بورس

پیش بینی وضعیت هفته آینده بورس 18 اسفند 1402

حرکت دلار باعث ایجاد انگیزه در خریداران سهام شد و شاخص‌های تابلوی بورس بیشترین سود هفتگی خود را در نیمه دوم سال ثبت کردند.

به گزارش تجارت امروز؛ سومین هفته معاملاتی بورس در اسفند در حالی سپری شد که دماسنج اصلی اتاق شیشه‌ای بازدهی ۵.۴ درصدی را در روزهای معاملاتی این هفته به سهامداران ارائه کرد. در جریان این صعود، شاخص کل از دو میلیون و ۵۴ هزار واحد به دو میلیون و ۱۶۵ هزار واحد رسید.

جریان معاملات در شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در هفته جاری نیز شاهد رشد شاخص هم‌وزن بود. بدین ترتیب این نماگر با رشد ۳.۴۳ درصدی از محدوده ۷۱۴ هزار واحدی به ۷۳۸ هزار واحد رسید.

ماهیت حرکت دلار تغییر کرده است

بورس در هفته گذشته شوک بزرگی را تجربه کرد. حرکت دلار این بار بر اساس تنش‌های ژئوپلیتیکی نبود. ماهیت حرکت اخیر در لایحه آمریکا پارامترهای اقتصادی است و متأسفانه آنچه اتفاق افتاد افزایش قیمت دلار بود.

پس از افزایش قیمت دلار، بازار سرمایه این رشد را دنبال کرد. در هفته‌های گذشته ذکرشده است که شاخص کل تالار شیشه‌ای تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متغیر است. همین اتفاق می‌افتد و شاخص به محدوده دو میلیون و ۱۵۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است.

بااین‌حال اگر قرار است بازار از این محدوده‌ها فراتر رود، نیاز به افزایش قیمت عاملی مانند دلار است، البته دو عامل دیگر بازار سرمایه مانند تصمیمات یک‌شبه و موضوع نرخ‌های بانکی شرایط جالبی ندارد.

بورس وارد مرحله ایستایی می‌شود

به نظر می‌رسد در هفته آینده از سرخوشی بورس در این هفته به‌خصوص در روزهای ابتدایی اندکی کاسته شود؛ اما این موج به یک ناامیدی یا یک رکود عجیب تبدیل نخواهد شد. بازار احتمالاً در مرحله‌ای استاتیک قرار خواهد گرفت.

واکنش بورس به دلار ۶۵ هزار تومانی چیست؟

بازار سرمایه برای سقف دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قبلی به محرک‌هایی مانند دلار حدود ۶۵ هزار تومان نیاز دارد.

در حال حاضر بازار انرژی لازم برای فتح قله ۲.۵ میلیون واحدی را ندارد. با توجه به دو عامل دیگر، یعنی. تصمیمات یک‌شبه و نرخ‌های بانکی، فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی برای آن‌ها بیفتد و مانند گذشته باقی بمانند.

انتهای مطلب/ ا.م

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا