رمز ارز

بهترین بروکر برای ایرانی‌ها کدام است؟ + فاکتورها انتخاب بروکر فارکس

به عنوان یک کاربر ایرانی اگر می‌خواهید وارد فارکس شوید، اولین دغدغه‌ای که دارید پیدا کردن یک بروکر مناسب برای این کار است. بروکری که تمام ویژگی‌های یک کارگزاری حرفه‌ای را داشته باشد و بتوانید به عنوان یک ایرانی در آن به راحتی احراز هویت کنید و فرایند جابجایی پول شما نیز آسان باشد. مواردی وجود دارد که فعالیت شما را در بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند تسهیل می‌کند. ما در این مطلب تمامی فاکتورهای مهم برای انتخاب یک بروکر مناسب برای کاربران ایرانی را بررسی می‌کنیم در نهایت بهترین بروکر برای ثبت نام را به شما معرفی خواهیم کرد.

بروکر چیست؟

بروکر یا کارگزاری به شرکت‌هایی گفته می‌شود که امکان اتصال شما به بازار فارکس را فراهم می‌کند. یعنی شما به عنوان یک شخص مستقل فقط می‌توانید از طریق بروکر یا کارگزاری‌ها به بازار متصل شوید. روال استفاده از بروکرها این‌گونه است که ابتدا در آن‌ها ثبت نام می‌کنید، سپس یک حساب معاملاتی ایجاد کرده، پول خود را در آن حساب واریز می‌کنید و در نهایت از طریق یوزرنیم و پسوردی که در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید با دانلود پلتفرم‌های معاملاتی به بازار متصل شوید و ترید کنید. در آخر سود خود را نیز از طریق بروکر دریافت کنید.

چه فاکتورهایی را برای انتخاب بروکر باید در نظر بگیریم؟

همان‌طور که گفتیم، اولین و مهم‌ترین قدم شما برای حضور در بازار فارکس، پیدا کردن یک کارگزاری مناسب است، اما اگر تا امروز تجربه چندانی از کار کردن با کارگزاری‌ها ندارید، پس بهتر است بدانید که چه فاکتورهایی را باید برای انتخاب یک بروکر مدنظر داشته باشید تا قبل از ثبت نام در یک کارگزاری، ابتدا آن‌ها را بسنجید. بیایید باهم این فاکتورها را مرور کنیم:

  • داشتن پلتفرم‌های معاملاتی متنوع: پلتفرم معاملاتی چیزی است که شما با استفاده از آن به بازار متصل می‌شوید و یک بروکر حرفه‌ای باید حداقل پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ را داشته باشد.
  • اسپرد و کمیسیون پایین: هرچقدر که کمیسیون و اسپرد پرداختی شما پایین‌تر باشد، هزینه‌های معاملاتی کاهش پیدا می‌کند پس یک فاکتور مهم در انتخاب بروکر است.
  • نمادهای معاملاتی متنوع: دسترسی به نمادهای معاملاتی گسترده از جمله نمادهای فارکس، فلزات، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، کالا، فلزات و … بسیار حائز اهمیت است.
  • حساب‌های معاملاتی گسترده: تنوع در حساب‌های معاملاتی کمک می‌کند تا هر تریدر بر اساس استراتژی خاص خود یک حساب مناسب را انتخاب کند.
  • به ونوس و ریبیت: داشتن به ونوس های متنوع و پرداخت ریبیت نقدی یکی از فاکتورهای مهمی است که مانند طرح‌های تشویقی از طرف بروکرها به کاربران ارائه می‌شود.
  • رگوله مناسب: رگوله به مجوزی گفته می‌شود که کارگزاری‌ها برای فعالیت خود از سازمان‌های نظارتی دریافت می‌کنند.

چه بروکرهایی برای کاربران ایرانی مناسب است؟

علاوه بر فاکتورهای فنی که در بالا گفته شد، شرایط کاربران ایرانی کمی متفاوت‌تر است. به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و شرایط خاص اقتصادی، کاربران ایرانی باید به دنبال پیدا کردن بروکرهایی باشند که ضمن داشتن شرایط مناسب، وضعیت خدمات‌دهی خوبی به ایرانیان داشته باشد. مهم‌ترین فاکتورهایی که برای کاربران ایرانی مهم است شامل موارد زیر می‌شود:

  • سایت به زبان فارسی؛
  • داشتن پشتیبان به زبان فارسی؛
  • امکان احراز هویت با مدارک ملی؛
  • واریز و برداشت آسان ریالی؛
  • هزینه پایین ایجاد حساب به دلیل قیمت بالای ارز.

حالا که با فاکتورهایی که برای انتخاب بروکر برای ایرانیان آشنا شدید، بهتر است فهرستی از بهترین بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند را نیز به شما ارائه دهیم. این فهرست به شرح زیر است:

  • بروکر لایت فایننس؛
  • بروکر آمارکتس؛
  • بروکر آلپاری؛
  • بروکر فیبوگروپ.

بهترین بروکر برای ایرانی‌ها؛ بروکر لایت فایننس

زمانی که بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که هر بروکر ویژگی‌های مثبتی دارد و هرکدام در یک بخش نسبت به یکدیگر برتری دارند. با این حال، پس از بررسی کل ویژگی‌های مهمی که برای انتخاب یک بروکر لازم است، در جمع‌بندی خود به بروکر لایت فایننس به عنوان بهترین کارگزاری برای ایرانیان رسیده‌ایم که علت‌های آن را نیز در ادامه ذکر خواهیم کرد.

بهترین بروکر برای ایرانی‌ها کدام است؟ + فاکتورها انتخاب بروکر فارکس

ویژگی‌های مهمی که سبب می‌شود بروکر لایت فایننس بهترین کارگزاری برای ثبت نام یک کاربر ایرانی باشد به شرح زیر است:

  • سابقه و رگوله مناسب: بروکر لایت فایننس از سال ۲۰۰۵ فعالیت خودش را آغاز کرده و دارای رگوله و مجوزهای معتبری چون CySEC و MiFlD است که اعتبار این کارگزاری را تضمین می‌کند.
  • ثبت نام بروکر لایت فایننس بسیار ساده است و هر کاربر ایرانی ظرف چند دقیقه می‌تواند با مدارکی مانند کارت ملی خود احراز هویت را انجام دهد و به همه خدمات سایت دسترسی داشته باشد.
  • بروکر لایت فایننس دارای سایتی با رابط کاربری قوی، به همراه پشتیبان ۲۴ ساعته آنلاین به زبان فارسی است که هم از طریق چت سایت و هم تماس تلفنی می‌توانید با این پشتیبانی در ارتباط باشید.
  • در لایت فایننس به بیش از ۶۰ جفت ارز اصلی و ۱۵۰ نماد معاملاتی مختلف و گسترده دسترسی خواهید داشت.
  • در این کارگزاری به پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی مانند متاتریدر، سی تریدر و همچنین وب تریدر دسترسی خواهید داشت.
  • یکی از ویژگی‌های مهم بروکر لایت فایننس این است که علاوه بر داشتن معاملات فارکس امکان معاملات باینری آپشن نیز در آن فراهم شده است.
  • کارگزاری لایت فایننس دارای سه حساب معاملاتی مختلف به نام‌های حساب سنت، کلاسیک و ECN است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و کاربران بر اساس استراتژی خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در بروکر لایت فایننس با پرداخت تنها ۱۰ دلار می‌توانید یک حساب معاملاتی برای خودتان ایجاد کنید.
  • روش‌های متنوع واریز و برداشت برای کاربران مختلف از جمله روش ریالی، تاپچنج، ارزهای دیجیتال، اسکریل و … کمک می‌کند تا در زمینه نقل و انتقال پول کاربران هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

نتیجه گیری

در نهایت پس از بررسی کامل همه بروکرهایی که به کاربران داخل کشور خدمات می‌دهند، دریافتیم که بروکر لایت فایننس در تمامی زمینه‌ها به طور مجموعه خدمات مناسب‌تری را ارائه می‌کند و این کارگزاری را می‌توان بهترین بروکر برای ایرانیان دانست. این بروکر شرایطی را فراهم کرده است که یک کاربر ایرانی به راحتی در این کارگزاری ثبت نام کند، یک حساب معاملاتی با حداقل پرداخت ۱۰ دلاری ایجاد نماید و از بهترین و به روز ترین امکانات و پلتفرم‌های معاملاتی بهره‌مند شود. میزان هزینه‌های معاملاتی مانند اسپرد و کمیسیون در بروکر لایت فایننس به شدت پایین است و همچنین برای تشویق کاربران به سرمایه‌گذاری، خدمات جذابی مانند ارائه بونوس و ریبیت نقدی نیز در این بروکر انجام می‌شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا