بورس

پیش بینی بورس؛ امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۲

روز گذشته همانطور که از براوردهای تحلیلگران بورس انتظار می‌رفت، این بازار روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش تجارت امروز؛ روز گذشته همانطور که از براوردهای تحلیلگران بورس انتظار می‌رفت، این بازار روند صعودی به خود گرفت. شاخص کل بورس نیز به کانال ۲ میلیون تومان بازگشت.

روز یکشنبه ۱۴ آبان شاخص کل ۱۷ هزار و ۵۳۷ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۵ هزار و ۹۱۶ واحد افزایش داشت. همچنین شاخص کل فرابورس  ۱۳۱ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۹۹۰ واحدی داشت.

کدام نماد ها صعود داشتند؟

روز یکشنبه در بورس شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و شرکت پتروشیمی شیراز (شیراز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

کدام نمادها ریزش داشتند؟

در بورس نمادهای زمگسا (شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال)، سبهان (شرکت سیمان بهبهان) و سفار (شرکت سیمان فارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت بیمه معلم (ومعلم) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۵۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۴۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۱ درصدی به ۴۸۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران، پس از ۶ روز معاملاتی، شاهد بازگشت شاخص کل بورس تهران به کانال ۲ میلیونی بودیم.

نمادهای پارسان، وغدیر، شپدیس، فارس و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و سفار، سدشت و ملت مانع رشد بیشتر شاخص شدند. اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۵ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وبملت، فملی، شستا، شپنا، بپاس، اخابر، ونوین، شبندر، خساپا، وآیند و خودرو بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

بدین ترتیب شاخص برای دومین روز متوالی رشد کرد و ۱۶ هزار واحد بالاتر از مرز ۲ میلیونی ایستاد. تحلیلگران تکنیکی مرز ۲ میلیونی را مرز روانی شاخص می‌دانند و در مقابل سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را سطح مقاومت بعدی معرفی می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود شاخص تا نزدیکی این سطح مقاومت پیشروی کند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا