تجارت

شناسه کالا و خدمات

طبق الزاماتی که از سال ۱۴۰۲ برای دریافت شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان ایجاد شده است  مودیان مالیاتی برای خدمتی که ارائه میدهند باید شناسه اختصاصی دریافت کنند  که این شناسه ها  توسط سازمان ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران ایجاد می شود همچنین تا زمان دریافت کد خدمت عمومی و ثبت کد اختصاصی در سامانه لازم است از کدهای عمومی استفاده کنید که در سایت stuffied.gov.tax.ir میتوانید به صورت اکسل این کد ها را دریافت کنید

برای دریافت شناسه خدمت اختصاصی میتوانید با شماره ۰۹۱۸۲۹۹۴۰۰۸ در ارتباط باشید

 دریافت شناسه کالا و خدمات  سامانه مودیان

شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان به دو صورت عمومی و اختصاصی در اختیار مودیان مالیاتی قرار میگیرد که در این زمینه شما را به صورت کامل راهنمایی می کنیم.

نمایندگی ثبت شناسه خدمات

برای ثبت نام رایگان  و دریافت شناسه خدمت در سایت  portal.gs1-ir.orgلازم است که نمایندگی منتخب خود را برای انجام امور دریافت شناسه خدمت انتخاب کنید.

نمایندگی اندیشه نگار غرب با کد ۰۰۰۹۱ و با شماره ۰۹۱۸۲۹۹۴۰۰۸ در خدمت شما خواهد بود تا بتواند تمامی امور ثبت نام و دریافت کد خدمت را برای شما عزیزان در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد. شرکت اندیشه نگار غرب با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری و پرسنل متخصص و مجرب به انجام امور شما خواهد پرداخت.

دریافت شناسه خدمت

شناسه خدمت یک کد ۱۳ رقمی می باشد که توضیح دهنده ی خدمت شما می باشد، شما می توانید با ثبت این کد در سامانه ی مالیاتی مودیان و فاکتور های الکترونیکی تمام اطلاعات خدمت خود را به صورت کامل ارائه دهید همچنین اگر شما براساس یک قرارداد مشخص کد دریافت میکنید میتوانید تاریخ و قیمت قرارداد را هم در این کد ذکر کنید.

شناسه خدمت عمومی

لیست خدمت عمومی در سایت .stuffied.tax.gov.ir قرار دارد و شما میتوانید کد خدمت عمومی مربوط به خدمت خود را از این سامانه بردارید اما ایرادی که این سامانه دارد وجود تعداد محدودی از خدمات می باشد برای سهولت کار شما، در این قسمت فایل خدمات عمومی را قرار داده ایم که می توانید آن را دانلود کنید.

مراحل دریافت شناسه خدمت اختصاصی

برای دریافت شناسه خدمت اختصاصی در اولین مرحله لازم است که در سایت.portal.gs1-ir.org به صورت شخص حقیقی یا حقوقی ثبت نام کنید. بعد از انجام ثبت نام برای شما یک کد اراسل میشه که با استفاده از آن میتوانید وارد سایت شوید سپس در قسمت سمت راست بالا یک مربع مشکی وجود دارد که با زدن آن یک لیست به شما نشان داده می شود که در ابتدای آن مرکز عضویت ملی ذکر شده است در این قسمت لازم است که اطلاعات خود را بارگذاری کنید و در آخر با زدن ثبت نهایی درخواست خود را ارسال نمایید.

شناسه کالا و خدمات

هزینه دریافت کد خدمت در سایت  gs1

برای دریافت کد خدمت در سامانه gs1باید هزینه ای را پرداخت کنید که این هزینه از چند بخش مجزا تشکیل شده است که در این بخش به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت:

در مرحله اول لازم به ذکر است که بگوییم برای دریافت بسته در سایت باید از طریق نمایندگی اقدام کنید به این شکل که شما کیف پول خود را در سامانه شارژ می کنید و براساس آن نماینده می تواند برای شما بسته خریداری کند.

هزینه بسته های شناسه خدمت

بسته های شناسه خدمت دارای انواع متفاوت به همراه قیمت های متفاوتی هستند که این بسته ها عبارتند از:

  • بسته ۸ رقمی ۱۰ عددی که کمترین تعداد را شامل می شود حدود قیمت آن ۴۰۰ هزار تومان می باش و شما اگر بخواهید تا ۵۰ کد را خریداری کنید لازم است ۵ کد ۱۰ تایی را خریداری کنید.
  • بسته ۷ رقمی ۱۰۰ عددی که حدود هزینه آن ۲ میلیون تومان است و از بالای ۵۰ عدد کد را لازم است با این بسته خریداری کرد.
  • بسته ۶ رقمی ۱۰۰۰ عددی با حدود هزینه ۵ میلیون تومان می باشد.
  • بسته ۵ رقمی ۱۰۰۰۰ عددی با حدود هزینه ۱۰ میلیون تومان می باشد.

دریافت شناسه کالا

شناسه کالا هم مانند شناسه خدمت به دو صورت عمومی و اختصاصی در دسترس قرار دارد و شما میتوانید شناسه عمومی کالا را هم  در سایت .stuffied.tax.gov.ir به صورت فایل اکسل مورد استفاده قرار دهید.

شناسه اختصاصی کالا را به عنوان یک زبان مشترک برای کالا معرفی کرده اند این شناسه به تولید کنندگان و واردکنندگان کالا اختصاص داده شده است شما برای دریافت شناسه کالای اختصاصی می توانید به سایت سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir  مراجعه کنید.

شناسه کالا و خدمات

مراحل ثبت شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان

مراحل ثبت شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان عبارتند از:

  1. ۱. ورود به سامانه: به سامانه مودیان با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.
  2. انتخاب گزینه “ثبت شناسه کالا و خدمات: باید بر روی گزینه مربوط به ثبت شناسه کالا و خدمات، که معمولاً در قسمت‌های مرتبط با مالیات قرار دارد، کلیک کنید.
  3. ورود به فرم ثبت شناسه: شما وارد فرمی می‌شوید که باید اطلاعات مربوط به کالا یا خدماتی که می‌خواهید ثبت کنید را وارد کنید. این اطلاعات ممکن است شامل نام کالا یا خدمات، کد رده‌بندی، قیمت، واحد شمارش و سایر اطلاعات همراه با آن باشد.
  4. تکمیل و ارسال فرم: پس از وارد کردن اطلاعات لازم، آنها را بررسی کنید و اگر همه چیز به درستی پر شده است، فرم را ثبت و ارسال کنید.
  5. صدور شناسه: در صورت تایید و موفقیت ثبت، سامانه مودیان به شما یک شناسه کالا یا خدمت اختصاص داده و آن را به شما اعلام می‌کند. شناسه می‌تواند به عنوان مرجع و شناسایی محصول یا خدمت در فرآیندهای مالیاتی استفاده شود.

لازم به ذکر است که ممکن است مراحل و فرم‌های مربوط به ثبت شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان به تعداد و پیچیدگی موضوعات مختلف متغیر باشد. بهتر است همواره به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه در سامانه مودیان توجه کنید تا ثبت شناسه به درستی انجام شود.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا