گردشگری

در سفر نوروزی به ایتالیا و سوئیس، چه لباس‌هایی همراه خود ببریم؟

یکی از نکات ضروری برای بستن چمدان و برنامه‌ریزی سفر اطلاع دقیق از وضعیت  آب و هوای کشور مقصد است. بستن چمدان برای کسانی که چند مقصد دارند (مثل مسافران ایتالیا و سوئیس) کمی پیچیده می‌شود. پوشش متناسب برای ایتالیا و سوئیس تفاوت دارد و ما در ادامه، به تفکیک، آب و هوای ایتالیا و سوئیس در ایام نوروز و پوشش متناسب با آن را بررسی می‌کنیم. بعد از مطالعه مقاله می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفرتان، مقاله تور سوئیس ایتالیا را بخوانید.

بررسی آب و هوای فلورانس و ونیز در ایام نوروز

دمای هوا در این شهرها در ایام نوروز متغیر بوده و بین ۵ تا ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در این بین احتمال بارش باران نیز تا ۵۰٪ تخمین زده می‌شود.

  • لباس‌های ضدآب:‌ با توجه به احتمال بارش باران، یک بارانی، کاپشن و ژاکت ضدآب انتخابی مهم به‌شمار می‌رود.
  • ‌کفش‌های مناسب:‌ یکی از نکات مهم فارغ از وضعیت آب و هوای ایتالیا انتخاب کفش مناسب برای سفر است. یک گردشگر باید کفش‌هایی را انتخاب کند که برای پیاده‌روی‌های نسبتا طولانی مناسب باشد. در این انتخاب برای شهرهایی مانند ونیز باید به ضدآب بودن آن در زمان بارندگی نیز توجه شود.
  • ‌لباس‌های گرم:‌ در شهر ونیز و فلورانس شما شاهد تجربه هوای نسبتا سرد و خنک بهاری هستید. پس بهتر است برای لباس‌های زیرین خود از لباس‌های پشمی و گرم استفاده کنید. همچنین مواردی مانند دستکش، کلاه و شال گردن را بهتر است فراموش نکنید.
  • ‌لباس‌های خنک:‌ آب و هوای ایتالیا نیز مانند ایران ممکن است در بهار به صورت ناگهانی تغییر وضعیت دهد. بر همین اساس چند دست لباس نسبتا خنک نیز با خود داشته باشید تا دچار غافلگیری نشوید.
  • ‌چتر:‌ حمل چتر خصوصا در ونیز بسیار ضروری است. شما می‌توانید در زمان گردش در شهر برای حمل ساده‌تر این وسیله از چترهای تاشو استفاده کنید.

در سفر نوروزی به ایتالیا و سوئیس، چه لباس‌هایی همراه خود ببریم؟

آب و هوای نوروزی شهرهای میلان و رم چگونه است؟

آب و هوای ایتالیا در شهرهای رم و میلان گرم‌تر از ونیز و فلورانس است. با این حال احتمال بارش باران در این شهرها وجود دارد.

  • لباس‌های خنک: در فصل بهار آب و هوای ایتالیا در شهر رم و میلان ملایم‌تر است بنابراین، لباس‌های خنکی مانند شومیز، تی‌شرت و شلوارهای نازک برای روزهای گرم مناسبند.
  • پلیور: برای شب‌ها یا زمانی که دما کم می‌شود، بهتر است یک پلیور با خود به همراه داشته باشید.
  • کفش‌های راحت:‌ برای قدم زدن میان آثار تاریخی رم و میلان، نیاز به یک جفت کفش راحت دارید.
  • کلاه و عینک آفتابی: برای حفاظت از سر و چشمانتان از تابش‌های آفتاب در طول روز ضروری است.
  • لایه‌لایه پوشیدن: یکی از انتخاب‌های مناسب برای آب و هوای ایتالیا، خصوصا در شهرهای خنک‌تر، لایه لایه پوشیدن لباس است. این استایل به شما امکان کم و زیاد کردن آن را متناسب با وضعیت آب و هوای ایتالیا در طول گردش می‌دهد.

آب و هوای سوئیس در نوروز

در ایام نوروز، آب و هوای سوئیس ممکن است متغیر باشد. در این زمان از سال، آب و هوای سوئیس در نوروز معمولاً در حدود ۵-۱۵ درجه سانتیگراد قرار دارد. با افزایش ارتفاع، دما کاهش می‌یابند. در شهرهای کوهستانی مانند زوریخ، دمای هوا ممکن است پایین‌تر باشد. احتمال بارش باران و حتی برف برای شهرهایی مانند زوریخ وجود دارد.

 

دمای هوا در زوریخ در ایام نوروز بین ۱ تا ۹ درجه سانتیگراد است. برای سفر به زوریخ این نکات را با توجه به آب و هوای سوئیس در نظر داشته باشید.

  • ‌لباس‌های گرم:‌ سوییشرت یا کاپشن و چکمه گرم برای مقابله با سرمای شهر و بارش برف باران نکته‌ای ضروری است.
  • از پوشیدن یک شلوار و بلوز پشمی در لایه‌های زیرین خود غافل نشوید.
  • ‌کلاه، شال گردن و دستکش:‌ حتماً برای حفاظت از سر و گردن در برابر سرما یک کلاه و شال پشمی به همراه داشته باشید. برای دست‌ها که معمولاً سردتر از بقیه بدن هستند پوشیدن یک دستکش پشمی ضروری محسوب می‌شود.
  • ‌پوتین (چکمه):‌ با توجه به احتمال بارش برف در نوروز بهتر است گردش در شهر زوریخ را با پوتین انجام دهید.

در سفر نوروزی به ایتالیا و سوئیس، چه لباس‌هایی همراه خود ببریم؟

چند نکته ضروری برای سفر مناسب با آب و هوای سوئیس و آب و هوای ایتالیا

  • ‌پیش‌بینی آب و هوا:‌ قبل از سفر، پیش‌بینی آب و هوای شهرهای مقصد خود را از طریق وبسایت weatherspark بررسی کنید. حتی در طول سفر نیز به صورت منظم وضعیت آب و هوای سوئیس و ایتالیا را چک کرده و بر اساس آن لباس روزانه خود را انتخاب کنید.
  • کوله پشتی:‌ یک کوله برای حمل لباس‌هایی که با توجه به وضعیت هوا مجبور به تعویض آن‌ها می‌شوید.
  • اطلاعات بار مجاز:‌ از میزان مجاز حمل بار برای هر ایرلاین اطلاع حاصل کنید تا دچار مشکل در ترانسفر و باربری هواپیما نشوید.

دریافت مشاوره رایگان قبل از سفر از نهال گشت

آژانس گردشگری نهال گشت می‌تواند تمام سوالات شما در رابطه با سفر به اروپا را پاسخ دهد. خدمات مشاوره نهال گشت رایگان است. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۱۱۱-۰۲۱ تماس بگیرید. یا اینکه می‌توانید در صفحه تور ایتالیا یا هر کدام از مقاصد مورد نظرتان، در وبسایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com، اطلاعات لازم برای سفر به آن مقصد را مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا