رمز ارز

پیش بینی بازار بیت کوین در ماه آپریل 2024

بازار بیت کوین در طول 7 ماه گذشته با نوسانات زیادی همراه بود. این بازار ممکن است هر لحظه حرکت جهشی جدیدی را آغاز کند.

بیت کوین پس از هفت ماه صعودی متوالی، ماه جدیدی را با منفی آغاز می‌کند. بیایید چشم‌انداز آینده قیمت BTC را باهم تجزیه‌وتحلیل کنیم.

وضعیت بیت کوین (BTC)

درحالی‌که بیت کوین یک ماه دیگر به‌طور مثبت بسته شد، با افزایش بیش از ۱۶ درصد، قیمت BTC در ماه آوریل با کاهش -۷ درصد شروع می‌شود. به‌عنوان یادآوری، مادر ارزهای رمزنگاری‌شده علاقه خرید را از ۶۰۰۰۰ دلار مشاهده کرده است. از آن زمان، قیمت بیت کوین بین ۶۸۰۰۰ تا ۷۱۲۷۰ دلار تثبیت‌شده است. متأسفانه صبح امروز سه‌شنبه، بیت کوین از این محدوده خارج شد و به سمت نزول رفت و درنتیجه نشانه‌هایی از ضعف در ادامه روند صعودی که قبلاً شروع‌شده بود را نشان داد. بااین‌وجود، ما می‌توانیم با این واقعیت اطمینان داشته باشیم که این کاهش از آستانه اصلاح فیبوناچی که از سطوح ۶۰۰۰۰ دلار و ۷۱۲۷۰ دلار در نظر گرفته‌شده است عبور نکرده است.

تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین حدود ۶۶۵۰۰ دلار معامله می‌شود؛ بنابراین کمی کمتر از منطقه ارزش حدود ۶۷۰۰۰ دلار است. همان‌طور که میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه آن را تائید می‌کند، این کاهش روند صعودی بیت کوین را زیر سؤال نمی‌برد. بااین‌حال، همان‌طور که توسط نوسانگرها و همچنین قیمت خود بیت کوین نشان داده‌شده است، بر حرکت صعودی BTC تأثیر می‌گذارد. در درازمدت، به نظر واضح است که این پدیده پایدار نخواهد بود.

نمودار روزانه BTCUSD

علاقه آزاد به قراردادهای BTC/USDT مسیر خود را دنبال کرد و اخیراً به سمت پایین حرکت کرد. از اول آوریل ۱۰ درصد کاهش‌یافته است. این افزایش با نقدینگی‌های ظریف، اما عمدتاً از سوی خریدار و همچنین کاهش جزئی در نرخ تأمین مالی همراه بود. این نشان می‌دهد که علاقه به قراردادهای دائمی بیت کوین اخیراً عمدتاً فروشنده محور بوده است.

نرخ بهره باز بیت کوین / انحلال و سرمایه‌گذاری

نقشه حرارتی انحلال ماه گذشته نشان می‌دهد که بیت کوین/دلار آمریکا از محدوده انحلال شدید در حدود مرز ۶۸۰۰۰ دلار عبور کرده است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین زیر این سطح در حال تثبیت است و مرحله‌ای از عدم قطعیت را نشان می‌دهد. مهم‌ترین منطقه انحلال در حال حاضر بالاتر از قیمت فعلی، دقیقاً حدود ۷۲۰۰۰ دلار قرار دارد. اگر بازار به این سطح نزدیک شود، ممکن است شاهد آغاز گسترده سفارش‌ها باشیم، بنابراین به‌طور بالقوه نوسانات ارز دیجیتال را افزایش‌خواهیم داد؛ بنابراین، این منطقه یک نقطه قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاران است.

قیمت بیت کوین به کجا می‌رسد؟

اگر قیمت بیت کوین بتواند بالای ۶۵۰۰۰ دلار بماند، می‌توانیم ادامه صعودی را تا سطح ۷۲۰۰۰ دلار پیش‌بینی کنیم. مقاومت بعدی که باید در نظر گرفت، در صورت ادامه حرکت صعودی، ۷۴۰۰۰ دلار یا حتی ۷۵۰۰۰ دلار و بالاتر خواهد بود. در این مرحله، این افزایش بیش از ۱۳ درصد را نشان می‌دهد.

اگر قیمت بیت کوین نتواند بالای ۶۵۰۰۰ دلار بماند، می‌توانیم حمایت از علاقه خریدار را از ناحیه ۶۳۰۰۰ دلار در نظر بگیریم. سطح بعدی که باید در نظر بگیرید، در صورت ادامه روند نزولی، حدود ۶۱۵۰۰ دلار، بیشتر یا کمتر خواهد بود. در این مرحله، این کاهش نزدیک به -۷.۵٪ را نشان می‌دهد.

علی‌رغم کاهش اخیر بیت کوین که نشان‌دهنده خروج از محدوده آن به سمت نزولی بود، روند اصلی صعودی است و نشان می‌دهد که مسیر بهبودی همچنان باوجود نوسانات فعلی ادامه دارد. بااین‌وجود، مشاهده دقیق واکنش قیمت در سطوح مختلف کلیدی برای تائید یا باطل کردن فرضیه‌های فعلی بسیار مهم خواهد بود. همچنین مهم است که مراقب خروج‌های جعلی و فشارهای بازار در هر سناریو باشید. درنهایت، به یاد داشته باشید که این تحلیل‌ها صرفاً بر اساس معیارهای فنی است و قیمت ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند بر اساس عوامل اساسی‌تر به‌سرعت تغییر کند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا