اینترنت

کاربرد سرور مجازی لینوکس

در این مطلب قصد داریم درباره سرور مجازی، بخصوص سرور مجازی لینوکس با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در خصوص کاربرد این نوع سرور در سایت‌ها با شما در میان بگذاریم. هنگامی که سایتی را طراحی می کنید و کسب‌وکار خود را به شکل آنلاین ادامه می‌دهید؛ ممکن است در ابتدا سایت شما از ترافیک پایینی برخوردار باشد. اما همیشه همین‌طور نمی‌ماند و با توجه به کارهای مختلفی که شما روی سایت خود انجام می‌دهید و آن را مدیریت می‌کنید؛ سایت‌تان پیشرفت کرده و ترافیک آن افزایش خواهد یافت. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است با خرید سرور مجازی لینوکس، بهترین گزینه را جهت هاست و میزبانی آن در اختیار داشته باشید.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

سرور مجازی لینوکسLinux، مخفف عبارت Virtual Private Server است که می‌توان آن را بخشی از یک سرور اختصاصی به‌شمار آورد. اگر بخواهیم تعریف بهتری از عملکرد سرور مجازی ارائه کنیم؛ می‌توان گفت سرور لینوکس یک رایانه است که همواره به شبکه اینترنت وصل بوده و دارای سخت افزارها و نرم‌افزارهای خاصی است. سرورها نیز در مرکز داده نگهداری می‌شوند که دارای اتاق‌هایی با نام اتاق سرور هستند. سرور لینوکس دارای سیستم عامل لینوکس بوده و از فرمان‌هایی استفاده می‌کند که به‌صورت متنی وارد سرور می‌شود. این سرور به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با استفاده از یک سخت افزار قدرتمند و چند نرم افزار، آن را به چند سرور جداگانه شبیه‌سازی کنید و یا از چند سخت‌افزار مستقل برای هر سرور استفاده نمایید. اگر مایل هستید که بدانید ویژگی این امر چیست!؟ باید گفت که می‌توانید با پرداخت هزینه‌‌ای کمتر از بخش‌های جداگانه‌ که آماده کرده‌اید؛ جهت کاری متفاوت استفاده نمایید. از ویژگی‌های دیگر این سرور می‌توان به این مورد اشاره کرد که یک وی پی اس اختصاصی است که بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود به‌طوری که می‌توان آن را به‌صورت مستقل مدیریت کرد. VPS سروری است که همیشه روشن و always-connected است. بنابراین می‌توان تمامی کارها را روی باکس استاندارد لینوکس، انجام داد. به‌همین دلیل است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند با توجه به مزایایی که استفاده از سرور مجازی لینوکس به‌همراه دارد؛ از این امکان استفاده نمایند.

کاربرد سرور مجازی لینوکس

مزایای استفاده از سرور مجازی لینوکس

  • داشتن ثبات: سرور مجازی لینوکس چنانچه به خوبی تنظیم شده باشد؛ نیازی به راه‌اندازی مجدد و دوره‌ای نخواهد داشت و تا زمانی که سخت افزار دچار آسیب نشده باشد و سیستم خاموش نشود می‌توان از آن استفاده کرد.
  •  ارائه بهره‌وری بالا: سرور مجازی لینوکس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید حجم زیادی از کاربر را مدیریت کنید. زیرا به شما کمک خواهد کرد تا عملکردی بالا و مداوم را روی شبکه‌ها و سرورها داشته باشید.
  • امنیت: با خرید سرور مجازی لینوکس، امنیت کاملی برای شما فراهم خواهد شد. این امنیت در حد بالایی برای سایت و کسب‌وکار شما فراهم خواهد بود.
  • انعطاف پذیری: از دیگر قابلیت‌های سیستم عامل لینوکس می‌توان به این مورد اشاره کرد که open source است. یعنی کد اصلی را به راحتی در اختیار همه کاربران می‌توان قرار داد و کاربران آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کرده و از آن استفاده خواهند کرد.
  • شبکه سازی: این نوع وی پی اس، علاوه بر ایمنی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ قابلیت تنظیم برای چند برنامه را همزمان فراهم خواهد کرد. قابلیت چند وظیفه‌ای Multitasking بودن این برنامه در این است که قادر هستند در یک لحظه چندین کار مختلف را به انجام رسانند.
  • بدون خرابی: برای بروزرسانی سرور مجازی لینوکس، نیازی به ریست و یا خارج شدن از حساب کاربری نیست و خیلی کم اتفاق می‌افتد که برای این امر نیاز به راه‌اندازی مجدد پیدا نمایید.
  • کد منبع آزاد: از دیگر ویژگی‌های این نوع سرور می‌توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از برنامه نویسان، کد منبع لینوکس را بازبینی کرده‌ و آن را تغییر داده‌اند. به‌همین جهت بازدهی همیشه در حال افزایش خواهد بود. به این ترتیب نه تنها کاربرد و عملکرد آن افزایش پیدا خواهد؛ بلکه اشکالات را از بین برده و امنیت را بیشتر می‌کند به‌طوری که امکان نفوذ در آن‌ها صفر خواهد بود.
  • کاربری آسان: سرور لینوکسی به گونه‌ای طراحی شده است که هیچ محدودیتی را در کسب‌وکارتان برای شما به همراه نخواهد داشت و تمامی کاربران می‌توانند با توجه به مزیت‌هایی که این نوع سرور به‌همراه دارد؛ به آسانی از آن استفاده نمایند. بی‌شک همین دلایل، سبب شده است تا بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌ها از جمله گوگل نیز از سیستم عامل منبع باز لینوکس در سیستم‌های تولید خود، استفاده نمایند.
  • قیمت و هزینه: با خرید سرور مجازی لینوکس متوجه خواهید شد که نسبت به سرورهای اختصاصی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه خواهند بود.
  • پشتیبانی: این نوع سرور به گونه‌ای طراحی شده است که از بیشتر زبان‌های مربوط به برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. بنابراین تفاوتی ندارد که شما از کدام زبان برنامه‌نویسی برای طراحی سایت استفاده کرده باشید.

کاربرد سرور مجازی لینوکس

مقایسه سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی

درباره مقایسه سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی باید بگوییم که در بخش پیشین به مزایای استفاده از سرور مجازی لینوکس اشاره کردیم. اما از آنجا که ممکن است باز برای بسیاری از خوانندگان این پرسش به وجود آید که تفاوت اصلی سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی در چیست!؟ باید به این نکته اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سرور در کم بودن و در واقع مقرون به‌صرفه بودن هزینه سرور مجازی است. نکته دیگر آنکه، این نوع سرورها روی سیستم‌هایی کار می‌کنند که از قدرت بالاتری نسبت به سرور اختصاصی بهره‌مند هستند.

علت بهتر بودن انتقال به سرورهای مجازی لینوکس

شاید با خودتان بگویید که هر نوع سروری می‌تواند کار سایت شما را برای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین، راه بیندازد. ممکن است که این نظر تا حد زیادی صحیح باشد. اما همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم؛ همیشه کسب‌وکار اینترنتی و یا آنلاین شما به‌همین شکل باقی نمی‌ماند و احتمال گسترش آن با توجه به جذب مشتریان و کاربران بیشتر امکان‌پذیر است. بنابراین اگر بخواهیم به شکل مثبتی به این قضیه نگاه کنیم؛ با توجه به MarketWatch، کسب‌وکارهایی مانند بیمه‌ها، فروشنده‌های آنلاین و مؤسسات مالی و… همگی در تلاش هستند تا سرورهای خود را به وی پی اس تغییر دهند. اگر شغل شما و کسب‌وکار شما در فضای مجازی به این شکل است که با اطلاعات حساس و مهم کاربران در ارتباط هستید و باید آن‌ها را حفظ نمایید؛ بهتر است هرچه زودتر به فکر این تغییر باشید. زیرا علاوه بر هر یک از ویژگی‌هایی که نام بردیم؛ امنیت سرور مجازی لینوکس موضوع کم اهمیت و پیش پا افتاده‌ای نیست که بتوان از آن گذشت. از پرکاربردترین سرویس‌های میزبانی لینوکس نیز می‌توان به سرور اختصاصی لینوکس، هاست اشتراکی لینوکس و همچنین سرور مجازی یا VPS لینوکس اشاره کرد.

کاربرد سرور مجازی لینوکس

آسام سرور

اگر با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید سرور مجازی لینوکس به این نتیجه رسیده‌اید که استفاده از این نوع سرور، برای شما کارآمدتر و به صرفه‌تر است؛ می‌توانید این خدمات را از شرکت آسام سرور دریافت نمایید. اگر به دنبال این هستید که کاری کنید تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا نماید و این قابلیت، همیشه همراه با حفظ امنیت سایت شما باشد؛ سرور مجازی لینوکس بهترین انتخاب خواهد بود. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در خصوص خرید آن به سایت آسام سرور به آدرس الکترونیکی https://asamserver.com/ مراجعه کنید و از خدمات و مشاوره‌های این مرکز بهره ببرید. امیدواریم مطالب فوق برای شما مثمر ثمر بوده باشد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا