تجارت

یو پی اس صنعتی؛ راهکار پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بی‌کیفیتی و قطعی‌های مکرر برق

امروزه صنعت به عنوان ستون اصلی توسعه اقتصادی و رشد و توسعه پایدار جوامع در دنیا شناخته می‌شود. گسترش و پیشرفت صنایع مختلف مستلزم استفاده از تجهیزات مدرن و متنوعی است که در همه صنایع و کارخانجات کاربرد گسترده‌ای دارند. افزایش روز افزون نیاز بخش صنعتی کشور به انرژی برق از یک طرف و عمر بالا و فرسوده شدن زیرساخت‌های تولید برق از طرف دیگر، باعث قطعی‌های مکرر برق و همچنین افت کیفیت برق تولیدی توسط نیروگاه‌ها شده است. در این مطلب لزوم خرید یو پی اس صنعتی و عملکرد آن را برای پیشگیری و کاهش خسارات تجهیزات صنعتی و هزینه‌های ناشی از بی کیفیتی و قطع ناگهانی جریان برق بررسی می‌کنیم.

کاربرد یو پی اس چیست؟

تجهیزات تامین برق اضطراری که با نام یو پی اس (UPS) شناخته می‌شوند، به دلیل عملکردهای حیاتیشان، امروزه در همه مشاغل و اماکن کاربرد دارند. انواع یو پی اس‌ها با دارا بودن باتری، قابلیت پشتیبانی از تجهیزات الکتریکی را در زمان قطع برق دارند. یو پی اس های آنلاین علاوه بر فراهم کردن بک آپ تایم، می‌توانند از تجهیزات حساس در برابر نوسانات و تغییرات غیرعادی دامنه و فرکانس ولتاژ نیز محافظت کنند. اکثر دستگاه‌های ضروری و پرکاربرد در صنایع مختلف حتی به کمترین میزان اختلال، نویز و نوسانات برق حساس بوده و باعث اختلال عملکرد، کاهش دقت یا وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به آنها می‌شود. بر همین اساس تجهیزات حساس نیازمند پشتیبانی و حفاظت توسط یو پی اس های آنلاین هستند.

یو پی اس صنعتی؛ یک راهکار و چندین عملکرد

یو پی اس صنعتی؛ راهکار پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بی‌کیفیتی و قطعی‌های مکرر برق

وجود انواع مختلف یو پی اس ها که دارای تکنولوژی و امکانات مناسبی هستند، امکان انتخاب UPS مطابق با نیاز تجهیزات مختلف را فراهم می کند. یو پی اس صنعتی یا یو پی اس سه فاز، با برق سه فاز بخش‌های صنعتی کاملا سازگار است. یو پی اس‌های صنعتی دارای دو نوع ۳-۳ و ۳-۱ هستند که در بته به نوع تجهیزات متصل به قسمت خروجی یو پی اس، قابلیت فراهم کردن برق ۳ فاز یا تک فاز را دارند.

در اکثر صنایع به دلیل نیاز مبرم به مدت زمان بالای برق دهی، استفاده از ژنراتور اجتناب ناپذیر است. بنابراین ساختار یو پی اس های صنعتی نه تنها امکان استفاده از آنها را در کنار ژنراتور فراهم می‌کند، بلکه هرگونه افت و خیز ناگهانی، نویز و اختلالات شبکه توزیع برق و همچنین برق تولیدی توسط ژنراتور را حذف می‌کند و از تجهیزات حساس در برابر هرگونه آلودگی ولتاژ و فرکانس برق ورودی کاملا محافظت می‌کند.

مزایای ویژه یو پی اس های صنعتی به منظور رفع نیاز صنایع و کارخانجات

محیط‌های صنعتی از نظر دما، رطوبت، سر و صدا، گرد و خاک و سایر عوامل محیطی، شرایط خاص و ویژه‌ای دارند. تجهیزاتی که برای محیط‌های صنعتی تولید می‌شوند، باید سازگاری بالایی با این سرایط خاص محیطی داشته باشند تا هم عملکرد مناسب و دقیقی داشته باشند و هم از طول عمر آنها کاسته نشود. یو پی اس‌های صنعتی با برند یو پی اس بهراد نیز با درنظر گرفتن تمامی عوامل تاثیرگذار محیطی ساخته شده‌اند که قابلیت اطمینان بالا و طول عمر مناسبی برای محیط‌های صنعتی دارند.

در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های یو پی اس‌های صنعتی توجه کنید:

 

  • محافظت در برابر نوسانات و آلودگی های کیفیت توان در محیط‌های صنعتی
  • بهره‌وری بالای انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها و حفظ سرمایه در بلندمدت
  • طول عمر بیشتر به نسبت سایر UPSها به دلیل استفاده از قطعات با قابلیت اطمینان و کیفیت بالاتر
  • جلوگیری از انتقال نوسانات شدید و اتصالات کوتاه ولتاژ شبکه به بارهای خروجی و حساس
  • مدار bypass داخلی اتوماتیک به منظور رفع هرگونه نگرانی از خطا در عملکرد UPS
  • قابلیت تعویض باتری‌ها به هنگام روشن بودن یو پی اس

ضرورت استفاده از UPS صنعتی در صنعت کشور

یو پی اس صنعتی؛ راهکار پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بی‌کیفیتی و قطعی‌های مکرر برق

لزوم استفاده از UPS صنعتی از چند جنبه قابل بررسی است که به چند مورد عمده آن می‌پردازیم.

خسارات سنگین به تجهیزات صنعتی در اثر قطعی یا بی کیفیتی جریان برق

اخلال در روند تولید یا توقف بخش تولید، اختلال در زنجیره تامین، کاهش دقت یا اختلال در عملکرد تجهیزات حساس و حتی آسیب به تجهیزات و تحمیل هزینه‌های سنگین تعمیر و خرید مجدد تجهیزات تولید و صنعتی از تاثیرات مخرب نوسانات برق و قطع ناگهانی منبع برق است.

سازگاری یو پی اس صنعتی با شرایط محیط‌های صنعتی

به دلیل شرایط خاص و ویژه محیط‌های کاری در صنایع از جمله کارخانجات، بنادر، معادن، پالایشگاهها و پتروشیمی ها، استفاده از تجهیزات با قابلیت اطمینان و کیفیت بالا اهمیت بسیار بیشتری دارد. با وجود عوامل مخرب محیطی از جمله رطوبت زیاد، گازهای خورنده، درجه حرارت بالا، گرد و خاک، سر و صدای زیاد، احتمال نفوذ آب و ارتعاشات احتمالی در چنین فضاهای کاری، کاربرد یوپی اس‌های صنعتی قدرتمند که در برابر شرایط نامساعد محیطی مقاوم هستند و از تجهیزات در برابر آلودگی‌های جریان برق ورودی محاقظت می‌کنند، ضرورت دارد.

سازگاری با ژنراتورها

لزوم مداومت فعالیت‌ها و استمرار امور در بخش‌های تولیدی و صنعتی و عدم دسترسی به برق شبکه در بسیاری از فضاهای کار صنعتی از جمله معدن، پتروشیمی و پالایشگاه، در همه مراحل کار از استخراج تا حمل و نقل و فرآوری نهایی، و استفاده مداوم از ژنراتور، استفاده از UPS صنعتی به منظور بهبود کیفیت برق و محافظت از دستگاهها اهمیت ویژه‌ای دارد.

یو پی اس صنعتی؛ یک منبع برق اضطراری بدون وقفه

با توجه به وجود دستگاه های برهم زننده پایداری و کیفیت برق شبکه در صنایع مختلف و نگرانی از وقوع حوادث پیش بینی نشده (غیرمترقبه) از جمله آتش سوزی، انفجار، قطعی کانال‌های توزیع و انتقال برق و غیره، منابع برق اضطراری پشتیبانی لازم را از تجهیزات به عمل می‌آورند.

کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست

تجهیزاتی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند. جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سوخت‌های جدید، از جمله انرژی الکتریکی، به یک اولوبت در کشورهای مختلف تبدیل شده‌است. یو پی اس صنعتی با فراهم کردن یک منبع انرژی بدون آلودگی، در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها بسیار تاثیرگذار است.

انتخاب تخصصی یو پی اس صنعتی مناسب

یو پی اس صنعتی؛ راهکار پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بی‌کیفیتی و قطعی‌های مکرر برق

توان یو پی اس‌های صنعتی با توجه به توان مصرفی بالای دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی، اصولا از ۱۰ کاوا و بالاتر انتخاب می‌شود. به صورت کلی، نوع آنلاین یو پی اس با توانهای بالا (از ۱۰کاوا به بالاتر) که به نام یو پی اس صنعتی شناخته می‌شود، با دارا بودن امکان پشتیبانی و محافظت از تجهیزات حساس، برای کاربرد در صنایع مختلف مناسب است.

اما بررسی تخصصی و همه جانبه شرایط محیطی و همچنین محاسبه دقیق توان مناسب برای تجهیزات موردنظر شما، نیازمند دانش و تجربه موثر در این زمینه است. شرکت‌های معتبر علاوه بر گارانتی محصولات خود، با ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش به دنبال جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود هستند. فلذا بهترین راهکار بازدید حضوری و بررسی شرایط فنی و محیطی به منظور طراحی و اجرای یوپی اس مورد نظر توسط کارشناس فنی متخصص می باشد.

به کمک کارشناسان متخصص شرکت مهرآذین بهراد که بیش از ۳ دهه سابقه مستمر در زمینه مشاوره، نصب و راه اندازی تجهیزات یو پی اس صنعتی دارند می‌توانید از خرید یو پی اس مطابق با نیازتان اطمینان حاصل کنید.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا