مسکن

انواع چیلرهای صنعتی موجود در بازار کدامند؟!

واحدهای چیلر سیستم های مبرد هستند که به خنک سازی فضاهای مسکونی / تجاری ، ماشین آلات ، عملیات صنعتی و مواد شیمیایی صنعتی کمک می کنند. این سیستم های مبرد برای صرفه جویی در مصرف انرژی و مقرون به صرفه و کم مصرف هستند. بدون این سیستم ها، اهداف تولید اغلب قابل دستیابی نیستند.

چیلرها در دو دسته اصلی قرار می گیرند: چیلرهای فشرده سازی بخار و جذب بخار. چیلرهای فشرده سازی بخار از کمپرسور مکانیکی الکتریکی استفاده می کنند تا مبرد را در اطراف سیستم مجبور کنند در حالی که چیلرهای جذب بخار از گرما برای انتقال مبرد به دور سیستم استفاده می کنند.

چیلرهای فشرده سازی بخار بیشترین استفاده را دارند و در دو زیر مجموعه چیلرهای هوا خنک و چیلرهای آب خنک قرار می گیرند. بیایید نگاهی سریع به نحوه کار هر یک از آنها ، کاربردهای آنها هر یک بیندازیم.

نحوه کارکرد چیلرهای خنک کننده هوا و آب

هر دو چیلر هوا خنک و آب خنک دارای اجزای یکسانی هستند: اواپراتور ، کمپرسور ، کندانسور و شیر انبساط. علاوه بر این ، مکانیک هر دو بسیار شبیه است. کمپرسور یک مبرد را از طریق کندانسور ، شیر انبساط ، اواپراتور و به داخل کمپرسور به داخل قسمت داخلی چیلر هل می دهد.

تفاوت اصلی بین چیلرهای هوا و آب خنک در نحوه دفع گرمای ناخواسته است. چیلرهای هوا خنک هوا را برای از بین بردن گرما در حالی که چیلرهای آب خنک از آب استفاده می کنند.

چیلرهای هوا خنک

چیلرهای هوا خنک با استفاده از فن ها هوا را برای حذف گرما از طریق لوله های در معرض خازن استفاده می کنند. در حالی که چیلرهای بادی نسبت به چیلرهای خنک کننده آب به انرژی بیشتری احتیاج دارند ، اما در مورد خنک سازی ثابت می توانند گزینه مناسبی باشند. نصب چیلرهای هوا آسان است و به طور معمول در خارج از ساختمان قابل نصب است (بدون نیاز به فضای اضافی). در مقایسه با چیلرهای آبی ، چیلرهای هوا بیشتر در معرض انسداد و مشکلات گردش خون هستند.

چیلرهای آب خنک

چیلرهای آب خنک با پمپاژ آب از طریق یک کندانسور آب بندی شده و پخش شدن آن از طریق برج خنک کننده ، گرما را از بین می برند. چیلرهای خنک کننده با آب معمولاً کارایی بیشتری نسبت به چیلرهای خنک کننده با هوا دارند. با استفاده از تبخیر آب برای دفع گرما ، انرژی کمتری نسبت به دمیدن هوا در سطح گرم مصرف می شود. این به لطف ظرفیت گرمایی بالای آب است. بعلاوه ، ماندگاری چیلرهای آبی بیشتر از چیلرهای خنک کننده هوا است.

انواع چیلرهای صنعتی موجود در بازار کدامند؟!

انواع فناوری کمپرسور در چیلرها

چیلرهای هوا خنک و آب خنک بیشتر بر اساس نوع فن آوری کمپرسور مورد استفاده دسته بندی می شوند.

چیلرهای سانتریفیوژ

اکثر چیلرهای گریز از مرکز چیلرهای آبی هستند (بسیار نادر است که یک سیستم گریز از مرکز در چیلر هوا خنک پیدا کنید). چیلرهای سانتریفیوژ اغلب برای بارهای خنک کننده متوسط ​​تا زیاد مورد استفاده قرار می گیرند (به طور معمول از ۱۵۰ تا ۶۰۰۰ تن تبرید موجود است) این سیستم در طراحی جمع و جور ظرفیت خنک کنندگی بالایی را ارائه می دهد. چیلرهای گریز از مرکز با استفاده از پروانه های چرخان مبرد را فشرده می کنند و آن را به دور چیلر وادار می کنند.

چیلرهای رفت و برگشتی

این سیستم ها با استفاده از پیستون و محفظه برای فشرده سازی مبرد کار می کنند.

اسکرول چیلرهای کمپرسور

کمپرسورهای اسکرول هم در کولرهای هوا و هم در کولرهای آبی استفاده می شوند. این چیلرها با استفاده از دو صفحه مارپیچ (یکی ثابت و دیگری چرخشی) برای فشرده سازی مبرد عمل می کنند.

چیلرهای اسکرو شده

چیلرهای اسکرو هم در چیلرهای آب و هم در هوا استفاده می شوند و برای بارهای خنک کننده کوچک تا متوسط ​​بهترین هستند. این چیلرها به طور معمول در ۷۰ تا ۶۰۰ تن موجود هستند. کمپرسورهای اسکرو با استفاده از دو روتور مارپیچی چرخان بهم پیوسته برای فشرده سازی مبرد کار می کنند.

سیستم های دیگری مانند فن کویل، برج های خنک کننده و غیره در صنعت فراخور نیاز بکار گرفته می شوند اما مهم است قبل از تجهیز به این دستگاه ها نیاز سنجی مناسبی برای چرخه و فعالیت صنعت انجام شود تا بالاترین بازده و کمترین هزینه برای خصوصا واحدهای تولیدی بکار گرفته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع چیلر می توانید با کارشناسان مجموعه سرماسازان جام جم در ارتباط باشید:

www.sarmasazan.co

info@sarmasazan.co

۰۲۱۲۱۶۰۰
۰۲۱۲۲۰۳۷۳۱۰

۰۲۱۲۲۰۳۷۳۱۱

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا