رمز ارز

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

صرافی ارزهای دیجیتال این روزها با رونق و شور وحال خاصی به امور تجارت در عرصه پول اینترنتی فعالیت می کنند.

قبل از هر چیزی اول کمی از ارزهای دیجیتال برای شما صحبت می کنیم تا از تمام زیر و بم این نوع کسب و کار اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. ارز دیجیتال در اصل نوعی پول رمزگذاری شده است که به صورت غیر متمرکز و بر پایه بلاک چین ها استخراج و تبادل می گردد.

پول های اینترنتی خودشان به عنوان اسکناس یا سکه قابل لمس نیستند اما به راحتی می توانند به ارز رایج هر مملکتی تبدیل شوند. استخراج یا همان تولید ارز دیجیتال توسط کاربرانی که به دستگاه های کامپیوتری بسیار عظیم و قوی مجهزند صورت می پذیرد و نوعی فعالیت گروهی مجازی به شمار می رود.

ارزهای دیجیتال هم مانند هر پولی همواره در بازار جهانی دست خوش مبادلات و تغییرات مختلفی می گردد، که این نوسان قیمت ها را می توان در صرافی ارزینجا به راحتی پیگیری کرد.

ارز دیجیتال از مزایای زیادی برخوردار است، که مهمترین آن ها عدم کنترل از سوی دولت ها و سیستم بانک مرکزی بوده و از آن جا که به صورت کاملا رایانه ای و مبتنی بر پردازش های کامپیوتری اتفاق می افتد از دخل و تصرفات انسانی به دور می باشد و به همین علت از هرگونه تقلبی دور می ماند.

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

به چه علت گاهی قیمت ارزهای دیجیتال کاهش می یابد؟

ارزهای دیجیتال از تنوع بسیار زیادی برخوردارند، و همگی نمی توانند با هم در رقابت یکسانی قرار بگیرند. از جمله مشهورترین ارزها باید از بیت کوین، اتریوم، ریپل، تزوس، مونرو، الگورند، بایننس کوین، انجین کوین، بلاک استک و گرام نام برد.

خرید بیت کوین طی چند سال اخیربالاترین آمار در دنیای ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است. آنچه که موجب کاهش قیمت ارز دیجیتال می شود، اعمال فشارهایی که از سوی بانک مرکزی صورت می پذیرد می تواند نرخ ها را با نوسان قابل توجهی مواجه سازد.

از سویی دیگر شیطنت های برخی صرافی ها برای به دست گرفتن نبض بازار تاثیر زیادی در کاهش قیمت ها می گذارد و در این زمان بالاترین آمار فروش از سوی صاحبان ارز بوده و بیشترین خریدها را تاجران ارز یا صرافی ها انجام می دهند و پس از به حد نصاب رسیدن ذخیره ارزی تبلیغات برای فروش و افزایش بها آغاز می گردد. صرافی ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از منابع معتبر خرید بیت کوین به شمار می روند.

افزایش قیمت ارز دیجیتال چه زمانی اتفاق می افتد؟

همانطور که پیشتر اعلام کردیم منبع معتبر قیمت ارزهای دیجیتال صرافی ارزینجا می باشد. افزایش بها در حوزه ارز دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد که به صورت دوره ای می تواند نرخ ها را به سطوح باور نکردنی رسانده، و برای کاربران و زیر شاخه ها که همان سرمایه گذاران هستند سودهای خیره کننده را به ارمغان بیاورد.

البته پول های مجازی هم مانند تمام امور تجاری فعال در بازار از سود و زیان های متفاوتی برخوردار می گردند و ممکن است مبلغی که شما را به زیان مقطعی رسانده روز دیگر سودی سرشار را نصیب تان نماید، پس با کوچکترین ناکامی ها نباید به طور کامل قطع امید کنید.

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

۱.قوانین دولت ها

از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت ارز دیجیتال می توان به قوانین وضع شده از سوی دولت ها اشاره نمود. به این صورت که اگر یک کشور میزان تراکنش های کاربران را به مبلغی خاص محدود کند و تقاضا برای سرمایه گذاری هم رونق خوبی داشته باشد، به راحتی بالا رفتن نرخ ارز را به دنبال می آورد.

اما چون دولت نمی تواند مستقیما به حوزه ارز دیجیتال ورود کند، قادر به تاثیرگذاری و نفوذ نمی باشد، اما موجب نوسانات جزیی در اعلام قیمت ها می شود.

  1. عرضه و تقاضا

بدون شک مهم ترین عاملی که موجب افزایش قیمت ارزدیجیتال می شود، میزان عرضه و تقاضای ثبت شده در شبکه ها و پردازش گرها می باشد.

به طور مثال در سال ۲۰۱۸ بالاترین میزان خرید بیت کوین به دلیل سرمایه گذاری باور نکردنی از سوی ماینرها رخ داد و همین امر سودی خارق العاده را به حساب های کاربری سرازیر کرد.

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

  1. رسانه ها بسیار تاثیرگذارند

رسانه به عنوان اولین منابع خبری در حوزه ارزهای دیجیتال و بازارهای تجاری مجازی می توانند نقش بسزایی در جلب نظر مخاطبان این عرصه داشته باشند.

مثلا اگر از یک صفحه خبری در مورد پول شویی کلان یا افت نرخ هر نوع ارز جمله ای منتشر شود، به سرعت قیمت ها دستخوش نوسانات بزرگ می گردند.

  1. برترین تکنولوژی ها

با افزایش وسایل فناوری و رایانه ای و دست یابی به آخرین تکنولوژی ها نیز قیمت ارزهای دیجیتال افزایش می یابد.

ماینرهایی که دستگاه های استخراج کننده قوی تر و پردازش سریع تری دارند به طور قطع از بالاترین میزان کابران نیز برخوردار می گردند و همین امر سرمایه گذاری های کلان و سودهای باورنکردنی را به ارمغان می آورد.

  1. ظهور ارزهای جدید

یکی دیگر از راه هایی که موجب رونق صرافی ارزهای دیجیتال می شود، ظهور ارزهای جدید است.

زمانی که یک نوع تازه از این پول های مجازی پا به حوزه تجارت دیجیتال می گذارند، موجی از کنجکاوی و جلب توجه کاربران را به دنبال می آورد.

از آن جا که ارز دیجیتال بهترین راه برای پولشویی و تبادلات کلان غیرقانونی در جهان به شمار می رود، قاچاقچیان بزرگ از تولد ارزهای جدید استقبال کرده و برای مدتی هرچند کوتاه قیمت آن ها را به اوج می رسانند.

دلایل کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

  1. وسوسه های بازار

در این مورد زمانی که برخی سرمایه گذاران اقدام به خرید بخشی عمده از ارزها کرده و با انتشار اخبار، تبلیغات گسترده ای را در بازار راه می اندازند تا با وسوسه خریداران بیشترین فروش را به ثبت برسانند، نیز موجب افزایش نرخ ارز دیجیتالی می شوند.

  1. سهامداران بزرگ ارز دیجیتال

اگر چه ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز به فعالیت مشغولند، و کسی نمی تواند به شکل مستقیم در آن دخل و تصرف داشته باشد، اما زمانی که یک شرکت بزرگ و معتبر با ذخیره مالی هنگفت از یک ارز دیجیتال مشخص در معاملاتش استفاده کند و یا آشکارا به تبلیغ آن بپردازد، می تواند به راحتی بر افزایش قیمت و کاهش نرخ سایر ارزها تاثیر بگذارد.

تمام موارد بالا از مهمترین عوامل موثر در افزایش ارزهای دیجیتال به شمار می رود، که تقریبا همگی به صورت متوالی در بازار رخ می دهد.

برخی از شبکه های پردازش از ثبات بهتری برخوردارند مثلا این سال ها فروش و خرید بیت کوین همیشه جزو گزینه های قابل توجه بوده و صدر محبوب ترین ها را به خود اختصاص داده است.

آیا ارزهای دیجیتال منابع مالی غیرقانونی هستند؟

شاید تا به حال شنیده باشید که برخی فروشندگان و قاچاقچیان بزرگ دنیا از ارزهای دیجیتال برای پولشویی بهره می گیرند، اما این بدان معنا نیست که این سکه های استخراج شده منابع مالی غیرقانونی به شمار می روند.

از آن جا که ارز دیجیتال در ابعاد گسترده و با سرعت بسیار بالا تراکنش شده و می توان مبالغ هنگفت را در کوتاهترین زمان به ارز رایج هر مملکتی تبدیل کرد، برای صاحبان سرمایه های بزرگ محبوب و مورد توجه هستند.

هر تراکنش ۱۰ دقیقه به طول می انجامد و می تواند هر بار حدود ۲۰ میلیون دلار را جابه جا کند. هر ماینری که دستگاه قویتری داشته باشد، با سرعت بالاتری عملیات تراکنش را به پایان رسانده و برنده مزایده بزرگ دیجیتالی می گردند.

به محض اتمام پردازش و ثبت نتیجه، مبلغ استخراجی به حساب تمام کاربران به طور مساوی ارسال می شود. هر کاربری که بخواهد می تواند به سرعت ارزدیجیتال را به ارز رایج مورد نظرش تبدیل کرده و برداشت می نماید.

صرافی ارزهای دیجیتال به عنوان مراکز تبدیل پول نیز به فعالیت پرداخته و خودشان نیز به سودهای بزرگی دست می یابند. بنابراین هر شخصی در هر جای دنیا که باشد می تواند در این استخراج و تراکنش ها سهیم گشته و به تجارت بپردازد، و استفاده ابزاری از این شبکه دیجیتالی دلیل اقدامات غیر قانونی نیست.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا