صنعت

وسایل خانه کودک

می‌دانید که آغاز هر فعالیت اقتصادی، چالش‌هایی را به همراه دارد. برخی افراد این چالش‌ها را دردسر دانسته و در برخورد با آ‌نها معمولا ابراز ناراحتی می‌کنند. اما سرمایه‌گذاران باهوش به هیچ عنوان چنین نگاهی به چالش‌های آغاز کار ندارند. آن‌ها می‌دانند که اگر بتوانند شرایط را مدیریت کنند، این چالش‌ها برای آن‌ها به منزله موهبتی خواهند بود. چرا که همین سختی‌های شروع کار، بازار را تا حد زیادی بکر نگه داشته و از ورود رقبای جدید به آن جلوگیری خواهد نمود. تاسیس یک خانه کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، چالش‌هایی را به همراه دارد. اگر بخواهیم که به برخی از مهمترین این چالش‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم از مکان‌یابی، خرید وسایل خانه کودک، تبلیغات و گرفتن مجوزهای لازم نام ببریم. از میان این موارد، در این مقاله ما به موضوع وسایل خانه کودک خواهیم پرداخت.

اصلی‌ترین وسایل خانه کودک کدامند؟

وسایل خانه کودک انواع بسیار مختلفی دارند که هر روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این موضوع ممکن است که شما را در انتخاب وسایل کمی گیج نماید. چرا که شما احتمالا بودجه محدودی دارید و فقط می‌توانید برخی از این وسایل را خریداری نمایید. حتی اگر بودجه شما هم محدود نباشد، قطعا فضای فیزیکی محدود خواهد بود و شما هرگز نخواهید توانست که همه وسایل خانه کودک را در مجموعه خود جا دهید. به همین خاطر مهم است که پیش از هر چیزی، بدانید که داشتن کدام وسایل برای خانه کودک شما ضروری است و بیشتر مورد استقبال بچه‌ها قرار می‌گیرد. برای این منظور، در ادامه به چند مورد از اصلی‌ترین وسایل خانه کودک اشاره خواهیم نمود.

اگر شما بهترین وسایل بازی را تهیه کرده و خانه کودک خود را در بهترین نقطه شهر هم دایر کنید، اما به فکر ایمنی نباشید، با یک سرمایه‌گذاری شکست خورده مواجه خواهید شد. چرا که نبود ایمنی، اول از همه اعتماد والدین را از بین خواهد برد و آن‌ها تا از ایمنی مکان بازی مطمئن نشوند، اجازه حضور فرزندانشان را در آنجا نخواهند داد. همچنین اگر خانه کودک شما ایمن نباشد، قطعا قادر نخواهید بود که مجوز‌های لازم را برای شروع فعالیت خود کسب نمایید و از نظر قانونی به مشکل می‌خورید. جدای از این مسائل، چنانچه به خاطر نبود ایمنی کافی، کودکی در مجموعه شما دچار آسیب شود، علاوه بر تبلیغات منفی، احتمالا درگیر مسائل حقوقی پیچیده‌ای نیز خواهید شد. به همین خاطر، قبل از هر چیزی، باید به فکر ایمن‌سازی مجموعه خود باشید.

کفپوش و دیوارپوش‌های فومی که نرم بوده و خاصیت ضربه‌گیری دارند، پیش‌نیازهای اولیه ایمن‌سازی خانه کودک هستند و باید در سراسر نقاطی که قرار است بچه‌ها در آنجا مشغول بازی باشند، نصب شوند.

استخر توپ

شنا کردن در میان انبوه توپ‌های رنگارنگ برای بسیاری از کودکان به منزله رویایی لذت بخش است. همین موضوع باعث شده است که در اکثر زمین‌های بازی و خانه‌های کودک، حتما یک یا چند استخر توپ تعبیه شود. فعالیت و جست و خیز بچه‌ها در استخر توپ، علاوه بر ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای آنان، به سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها نیز کمک بسیاری خواهد نمود.

سرسره را می‌توان یکی از نوستالژیک‌ترین وسایل بازی کودکان در سراسر دنیا دانست. وسیله‌ای که از گذشته‌های بسیار دور پای ثابت پارک‌ها و زمین‌های بازی بچه‌ها بوده و احتمالا همه ما خاطرات شیرینی از سرسره‌بازی‌های کودکانه‌مان داریم. اما با وجود قدیمی بودن، این وسیله همچنان محبوب بچه‌هاست و هنوز هم می‌توان صف‌های طولانی بچه‌ها برای سرسره‌بازی را در زمین‌های بازی مشاهده کرد. از همین رو بهتر است که برای خانه کودک خود، به تعداد کافی سرسره تهیه نمایید.

  • تاب

تاب هم مثل سرسره، یک وسیله بازی بسیار قدیمی و نوستالژیک است که همچنان محبوبیت خود را در میان بچه‌ها حفظ کرده است. این وسیله امروزه در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و به راحتی می‌توان، بر اساس رنج سنی کودکان، تاب‌هایی ایمن، زیبا و مناسب از میان آن‌ها انتخاب نمود.

ترامپولین

بالا و پایین پریدن روی یک ترامپولین کاری است که بسیاری از کودکان می‌توانند مدت‌های طولانی بدون خستگی انجام دهد. البته این موضوع فقط مختص کودکان نیست، بسیاری از والدین و افراد بزرگسال هم اگر در جایی ترامپولین مخصوص به خود را ببینند، بدشان نمی‌آید دقایقی را بر روی آن مشغول خوشگذرانی شوند. ترمپولین‌های کودکان در اندازه‌های مختلف، در دو نوع حفاظ‌دار و بدون حفاظ تولید می‌شوند. اگر فضا اجازه می‌دهد، بهتر است که چند ترامپولین در اندازه‌های مختلف تهیه نمایید تا همه بچه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

وسایل خانه کودک

الاکلنگ و راکر

کمتر می‌شود کودکی را یافت که بازی با الاکلنگ را دوست نداشته باشد. از آنجایی که این بازی معمولا به صورت دو نفره انجام می‌شود، می‌تواند به تقویت مهارت‌های اجتماعی و حس مشارکت در بچه‌ها کمک بسیاری نماید. راکر‌ها نیز با حرکت گهواره‌ای خود به ایجاد حس آرامش و دفع استرس‌های جسمی و ذهنی کودک، کمک بسیاری می‌کنند.

تونل بازی

کودکان شخصیت‌هایی کنجکاو و بسیار ماجراجو دارند. آن‌ها به صورت ناخودآگاه همواره به دنبال اکتشاف چیز جدیدی در زندگی هستند. یک تونل بازی می‌تواند از این جهت برای بچه‌ها جذاب باشد. آن‌ها معمولا با کمی ترس و احتیاط وارد تونل‌های بازی شده و با هیجان به دنبال ماجراجویی درون آن می‌روند. این بازی معمولا مخصوص کودکان خردسال است و برای بچه‌های بزرگتر ممکن است خیلی جذاب نباشد. البته تونل‌ها انواع و طرح‌های مختلفی دارند و ممکن است برخی از آن‌ها حتی برای نوجوانان هم جذابیت‌هایی داشته باشند.

ایرهاکی

از جدیدترین وسایل خانه کودک می‌توان به ایرهاکی اشاره نمود. این وسیله که با برق کار می‌کند، بیشتر مناسب نوجوانان است. ایرهاکی یک بازی رقابتی دونفره است که هیجان زیادی را برای مسابقه دهندگان و تماشاچیان به ارمغان می‌آورد. اگر در میان مشتریان خانه کودک شما، کودکان بزرگتر و نوجوانان هم حضور دارند، توصیه ما این است که به فکر تهیه یک ایرهاکی باشید.

از شرکت‌های معتبر خرید نمایید

در بازار فروش وسایل خانه کودک شرکت‌های بسیاری فعالیت دارند، برخی از این شرکت‌ها تولیدکننده و برخی نیز واردکننده هستند. از آنجا که کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش، این شرکت‌ها معمولا تفاوت‌های فاحشی با هم دارد، توصیه می‌کنیم که برای خرید وسایل خانه کودک ، حتما تحقیقات کافی را انجام داده و به شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای مراجعه نمایید.

برای خرید محصولات و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مجرب بازی سازان در ارتباط باشید.

تلفن تماس :۰۲۱۴۴۲۸۸۰۵۰-۰۹۱۲۸۲۰۲۳۲۹

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا