اهمیت نرم افزار CRM در توسعه سازمان
نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تنها ابزاری که برای داشتن یک تجارت پرسود و مشتریان وفادار به آن نیاز دارید.این نرمافزار با ارائه تصویری کامل از وضعیت تعامل با مشتریان و سازماندهی فرایندهای کسب و کار، روابط میان مشتریان و سازمان را تقویت میکند.
بدون داشتن یه طرح مشخص برای مدیریت ارتباط با مشتریان، پیگیری مشکلات و رفع نیازهای مشتریان دشوار میشود. استفاده از نرمافزار ارتباط با مشتری این امکان را برای شما فراهم میکند تا خواسته مشتریان را شناسایی کنید و متناسب با آن خدمات ارائه دهید.
سازماندهی امور با نرم افزار ارتباط با مشتری
سازمانها با بهکارگیری نرمافزار سی آر ام برنامهریزی برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود را انجام میدهند. این نرمافزار با نظم بخشیدن به فرآیندهای فروش، اجرای خودکار فعالیتهای تکراری و پیادهسازی کمپینهای بازاریابی به عملیات فروش جهت میدهد. بدین ترتیب پس از اجرای هر فعالیت تیم فروش، میتواند نتایج حاصل از تغییرات نرخ فروش و سودآوری را بررسی کند.
اهمیت نرم افزار CRM در ارتباط با مشتریان
برای اینکه خدمات و محصولات خود را متناسب با نیاز مشتریان ارائه کنید باید اطلاعاتی نظیر سن، سطح تحصیلات و علایق مشتری را بدانید. بهترین راهکار برای شناخت درست مشتری، توجه به سوابق تماس و خرید وی در ارتباط با کسبوکار شماست. اینجاست که اهمیت نرمافزار CRM در کسب و کار روشن تر میشود و امکان ارتباط دقیقتر با مشتریان را فراهم میکند.
اهمیت نرم افزار CRM در بازاریابی و تبلیغات
پایگاه اطلاعاتی نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری امکان ثبت و بررسی اطلاعات مشتری از زمان اولین تماس تا پرداخت صورتحسابها را بهوجود میآورد. بنابراین مشتریان در دفعات بعدی مراجعه به کسبوکار شما، بهراحتی قابل ردیابی و شناسایی هستند. همچنین میتوانید دستهبندی میان مشتریان بالقوه و مشتریان وفادار را بهسرعت انجام دهید.
نتایج حاصل از بررسیهای سوابق خرید مشتریان، مدیران را آگاه میسازد تا بدانند کدام مشتریان در اولویت دریافت خدمات قرار دارند. بدین ترتیب بودجه بازاریابی در جای درست خود هزینه میشود و مشتریان واقعی توجه و حمایت کسبوکار را بدست میآورند. در این صورت مراحل ارتباط با مشتریان تسهیل میشود. و علاوه بر صرفهجویی در هزینهها بهدلیل جذب مشتریان وفادار، سودآوری بیشتر را نیز به همراه دارد. بنابراین این نرمافزار برای افزایش بهرهوری، فروش و بهبود روابط تجاری با مشتریان مناسب است.
افزایش فروش
نرمافزار CRM با استفاده از قابلیتهایی برای شناسایی سرنخها، مشتریان و فرصتهای تجاری به افزایش نرخ فروش کمک میکند. منابع مالی کسبوکارها محدود است، در نتیجه باید بهترین راه سرمایهگذاری با استفاده از این منابع محدود را شناسایی کرد. این نرم افزار با تمرکز بر روی سودمندترین مشتریان و سرنخهای فروش، اثربخشی استراتژی بازاریابی را افزایش میدهد. در این صورت بدون اتلاف زمان و بودجه، توان شرکت صرف جذب مشتریان واقعی میشود. مشتریانی که سودآوری و فروش بیشتری برای شرکت به همراه میآورند.
وفاداری مشتری
تحقیقات علم بازاریابی تاکید میکند حفظ مشتریان قدیمی هر کسبوکاری بر جذب مشتریان جدید ارجحیت دارد. نرمافزار ارتباط با مشتری نیز با در نظر گرفتن رفتار و سوابق مشتریان در ارتباط با برند تجاری شما، خدمات مختلفی برای جلب اعتماد آنان تدارک میبیند. در نتیجه تمرکز و توجه هدفمند به مشتریان بالقوه، آنان برای ادامه خرید از شما مشتاق شده و به تعامل با شما ادامه میدهند. با استفاده از این نرمافزار برای جلب رضایت مشتریانی تلاش میکنید که از رشد کسبکار شما حمایت میکنند.
سخن پایانی:
نرمافزار CRM آنلاین اورست با بیش از یک دهه سابقه، مدیریت فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان کسبوکارهای ایرانی را برعهده دارد. بنابراین با اطمینان از کیفیت نرمافزار خود خدمات پشتیبانی را بهصورت رایگان و همهروزه ارائه میدهد. از طرفی بهدلیل ارائه این نرم افزار در بستر کلود، همیشه از آخرین نسخه نرمافزار استفاده میکنید. نرمافزار CRM اورست با امکاناتی همچون تنظیم سطح دسترسی کاربران، رمزگذاری دادهها و پیادهسازی فایروالها و آنتیویروسهای قدرتمند، امنیت بانک اطلاعاتی تجارت شما را تامین میکند.