بانک

همه چیز درباره دریافت وام تعمیرات مسکن + لیست بانک ها برای سال 1402

وام تعمیرات مسکن یکی از وام های کارآمد است که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید هزینه های بازسازی منزلتان را کاهش دهید. در ادامه با سایت تجارت امروز همراه باشید تا صفرتاصد دریافت وام تعمیرات مسکن را با شما درمیان بگذاریم.

به گزارش تجارت امروز؛ یکی از وام‌های مفید بانکی، وام تعمیرات مسکن است. شما می‌توانید از این تسهیلات برای تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده خانه، افزایش متراژ، بهبود کیفیت ساختمان یا تغییر کاربری ساختمان استفاده کنید. در سال ۱۴۰۲، بسیاری از بانک‌ها، شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام بازسازی خانه را معرفی کرده‌ند. در این مقاله می‌خواهیم درباره این شرایط صحبت کنیم. اگر برای تعمیر و بازسازی خانه به دریافت وام تعمیرات مسکن احتیاج دارید، این مقاله برای شما بسیار کاربردی است.

معرفی بانک هایی که وام تعمیرات مسکن می‌دهندوام بازسازی خانه برای سال 1402

بانک‌های زیادی وام تعمیرات مسکن را ارائه می‌دهند. بانک مسکن، بانک صادرات، بانک ملی، بانک آینده، بانک رفاه و بانک گردشگری از جمله این بانک‌ها هستند. در ابتدا، شرایط دریافت وام بازسازی خانه از هر کدام از این بانک‌ها را بیان می‌کنیم.

وام تعمیر خانه بانک مسکن

بانک مسکن به طور تخصصی در حوزه تسهیلات مسکن فعالیت می‌کند و در سال ۱۴۰۲ حداکثر ۱۳۰ میلیون تومان وام تعمیرات مسکن ارائه می‌دهد. اگر برای دریافت وام بازسازی خانه از طریق خرید اوراق ممتاز اقدام کنید، می‌توانید ۸۰ میلیون تومان وام بگیرید. مبلغ تسهیلات وام تعمیر خانه از طریق سپرده‌گذاری در بانک هم ۵۰ میلیون تومان است.

سود بانک در روش خرید اوراق ۱۷.۵ درصد و در سپرده‌گذاری ۱۱ درصد است. برای اینکه بتوانید وام تعمیرات مسکن را از بانک مسکن دریافت کنید، نباید چک برگشتی یا بدهی قبلی داشته باشید. به‌علاوه، ارائه معرفی‌نامه از اداره راه و شهرسازی هم لازم است. در نهایت، ۵ سال برای بازپرداخت وام فرصت دارید.

دریافت وام تعمیرات مسکن بانک آینده

در حال حاضر، بانک آینده وام بازسازی مسکن ندارد. اما در سال ۱۳۹۸، مقدار وام بازسازی خانه در بانک آینده ۱۰ میلیون تومان بود. اگر در بانک آینده حساب دارید و می‌خواهید برای تعمیر خانه وام بگیرید، بهتر است آخرین اخبار مربوط به وام تعمیر مسکن را در سایت بانک آینده جست‌وجو کنید.

وام بازسازی مسکن بانک صادرات

با داشتن حساب در بانک صادرات، می‌توانید بین ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام تعمیرات مسکن بگیرید. معمولا مبلغ‌های پایین‌‌تر به مدارک و شرایط پیچیده‌ای نیاز ندارد. ولی اگر متقاضی وام ۲۰۰ میلیونی هستید، حتما شرایط دریافت وام تعمیر خانه را بررسی کنید.

سود بانک از این تسهیلات ۱۸ درصد است و برای ضمانت باید سند ملک را ارائه کنید. آخرین نکته اینکه برای دریافت وام تعمیر خانه نباید بدهی بانکی داشته باشید یا قبلا از این وام استفاده کرده باشید. همچنین، ملک هم باید به نام متقاضی وام باشد.

دریافت وام تعمیرات مسکن بانک ملیدریافت وام بازسازی منزل بانک ملی

مبلغ وام بازسازی خانه در بانک ملی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. بانک ملی حدود ۱۸ درصد نرخ بهره می‌گیرد و ۳۶ ماه مهلت بازپرداخت می‌‌دهد. برای دریافت این تسهیلات به ضامن رسمی و سند ملک احتیاج دارید. اگر می‌خواهید وام ۱۰ میلیون تومانی بگیرید، باید ضامن رسمی داشته باشید. برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی هم باید سند ملک را به بانک ارائه کنید.

وام تعمیرات مسکن بانک سپه

مبلغ وام بازسازی مسکن در این بانک بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و سود وام ۱۸ درصد است. بعد از دریافت تسهیلات هم ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. در صورتی‌که بخواهید ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید، باید ضامن رسمی داشته باشید. دریافت مبالغ بالاتر هم به سند ملک احتیاج دارد. برای دریافت وام تعمیر خانه از بانک سپه نباید بدهی بانکی داشته باشید. همچنین ملک باید به نام متقاضی وام باشد.

دریافت وام تعمیرات مسکن بانک رفاه

بانک رفاه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام جعاله می‌دهد. سود این تسهیلات ۱۸ درصد و مهلت بازپرداخت آن ۴۸ ماه است. برای دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن از بانک رفاه به ۳ ضامن معتبر و گواهی کسر از حقوق احتیاج دارید.

همچنین، بانک رفاه اعتبار بانکی شما را بررسی می ‌کند. اگر در بانک رفاه حساب دارید و سپرده شما به مدت ۳ تا ۶ ماه در بانک مانده است، می‌توانید برای ثبت‌نام وام تعمیر خانه اقدام کنید.

دریافت وام تعمیرات مسکن بانک گردشگری

مبلغ تسهیلات بانک گردشگری برای تعمیر مسکن بین ۱.۵ میلیارد تا ۳ میلیارد تومان است. اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید ۳ میلیارد تومان برای بازسازی خانه بگیرید. مبلغ وام تعمیرات مسکن برای ساکنین شهرستان‌ها هم ۱.۵ میلیارد تومان است. بانک گردشگری برای این تسهیلات ۱۸ درصد سود می‌گیرد. در نهایت، بعد از دریافت تسهیلات، ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید.

مبلغ وام تعمیرات مسکنوام تعمیر خانه را از کدام بانک ها بگیریم

هر کدام از بانک‌ها، مبلغ متفاوتی را برای وام تعمیرات مسکن ارائه می‌کنند. مبلغ وام تعمیر خانه بانک مسکن ۱۳۰ میلیون تومان است. اما بیشترین مبلغ وام بازسازی خانه برای بانک گردشگری است. تسهیلات ویژه این بانک برای تعمیر مسکن بین ۱.۵ تا ۳ میلیارد تومان است. البته به این نکته توجه کنید که بانک‌ها برای ارائه وام بازسازی مسکن، مدارک شغلی، میزان حقوق و نقدینگی شما را بررسی می‌کنند.

مدارک مورد نیاز وام تعمیر مسکن

برای ثبت‌نام و دریافت وام تعمیرات مسکن، باید مدارکی مثل کارت ملی و سند مالکیت را ارائه کنید. بهتر است شرایط و مدارک هر کدام از بانک‌ها را به طور جداگانه بررسی کنید. اگر در بانک خاصی حساب دارید، مدارک وام تعمیرات مسکن را از سایت بانک مطالعه کنید. موارد زیر مدارک لازم برای دریافت وام بازسازی خانه هستند:

  • فرم مربوط به ثبت‌نام وام بازسازی خانه
  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و کپی آن‌ها
  • کارت ملی و کپی از آن
  • اصل سند مالکیت ملک برای احراز مالکیت بر اساس کارت ملی
  • مدارک اشتغال به کار یا فیش حقوقی
  • وثیقه یا تضمین موردنیاز بانک‌ها مثل ضامن معتبر یا سند ۶ دانگ ملک
  • مدارک شناسایی ضامن‌ها
  • وکالتنامه و مدارک شناسایی وکیل

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکنشرایط دریافت وام بازسازی مسکن

هر کدام از بانک‌ها شرایط متفاوتی برای وام بازسازی مسکن دارند. به‌طور کلی برای دریافت این تسهیلات نباید به سیستم بانکی کشور بدهی داشته باشید. به‌علاوه، باید قسط‌های عقب‌مانده را هم پرداخت کنید. بیشتر بانک‌ها برای ارائه تسهیلات تعمیر مسکن از شما ضامن و سند ملکی می‌خواهند. نکته مهم این است که خانه باید به نام وام‌گیرنده باشد.

راهنمای ثبت‌نام وام تعمیرات مسکن

شرایط ثبت‌نام و دریافت وام تعمیرات مسکن در هر کدام از بانک‌ها متفاوت است. مراحل ثبت‌نام در بعضی از بانک‌ها حضوری است. مثلاً، برای دریافت وام تعمیر خانه از بانک ملی باید مدارکتان را آماده کنید و به شعبه نزدیک بانک بروید. ثبت‌نام وام تعمیرات مسکن در بعضی از بانک‌ها هم به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌‌شود.

ثبت‌نام وام تعمیر خانه بانک مسکن

برای ثبت‌نام وام تعمیرات خانه بانک مسکن باید وارد سایت بانک شوید و گزینه سامانه درخواست تسهیلات را انتخاب کنید. بعد در صفحه جدید، روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید. در مرحله بعد باید شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

در این مرحله، یک کد احراز هویت ۶ رقمی به گوشی شما ارسال می‌شود. کد را در بخش مشخص شده وارد کنید و وارد سامانه شوید. در این بخش، می‌توانید مراحل دریافت تسهیلات بازسازی خانه را به ترتیب زیر انجام دهید:

  • انتخاب نوع تسهیلات
  • انتخاب محل تسهیلات: اوراق گواهی حق تقدم برای وام ۴۰ میلیونی یا گزینه انواع حساب پس‌انداز
  • تکمیل فرم‌ها و وارد کردن اطلاعات خواسته‌شده
  • دریافت و نگهداری از کد پیگیری برای بررسی وضعیت وام

سوالات متداول دریافت وام تعمیرات مسکن

سود وام تعمیر خانه چقدر است؟

مبلغ سود وام تعمیرات مسکن در بانک‌ها متفاوت است، ولی معمولا بیشتر بانک‌ها ۱۸ درصد سود می‌گیرند.

بیشترین مبلغ وام بازسازی خانه چقدر است؟

بیشترین مبلغ تسهیلات تعمیر خانه ۳ میلیارد تومان است. بانک گردشگری به ساکنین تهران ۳ میلیارد تومان وام تعمیرات مسکن می‌دهد.

شرایط دریافت وام بازسازی مسکن در سال ۱۴۰۲ چیست؟

برای دریافت این تسهیلات نباید چک برگشتی و بدهی بانکی داشته باشید. به‌علاوه، ضامن و سند ملکی از دیگر شرایط دریافت تسهیلات هستند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا