راهنمای سرمایه گذاران

چگونه می توانید شغل پردرآمد با سرمایه کم در خانه داشته باشید؟

اگر به دنبال شغل پر درآمد با سرمایه کم در خانه هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. چرا که سعی کردیم به شکلی جامع در خصوص اینگونه مشاغل برایتان توضیح دهیم.

به گزارش تجارت امروز؛ شما هم به دنبال شغل پردرآمد با سرمایه کم هستید؟ میخواهید بدانید که با سرمایه اندک می‌توان کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی کرد یا نه؟ بهترین راه‌های کسب درآمد خانگی بدون سرمایه‌گذاری در ایران چیست؟ آیا یک کسب‌وکار خانگی کوچک می‌تواند سودآور باشد؟ در زیر مقاله‌ای جامع آماده کرده‌ایم و به این سؤالات پاسخ داده‌ایم.

فهرست مطلب

مشاغل خانگی با سرمایه کم می‌توانند به شغل پردرآمد با سرمایه کم تبدیل شوند، بنابراین توصیه می‌شود در ابتدا هدف دستیابی به درآمد بالا نباشد، بلکه کاهش هزینه‌ها و تمرکز بر بهینه‌سازی فرآیندها برای افزایش کارایی باشد.

در ادامه این مطلب از تجارت امروز شغل پردرآمد با سرمایه کم را ارائه کرده‌ایم. برای یادگیری و راه‌اندازی بهترین مشاغل خانگی با کمترین سرمایه همراه ما باشید.

اما چرا دانستن این مشاغل مهم است؟ احتمالاً شما سرمایه‌گذاران خطرپذیر را می‌شناسید که از صفر شروع کردند. انسان‌های بزرگ بارها شکست‌خورده‌اند و از صفر شروع کرده‌اند اما کار خود را آجر به آجر ساخته‌اند. در یک کسب‌وکار خانگی یا یک استارتاپ، هدف این است که بتوان با هزینه کم‌درآمد ایجاد کرد و در طول زمان آن را رشد داد.

کسب‌وکار خانگی چیست؟

تجارت خانگی یک تجارت جدید نیست، اما از گذشته وجود داشته است. درگذشته مردم محصولاتی مانند نان، ماکارونی، غذاهای خانگی، صنایع‌دستی، ماست، شیر، محصولات محلی، تخم‌مرغ و غیره تولید می‌کردند. در خانه و آن‌ها را برای فروش به بازارهای محلی برد. ازآنجایی‌که درگذشته خریداران این محصولات وجود داشت، امروزه بسیاری از خریداران به دنبال محصولات باکیفیت ساخت داخل یا محلی هستند که می تواند این امید را در شما زنده کند که می توانید شغل پردرآمد با سرمایه کم داشته باشید و مردم مشتری محصولات شما هستند.

درگذشته فرآیند ساخت و فروش بسیار سخت بود و شما محصول را به بازار کوچکی عرضه می‌کردید، اما امروزه می‌توانید با بازدیدهای فیزیکی و یا با استفاده از روش‌های فروش آنلاین محصولات متنوعی را تولید و محصول خود را عرضه کنید.

دسته بندی شغل پردرآمد با سرمایه کم که در خانه می توانید داشته باشید

کسب‌وکارها را می‌توان ازنظر پلتفرم ایجاد به دو گروه کسب‌وکارهای آنلاین و فیزیکی تقسیم کرد. به‌منظور تبیین و ارائه هر چه‌بهتر شغل پردرآمد با سرمایه کم، ابتدا مشاغل خانگی را به دو گروه تقسیم کردیم:

مشاغل خانگی اینترنتی: مشاغلی وجود دارند که نیازی به تولید محصولات ندارند اما می‌توان آن‌ها را در خانه با یک سیستم متصل به اینترنت انجام داد. مثلاً راه‌اندازی هر نوع کسب‌وکار اینترنتی، برنامه‌نویسی، بازاریابی آنلاین، فروش آنلاین محصولات و …

مشاغل خانگی سنتی: این مدل کسب‌وکار به‌طور سنتی در خانه انجام می‌شود و محصولات آن در یک محیط فیزیکی به مشتریان عرضه می‌شود، مثلاً فروش سبزیجات آماده، پرورش گل، خیاطی، پخت‌وپز و …

این تقسیم‌بندی لزوماً درست نیست، زیرا می‌توانید سبزیجات آماده را در فروشگاه اینترنتی عرضه کنید! حتی می‌توانید هیزم بسته‌بندی کنید و آن را به‌صورت آنلاین بفروشید. این دسته تنها برای نمایندگی شرکت‌ها و دسته‌بندی آن‌ها استفاده می‌شود. در زیر به معرفی مشاغل خانگی از هر دو نوع می‌پردازیم.

کسب‌وکار سنتی بهتر است یا آنلاین؟

انتخاب نوع مشاغل خانگی به شرایط مختلفی بستگی دارد. شما نباید به آنچه خوب است نگاه کنید، بلکه به آنچه برای شما مناسب است نگاه کنید! اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند و سراغ شغلی می‌روند که دیگری از آن درآمد خوبی داشته است! همیشه کار نمی‌کند زیرا شما فقط نتیجه را دیده‌اید، بلکه باید به مسیری که آن شخص پیموده است نگاه کنید و آن را با شرایط خود بسنجید. مزایا و معایب مشاغل خانگی با سرمایه کوچک

مهم‌ترین مزایای کار در منزل عبارت‌اند از:

  • سرمایه اولیه کم
  • ریسک کم‌ضرر
  • فرصت کار درزمینهٔ موردعلاقه
  • انعطاف‌پذیری ساعات کاری
  • کاهش و عدم وجود هزینه‌هایی مانند مجوز برای مغازه‌ها، حقوق کارکنان در اکثر مشاغل خانگی
  • تو رئیس خودت هستی
  • شما آزادی عمل بیشتری دارید
  • می‌توانید ساعت کاری خود را برنامه‌ریزی کنید
  • مدیریت و برنامه‌ریزی کار آسان‌تر است
  • بدون محدودیت سنی و جنسیتی

مهم‌ترین معایب کار در منزل عبارت‌اند از:

  • میزان درآمد بستگی به فعالیت شما دارد
  • میزان درآمد قابل پیش‌بینی نیست
  • اگر در اداره کسب‌وکار شکست بخورید، احتمال ورشکستگی وجود دارد
  • بیمه و مزایا وجود نخواهد داشت

آیا کسب‌وکار خانگی کم سرمایه درآمد خوبی به همراه دارد؟

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، هر کسب‌وکاری می‌تواند درآمدزایی داشته باشد، اما شما باید بتوانید نیازهای بازار را بشناسید، با هزینه کم تولید کنید و از روش‌های مختلف برای بازیابی و فروش محصول استفاده کنید.

تفاوت بین مشاغل خانگی و سایر مشاغل بسیار زیاد است، اما مهم‌ترین چیز این است که می‌توانید محصول خود را در مقیاس کوچک‌تر و با هزینه کمتر در خانه تولید کنید. لیست شغل پردرآمد با سرمایه کم

در زیر ایده‌هایی برای کار در منزل با سرمایه کم و تفکیک نوع کسب‌وکار معرفی کرده‌ایم:

کسب‌وکار اینترنتی در خانه

در این مدل کسب‌وکار خانگی می‌توانید چندین کار را هم‌زمان انجام دهید؛ زیرا کسب درآمد با کسب‌وکار اینترنتی خانگی معمولاً تا زمانی که حرفه‌ای نشوید و تجربه زیادی نداشته باشید، امری عادی نیست.

نوشتن و تولید محتوا

تولید محتوا انواع مختلفی دارد مانند تولید محتوای متنی، صوتی، گرافیکی و ویدیویی. در این میان تولید محتوای متنی یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید محتوایی است که تقاضای زیادی دارد. شما می‌توانید در خانه با کامپیوتر محتوا تولید کنید، اما ابتدا باید اصول تولید محتوای متنی را یاد بگیرید و محیط کار در این زمینه را بشناسید.

اگر حوصله تحقیق و گشت‌وگذار در اینترنت را دارید و می‌توانید مطالب مفیدی ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه شروع به کارکنید و تجربه کسب کنید.

هنگامی‌که نحوه و اصول نوشتن محتوا را یاد گرفتید، می‌توانید در سایت‌هایی مانند Medad یا Comma محتوای رایگان ایجاد کنید، سپس برای چندین سایت که به دنبال نویسنده هستند، محتوای نوشتاری ایجاد کنید. برای دریافت پروژه تولید محتوا می‌توانید از سراچه‌های فریلنسری مانند پونیشا، کارلنسر، پارسکدرز یا دامادم استفاده کنید.

تولید کلیپ و محتوای ویدئویی

امروزه تولید کلیپ‌های محتوای ویدیویی به یکی از راه‌های مؤثر برای جذب و تأثیرگذاری بر مخاطب تبدیل‌شده است. اهمیت این نوع محتوا نه‌تنها به جذابیت و تفاوت آن با سایر رسانه‌ها و محتواها، بلکه به قدرت آن در انتقال اطلاعات، ایجاد ارتباط عمیق و درگیر کردن حواس مخاطب مربوط می‌شود.

دو زن در یک استودیوی خانگی

با ساختن ویدیوهای مفید و قرار دادن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از بازدید ویدیوها کسب درآمد کنید و از این ویدیوها به‌عنوان نمونه کار استفاده کنید. برای شروع فعالیت، به تلفنی نیاز دارید که بتواند از صفر تا ۱۰۰ کلیپ تولید کند. پس از کسب تجربه، می‌توانید فیلم خام را به‌صورت حرفه‌ای در رایانه ویرایش کنید.

برای شروع و کسب درآمد از طریق تولید محتوای ویدیویی به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب موضوعات جالب و استفاده از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا.
  • تمرکز بر کیفیت محتوا و عدم استفاده از افکت‌های زیاد.
  • استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای انتشار محتوا. تولید منظم محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی.
  • ایجاد تعامل با مخاطب و پاسخگویی به نظرات و استفاده از بازخورد آن‌ها برای ارتقای کیفیت محتوا.
  • در ادامه همین مبحث مطلب دیگری با عنوان بهترین ایده‌ها برای تولید محتوای ویدیویی و کسب درآمد منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نویسندگی، تایپ و ویراستاری یا ویرایش

یکی دیگر از مشاغل خانگی نویسندگی و ویرایش است. اگر فردی صبور هستید و مهارت واردکردن اطلاعات رادارید، این شغل می‌تواند درآمد خوبی برای شما باشد. البته درست است که امروزه بسیاری از افراد سعی می‌کنند کارهای تایپ و دیتای خود را خودشان انجام دهند، اما هنوز هم افراد زیادی هستند که زمان کافی برای انجام این کار ندارند و به دنبال تایپیست یا متخصص Word هستند که معرفی خود را انجام دهند…

برای دریافت پروژه‌های نویسندگی می‌توانید در سراچه‌های مستقل داخلی مانند پونیشا، آیدو، کارلنسر و پارسکادرز کارکنید.

ترجمه متون

اگر دانش کافی از یک یا چند زبان خارجی دارید و می‌توانید متون مختلف را به فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کنید، قطعاً این شغل یکی از سودآورترین شغل‌ها برای شماست و می‌توانید در خانه کسب درآمد کنید. در این شغل می‌توانید مقالات و کتاب‌های پژوهشی را به‌صورت حرفه‌ای ‌ترجمه و ویرایش کنید و به دانشجویانی که به دنبال انتشارات پژوهشی مرتبط با رشته خود هستند ارائه دهید. همچنین می‌توانید با بسیاری از روزنامه‌ها، نشریات مجلات و وب‌سایت‌هایی که به دنبال شخصی برای ترجمه و ویرایش و ترجمه و ویرایش گزارش‌ها و مقالات مختلف برای آن‌ها هستند، همکاری کنید.

طراحی گرافیک

اگر می‌خواهید از راه دور کارکنید و در طراحی گرافیک و صفحه‌آرایی تخصص دارید، این کار برای شما مناسب است. در کل اگر از افراد آشنا به نرم‌افزارهای گرافیکی و ذوق گرافیکی هستید باید بدانید که امروزه مردم به دنبال بروشورهای زیبا، کارت ویزیت، طرح مجلات، کتاب و … هستند.

با در نظر گرفتن این موارد، باید از مهارت‌های خود در طراحی پوستر، کارت ویزیت، تبلیغات تجاری و غیره استفاده کنید؛ و کسب درآمد کنید البته اگر دانش خاصی درزمینهٔ نرم‌افزارهای گرافیکی ندارید، مشکلی نیست، می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا فیلم‌های آموزشی را در اینترنت مشاهده کنید و پس از گذراندن دوره کوتاهی از این کار، کسب درآمد کنید… بسیاری از شرکت‌ها برای طراحی بنرهای تبلیغاتی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و مواردی ازاین‌دست به یک طراح گرافیک مسلط به Photoshop یا Illustrator نیاز دارند. حتی اگر نمی‌خواهید برای افراد دیگر کارکنید و فقط در خانه کارکنید، می‌توانید بسیاری از پروژه‌های کار از راه دور را که در وب‌سایت‌های مرتبط وجود دارد، بپذیرید و تکمیل کنید.

علاوه بر این، ایجاد طرح‌های گرافیکی بسیار موردتوجه امروزی نیازی به تسلط بر نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ ندارد. بیشتر محتوای گرافیکی موردنیاز بسیاری از شرکت‌ها را می‌توان با نرم‌افزارهای ساده‌تری مانند Canva پیاده‌سازی کرد. یادگیری این نرم‌افزارها بسیار راحت‌تر از فتوشاپ و ایلاستریتور است، از طرفی این برنامه‌های ساده را می‌توان بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید یا IOS اجرا کرد.

این نرم‌افزارهای موبایل درعین‌حال بسیار کاربردی هستند و تقریباً تمام عناصر موردنیاز برای طراحی پست‌ها و استوری های شبکه‌های اجتماعی را دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید شغل زنانه کم سرمایه‌ای را انتخاب کنید که حتی نیازی به کامپیوتر ندارد، انجام پروژه‌های گرافیکی با نرم‌افزار موبایل گزینه بسیار خوبی است. البته حقوق فردی که با نرم‌افزار موبایل کار می‌کند با فردی که به فتوشاپ، ایلاستریتور، لایت روم و سایر نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر مسلط است، بسیار متفاوت است.

برنامه‌نویسی

یکی دیگر از مهارت‌هایی که این روزها مخاطبان زیادی دارد و هرروز بر تعداد افرادی که به این افراد نیاز دارند افزوده می‌شود، برنامه‌نویسی است. البته یادگیری و شروع برنامه‌نویسی نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد و تنها با شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌توانید در این زمینه اطلاعات کسب کنید و پس از گذراندن دوره‌های لازم شغلی سودآور برای خود داشته باشید.

برای شروع، باید دستان خود را با ساخت پروژه‌های ساده و برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف مانند C++، جاوا، پایتون و اندروید آموزش دهید. همچنین اگر به دوره‌های آموزشی بروید، برخی از آن‌ها پس از اتمام دوره‌های آموزشی شما را با بازار کار آشنا می‌کنند و شما را به افرادی برای انجام کار معرفی می‌کنند؛ بنابراین به‌مرورزمان می‌توانید با افزایش مهارت‌های خود برای خود کارکنید.

بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی است که در اینترنت انجام می‌شود. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه خود استفاده می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به‌عنوان استفاده از کانال‌ها و تاکتیک‌های دیجیتال متعدد برای برقراری ارتباط با مشتریانی که بیشتر وقت خود را آنلاین می‌گذرانند، تعریف می‌شود. از خود وب‌سایت گرفته تا تمام کانال‌های آنلاین کسب‌وکار – تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر – تاکتیک‌های زیادی برای استفاده وجود دارد که همگی در زیر چتر “بازاریابی دیجیتال” قرار می‌گیرند.

  1. انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ
  2. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  5. پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  6. بازاریابی وابسته
  7. تبلیغات بومی
  8. بازاریابی و اتوماسیون فروش
  9. بازاریابی ایمیلی
  10. بازاریابی آنلاین
  11. بازاریابی درون‌گرا
  12. محتوای حمایت‌شده

ممکن است در بازاریابی دیجیتال تازه‌کار باشید یا اطلاعات کمی در مورد بازاریابی دیجیتال داشته باشید. در هر دسته‌ای که قرار بگیرید، یک اصل برای شما و حتی پیشکسوتان بازاریابی دیجیتال وجود دارد و آن این است که دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال پیشرفت است و باید به‌روز باشید. درحالی‌که در این زمینه کارخواهید کرد، باید برای بهبود دانش خود وقت بگذارید و برای کسب اطلاعات بیشتر از منابع مختلف بازدید کنید. برای کمک به شما در صرفه‌جویی در زمان، وب سراچه‌های مطرح و قابل‌اعتماد را در آموزش بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کنیم. این وب‌سایت‌ها عبارت‌اند از:

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند انتخاب شغلی خوبی باشد و اگر به این رشته علاقه دارید می‌توانید در این زمینه بسیار موفق باشید و همچنین به موفقیت شغلی دست پیدا کنید؛ بنابراین، تمرین خود را از امروز شروع کنید.

انجام پروژه‌های سئو

خدمات سئویی -شغل پردرآمد با سرمایه کم

سئو دانشی است که برای مشاهده محتوا در دنیای مجازی بسیار کلیدی خواهد بود. افراد سئو می‌توانند با انجام پروژه‌های مختلف درآمد بسیار بالایی کسب کنند. یک سئوکار باید بتواند خدمات یا محصول یک کسب‌وکار را در بالاترین رتبه در نتایج گوگل قرار دهد و بتواند با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بهترین استراتژی را برای افزایش رتبه سایت پیاده کند.

بازاریابی وابسته (بازاریابی وابسته)

یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی در منزل، بازاریابی وابسته است. اگر حضور مؤثری در شبکه‌های آنلاین و اجتماعی دارید اما سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید یا به دنبال کسب درآمد در خانه هستید، راه‌های زیادی برای درآمدزایی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها بازاریابی وابسته است.

عضویت در نظام همکاری‌های تجاری

فروش محصولات از طریق وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان و دریافت کمیسیون

اگر بخواهیم به مشاغل خانگی نگاهی بیندازیم به زیرشاخه‌های زیادی برمی‌خوریم که هرکدام بسته به ماهیت خود می‌توانند به درآمد بیشتر شما کمک کنند؛ اما این مدل کسب‌وکار یکی از ایدئال‌ترین راه‌های کسب درآمد است. چرا؟

شما نیازی به سرمایه اولیه ندارید. احتمالاً بسیاری از مشاغل به شما قول داده‌اند که بدون سرمایه شروع کنید، اما برای ورود به این سیستم نیازی به سرمایه ندارید.

شما نیازی به تولید محصول ندارید. شما فقط تحویل می‌دهید و کمیسیون می‌گیرید.

این وظیفه شما نیست که محصولات را برای مشتری ارسال کنید. شما فقط در بازار هدف خود به دنبال مشتریان هستید!

کسب درآمد از اینترنت سخت و زمان‌بر است! به‌احتمال‌زیاد این جمله را از زبان کسانی خواهید شنید که کسب درآمد از اینترنت را نمی‌دانند! بازاریابی وابسته که بانام‌های بازاریابی وابسته یا بازاریابی وابسته نیز شناخته می‌شود، یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد در خانه در اینترنت است. طراحی سایت و فروشگاه

اگر تجربه طراحی وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید خود و پروژه‌هایی را که در سراچه‌های فریلنسری انجام داده‌اید معرفی کنید و به‌تدریج مشتریان خود را افزایش دهید.

اگر تصمیم دارید که یک طراح وب موفق شوید و وارد این حرفه شوید، ابتدا باید به‌خوبی آموزش‌دیده باشید تا اعتمادبه‌نفس کافی را به دست آورید. یکی از اولین اصولی که برای موفقیت و ماندن در این شغل باید به خاطر بسپارید، حرفه‌ای بودن است. محیط کار ناخودآگاه و بعد از مدتی افراد غیرحرفه‌ای و کارهای غیر ماهر از عرصه حذف می‌شوند.

بنابراین، هر چه میزان هزینه‌های دریافتی برای طراحی سایت را برای جذب مشتری کاهش دهید، اما کیفیت کارتان پایین باشد، به‌تدریج مخاطبین خود را از دست خواهید داد؛ زیرا افرادی که برای طراحی وب‌سایت به شما مراجعه می‌کنند معمولاً تصمیم به ایجاد یک وب‌سایت برای تبلیغ کسب‌وکار خود دارند؛ بنابراین آن‌ها انتظارات زیادی برای نتیجه نهایی دارند که شما به آن‌ها تحویل می‌دهید.

آیا درآمد حاصل از طراحی وب‌سایت برای عمر شما کافی است؟ نرخ مشخصی برای کار طراحی سایت وجود ندارد و درآمد حاصل از آن نیز مبلغ مشخصی ندارد. درواقع هیچ سازمانی بر قیمت‌گذاری آن نظارتی ندارد. شرکت‌های طراحی وب می‌توانند برای یک پروژه هر چیزی که بخواهند دریافت کنند.

اگر به‌تازگی شروع به کارکرده‌اید و نمی‌دانید از کجا پروژه تهیه کنید و هنوز نمونه کار برای ارسال ندارید، افرادی که پروژه طراحی سایت در سایت دیوار دارند را بررسی کنید و با آن‌ها تماس بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید و رزومه خود را تقویت کنید. با درآمد کم شروع کنید و روی بهبود و کسب مهارت تمرکز کنید تا بتوانید در رشته خود متخصص شوید.

مدیریت و نگهداری سایت

تفاوت مدیر سایت با کارمند در این است که شما به‌عنوان مدیر سایت یک پروژه دارید و به‌عنوان یک کارمند چندین پروژه طراحی به شما محول می‌شود. بسیاری از سایت‌ها مانند سایت فروشگاهی نیاز به یک تعمیرکار دارند تا به‌صورت دوره‌ای و ماهانه سایت را بررسی کند. گاهی اوقات سایت فروشگاه یا کسب‌وکار توسط شخص دیگری طراحی می‌شود و مدیر فروشگاه مهارت لازم برای نگهداری سایت را ندارد، بنابراین شما می‌توانید کارهایی مانند افزودن محصولات، ظاهر و گرافیک سایت، مشتریان و غیره را بر عهده بگیرید.

سایت شخصی

تبلیغات یکی از راه‌های جدید کسب درآمد آنلاین است. اگر بتوانید یک سایت پربازدید راه‌اندازی کنید و با محتوای مناسب مخاطب را به سمت سایت خود سوق دهید، می‌توانید با افزایش تعداد بازدید، از طریق تبلیغات درآمد بالایی کسب کنید. امروزه هر کسب‌وکار یا هر شخص حقیقی و حقوقی نیاز به تبلیغ حرفه خود را احساس می‌کند و با افزایش دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی و فضای رقابتی روزافزون کسب‌وکار، این نیاز بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از تبلیغات بنری و روش‌های مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات کلیکی درآمد خوبی از وب‌سایت خود کسب کنید.

زنی در حال ساخت سایت شخصی

فرض کنید درزمینهٔ و موضوع خاصی مهارت و اطلاعات یا علاقه دارید. به‌عنوان‌مثال، شما اطلاعات خوبی در مورد روش‌های مراقبت از پوست یا برندهای لوازم‌آرایشی دارید. یک سایت راه‌اندازی کنید. مطالب آموزشی و مفید در این موضوعات را به‌صورت متن، فیلم و عکس در سایت منتشر کنید. پس از مدتی که سایت شما در رتبه بالای گوگل قرار گرفت، به‌راحتی می‌توانید از آن درآمد کسب کنید. چطور؟!

وقتی سایت شما محبوب باشد، دیگران از شما مشاوره خواهند گرفت.

زمانی که سایت شما رتبه کسب کرد، می‌توانید تعدادی از محصولات مانند لوازم‌آرایشی را روی آن بفروشید. دیگران برای شما تبلیغ می‌کنند و شما بابت آن پول می‌گیرید.

شما یک رسانه می‌شوید و به‌راحتی می‌توانید از همه این روش‌ها درآمد خوبی کسب کنید.

برای راه‌اندازی سایت می‌توانید وردپرس را جستجو کنید.

ایجاد فروشگاه اینترنتی

شما می‌توانید میلیون‌ها دلار در خانه کسب کنید، فقط یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید. می‌توانید به خودتان بگویید چگونه از آن خلاص شوید! حتی با آموزش‌های رایگان YouTube، می‌توانید نحوه خرید هاست و دامنه و ایجاد فروشگاه آنلاین خود را بیاموزید؛ اما روشی که در این قسمت می‌خواهیم به شما آموزش دهیم، ساخت سایت با استفاده از قالب‌های آماده است.

بدون نیاز به مهارت، سرمایه، تجربه و دانش فنی، می‌توانید سایت همکاری در فروش را انتخاب کنید و با کمک پنل همکاری که آن‌ها ارائه می‌دهند، یکی از قالب‌های مختلف سایت موجود را انتخاب کنید و یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید.

مدیر شبکه‌های اجتماعی

کار کردن در فضای مجازی

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود به‌خصوص صفحه اینستاگرام نیاز به ادمین دارند. این افراد باید توانایی تولید محتوای جدید و هوشمند را داشته باشند و بتوانند با برقراری روابط اجتماعی به پیشبرد کار و فروش محصول کمک کنند. اگر توانایی مدیریت یک وب‌سایت، پست‌های اینستاگرام یا کانال‌های تلگرامی رادارید، این تجارت پردرآمد و جذاب را از دست ندهید!

بلاگر اینستاگرام و وبلاگ نویسی

یکی از مشاغل جدید و پردرآمد در ایران وبلاگ نویسی در اینستاگرام است. این شغل یکی از مناسب‌ترین مشاغلی است که هر فردی می‌تواند داشته باشد و درآمد این شغل بسیار بالاست. می‌توانید وبلاگ نویسی را در حرفه‌ای شروع کنید که در آن مهارت دارید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در اینستاگرام درزمینهٔ استفاده از لوازم‌آرایشی و بهداشتی یک صفحه شخصی بسازید و پست‌ها و استوری هایی در مورد آن منتشر کنید. افراد وبلاگ نویس در حال حاضر بین ۳۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان در ماه درآمد دارند. البته برای وبلاگ نویس شدن در اینستاگرام باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید تا در بین مردم موردتوجه قرار بگیرید.

یوتیوبر شوید

یوتیوب یک شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری ویدیو است که افراد از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. اگر انگلیسی یا زبان دیگری صحبت می‌کنید، می‌توانید محتوای ویدیویی به زبان‌های دیگر ایجاد کنید و آن را در کانال خود به اشتراک بگذارید تا مخاطب بین‌المللی بیشتری داشته باشید. اگر ویدیوهای آپلود شده شما توسط کاربران زیادی مشاهده می‌شود، می‌توانید به‌صورت دلار یوتیوب درآمد کسب کنید.

برای این کار به دوربین و در صورت لزوم سایر ابزارهای فیلم‌برداری (اصلاً ضروری نیست) و مهارت‌های ویرایش ویدیو نیاز دارید. نکته دیگری که در انتخاب این شغل باید در نظر داشت نیاز به VPN است زیرا یوتیوب در کشور فیلتر شده است. هنگام ایجاد ویدیوهایی که در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، خلاقیت بسیار مهم است، درواقع باید مخاطب را متقاعد کنید که ویدیوی شما را از بین بسیاری از ویدیوهای موجود انتخاب کند. برای کسب درآمد از یوتیوب باید ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید که مشابه فالوورهای اینستاگرام است و ۴۰۰۰ ساعت بازدید ویدیو.

در صورت رعایت این شرایط می‌توانید به یوتیوب اطلاع دهید تا تبلیغات در ویدیوهای شما قرار گیرد و به‌عنوان درآمد فعالیت شما در یوتیوب در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت تماشای ویدیو باید در یک سال باشد. برای هر تبلیغ در ویدیوهای خود ۱ تا ۲ دلار درآمد کسب خواهید کرد، البته به یاد داشته باشید که بسته به مدت‌زمان ویدیوهای خود، تعداد تبلیغاتی که می‌توانید در ویدیوهای خود قرار دهید، در این صورت مثلاً ۵ تبلیغ در یک ویدیو خواهد بود. مقدار تقریبی باشد البته به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید ۱۰ دلار به شما پرداخت می‌شود (۵).

کسب درآمد از اینستاگرام

با داشتن یک صفحه سرگرم‌کننده و آپلود ویدیوهای مختلف به‌راحتی می‌توانید راهی برای کسب درآمد از اینستاگرام و موبایل ایجاد کنید. در بسیاری از موارد کافی است داده‌ها و مطالب مختلف را جمع‌آوری کرده و با مخاطب به اشتراک بگذارید. کسب درآمد از تولید محتوا یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از خانه و موبایل است. با تولید محتوا می‌توانید ارتباط مؤثری با کاربران و مخاطبین برقرار کنید.

کسب درآمد از تلگرام

یکی دیگر از پلتفرم‌های پول‌ساز موبایلی که جای خود را بازکرده و افراد زیادی به آن دسترسی دارند تلگرام است. این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد در خانه است.

کانال‌ها و گروه‌های زیادی در تلگرام فعال هستند و به فروش کالا و خدمات می‌پردازند. همان‌طور که می‌دانید همه‌چیز در تلگرام فروخته می‌شود و مشتری خاص خود را دارد! چرا شروع نمی‌کنی؟ کسب درآمد از تلگرام مانند سایر پلتفرم‌ها فن‌های خاص خود را دارد. حتی اگر محصولی برای فروش ندارید، می‌توانید از بازاریابی وابسته استفاده کنید و از تبلیغات محصولات کسب درآمد کنید. توصیه می‌کنیم اگر به تلگرام مسلط هستید، فرصت کسب درآمد از همکاری فروش در تلگرام را از دست ندهید.

تبدیل صدا به متن

بسیاری از مشاغل نیاز به رونویسی سخنرانی‌ها و فیلم‌های دانشگاه دارند. این ضرورت باعث شده تا افراد به‌عنوان یک فریلنسر شغل تبدیل صدا به متن را بر عهده بگیرند و پول خوبی برای این کار دریافت کنند. برای انجام کار کافی است شنونده خوبی باشید و بتوانید زبان گفتاری را به زبان نوشتاری تبدیل کنید. دانستن اصول نگارش نیز برای این کار ضروری است.

بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی صنعتی و تبلیغات همیشه در هر جامعه‌ای ضروری است که به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند. کار در این زمینه نیازمند مهارت‌های فروش، مذاکره و دانش بازار است. بازاریابی و تبلیغات دنیای بسیار گسترده‌ای است که مشاغل بسیاری را در خود جای‌داده است. اگر به ایده‌های خلاقانه، هنر مذاکره و برنامه‌ریزی جذاب علاقه دارید، این زمینه مناسب برای شما خواهد بود.

تولید پادکست

تولید پادکست راه دیگری برای کسب درآمد آنلاین و آفلاین است. برای ایجاد یک پادکست ابتدا باید یک ایده قانع‌کننده داشته باشید و بتوانید محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبان خود تولید کنید. همچنین باید توانایی بالایی در تحقیق و یافتن منابع مناسب داشته باشید. دریافت حمایت مالی و تبلیغات برای پادکست بهترین راه برای کسب درآمد برای آن خواهد بود. جریان

استریمینگ در حال حاضر یکی از حرفه‌های پرطرفدار در بین جوانان است و با انجام آن می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. یکی از پلتفرم‌های پخش جریانی محبوب یوتیوب است. با تماشای آنلاین بازی‌ها یا انجام بازی یا تماشای ویدیو، می‌توانید برای شرکت‌های خاصی استریم کنید و برای آن پول دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که برای کسب درآمد به دلار باید حساب بین‌المللی داشته باشید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال این روزها بسیار داغ است. سرمایه‌گذاری در این ارزها زندگی شما را ازاینجا به بعد تغییر می‌دهد. پیشنهاد ما این است که معامله را با سرمایه اولیه خود شروع نکنید، بلکه با پول اضافی خود شروع کنید. زمانی که حرفه‌ای شدید، می‌توانید با سرمایه کلان وارد این دنیای هیجان‌انگیز شوید.

کلاس‌های خصوصی آنلاین

یکی از راه‌های نسبتاً آسان برای کسب درآمد در خانه، آموزش آنلاین است. به دنبال مهارت‌هایی در درون خود باشید که بتوانید آن‌ها را آموزش دهید. مهارت‌هایی ازجمله دروس خصوصی در زبان‌های مختلف خارجی، موسیقی (سازهای مختلف)، دروس اصلی مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی، هنرهایی مانند آشپزی، طراحی، خیاطی و غیره. فقط با داشتن لپ‌تاپ یا تلفن همراه می‌توانید به همه به‌صورت آنلاین آموزش دهید.

مشاور آنلاین

یک شغل پردرآمد و کم سرمایه برای زنان مشاوره آنلاین است. اگر مهارت یا تجربه خاصی درزمینهٔ خاصی دارید، می‌توانید آن را به‌صورت مشاوره به افراد و کاربران مختلف ارائه دهید. البته مشاوره افراد نیاز به مهارت‌های ارتباطی دارد، اما ازجمله مشاغلی است که مشکلات کمتری دارد و به‌راحتی می‌توانید در منزل به افراد مشاوره بدهید. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

مشاوره آنلاین- شغل پردرآمد با سرمایه کم

مشاوره کسب‌وکار آنلاین: اگر تجربه‌ای در راه‌اندازی و رشد یک کسب‌وکار آنلاین دارید، بسیاری از افرادی که به‌تازگی شروع به کارکرده‌اند و هیچ ایده‌ای از دنیای تجارت دیجیتال ندارند، مشتریان شما هستند.

مشاور آموزشی: اگر یک معلم خصوصی یا مشاور آموزشی هستید، حتماً یک وب‌سایت یا حتی یک وبلاگ رایگان داشته باشید و به‌طور مرتب مطالب مرتبط را منتشر کنید. این باعث می‌شود نام شما در جستجوهای اینترنتی ظاهر شود و دانش آموزان زیادی پیدا کنید.

مشاوره روانشناسی: یکی دیگر از مشاوره‌های آنلاین که می‌توان در منزل انجام داد، مشاوره روانشناسی است. امروزه متخصصان زیادی هستند که بستری را درزمینهٔ مشاوره آنلاین روانشناسی ایجاد کرده‌اند. می‌توانید در این پلتفرم‌ها ثبت‌نام کنید یا خودتان این نکات را ارائه دهید.

مشاغل خانگی سنتی

فروش غذاهای خانگی -شغل پردرآمد با سرمایه کم

مشاغل خانگی سنتی همان چیزهایی که از قدیم الایام زنان در خانه خود برای خانواده درست می کردند و آرام آرام به شکل تجاری تبدیل شده است.

تولید انواع شکلات و شیرینی خانگی

یکی از مشاغل سنتی و جذاب و البته موردعلاقه بانوان هنرمند تولید شیرینی و شکلات است. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را در مقیاس کوچک با اقلام کمی برای فروش از خانه خود راه‌اندازی کنید. هزینه راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری در شهرهای بزرگ بسته به‌اندازه کسب‌وکاری که مدنظر شماست می‌تواند از ۲۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان باشد.

یکی از معتبرترین برندهای ایرانی درزمینهٔ شکلات، «مرداس» است. مؤسس این برند فرشاد عبادی است که کار خود را با ۶ نفر و تولید روزانه ۱۵۰ کیلوگرم شکلات آغاز کرد و امروز به‌صورت انبوه این کار را انجام می‌دهد.

تولید ترشی خانگی

عکس انواع ترشی - شغل پردرآمد با سرمایه کم

ترشی خانگی یکی از آن غذاهای خوشمزه است که همیشه طرفدار دارد. بسیاری از بانوانی که در این زمینه مهارت دارند می‌توانند محصولات خود را گسترش داده و به‌صورت مجازی و حضوری به فروش برسانند. درست کردن ترشی خانگی آسان‌تر از تهیه کیک و شیرینی است و مواد اولیه آن ارزان‌تر است. بر اساس علاقه خود می‌توانید در منزل غذا تهیه کنید و با فروش آن درآمد کسب کنید.

خریدوفروش کتاب‌های دست‌دوم

در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت کتاب‌های جدید مردم به دنبال کتاب‌های دست‌دوم هستند. پس بهتر است به سراغ دست‌فروشان بروید و ببینید خریداران برای کتاب‌های دست‌دوم چه پولی می‌پردازند و سپس آن کتاب‌ها را باقیمت کمتری بفروشید. خرید آنلاین کتاب‌های دست‌دوم اکنون بسیار عالی است، بنابراین می‌توانید کتاب‌های دست‌دوم را خریداری کرده و در صفحه شخصی خود یا در برنامه‌هایی مانند دیوار بفروشید. همچنین پس از آموختن مهارت‌های لازم در این شغل، می‌توانید کتاب‌های مرتبط را از سایت‌های ارزان تهیه‌کرده و در سایت‌های بزرگ‌تر به فروش برسانید.

بسته‌بندی در منزل

ساخت جعبه - شغل پردرآمد با سرمایه کم

بسته‌بندی یکی از محبوب‌ترین مشاغل خانگی است. این شغل درآمد بسیار خوبی دارد و با یک مقدار کار در ماه می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید. همچنین بسیاری از تولیدکنندگان به افرادی نیاز دارند که بتوانند محصولات خود را بسته‌بندی کنند. به همین دلیل این شغل همیشه بازار شلوغی دارد. می‌توانید محصولات مختلفی مانند ماسک، غذا، ادویه، چای و غیره را بسته‌بندی کنید. برای شروع کار بسته‌بندی در منزل باید یک دستگاه بسته‌بندی مناسب برای محصول موردنظر خود تهیه کنید و نحوه کار با این دستگاه را مشاهده کنید.

بسته‌بندی گیاهان و ادویه‌جات

یکی از حرفه‌های جالب و جالب، بسته‌بندی گیاهان دارویی پرمصرف (مانند دارچین، زنجبیل، چای، نعناع و …) است. برای شروع این کار، می‌توانید لیست گیاهان دارویی پرمصرف را جستجو کرده و باقیمت کمتری به تهیه آن‌ها ادامه دهید؛ اما قبل از خرید گیاهان دارویی، باید تحقیقات کاملی در مورد فرآیند بازیابی، تولید، بسته‌بندی و فروش انجام دهید.

برای بسته‌بندی ادویه‌جات می‌توانید با در اختیار قرار دادن فضای بهداشتی ۳۰ متری و داشتن سوهان و ترازو دقیق کار خود را شروع کنید. اگر ادویه‌ها آسیاب نشده‌اند، باید آسیاب ادویه را هم تهیه کنید. فرآیند بسته‌بندی به این صورت است که ادویه‌جات ترشی جات را در اوزان معین توزین کرده و در بسته‌بندی‌های جداگانه جدا می‌کنند و درنهایت بسته‌ها مهروموم می‌شوند. قبل از ورود جدی به این رشته، توصیه می‌شود با مقدار کمی شروع کنید تا با موانع و چالش‌های شغل آشنا شوید. برای فروش این گیاهان بیشتر به بسته‌بندی فکر کنید و سپس از طریق فروشگاه‌های محلی یا فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام، تلگرام یا حتی همکاری‌های فروش مانند به اسلام، دیجی کالا یا حتی دیوار اقدام به فروش کنید.

بسته‌بندی زعفرانی

بسته‌بندی زعفران یکی از سودآورترین فعالیت‌های خانگی محسوب می‌شود. این‌یک فرصت شغلی بی‌نظیر با سرمایه کم و ریسک کم است. همان‌طور که می‌دانید زعفران یک ادویه گران‌قیمت و یکی از باارزش‌ترین محصولات کشاورزی است. اگرچه فرآیند کاشت و برداشت این محصول دشوار و پرهزینه است، اما بسته‌بندی، بازاریابی و فروش آن به دلیل بازارپسندی مناسب، دشوار نیست.

کشت گیاهان دارویی در منزل

برای پرورش گیاهان دارویی نیز لازم است برگ‌ها و گله‌ای آن‌ها پس از رشد شسته شوند. سپس آن‌ها را در آفتاب پخش‌کنید تا خشک شوند. پس‌ازاین مرحله نوبت به بسته‌بندی گیاهان در بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ و فروش آن‌ها به عطاری‌ها می‌رسد. کسب‌وکار گیاهان دارویی درآمد نسبتاً خوبی به همراه دارد و می‌تواند در درازمدت به منبع درآمد خوبی برای شما تبدیل شود. بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی نیز یکی از کسب‌وکارهای کوچکی است که با انتخاب درست و روش مؤثر می‌تواند کسب‌وکاری موفق و سودآور برای مصرف‌کنندگان باشد. برای راه‌اندازی این کسب‌وکار نیاز به سرمایه زیادی نیست و حتی می‌توانید با خط تلفن همراه این کسب‌وکار را از خانه راه‌اندازی کنید.

برای شروع کار استخدام تلفنی، باید افراد و شرکت‌هایی را که به بازاریاب تلفن نیاز دارند از طریق سراچه‌های کاریابی مانند Jabinja جستجو کنید.

پرورش گل‌های زینتی

یکی از مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه زیادی ندارد، پرورش گل و گیاه است. برای راه‌اندازی این کسب‌وکار فقط به چند گلدان، خاک مناسب و بذر گل و گیاه نیاز دارید. سپس می‌توانید کسب‌وکار خود را با کاشت بذر و مراقبت از آن‌ها پس از چند ماه شروع کنید. امروزه پرورش کاکتوس‌ها و گل‌های زینتی به‌خصوص در فصل بهار و تابستان درآمد نسبتاً خوبی به همراه دارد.

گل‌آرایی

برای شروع این هنر و کسب درآمد از گل‌آرایی باید مانند هر حرفه و هنر دیگری مهارت‌های آن را بیاموزید. اگر تجربه‌ای درزمینهٔ گل‌آرایی ندارید باید از آموزش‌های گل‌آرایی استفاده کنید تا با بهره‌مندی از جدیدترین آموزش‌های گل‌آرایی به یک طراح و فروشنده حرفه‌ای گل تبدیل شوید. البته مهم‌ترین ویژگی هر گل‌آرایی سلیقه، خلاقیت و ایده است.

برای کسب درآمد بیشتر تبلیغات مؤثر داشته باشید. به سایت مراجعه کنید و نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید. در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام فعال باشید و سفارش دهید.

سبزیجات آماده

در بیشتر غذاهای ایرانی از سبزیجات استفاده می‌شود. اکثر مردم به خرید سبزیجات آماده مصرف‌شده در غذا عادت دارند؛ زیرا اکثر افراد در زندگی ماشینی امروزی زمان کافی برای خرید، تمیز کردن، شستن و بریدن سبزیجات ندارند. این مشکل منجر به پیدایش یک تجارت خانگی سودآور به نام سبزیجات آماده شد.

برای شروع این کار ابتدا باید انواع سبزیجات را به‌صورت عمده خریداری کنید. آن‌ها را تمیز کرده و با غذا ساز یا با دست خردکنید. سپس آن‌ها را با وزن‌های مشخص بسته‌بندی کنید و به مشتریان ارائه دهید. برای این کار به یک دستگاه و یک دستگاه بسته‌بندی نیاز دارید.

کاشت قارچ

پرورش قارچ یکی دیگر از مشاغل خانگی سودآور است. باکمی دقت می‌توانید قارچ‌های باکیفیت پرورش دهید تا در خانه به مشتریان ارائه دهید. قارچ‌های خانگی به دلیل فواید و ارزش غذایی بالا بسیار محبوب هستند. رستوران‌های فست فود و مردم عادی همیشه مشتری قارچ‌های خوراکی هستند. پس از یادگیری نحوه پرورش قارچ در خانه، باید در این کار صبور باشید. سپس قارچ‌های پرورشی را در ظرف‌های پلاستیکی ریخته و با سلفون بپیچید.

خشک‌کردن میوه‌ها در خانه

میوه‌های خشک طرفداران زیادی دارد و مصرف این نوع میوه بسیار رایج است. شما می‌توانید با خرید دستگاه خردکن، خشک‌کن و بسته‌بندی، کار خشک‌کن میوه را در خانه راه‌اندازی کنید. همان‌طور که از نامش پیداست دستگاه خردکن وظیفه خرد کردن میوه را بر عهده دارد. میوه‌ها پس از خرد کردن با خشک‌کن خشک‌شده و در دستگاه‌های بسته‌بندی جذاب بسته‌بندی‌شده و به مشتریان عرضه می‌شود. این‌یکی از ساده‌ترین مشاغل خانگی است که درآمد زیادی نیز دارد.

خیاطی و دوخت لباس

یکی دیگر از سودآورترین و بهترین مشاغل خانگی، خیاطی است. اگر مهارت خیاطی دارید، با دوخت لباس برای دوستان و همسایگان شروع کنید. همچنین می‌توانید با ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی مهارت‌های خیاطی خود را ارتقا دهید.

یک تجارت خیاطی این قابلیت را دارد که در مدت‌زمان کوتاهی رشد کند و به درآمدهای بسیار بالایی برسد. امروزه دوخت لباس عروس، تولید مانتو و شلوار مدرسه و تولید مانتو اداری درآمد سالیانه بسیار بالایی دارد.

نمایش مد

یکی دیگر از مشاغل سنتی راه‌اندازی فروشگاه پوشاک است. در این شغل شما باید از لباس‌فروشی‌های بزرگ تهران، قشم، ترکیه و … لباس‌های مختلف بخرید؛ و یکی از اتاق‌های خود را به این کار اختصاص دهید و آن را تزیین و تزیین کنید و به یک مزونت تبدیل کنید.

این اثر می‌تواند تلفیقی از کارهای سنتی و دیجیتال باشد. این بدان معنی است که شما یک محیط تجاری در خانه ایجاد می‌کنید و می‌توانید محصول خود را به نمایش بگذارید و سفارش‌ها را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

ساخت زیورآلات دست‌ساز

زیورآلات یکی از وسایلی است که همیشه برای خانم‌ها جذاب است و با توجه به سلیقه‌های مختلف می‌توان با آن مانور داد و از آن درآمد کسب کرد. جواهرات را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد و هرکدام مشتری خاص خود را خواهند داشت. زیورآلات رزینی، سوزن‌دوزی، پارچه، ویترای، سنگ، زیورآلات چوبی، زیورآلات تزئین شده با سنگ‌های تزئینی و درنهایت جواهرسازی با ابزار برنج، طلا، نقره در این دسته قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این کسب‌وکار را با سرمایه بسیار کم ۱ میلیون یا بیشتر راه‌اندازی کنید.

ساخت عروسک‌های بافتنی و پارچه‌ای

ساخت و آموزش عروسک قلاب‌بافی یکی از حرفه‌های جذابی است که با آن می‌توانید درآمد کسب کنید. این عروسک‌ها مشتریان زیادی دارند. برای راه‌اندازی چنین کاری به پول زیادی نیاز نخواهید داشت و می‌توانید با سرمایه بسیار کمی آن را راه‌اندازی کنید.

ساخت جعبه هدیه

امروزه ساخت جعبه کادویی باکمی دقت و آموزش ساده امکان‌پذیر بوده و می‌تواند منبع درآمدی برای افراد باشد. باکمی خلاقیت می‌توانید بسته‌بندی‌های جذابی طراحی کنید که به‌عنوان جعبه کادو استفاده شود. برای ایجاد این کسب‌وکار علاوه بر مواد اولیه لازم، به روش فروش قوی نیز نیاز خواهید داشت. سایت کادو رنگی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی این منطقه است که می‌توانید در آن کادو و بسته‌بندی خود را با رنج قیمتی موردنظر خود جستجو، انتخاب و خریداری کنید. لباس بافتنی

بافتنی ازجمله محصولاتی است که به دلیل ظاهر جذاب و نوستالژی که دارد همیشه فروش خوبی دارد. اگر در این زمینه‌ها خلاق و هنرمند هستید، می‌توانید کسب‌وکار خانگی خود را راه‌اندازی کنید. به‌غیراز هزینه مواد اولیه، برای شروع نیازی به هزینه‌های دیگری نخواهید داشت. همچنین می‌توانید از امکانات موجود در وب‌سایت هنر روز برای فروش و ارسال محصولات خود استفاده کنید.

تولید مصنوعات چوبی

اگر به کار با چوب علاقه دارید و ایده‌های خلاقانه‌ای دارید می‌توانید با ساخت محصولات و لوازم چوبی درآمد کسب کنید. نجاری بسیار متنوع است و نیازهای مختلف افراد را برآورده می‌کند. از ساخت مبلمان، میز و صندلی گرفته تا ساخت وسایل تزیینی و وسایل آشپزخانه. این تجارت به مهارت و کار زیادی نیاز دارد. می‌توانید کار خود را از یک کارگاه کوچک شروع کنید و با توجه به پیشرفت کسب‌وکارتان به‌تدریج آن را گسترش دهید.

فروش غذاهای خانگی

اگر ظهر به خیابان‌ها سر بزنید متوجه افرادی می‌شوید که به دنبال غذای خوب هستند. با توجه به قیمت بالا صرفه‌جویی در مصرف هرروز در رستوران به‌صرفه نیست و در اینجا می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و غذای خانگی بفروشید. خورش‌ها یا غذاهایی مثل رب لوبیا و رب عدس که گران نیستند و قیمت تمام‌شده به شما فرصت سود می‌دهد. ایستگاه‌های تاکسی یا اتوبوس راننده، بازارچه‌ها و بازارها مکان‌هایی هستند که می‌توانید غذاهای خانگی بخرید. با شرط کیفیت می‌توانید مشتریان دائمی جذب کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

تهیه لواشک

این خوراکی فوق‌العاده از آن چیزهایی است که نوع خانگی آن بیشتر از نوع صنعتی آن طرفدار دارد و خیلی‌ها دیوانه آن می‌شوند. برای تهیه لواشک باید میوه‌های نه‌چندان خوش‌رنگ را بعد از له کردن شسته، بجوشانید و له کنید تا دانه‌ها و مواد افزودنی آن گرفته شود و پس از پخش شدن در آفتاب، لواش آماده است.

تولید لواشک خانگی

حتماً روی آن نایلون بگذارید تا بهداشتی بماند، اتهامات غیربهداشتی بخشی از لباس‌های خانگی است. برای تهیه لواشکی می‌توانید از میوه‌هایی مانند آلو، سیب، زردآلو، گیلاس، کیوی و … استفاده کنید.

نقاشی روی شیشه

این‌یک هنر خاص و منحصربه‌فرد است که نیاز به کمی پشتکار و ذوق دارد. به آن نقاشی روی شیشه می‌گویند، اما به نقاشی روی آینه بارنگ شیشه‌ای اختصاص دارد، رنگی با حلال نازک‌تر که تصویر روی آینه را دائمی می‌کند. خوبی این است که می‌توانید به‌صورت آنلاین به‌صورت رایگان یاد بگیرید و از طریق آزمون‌وخطا مهارت پیدا کنید. اگر از آموزش مجازی خوشتان نمی‌آید، فرهنگسراها و هنرستان‌ها دوره‌های خوبی دارند که انواع طراحی را با هزینه کم آموزش می‌دهند.

تولید صنایع‌دستی

همیشه خریدار برای صنایع‌دستی وجود دارد و اگر بتوانید محصولات متنوع و باکیفیت تولید کنید، فروش خوبی خواهید داشت. البته این‌طور نیست که خریداران به دنبال چنین محصولاتی باشند! شما باید بتوانید بازاریابی خوبی انجام دهید، در جشنواره‌ها شرکت کنید، محصول خود را در فروشگاه‌های سنتی ارائه دهید یا حتی محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید.

انواع صنایع‌دستی عبارت‌اند از:

صنایع‌دستی چرم: چرم‌دوزی، نقاشی چرم، چکش‌کاری چرم (تراشی روی چرم)، سراجی سنتی (کمربند و کیف سازی و …)، طراحی داغ روی چرم (سوخت روی چرم).

صنایع فلزی: پرسازی، توری فلزی، حکاکی روی فلز، تیرآهن، گرگوری بافی، زیورآلات سنتی (جواهرات سازی)، صنایع‌دستی مس (نقاشی – عناصر تزیینی) از کارهای خانگی محسوب می‌شود.

سفال و سرامیک و کاشی سنتی: سفال و سرامیک، کاشی هفت‌رنگ، کاشی معرق، نقاشی روی سرامیک، آب‌بندی.

شاخه صنایع‌دستی (منسوجات سنتی): توربافی، شال‌بافی، زری‌بافی، پشم‌بافی، ترمه‌بافی، مخمل بافی، قالی‌بافی، ایکات بافی، شمد بافی، تکه‌دوزی، توردوزی، ابریشم‌دوزی، گلدوزی، جاجیم‌بافی، چادرشب بافی، مشت بافی، عبا بافی. چگونه در مشاغل سنتی کسب درآمد کنیم؟

برای کسب درآمد از این کسب‌وکارها ابتدا باید فضای لازم را در منزل برای آن‌ها فراهم کنید. سپس مجوزهای لازم برای فعالیت موردنظر را دریافت کنید. درنهایت باید وسایل و مواد اولیه لازم را خریداری کنید. به‌طورکلی، راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی نیاز به هزینه زیادی ندارد، اما درعین‌حال می‌توانید درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید. به شرطی که بسته‌بندی مناسبی برای محصولات خود تهیه کنید و بتوانید کار بازاریابی را به‌خوبی انجام دهید. می‌توانید با سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، عطاری‌ها، رستوران‌ها و غیره قرارداد ببندید؛ و محصولات موردنیاز خود را تولید کنند. به‌این‌ترتیب درآمد خود را تضمین خواهید کرد.

کلام آخر

مشاغل خانگی یکی از انواع مشاغل سودآور است که امروزه به رشد خوبی دست‌یافته است. این مشاغل را می‌توان در هر زمان و هر مکان کارکرد و می‌تواند شغل دوم خوبی برای کارمندان باشد. اکثر این مشاغل نیاز به سرمایه زیادی ندارند و با حداقل تلاش می‌توانند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا