صنعت

چگونه یک تولید کننده را بدبخت کنیم؟

درست است که سال حمایت از کالای ملی و تولید است اما داستان بدبخت کردن تولید کنندگان برای همه ما ایرانی ها آشناست. چرا چنین است و چرا چنین شده ایم بماند. اما برای بدبخت کردن یک تولید کننده راه های فراوانی وجود دارد که یکی از روش های مرسوم در کشورمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش تجارت امروز، برای این که یک تولید کننده در یک کشور جهان سومی را بدبخت کنید هیچ لازم نیست به کارخانه اش قشون بکشید و آن را به زور دگنه تعطیل کنید. هیچ لازم نیست متوسل به دستگاه قضایی شوید و جلوی فعالیتش را بگیرید. حتی لازم نیست که حساب های بانکی اش را مسدود کنید.
فقط کافی است قراردادی با او ببندید که شما را ببیند و او را نبیند. مثلا تضامین چند وجهی و چند لایه ای از او بگیرید تا اگر حتی یک روز و یک ساعت از ادای تعهداتش تاخیر کرد به شکل های گوناگون از او خسارت بگیرید و در مقابل هیچ تضمینی به او ندهید. که اگر مثلا در قبال کالای دریافتی پولش را یک سال بعد هم نداده بودید دست کارخانه دار به جایی نرسد.
البته برای این کار لازم است قدرتی داشته باشید و مجبوریتی در طرف مقابل ایجاد کنید تا صاحب کارخانه ضرورتا به شما مراجعه کند و بالاجبار کالایش را به شما بفروشد.
در این صورت می توانید بنشینید و ببینید که چگونه کارخانه دار جنس تولید می کند و تحویل می دهد و با این کار گور خود را می کند چون کارگرانش کار کرده اند و فردا در مقابل کارخانه تجمع می کنند و پولشان را می خواهند و او که تمام پول هایش کالای در اختیار شماست کاری از دستش بر نمی آید حتی می توانید به شکل های مختلف برای او نقصان در ایفای تعهد ایجاد کنید و علاوه بر این که پولش را نداده اید به صورت نقدی خسارت بگیرید. حتی برای این که کارخانه دار مزبور بیشتر ازاین به خاک سیاه بنشیند خوب است خبرنگاران و اهالی رسانه را هم هدایت کنید که از تجمع کارگرانش فیلم و عکس تهیه کنند و کلی ناله و نفرین ابدی نسبت به کارخانه دار مورد اشاره به جهان مخابره کنید.
می توانید کاری کنید که کارخانه دار بیچاره به عنوان مفسد اقتصادی یا بدهکار بانکی یا مال کارگر خور معرفی شد که دیگر آبرویی برایش نمانده باشد که بخواهد دیگر به فکر تولید و صنعت کشور باشد.
بدین ترتیب شما یک کارخانه را به آن سوی بدبختی فرستاده اید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا