بورس

پیش بینی بورس؛ امروز ۶ آذر ۱۴۰۲

بازار سرمایه در دومی روز هفته شاخص کل پس از یک روز وقفه رشد کرد. همچنین شاخص هم وزن نیز روند صعودی داشت.

به گزارش تجارت امروز؛ روز یکشنبه شاخص کل ۴ هزار و ۴۹۰ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۹۴۲ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۵۹ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۵۰۳ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت مخابرات ایران (اخابر)، شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) و شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ذوب روی اصفهان (فروی)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کترام (شرکت تولیدی کاشی تکسرام)، وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) و قشهد (شرکت شهد) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۶۹ نماد صف خرید داشتند و ۵۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۷ درصدی به ۲۵۱ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل پس از یک روز وقفه رشد کرد. همچنین شاخص هم وزن نیز روند صعودی داشت.
نمادهای اخابر، نوری و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و فولاد، وساخت و سدشت مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۴ روز منفی شد و ۶۶ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای خساپا، شستا، وبملت، شپنا، خگستر، ونوین، حفاری، وتجارت، وبصادر و ثغرب بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل نمادهای اخابر، کترام، فزر، حفارس و وسدید بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.
اما دیروز ارزش معاملات خرد برای سومین روز متوالی در کانال ۴ همتی و با رشد ۴ درصدی به ۴ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بالغ شد.
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، گفت: جریمه ۲۶هزار میلیاردی بانک‌ها پابرجاست. خاندوزی گفته بود: «اخذ جریمه ۲۶ هزار میلیاردی از بانک‌های متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن، قانون است و باید اجرا کنیم و شما هم باید از ما بخواهید که قانون را اجرا کنیم.»
این خبر دیروز موجب خروج پول حقیقی از نمادهای بانکی شد. انتظار می‌رود امروز نیز دست کم بر معاملات گروه بانکی موثر باشد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا