مسکن

اشتباهات خرید ملک در ترکیه؛ رازهایی که نمیدانید با اینفینیتی!

امروزه بخش املاک و مستغلات در ترکیه بهترین زمینه سرمایه‌گذاری به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است. سرمایه‌گذاران به طور مداوم به دنبال بهره‌برداری از مزایای خرید ملک در ترکیه برای کسب سود مالی در بازار املاک و مستغلات هستند. این بازار یکی از متنوع‌ترین بازارهای املاک و مستغلات است و به دلیل داشتن انواع ملک‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شمار را فراهم می‌کند. با وجود تنوع بالای بازار املاک و مستغلات در ترکیه و تفاوت قیمت‌ها، قیمت ملک در این کشور در مقایسه با سایر کشورها کمتر است.

به نقل از سایت سرمایه گذاری اینفینیتی، از سوی دیگر، سود بالا و تضمین شده برای سرمایه‌گذاران جذابیت زیادی دارد. ترکیه به یکی از مقصدهای علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است و این ویژگی به دلیل داشتن عوامل متعددی از جمله اقتصاد، گردشگری و تجارت است که این کشور را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌کند. خرید ملک در ترکیه دلایل متفاوتی دارد، اما هرگونه خطاهای احتمالی هنگام خرید باید از طریق مشورت با کارشناسان متخصص املاک و مستغلات از بین برود. در ادامه با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج خرید ملک در ترکیه را بررسی کنیم.

با تمام قوانین مربوط به خرید ملک در ترکیه آشنا شوید!

اگر قصد خرید یک ملک در ترکیه را دارید، باید در مرحله اول با قوانین این کشور آشنا شوید. در سال ۲۰۲۳، قوانین جدیدی در ترکیه تصویب شد که به شهروندان خارجی اجازه می‌دهد تا با خرید یک ملک با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار، پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور را دریافت کنند. این در حالیست که تا حدود سال ۲۰۲۲، این مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار دلار تعیین شده بود.

همچنین، قوانین مالیاتی و اقامتی دیگری نیز وجود دارند که باید با آن‌ها آشنا شوید. اگر وقت کافی برای این کار ندارید، بهتر است از خدمات یک مشاور املاک حرفه‌ای ترکیه بهره ببرید. از مشاور خود درخواست کنید تا اطلاعات لازم درباره قوانین خرید ملک در این کشور را به شما ارائه کند. سایت های زیادی هستند که در زمینه املاک در ترکیه فعالیت می کنند؛ سایت هایی همچون ترکیه هلپر، wise، اینفینیتی و نیلگام سفر هستند که در زمینه فروش در ترکیه فعالیت می کنند. در این بین سایت اینفینیتی بهترین سایت در زمینه املاک در ترکیه است که می توانید از پشتیبانی این وب سایت برای انجام امور مربوط به خرید ملک خود استفاده کنید.

خرید هر خانه‌ای، موجب رسیدن به اقامت ترکیه نخواهد شد!

بیشتر ایرانیانی که برای خرید ملک راهی ترکیه می‌شوند، به دنبال دریافت اقامت در این کشور هستند. اما باید دقت داشت که خرید یک ملک به تنهایی تضمین کسب شهروندی ترکیه نیست. برای مثال، افرادی که خانه‌ای با ارزش بالاتر از ۴۰۰ هزار دلار می‌خرند، ممکن است در مدت ۴ الی ۵ ماه شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

در عین حال، خرید ملک با ارزش کمتر از ۴۰۰ هزار دلار نیز می‌تواند به دریافت اقامت منجر شود، اما این فرآیند ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. بنابراین، مطمئن شوید که شرایط خرید ملک مطابق با نیازهای دریافت اقامت شماست.

اشتباهات خرید ملک در ترکیه؛ رازهایی که نمیدانید با اینفینیتی!

نکته مهم دیگر این است که بر اساس قوانین جدید، کف خرید ملک برای دریافت اقامت در شهرهای بزرگ ترکیه (مانند آنکارا و استانبول) ۷۵ هزار دلار و در شهرهای دیگر ۵۰ هزار دلار است. بنابراین، قبل از شروع به خرید ملک، از تمامی جوانب حقوقی و مالی مرتبط با این فرآیند آگاه شوید تا به بهترین نتیجه برسید.

شهر درستی را برای خرید ملک انتخاب کنید!

در حال حاضر، شهر زیبای استانبول به عنوان بهترین مقصد برای خرید ملک برای ایرانی‌ها در ترکیه شناخته می‌شود. استانبول، با وضعیت سرمایه‌گذاری بسیار مناسب و بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر ترکیه، جذابیت فراوانی دارد. این شهر همچنین بالاترین سطح درآمدی و کیفیت زندگی را در میان دیگر شهرهای ترکیه ارائه می‌دهد.

استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه، دارای جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران است. این شهر نه تنها بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است، بلکه برای مسافران نیز مقصدی بسیار جذاب است. بنابراین، استانبول به همه این نظرات بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک محسوب می‌شود. از این رو، فرصت‌های منحصر به فرد مانند خرید آپارتمان‌های مدرن در منطقه Maslak با ابعاد مختلف در استانبول را از دست ندهید و زندگی بهتری در بهترین شهر ترکیه را تجربه کنید.

البته در کنار شهر استانبول، خرید خانه در شهر آنتالیا ترکیه نیز جزو گزینه های محبوب خریداران ملک در ترکیه است و افراد زیادی به سراغ خرید ملک در این شهر می روند. چرا که یک مقصد تورستی برای افراد مختلف است که می خواهند در کشور ترکیه از مکان های دیدنی بازدید کنند، به سراغ این شهر می روند. پس خرید ملک در این شهر نیز در کنار شهرهایی مانند استانبول و ترکیه می تواند بسیار جذاب باشد.

اشتباهات خرید ملک در ترکیه؛ رازهایی که نمیدانید با اینفینیتی!

بررسی وضعیت ملک قبل از خرید آن را فراموش نکنید!

یکی از موارد حیاتی در فرایند خرید ملک در ترکیه، بررسی وضعیت قانونی و فنی خانه مورد نظر است. برای اینکه سرمایه‌گذاری خود را در ملکی بدون مشکل انجام داده باشید، حتما باید استعلام‌های لازم را از ادارات مربوطه دریافت کنید تا اطمینان حاصل کنید که خرید شما به هیچ عنوان با خطری روبه‌رو نیست. انجام این کار، علاوه بر زمان‌بر بودن، نیازمند اطلاعات خوب و دقیق است، بنابراین بهتر است این کار را به یک فرد باتجربه و قابل اعتماد واگذار کنید.

آشنایی با روند خرید ملک در ترکیه را امری ضروری بدانید!

پیش از قدم گذاری به معامله، حتما اطلاعات کاملی را در مورد فرآیند خرید ملک در ترکیه و مراحل مختلف آن مثل ثبت سند و انتقال مالکیت به دست آورید. با خرید ملک در این کشور نیمه‌اروپایی، یک سند رسمی و قانونی به دست خواهید آورد که به آن به عنوان تاپو معروف است. این سند همانند سند مرسوم است که برای شهروندان ترکیه صادر می‌شود.

در صورت خرید حضوری، پس از انجام فرآیند خرید، می توانید سند رسمی خود را از اداره تاپو به دست آورید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان املاک در ترکیه در ارتباط باشید تا شما را در مسیر خرید ملک در ترکیه راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله کاربردی با موارد حیاتی در فرآیند خرید ملک در ترکیه آشنا شدیم. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک مشاور املاک معتبر، قابل اعتماد و آشنا به قوانین ترکیه است. سعی کنید از متخصصینی بهره بگیرید که بالاترین تخصص و تجربه را در این زمینه دارند. حال نوبت شماست تجربه خرید ملک در ترکیه و شهرهای این کشور را با ما به اشتراک بگذارید تا اگر افرادی هستند که در این زمینه می خواهند اقدام به خرید کنند، به درستی بتوانند فرآیند خود را پیش ببرند.

منبع : وب سایت اینفینیتی املاک

۳/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا