خواندنی

پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا که مشخص شده خاصیت ضد سرطان و ضد افسردگی دارد!

هم زمان با لذت بردن از این نوشیدنی، احتمال ابتلا به انواع سرطان را در خود کاهش دهید و با یک تیر ۲ نشان بزنید!

بدون شک قهوه پر مصرف ترین و محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. محبوبیت و عطر خوب قهوه باعث شده است تا نوشیدن آن به یک عادت روزمره تبدیل شود. برای همین دانشمندان سعی در کشف خواص این نوشیدنی محبوب دارند. از اثرات فوری قهوه می توان به شادابی و نشاط، افزایش انرژی و بالا رفتن سطح هوشیاری اشاره کرد اما اثرات دراز مدت قهوه کدام اند؟ اگر دوست دارید با خواص نوشیدن قهوه بر سلامت بدن در دراز مدت و همچنین تاثیرات این نوشیدنی بر سرطان و افسردگی را بدانید با ما تا انتها همراه باشید.

تاثیر قهوه بر افسردگی؛ قهوه افسردگی را درمان می کند؟

قهوه یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین نوشیدنی های جهان است. قهوه حاوی مقدار زیادی کافئین می باشد. کافئین می تواند بر افسردگی موثر باشد. متاسفانه بیماری شایع در قرن اخیر اختلالات روانی و افسردگی می باشد. طبق تحقیقاتی که دانشگاه هاروارد بر روی ۲۰۱۱ مصرف کننده قهوه انجام داده است. محققان منشاء افسردگی را استرس و اضطراب می دانند از آنجایی که نوشیدن قهوه می تواند باعث کاهش اضطراب شود می توان نتیجه گرفت که قهوه بر درمان افسردگی تاثیرگذار است.

احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که قهوه می خورند ۲۰ درصد پایین تر از سایرین است. نوشیدن ۴ لیوان قهوه می تواند تا ۵۳ درصد افکار خودکشی را در افراد کاهش دهد. قهوه حاوی مقادیر قابل توجهی از کافئین، اسید کافئیک، اسید فولیک، اسید کلروژنیک می باشد که بر روی سیستم عصبی تاثیرگذار هستند و باعث ترشح دوپامین و سروتونین در مغز می شوند.

خواص ضد سرطانی قهوه

طبق تحقیقات انجام شده قهوه خاصیت ضد سرطانی دارد و می تواند از سرطان های کبد، سینه، پروستات، روده بزرگ و… پیشگیری کند. مشهورترین ماده موجود در قهوه کافئین می باشد. اما آیا خاصیت ضد سرطانی این نوشیدنی به دلیل وجود کافئین است یا ماده دیگری در آن وجود دارد؟

از آنجا که مشاهدات نشان می دهد حتی نوشیدن قهوه های بدون کافئین نیز بر سلامت افراد موثر است. می توان گفت دلیل وجود خاصیت ضد سرطانی تنها به خاطر وجود کافئین نیست. دانشمندان اذعان داشته اند که قهوه سرشار از آنتی اکسیدان و روی است. وجود روی در قهوه می تواند افراد را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. مصرف روزانه ۱ فنجان قهوه خطر سرطان کبد را کاهش می دهد و افزایش آن به روزی ۵ لیوان می تواند تا ۵۰% ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

قهوه خوب ضامن سلامتی جسم و روان شما

برای بهره مندی از خواص بی نظیر قهوه چه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و چه برای جلوگیری از افسردگی باید حتما قهوه خوب خرید و نوشید. قهوه خوب می تواند روح و حواس را سیر کند. قهوه ها دارای طعم های متفاوت نظیر ترش، شیرین، تلخ، کاراملی و… می باشند پس به دنبال قهوه ای بگردید که با ذائقه شما سازگارتر باشد. به نظر شما قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای تعین ویژگی های قهوه خوب باید جواب سوال را به سه قسمت تقسیم بندی کرد:

  1. کاشت، نحوه فرآوری و رست قهوه
  2. بررسی ویژگی های دانه قهوه
  3. ذائقه شما در نوشیدن قهوه

پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا که مشخص شده خاصیت ضد سرطان و ضد افسردگی دارد!

مرحله اول: فرآوری و رست قهوه

در مرحله اول قهوه خوب باید در مزارع به صورت اصولی کاشته شود سپس برداشت شود و پس از آن توسط افراد با تجربه فرآیند رست روی آن ها انجام شود. در صورتی که هر کدام از مراحل کاشت، فرآوری و رست دچار اشتباه شود محصول نهایی کیفیت خود را از دست خواهد داد.

مرحله دوم: ویژگی های دانه قهوه

برای اینکه بتوانید قهوه خوب را از بد تشخیص دهید؛ باید خوب به دانه های قهوه نگاه کنید. بررسی ویژگی های دانه قهوه روشی مناسب برای سنجیدن کیفیت قهوه است برای اینکار:

  • قهوه را دم کنید. قهوه باید عطر و طعم مطلوبی داشته باشد.
  • نشانه قهوه خوب آن است که بدون شکر و افزودنی ها هم قابل خوردن باشد.
  • قهوه تازه باشد. برای این مورد چک کنید تاریخ رست قهوه نزدیک به زمان خرید باشد.
  • طعم قهوه تازه دم به خاطر داغی ممکن است قابل تشخیص نباشد. بگذارید قهوه سرد شود سپس ببینید آیا هنوز خوش طعم و قابل خوردن است؟

مرحله سوم: سلیقه و ذائقه

برای این کار کافی است با سلیقه خود آشنا باشید. می توانید قهوه های مختلف را امتحان کنید. دانه های قهوه به دو دسته کلی قهوه عربیکا و روبوستا تقسیم بندی می شوند. دانه های عربیکا عطر و طعم ملایم تر و شیرین تری دارند. همچنین می توانید رایحه شکلات و شکر را از آن حس کنید. به طور کلی قیمت قهوه عربیکا بیشتر از روبوستا است اما در عوض می توانید طعم خاص تری را تجربه کنید.

پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا که مشخص شده خاصیت ضد سرطان و ضد افسردگی دارد!

دانه قهوه بهتر است یا پودر قهوه؟

دو راهی که اکثر علاقه مندان به قهوه با آن روبرو می شوند این است که قهوه را به صورت دانه بخریم یا به صورت پودر شده؟ باید بگوییم که دانه های کامل قهوه طعم بیشتر و تازه تری نسبت به نمونه پودر شده دارند. پودر قهوه خیلی سریع عطر خود را از دست می دهد بنابراین بهترین روش پیشنهاد شده استفاده از دانه قهوه است. اگر اهل خوردن اسپرسو باشید و زمان و تجهیزات لازم برای آسیاب کردن دانه های قهوه نداشته باشید بدیهی است که انتخاب مناسب خرید پودر قهوه است. برای اینکه طعم کمتری از قهوه قربانی شود لازم است تا مقدار کمی از پودر قهوه را بخرید و به درستی از آن نگهداری کنید.

آسیاب کردن قهوه مرحله مهمی در تهیه قهوه است. مخصوصا در تهیه اسپرسو لازم است تا قهوه به درستی آسیاب شود. اگر به دنبال استخراج بیشترین طعم و خاصیت ممکن از قهوه هستید حتما سعی کنید در خانه و به طور منظم قهوه بنوشید.

باریستای خود در خانه باشید

برای اینکه بتوانید از طعم واقعی و اصیل قهوه لذت ببرید لازم است تا اول یک قهوه خوب تهیه کنید و سپس آن قهوه را خوب دم کنید. همان طور که گفتیم استفاده از دانه قهوه بیشتر از پودر قهوه توصیه می شود اما برای آسیاب کردن باید لوازم خاص داشته باشید. خرید تجهیزات می تواند کفه توازن را برهم بزند. قیمت اسپرسوساز با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است شما می توانید با توجه به بودجه خود خرید کنید.

فروشگاه آنلاین الفاکافه ارائه دهنده انواع قهوه و پودر قهوه در طعم ها و بسته بندی های متفاوت است. اگر به دنبال تجهیزات مورد نیاز برای تهیه قهوه و اسپرسو هستید همه چیز در آنلاین شاپ مجموعه ما با مناسب ترین قیمت ارائه می شود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا