خواندنی

صفر تا صد آموزش مراحل کاشت ناخن رایگان برای مبتدی ها

آموزش مراحل کاشت ناخن که یکی از فعال ترین و پرطرفدارترین حوزه‌های اشتغال زیبایی می‌باشد و با ورود طرح‌ها، متدها و مواد جدیدتر به محبوبیت این لاین افزوده می‌شود.

به گزارش تلنگر؛ کاشت ناخن تقریبا محدودیت سنی نداشته و از دختران پانزده ساله تا مادربزرگ های هشتاد ساله را به سمت خود جذب کرده است. مشتریانی که برای زیبایی ناخن های دست و پایشان اهمیت قائل هستند از سخت گیر ترین خانم ها تا ساده پسند ترین خانم ها را شامل می شود و همین امر موجب داغ تر شدن این بازار در تمامی روزهای سال می باشد.

فهرست مطلب

چرا آموزش مراحل کاشت ناخن را یاد بگیریم؟

امروزه بسیاری از خانم ها در بازار کار با مشکلاتی مواجه هستند که آنها را در سراشیبی خارج شدن از سیستم کارمندی قرار داده است.

سه دلیل مهم آموزش مراحل کاشت ناخن عبارتند از:

  • شرایط اقتصادی جامعه و خانواده ها و نیاز به استقلال مالی.
  • محدودیت ها و عدم وجود امنیت شغلی در سیستم های کارمندی.
  • عدم ارتباط تخصص تحصیلی فرد با وظایف محوله در محیط کار.

این موارد به تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای یادگیری کاشت ناخن باشد. در ادامه با آموزش مراحل کاشت ناخن پله به پله با شما هماره هستیم.

اولین توصیه ما به شما این است که دقت داشته باشید که آموزش کاشت ناخن باید به صورت صحیح و اصولی انجام گیرد و در عین حال آموزش به تنهایی نمی تواند شما را برای ورود به این بازار کار جذاب آماده کند و آموزش کاشت ناخن باید در کنار تمرین و زیر نظر مربی باشد. بازار کاشت ناخن بسیار جذاب و پر از مشتریان متنوع می باشد اما تنها ناخن کارانی در این بازار سهم قابل توجه خواهند داشت که آموزش ها و تمرین های حرفه ای را زیرنظر مربیان کارکشته گذرانده باشند. در غیر این صورت به جای ورود به این بازار و بهره مند شدن از درآمدی چند برابر حقوق های کارمندی، صرفا برای خود هزینه تراشیده اند و آن را در جیب افراد سودجو وارد کرده اند.

نکته ای که باید در مورد آموزش کاشت ناخن بدانید این است که کاشت ناخن مدرک فنی و حرفه ای ندارد و مدرکی که توسط این سازمان ارائه می شود مدرک آرایش و پیرایش ناخن می باشد. این مدرک در خارج از کشور برای کاشت ناخن اعتباری ندارد و شما فقط برای انجام کار مانیکور و پدیکور می توانید از آن استفاده کنید. در آموزش کاشت ناخن با مدارک بین المللی نیز دو دسته از این مدارک موجود است.

مدت زمان آموزش مراحل کاشت ناخن

مدت زمان رایج هر جلسه آموزشی از یک ساعت و سی دقیقه تا سه ساعت متغیر است و تعداد جلسات آموزشی با توجه به مباحث  آموزشی و دوره ثبت نامی هنرجو متفاوت می باشد. نحوه استاندارد برگزاری کلاس ها که در آموزشگاه های معتبر برگزار می گردد به صورت تلفیقی از آموزش و تمرین با تجهیزات تخصصی می باشد.

اصول آموزش مراحل کاشت ناخن

برای آموزش کاشت ناخن چند اصل اساسی وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

شناخت ساختمان ناخن

برای اینکه یک ناخنکار حرفه ای شوید ابتدا باید در آموزش مراحل کاشت ناخن ساختمان ناخن را به خوبی بشناسید. شناخت ساختمان ناخن یکی از ابتدایی ترین مراحل کاشت ناخن است که باید در هر دوره آموزشی گنجانده شود.

آموزش صحیح این مطلب برای مراحل پیشرفته تر آموزش کاشت ناخن بسیار مفید است و به یادگیری شما عزیزان کمک می کند.

شناخت ابزار و مواد کاشت ناخنچرا ناخن کار شویم

پس از شناخت جنس ناخن نوبت به شناخت ابزار و وسایل کار و کاربرد هرکدام از این وسایل می رسد.

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در آموزش مراحل کاشت ناخن

  • سوهان برقی
  • سوهان دستی
  • ست سر سوهان مانیکور
  • سر سوهان‌الماسه استوانه
  • سر سوهان الماسه استوانه سر گرد
  • دستگاه uv
  • عقب زن
  • نیپر
  • قلم وان بال
  • قلم تخت
  • قلم کار با ژل
  • کاتر تیپ
  • فرمر
  • قالب کاشت
  • ابزارهای طراحی ناخن
  • ست قلم طراحی
  • کروم
  • شوگر
  • فویل
  • ژل طراحی
  • پولک
  • نگین
  • اکلیل

در هر دوره آموزش مراحل کاشت ناخن ابزار کار باید به صورت کامل به شما معرفی شده و کاربرد ابزار و نحوه صحیح استفاده از ابزار نیز به شما آموزش داده شود. زمانی که شما ابزار کار خود را بشناسید کار با آن ابزار برای شما راحت تر می شود.

آموزش مراحل کاشت ناخن

کاشت ناخن دارای چند مرحله است که برخی از این مراحل در تمامی کاشت ها مشترک است.

به طور کلی آموزش مراحل کاشت ناخن به ۴ قسمت تقسیم می‌شود:

  1. زیرسازی
  2. موادگذاری
  3. سوهان کشی
  4. طراحی ناخن

همانطور که پیش تر گفتیم در آموزش مراحل کاشت ناخن کاشت ناخن چند مرحله وجود دارد که در تمامی کاشت‌ها مشترک است. اگر در دوره آموزشی که شرکت می کنید آموزش مراحل کاشت ناخن را به صورت پایه و صحیح آموزش ببینید، انجام تمامی کاشت های ناخن برای شما آسان و روان خواهد بود. در زیر در مورد این مراحل توضیح می دهیم.

آموزش مرحله اول کاشت ناخن: زیرسازیزیرسازی ناخن

زیرسازی اولین مرحله و همینطور مهمترین مراحل در تمام کاشت های ناخن است. اگر زیر سازی را درست انجام ندهید ممکن است در همان لحظه تاثیری در کیفیت نهایی کار شما نداشته باشد اما پس از گذشت مدت کوتاهی شما شاهد هواگرفتگی یا افتادن ناخن مشتری هستید. زیر سازی شامل چند مرحله می باشد:

مانیکور خشک:مرحله ابتدایی کاشت ناخن

مانیکور خشک اولین آموزش از مراحل کاشت ناخن در زیرسازی کاشت ناخن است. در دوره آموزشی شما ابزار مورد استفاده در این مرحله و نحوه صحیح استفاده از آن ها را آموزش می بینید. اگر نکات آموزشی درست بیان نشود و یا شما عزیزان آن ها را رعایت نکنید مشکلاتی مانند ایجاد زخم اطراف ناخن و یا باقی ماندن کوتیکول روی صدف ناخن و یا افتادن ناخن کاشته شده پیش می آید که در نتیجه نهایی کار و برگشت مشتری تاثیرگذار است.

خراش دادن سطح ناخن:

در آموزش مراحل کاشت ناخن همانطور که از اسم آن پیداست شما باید بر روی سطح صدف ناخن مشتری خراش ایجاد کنید.

این کار به دو منظور ایجاد چسبندگی بیشتر بین مواد و ناخن و از بین بردن چربی های سطح ناخن انجام می شود. برخی عزیزان به اشتباه این کار را نازک کردن ناخن مشتری می دانند و در دوره های آموزشی خود به هنرجو نیز آموزش غلط می دهند. نازک کردن صدف ناخن مشتری و آسیب رساندن به کراتین صدف ناخن باعث ایجاد مشکل در کاشت می شود.

آموزش مرحله دوم کاشت ناخن: مواد گذاری

مواد گذاری مرحله ای است که در تمامی کاشت ها مشترک است. با یادگیری درست اصول اولیه مواد گذاری در آموزش مراحل کاشت ناخن، شما مواد گذاری تمام کاشت ها را به راحتی می توانید انجام دهید. نکاتی که در مواد گذاری مهم است شناخت مواد کار و نحوه ترکیب و استفاده از این مواد است. شناخت ابزار و کاربرد آن ها در این مرحله نیز تاثیرگذار است چرا که اگر شما قلم کاشت و نحوه صحیح استفاده از آن را به درستی آموزش ندیده باشید کار موادگذاری برای شما سخت خواهد شد. مواد گذاری دارای چند بخش است:

انتخاب قلم مناسبآموزش صفر تا صد کاشت ناخن

با شناخت کامل قلم ها شما می توانید قلم مناسب را برای انجام کاشت ناخن استفاده کنید. راحتی ناخن کار برای کار با قلم (تخت یا اشکی) و سایز ناخن  می تواند در این انتخاب تاثیر گذار باشد.

نحوه صحیح برداشتن مواد

برداشتن مواد نیز تاثیر زیادی در مواد گذاری دارد چرا که با برداشتن غلط، مواد در لابه‌لای قلم مانده و کار موادگذاری را سخت می کند.

غلظت مواد

شناخت غلظت مناسب مواد و چگونگی رسیدن به این غلظت در مواد گذاری کاشت با پودر بسیار تاثیرگذار است و می تواند در نتیجه مراحل بعدی و حتی نتیجه نهایی کار تاثیر گذار باشد.

نحوه مواد گذاری

نحوه صحیح مواد گذاری و حرکت قلم در آموزش مراحل کاشت ناخن بسیار مهم است. در دوره ی آموزشی باید نحوه صحیح حرکت قلم و ایجاد سطح درست بر روی ناخن آموزش داده شود.

ضخامت مواد گذاری

ضخامت درست در مواد گذاری در کوتاه شدن مرحله بعد (سوهان کشی) و نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی دارد. نکاتی که بالاتر به آن اشاره شد اصول صحیح مواد گذاری است که در دوره مقدماتی کاشت ناخن آموزش داده می شود.

آموزش و یادگیری تمامی اصول بالا با نکات کلیدی آن امری ضروری است که به شما کمک می کند تا تبدیل به یک ناخن کار حرفه ای شوید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که آموزش فقط نیمی از راه است. تمرین زیاد در حضور مربی یکی از مهمترین بخش های آموزش می باشد و آموزش شما را تکمیل می کند.

آموزش مرحله سوم کاشت ناخن: سوهان کشیسوهان کشی

در آموزش مراحل کاشت ناخن با استفاده از سوهان برقی و سر سوهان های مخصوص، فرم نهایی ناخن ایجاد می شود. سوهان کشی شامل مراحل زیر است:

از بین بردن ناهمواری ها:

بهتر است در مرحله موادگذاری دقت داشته باشید که سطح ناخن ناهمواری نداشته باشد اما در طی دوره آموزشی و یا اوایل شروع به کار ممکن است پس از مواد گذاری بر روی سطح ناخن ناهمواری هایی وجود داشته باشد که در این مرحله از سوهان کشی با استفاده از سر سوهان مناسب (سرسوهان الماسه استوانه سر کرد یا سر سوهان الماسه مخروطی) این ناهمواری ها را از بین می برید. انتخاب درست سر سوهان، زاویه درست سرسوهان با ناخن و نحوه صحیح گرفتن سوهان نکاتی است که طی دوره آموزش می بینید.

دورگیری:

در آموزش مراحل کاشت ناخن از سوهان کشی دور مواد روی ناخن سوهان کشی شده و اگر ناهمواری داشته باشد از بین می رود. انتخاب سرسوهان مناسب و زاویه صحیح سر سوهان از نکات مهم آموزشی است که اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد زخم در پوست اطراف ناخن و یا وجود برجستگی مواد در اطراف ناخن می شود.

ایجاد فرم نهایی روی ناخن:

دراین مرحله شما با استفاده از سر سوهان الماسه استوانه فرم نهایی روی ناخن را ایجاد می کنید. با یادگیری فرم صحیح روی ناخن و زاویه صحیح و جهت درست حرکت سرسوهان می توانید این فرم را به طور صحیح و زیبا ایجاد کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید رد سرسوهان دورگیر را از روی مواد از بین ببرید.

فرم دهی:

فرم دهی با استفاده از سوهان دستی انجام می شود. شناخت انواع فرم ناخن، نحوه صحیح گرفتن سوهان، زاویه درست سوهان با ناخن و میزان سوهان کشی برای هر فرم از جمله نکات آموزشی این مرحله است.

از بین بردن ناهمواری های احتمالی:

این مرحله نهایی در کاشت ناخن است. در این مرحله با استفاده از سرسوهان کاغذی ناهمواری های احتمالی سطح ناخن را از بین ببرید و فرم نهایی روی ناخن را ایجاد کنید. علاوه بر موارد یاد شده در این مرحله رد سوهان دستی و سر سوهان الماسه استوانه نیز از بین می رود.

آموزش مرحله چهارم کاشت ناخن : طراحی ناخن

آخرین گام آموزش مراحل کاشت ناخن، طراحی ناخن است. لزوم این مرحله بسته به درخواست و سلیقه مشتری می باشد. گاه می توان با زدن یک تاپ شاین ساده، کاشت ناخن را به اتمام رساند، گاهی مشتری درخواست طراحی دارد و بسته به درخواست او ناخن هایش را براساس رنگ و مدل دلخواهش طراحی می کنید.

شناخت اختلالات ناخن

یکی از بخش های مهم آموزش کاشت ناخن شناخت اختلالات ناخن است. با یادگیری این بخش می توانید بیماری های مربوط به ناخن که باعث ایجاد مشکل در کار ناخن می شود را شناسایی کنید و از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. دقت کنید که شما فقط باید علایم را شناسایی کنید و از مشتری بخواهید که به پزشک مراجعه کند و از پیشنهادهای درمانی بپرهیزید.

شناخت محیط کار

  • شناخت محیط کار از مباحث اولیه آموزش کاشت ناخن است که باید به آن دقت کرد.
  • شما به عنوان یک ناخن کار باید بدانید که چه موارد و نکاتی باید در محیط کار شما رعایت شود.
  • از این اصول می توان به تهویه مناسب، نور مناسب و ارتفاع میز و صندلی اشاره کرد.

اصول ضدعفونی ابزار و محیط

شما به عنوان ناخن کار حرفه ای باید اصول صحیح ضدعفونی ابزار و محیط کار خود را بدانید. در کار ناخن به علت تماس ابزار با پوست و احتمال ایجاد زخم باید بعد از هر مشتری کلیه ابزار و میز کار را ضد عفونی کنید تا از انتقال بیماری جلوگیری کنید. آموزش مراحل کاشت ناخن دارای بخش های تئوری و عملی می باشد که هر دو بخش علاوه بر آموزش، نیاز به تمرین و تکرار در حضور مربی دارد. تمرین مهمترین بخش در آموزش کاشت ناخن است.

انواع روش های آموزش کاشت ناخن

به علت تنوع در روش های کاشت ناخن، در مباحث آموزشی آن نیز تنوع زیادی وجود دارد. که شما پس از آموزش مراحل کاشت ناخن ابتدایی می‌توانید به دنبال آموزش های دیگر نیز بروید. آموزش کاشت ناخن با ژل یکی از مهمترین آموزش ها در زمینه کاشت ناخن می باشد. امروزه با توجه به استقبال مشتریان، کاشت ناخن با ژل دارای طرفداران زیادی است.

این استقبال دو دلیل عمده دارد و از دلایل اصلی آن می توان به عدم استفاده از لیکویید اشاره کرد، بنابراین در آموزش کاشت ناخن با ژل، دیگر از بوی نامطبوع و تند لیکویید خبری نیست؛ و دلیل دوم نیز این است که این نوع کاشت به علت انعطاف پذیر بودن ناخن کاشته شده، دوام مناسبی دارد و دیرتر دچار شکستگی می گردد. درنتیجه این نوع کاشت از محبوبیت بالایی برخوردار است.

آموزش کاشت ناخن با پودرابزار مهم در ناخن کاری

آموزش مراحل کاشت ناخن با پودر یکی از اصلی ترین آموزش ها در زمینه کاشت ناخن می باشد. در کاشت ناخن پودری از پودر اکریلیک استفاده می شود که انواع مختلفی دارد. کاشت ناخن با پودر به تنهایی زیرشاخه های زیادی دارد از جمله کاشت ناخن با پودر کلیر، کاشت ناخن هلویی، کاشت های گریم، کاشت بیبی بومر، کاشت ماربل و کاشت فرنچ. نکته مهم این است که اصول همه این موارد یک چیز است و آن کاشت مادر است.

آموزش کاشت ناخن مادر

ابتدایی ترین چیزی که در آموزش مراحل کاشت ناخن باید یاد بگیرید، آموزش کاشت ناخن مادر است. در واقع با ۱ تیر ۳ نشون زده اید. چون با یادگیری کاشت ناخن مادر، هم کاشت ناخن با پودر و هم کاشت ناخن با ژل را یاد گرفته اید. آموزش کاشت ناخن مادر همانند آموزش کاشت ناخن پودری می باشد که اگر به صورت حرفه ای و کامل انجام شود به عنوان کاشت ابتدایی محسوب می شود و می توان با آن همه نوع کاشتی را انجام داد. در حقیقت اگر شما در کاشت مادر مهارت کافی داشته باشید انجام دادن بقیه کاشت ها حتی کاشت های با ژل، برای شما کار آسانی خواهد بود.

آموزش کاشت ناخن هلویی

کاشت ناخن هلویی به خاطر دارا بودن رنگ طبیعی، بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای کاشت های کوتاه و طبیعی بوده و به همین دلیل بسیار مورد استقبال مشتریان و ناخن کاران می باشد. در حقیقت کاشت ناخن هلویی دقیقا برای مشتریانی با سلیقه مینیمال طراحی شده که می خواهند ناخن های مرتب و تمیزی داشته باشند و یا صدف ناخن خود را اصلاح کنند و در عین حال علاقه ای به کاشت های بلند ندارند و آنها را غیر طبیعی می دانند.

آموزش کاشت ناخن با قالب

کاشت ناخن با قالب یا دوال به نوعی از کاشت ناخن گفته می شود که با قالب های مخصوص انجام می شود. این کاشت بسیار سریع و آسان بوده و بهترین گزینه برای شب عید و زمان های شلوغی سالن و ناخن کاران می باشد. این نوع کاشت، هم با استفاده از پودر و هم با استفاده از ژل قابل اجرا می باشد. در آموزش کاشت ناخن نکته حائز اهمیت این است که بدانید، برای همه ناخن ها نمی توان از یک روش کاشت ناخن استفاده کرد و انتخاب روش مناسب کاشت برای ناخن مشتری نیازمند آموزش صحیح می باشد.

به عنوان مثال کاشت ناخن قالبی برای افرادی که شغلی دارند که خیلی تایپ می کنند یا افرادی که خیلی استخر می روند مناسب نمی باشد؛ زیرا بر اثر ضربه یا رطوبت فروان احتمال هوا گرفتن مواد بالا می رود و همین امر باعث ایجاد بستر مناسبی برای رشد قارچ ناخن می شود.

آموزش کاشت ناخن با پلی ژل

پلی ژل یا ژل پمادی نوعی از مواد کاشت ناخن با ژل است که به صورت تیوپی در بازار عرضه می شود. پلی ژل نیز مانند سایر ژل ها در ۲ نوع هارد ژل و سافت ژل و در رنگ های مختلف موجود است. داشتن ناخن هایی زیبا، مستحکم با ماندگاری بالا با کاشت ناخن با پلی ژل امکان پذیر است. کاشت ناخن با پلی ژل از تکنیک های جدید در آموزش کاشت ناخن می باشد که سختی و استحکام کاشت با پودر را دارد ولی انعطاف پذیرتر و سبک تر از آن است و ناخن هایی طبیعی با ماندگاری طولانی ایجاد می کند.

آموزش کاشت ناخن با ژل کاسه ای

ژل کاسه ای نوعی از مواد ژل است که در بازار به صورت قوطی های درب دار عرضه می گردد و اصطلاحا ژل کاسه ای نامیده می شود. ژل کاسه‌ ای نیز به ۲ صورت هارد ژل ها و سافت ژل ها در بازار موجود می باشد. کاربرد ژل های کاسه ای فقط در کاشت ناخن نمی باشد. برای مثال شما می توانید در صدف سازی ناخن، شبنم گذاری و برجسته سازی در طراحی نیز از آن ها استفاده کنید. ژل های کاسه ای در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند ولی پرکاربردترین رنگ های آن رنگ کلیر یا بی رنگ برای کارهای طراحی و صدف سازی و همچنین رنگ هلویی و صورتی طبیعی در امور کاشت ناخن می باشند.

آموزش کاشت پلی ژل با قالبطراحی ناخن

کاشت پلی ژل با قالب همانطور که از اسمش پیداست کاشت ناخنی است که با مواد پلی ژل انجام می شود اما برای موادگذاری از قالب استفاده شده و مواد را در قالب می گذارید. از ویژگی های بسیار محبوب این نوع کاشت سریع انجام شدن آن است که به لطف استفاده از قالب مرحله سوهان کشی را تقریبا حذف می کند. شما با این روش می توانید کاشت های گریم با ژل را هم انجام دهید.

آموزش هواگیری کاشت ناخن

وقتی که مواد کاشت ناخن از خود ناخن به هر دلیلی جدا شده یا فاصله بگیرد و چسبندگی خود را از دست داده باشد اصطلاحا می گوییم که ناخن، هوا گرفته است. این فاصله ایجاد شده بین مواد کاشت و سطح ناخن، بهترین محل برای رشد قارچ و عفونت های ناخن می باشد و علاوه بر آن نارضایتی بانوان را به همراه دارد. بنبابراین هواگیری ناخن کاشته شده از اصول اولیه در آموزش کاشت ناخن می باشد.

آموزش ریمو کردن کاشت ناخن در خانه تنها با ۱ روش سادهوسایل و ابزارهای مورد نیاز در کاشت ناخن

کاشت ناخن ساده ترین راه برای بلند کردن و زیبا جلوه دادن ناخن ها هستند اما بعد از چند هفته یا نهایتا یک ماه، باید از روی ناخن ها برداشته شوند. ریمو کردن کاشت ناخن یعنی موادی که روی سطح ناخن که قبلا در کاشت با پودر یا کاشت با ژل گذاشته شده از روی سطح ناخن برداشته شوند یا به اصطلاح ریمو شوند. برخی مواقع پیش می آید که حتی بانوانی که کاشت ناخن را انجام داده اند، خودشان در خانه ناخن های کاشته شده خود را ریمو کنند. بنابراین به کمک مطلب زیر به راحتی و با روشی ساده می توانند کاشت ناخن خود را ریموو کنند.

آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر

ژل بیلدر زیرمجموعه ای از مواد ژل در کاشت ناخن است که معمولا به صورت کاسه ای در بازار عرضه می شود و علاوه بر کاشت ناخن، برای صدف سازی ناخن و همینطور در طراحی ناخن جهت برجسته سازی و شبنم گذاری نیز استفاده می شود. کاشت ناخن با ژل بیلدر با روش های مختلف انجام می شود. این کاشت نیز با استفاده از فرمر و تیپ و حتی روی ناخن مشتری قابل انجام است.

آموزش کاشت ناخن بیبی بومرآموزش کاشت ناخن بیبی بومر

کاشت بیبی بومر زیر مجموعه ای از کاشت گریم است که امروزه طرفداران زیادی دارد. کاشت بیبی بومر یا آمبره به کاشتی گفته می شود که در آن از دو رنگ مواد استفاده می شود و این دو رنگ در محل تلاقی در هم اصطلاحا فید یا محو می شوند. کاشت بیبی بومر به خاطر فرم زیبایی که دارد نیاز به طراحی ندارد و با استفاده از یک لایه تاپ شاین ظاهری بسیار زیبا پیدا می کند. این کاشت ناخن معمولا با ترکیب دو رنگ هلویی و سفید اجرا می شود اما محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید از هر رنگ پودری که دوست دارید استفاده کنید. کاشت ناخن بیبی بومر گزینه مناسبی برای عروس خانم های عزیزی است که ناخن های زیبا می پسندند.

آموزش کاشت ناخن با فرمرکاشت ناخن با فرمر

در کاشت ناخن برای بلند کردن قد ناخن می توان از چند روش استفاده کرد. کاشت ناخن با فرمر به کاشت ناخنی گفته می شود که در آن برای بلند کردن قد ناخن از فرمر استفاده می شود. کاشت ناخن با فرمر بسیار راحت بوده و نسبت به کاشت ناخن با تیپ سریع تر انجام می شود. از فرمر در کاشت ناخن با پودر (اکرلیک) و کاشت ناخن با ژل نیز می توان استفاده کرد.

آموزش ژلیش ناخن طبیعی

آموزش ژلیش ناخن یکی از پر طرفدارترین موارد در آموزش کاشت ناخن می باشد. شما به کمک ژلیش ناخن می توانید زیبایی صدچندانی به ناخن های خود دهید. اگر خواهان یادگیری آموزش ژلیش ناخن هستید و یا می خواهید به عنوان فردی که می خواهد ژلیش ناخن انجام دهد، اطلاعات کامل و جامعی در زمینه ژلیش ناخن و لاک ژل داشته باشد، مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

آموزش کاور ناخن

کاور ناخن (یا لمینت ناخن) یکی از انواع کاشت ناخن است که روی ناخن طبیعی انجام می شود. همانطور که از اسمش مشخص است با مواد کاشت ناخن (ژل یا اکرdلیک) ناخن طبیعی مشتری کاور می شود و بیشتر برای مقاومت ناخن در مقابل شکستن (برای ناخن های شکننده) و دوام بیشتر لاک بر روی ناخن اجرا می شود. در کاور یا لمینیت ناخن از تیپ گذاری و یا فرمر استفاده نمی شود و بلندی قد نهایی کاشت ناخن به اندازه قد ناخن مشتری می باشد.

ملزومات آموزش کاشت ناخن

برای کاشت ناخن در ابتدا باید یکسری موارد ابتدایی را داشته باشید که در ادامه آن‌ها را برای شما گفتیم.

مکان آموزش کاشت ناخنمکان ناخن کاری

امروزه آموزش کاشت ناخن در آموزشگاه های آرایش و پیرایش، سالن های زیبایی و یا مراکز ارائه خدمات ناخن انجام می شود.

مواد و تجهیزات مورد نیاز در آموزش کاشت ناخن

معمولا در حین آموزش، تأمین و تهیه مواد و ابزار به عهده هنرجو می باشد و برخی از مراکز آموزشی هنرجو را مجبور به خرید تجهیزات و مواد از آن مرکز می کنند.

هزینه آموزش کاشت ناخن برای سال ۱۴۰۳

هزینه آموزش کاشت ناخن در شهرها و حتی مناطق شهری مختلف متفاوت می باشد. شهریه های متنوع از ۸۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است.

دقت داشته باشید که زمانی که می خواهید اقدام به ثبت نام کنید حتما مباحث آموزشی دوره مورد نظر را بررسی کنید و بعد به مقایسه قیمت آنها بپردازید. برای مثال دوره صفر تا صد آموزش کاشت ناخن تعاریف متفاوتی دارد.

بازار کار داخل کشور

بازار کاشت ناخن در کشور با اضافه شدن متقاضیان جدید نظیر دهه شصتی ها و اضافه شدن نوجوانان و مادربزرگ ها رو به افزایش چشمگیر است. ناخن کاران معمولا در روزهای هفته سرشان شلوغ است و البته شنبه ها کمی سرشان خلوت می شود که می توان به دلیل آن نیز اندیشید. ناخن کارانی که مسلط به تمامی مهارت های ناخن باشند پس از تقریبا ۳ ماه تجربه اندوزی می توانند با کمک یک دستیار، روزانه تا شش نفر مشتری را راه بیندازند که متناسب با توانایی خود در امر متقاعد کردن مشتریان، بین پنجاه هزار تومان تا سیصد هزار تومان از هر مشتری دریافت کنند.

ماه های اسفند و فروردین، ماه های بسیار جذاب برای ناخن کاران می باشند چرا که مشتریان خوش سلیقه برای تعطیلات نوروز برای زیبایی دست ها و پاهایشان به آنها مراجعه کرده و در فروردین هم به تناسب رضایتشان از ناخن کار نزد وی برای ترمیم باز می گردند. یک ناخن کار حرفه ای که طی مدت زمان یک ساله با انتخاب مکان صحیح و برخورد خوب، توانسته شبکه مشتریان راضی خود را گسترده کند به راحتی می تواند در بازار داغ شب عید تا پنجاه میلیون تومان درآمد داشته باشد.

بازار کار خارج از کشوربازار کار ناخن کاری در خارج از کشور

حتما بسیاری از شما از اقوام و آشنایان خود که در خارج از کشور زندگی می کنند شنیده اید که خدمات آرایشگری در خارج از ایران به شدت گران می باشند.

موردی درباره کار در کشور باید بدانید که مثلا در کشور کانادا و یا استرالیا یک کاشت ناخن ساده برای هر دو دست حداقل ۱۰۰ دلار هزینه دارد. اگر از همان شخصی که در خارج از ایران زندگی می کند در مورد کیفیت کارهایی نظیر کاشت ناخن سوال کنید حتما این پاسخ را خواهید شنید که اصلا خوب نیست و در عین اینکه خدمات گرانی ارائه می دهند کیفیت بالایی ندارند و مدل های

پس یک ناخنکار منصف و با کیفیت در خارج از کشور قطعا مشتریان بیشتر و قدردان تری خواهد داشت.

از این رو می توان به مهارت کاشت ناخن به چشم یکی از مهارت های خدماتی نگاه کرد که پشتوانه مطمئنی برای مهاجرت نیز به حساب می آید. بنابراین اگر کسی قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشد می تواند با فراگیری آموزش کاشت ناخن، یادگیری اصولی و تمرین و رفع اشکال های کافی در عرض کمتر از یک ماه صاحب مهارتی بسیار با ارزش گردد. در عین حال باید بدانید که آموزش خیلی از متدهای جدید کاشت ناخن برای رقیبان شما در خارج از کشور هزینه هایی بسیار سنگین دارد و همین امر موجب برتری شما در همان قدم نخست مهاجرت می باشد.

نکات کلیدی در آموزش کاشت ناخن

علاوه بر مراحلی که در بالا ذکر شد نکات دیگری نیز در آموزش کاشت ناخن مهم و موثر است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

انواع فرم ناخن

شناخت انواع فرم ناخن و نحوه صحیح ایجاد آن از نکات مهم در آموزش کاشت ناخن است.

شما به عنوان ناخن کار باید انواع فرم ناخن را به درستی بشناسید و قادر به ایجاد آن باشید تا بتوانید فرم دلخواه مشتری را ایجاد کنید. اما نکته مهم در این زمینه این است که علاوه بر شناخت فرم باید بدانید که هر فرم برای چه صدف ناخنی مناسب تر است و نتیجه نهایی کاشت ناخن را زیباتر می کند.

نحوه صحیح لاک زدنآموزش ناخن کاری در خانه

یادگیری نحوه صحیح لاک زدن به شما کمک می کند که مرحله لاک زدن ناخن را با سرعت و دقت بالاتری انجام دهید و زمان زیادی صرف خشک شدن لاک مشتری نکنید. همچنین این مرحله برای انجام ژلیش ناخن نیز به شما کمک می کند.

شناخت مشکلات ناخن کاشته شده

در طی دوره آموزش مراحل کاشت ناخن باید مشکلات ناخن کاشته شده مانند هواگرفتگی، دلیل افتادن ناخن کاشته شده، دلیل ایجاد قارچ ناخن، علایم قارچ ناخن و عوامل شکستن ناخن کاشته شده و راه های برطرف کردن آنها را بشناسید تا بتوانید در صورت بروز مشکل آن را شناسایی و برطرف کنید.

پایان مطلب/س.آ

۴/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا