ارز

همپوشانی ساعت کار فارکس در سشن‌های مختلف چگونه است؟

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که تریدرهای بسیاری در آن فعالیت دارند. حجم معاملات روزانه این بازار چیزی در حدود ۲ تا ۳ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. برای آنکه شما هم در این بازار به سود برسید، لازم است که با ساعت بازار فارکس به خوبی آشنایی داشته باشید. با اینکه این بازار به صورت ۲۴ ساعته و در ۵ روز هفته فعال است؛ اما بهترین زمان ترید کاملا وابسته به استراتژی معاملاتی شماست. در ادامه مقاله درباره سشن‌ها و بهترین ساعت کار فارکس برای ایرانیان بیشتر می‌دانیم. تا انتها همراه ما باشید.

ساعت کار بازار فارکس

بازار فارکس بازاری ۲۴ ساعته است که در ۵ روز هفته فعالیت دارد. در واقع، زمانی که تریدران بخشی از جهان در حال فعالیت هستند، اوج کاری ساعت بازار فارکس در آن ناحیه است. به همین ترتیب و با گذشت زمان، معاملات در ناحیه‌ای دیگر متمرکز می‌شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که با وجود ۲۴ ساعت کاری فارکس، نمی‌توان در هر لحظه ترید کرد. بهترین زمان معامله، زمانی است که بازار به سمت بالا حرکت می‌کند. بدترین زمان معامله نیز موقعی است که بازار اصلا حرکتی ندارد؛ پس توصیه می‌شود که حتما زمان مناسب برای ترید کردن را ست کنید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید. به این منظور، لازم است که با سشن‌های معاملاتی و ساعت کار آن‌ها به خوبی آشنا باشید.

ساعت کار سشن‌های معاملاتی فارکس، زمانی است که معاملات در هر کشور شرکت‌کننده باز است. سیدنی، لندن، توکیو و نیویورک چهار جلسه اصلی سشن‌های فارکس هستند که ساعت کاری معاملات آن‌ها، بسته به کلاس دارایی و کشور مدنظر متفاوت است. در واقع، معامله‌گران باید از ساعات سشن‌های معاملاتی برای هر اوراق بهادار و سهام مطلع باشند تا از بروز مشکلات غیر منتظره جلوگیری شود.

ساعت کار سشن لندن بین ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر به وقت گرینویچ بوده و اوج حجم معاملات، نهایتا تا ساعت ۱۲ ظهر است. ساعت بازار فارکس در سشن نیویورک و به وقت گرینویچ از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۹ شب است و بیشترین حجم معاملات بین بازه‌های ۱۷ الی ۱ انجام می‌شود. ساعت کاری در سشن آسیا نیز از حدود ساعت ۱۰ شب به وقت گرینویچ آغاز و در ساعت ۸ صبح به پایان می‌رسد. اوج معاملات این سشن نیز بین ساعت ۱۱ شب تا ۳ صبح تخمین زده می‌شود. گاها دیده می‌شود که جلسات معاملاتی در برخی از مناطق، قبل و بعد از ساعت فارکس انجام می‌شود. آشنایی با این مناطق و بهترین ساعت نقدشوندگی آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا بیشترین سود را از این نوسانات کسب کنید.

همپوشانی ساعت کار فارکس در سشن‌های مختلف چگونه است؟

همپوشانی ساعت بازار فارکس در سشن‌های مختلف

هم‌پوشانی ساعت کاری فارکس اصطلاحی رایج در میان معامله‌گران بازارهای مالی و به خصوص فارکس است که به زمان‌های فعالیت همزمان دو بازار اشاره دارد. در واقع، زمانی که دو بازار فارکس به‌صورت همزمان با هم باز هستند و معاملات زیادی در آن‌ها در حال انجام است، به اصطلاح گفته می‌شود که این دو بازار نسبت به هم همپوشانی دارند. عمده این اتفاق بین بازارهای لندن و نیویورک رخ می‌دهد.

همپوشانی ساعت کار بازار فارکس فرصت بسیار جذابی برای تریدران حرفه‌ای است؛ چرا که حجم معاملات افزایش می‌یابد و پویایی بیشتری در بازار به وجود می‌آید. چنانچه که با این بازار آشنایی کاملی ندارید، بهتر است که ترید کردن را به سشن دیگری موکول کنید؛ چرا که با افزایش فرصت‌ها، ریسک‌های معاملاتی نیز افزایش می‌یابد. برای استفاده سودآور از این همپوشانی، بهتر است که راهکارها و استراتژی‌های خاصی را اتخاذ کنید تا دچار خطر افت سرمایه نشوید.

بهترین سشن‌های معاملاتی برای تریدران ایرانی

از آنجایی که زمان هر سشن با دیگری متفاوت و به وقت گرینویچ است، انتخاب بهترین ساعت بازار فارکس برای تریدران ایرانی به یک چالش تبدیل شده است. در واقع باید بگوییم که هر سشن معاملاتی بازار فارکس، می‌تواند برای گروهی از معامله‌گران مناسب باشد.

بهترین زمان معامله در سشن نیویورک به وقت ایران در بهار و تابستان، سی دقیقه صبح الی ۱۵:۳۰ عصر و در زمستان و پاییز بین یک و سی صبح الی ۱۶:۳۰ دقیقه است. برای سشن لندن این ساعت در بهار و تابستان از ۷:۳۰ صبح الی ۱۰:۳۰ در نظر گرفته می‌شود و بهترین زمان آن برای پاییز و زمستان از ۷:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح است. بهترین زمان ترید در سشن توکیو و برای همه فصول از ۱۲:۳۰ الی ۳:۳۰ صبح است.

چنانچه معاملات پرحجمی ندارید و ترید تراکنش‌های سبک و کم حجم برای شما مناسب‌تر است، ساعت کار بازار فارکس توکیو انتخاب خوبی خواهد بود. نوسانات قیمت در این سشن، منطقی و آرام است و با ریسک کم‌تری همراه است. البته این بدان معنی نیست که بدون توجه به اصول ترید، می‌توانید به کانال‌های معاملاتی وارد شوید.

در مقابل، سشن معاملاتی لندن برای معامله‌گران حرفه‌ای‌ جذاب‌تر است؛ چرا که حجم معاملات سشن اروپا زیاد است. افزایش حجم معاملات نیز به معنای افزایش نوسان در بازار فارکس و افزایش سود است. اکیدا توصیه می شود که فریب سود سرشار معاملات این سشن را نخورید و بدون برنامه‌ریزی و آگاهی از شیوه‌های ترید کردن، به کانال‌های معاملاتی وارد نشوید. در سشن معاملاتی نیویورک نوسانات قیمت به شدت افزایش می‌یابد و تنها معامله‌گران حرفه‌ای و باتجربه، در این بازار به موفقیت می‌رسند. در نهایت اینطور استنباط می‌شود که انتخاب بهترین سشن‌های فارکس برای معامله‌گران ایرانی، با توجه به استراتژی و سبک معاملاتی انجام می‌شود و نمی‌توان برای همه نسخه یکسان پیچید.

کسب سود امن از سشن‌های فارکس

انجام معاملات در سشن‌های پرنوسان، فرصت‌های سودآوری و ترید بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال، خطر آفرین است. به عبارتی نوسانات شدید قیمت در ساعت بازار فارکس به همان اندازه که جذاب است، باعث فعال شدن حد ضرر یا کال مارجین شدن حساب شما نیز می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، توصیه می‌شود که با دقت و دانش کافی وارد بازار فارکس شوید، با استفاده از یک استراتژی کامل و قدرتمند در این بازار ترید کنید. به نظر شما کدام ساعت فارکس برای ترید کاربران ایرانی جذاب‌تر است؟ چرا؟

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا