگی شما وقتی کار خود را انجام می دهید، مخالفت می کند.

در شرایط حساس و بحرانی در کنار شما نیست

اگر همسر شما در زمان های بحرانی، همچون مریضی و تصادف یا غم بزرگ در کنار شما حضور نداشته باشد و شما را تسلی ندهد. نمی توانید برای همیشه با او به راحتی زندگی کنید. حواستان باشد که انسان بامعرفتی را برای خود انتخاب کنید.

خودتان را به خاطر او تغییر می دهید

شما امید دارید که این رابطه درست می شود و فکر می کنید که اگر خودتان را تغییر بدهید و به آدم  دیگری تبدیل شوید می توانید این رابطه را نجات بدهید که متاسفاهنه این گونه نیست.

چه زمانی از رابطه بیرون برویم ؟

اگر تمام یا قسمتت زیادی از نشانه های رابطه سمی که در بالا به آن اشاره کرده ایم را شریک زندگی شما دارد. بنابراین باید از این رابطه خارج شوید تا به خودتان آسیب بیشتری نزنید.

ماندن در رابطه سمی نه رابطه را بهبود می بخشد و نه به شما لذتی از بودن در رابطه را می دهد. پس عاقل باشید و بدانید حتی اگر او را دوست داشته باشید اما به شما آسیب بزند باید این رابطه را ترک کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا