مسکن

جدول قیمت خانه در شرق تهران؛ 9 خرداد 1403

طبق بررسی قیمت خانه در شرق تهران در حال حاضر با رکود مواجه شده است.

به گزارش تجارت امروز؛ براساس ادعای برخی مشاوران املاک در شرق پایتخت می گویند: هم‌اکنون رکود بیشتر شده و کسی رغبت به معامله ندارد و به اصطلاح فایل‌ها دپویی شدند.

یک واسطه‌گر ملکی در محله تهرانپارس می‌گوید: پس از کاهش قیمت دلار، برخی از مالکان قیمت ملک خود را کاهش داده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها می توانیم مداخلات خوبی در بازار داشته باشیم.

به گفته وی تعداد معاملات ملکی نیز کاهش یافته است و وضعیت در حالت رکود قرار دارد؛ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این محله حدود ۱۲۰ میلیون تومان است. در برخی نقاط که طرفدار کمتری دارد به ازای هرمترمربع ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و در نقاطی که طرفدار بیشتری دارد، بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

طبق داده‌های مرکز آمار، تورم ماهانه کل کشور معادل ۲.۸۳ درصد بوده است. این نرخ به معنای افزایش ۲.۸۳ درصدی میانگین قیمت‌ها در اردیبهشت ماه امسال بوده است.

آپارتمانی ۶۰ متری و ۲۰ سال ساخت در تهرانپارس غربی، ۴ میلیارد تومان و در محله تهرانپارس شرقی، واحدی ۵۷ متری و ۱۷ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین واحدی با ۱۲۸ مترمربع زیربنا و ۴ سال ساخت، ۱۴ میلیارد تومان و واحدی دیگر با ۱۲۳ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

جدول قیمت خانه تهران

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا