انرژی های جدید

وضعیت ذخیره‌آب در ۵ سد تهران در سال 93

میزان ذخیره آب سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته ۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته و بیشترین افت ذخیره مربوط به سد کرج با ۲۶ درصد و سد لتیان با ۲۵ درصد می شود.

به گزارش تجارت امروز؛ حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته (ابتدای مهرماه تا ۱۰ دی‌ ماه)، با ۱۳ درصد کاهش به ۳۶۷ میلیون مترمکعب رسیده و این در حالی‌ است که این حجم در زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۲۲ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

بر این اساس، حجم آب موجود در مخزن ۵ سد لار، طالقان، کرج (امیرکبیر)، ماملو و لتیان به‌ ترتیب ۱۴، ۱۴۷، ۷۴، ۱۰۳ و ۲۹ ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته دو، ۵، ۲۶، ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین‌ کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۴۶ میلیون مترمکعب گزارش شده که این حجم نیز ۱۵ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

میزان آب ورودی به مخزن ۵ سد تامین‌کننده آب تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۱۷۱ میلیون مترمکعب بوده است. از ابتدای مهرماه امسال تاکنون میزان آب ورودی به سد لار ۵۰ میلیون مترمکعب، طالقان ۳۰ میلیون مترمکعب، امیرکبیر ۳۶ میلیون مترمکعب، ماملو و لتیان ۳۰ میلیون مترمکعب بوده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به‌ ترتیب ۴۶، ۳۴، ۴۰ و ۵۰ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

بیشترین کاهش ورودی به مخزن در دو سد ماملو و لتیان با ۴۱ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ثبت شده است، اما ورودی سد لار ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا