صنعت

راهنمای جامع وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

روش‌های مختلفی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی وجود دارد. با اتصال گوشی به تلویزیون ال جی، تجربه مشاهده و کنترل شما بهبود پیدا می‌کند. با انجام این کار، به‌راحتی می‌توانید در برنامه‌های مورد علاقه خود پیمایش و از گوشی خود به‌عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید.

در واقع به کمک این قابلیت شما می‌توانید تجربه تماشای محتوا را به سطحی جدید ارتقا ببخشید و امکان به اشتراک‌گذاری لحظات و خاطرات با دیگران را در محیطی راحت‌تر و دلنشین‌تر فراهم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی آشنا شوید و به‌راحتی این کار را انجام دهید.

روش‌های متنوع برای وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

باتوجه‌به پیشرفت دنیای امروزی، اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون یکی از راه‌های بهره‌برداری صحیح از فناوری‌های موجود است. این اتصال با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. البته سعی کنید مراحل را به‌درستی انجام دهید تا مجبور به تعمیر تلویزیون LG خود نشوید. از آسان‌ترین روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون ال جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی با استفاده از HDMI

یکی از ساده‌ترین و امن‌ترین روش‌ها برای اتصال به تلویزیون ال جی، استفاده از کابل HDMI است. به کمک این کابل می‌توانید به‌صورت مستقیم گوشی را به تلویزیون وصل کنید. این روش برای انتقال تصاویر و ویدئو‌های باکیفیت بسیار مناسب است؛ اما محدودیت‌هایی از نظر حرکت دارد.

راهنمای جامع وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

وصل شدن به کمک Miracast

وصل شدن گوشی به تلویزیون از طریق قابلیت Miracast به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای گوشی خود را بدون نیاز به سیم و کابل به تلویزیون منتقل کنید. در این روش بسیار سریع و آسان، محتوا شما به سرعت منتقل می‌شود. توجه داشته باشید که در برخی شرایط ممکن است این قابلیت با مشکلات اتصال یا تاخیر در انتقال روبه‌رو شود.

اتصال از طریق دو برنامه ApowerMirror و LetsView

به کمک این دو برنامه می‌توانید صفحه گوشی خود را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون منعکس کنید. این روش برای کاربرانی که قصد ضبط صفحه‌نمایش و یا انتقال صدا را دارند، بسیار مناسب است. در ضمن بررسی کنید که نصب برنامه‌ها روی هر دو دستگاه گوشی و تلویزیون امکان‌پذیر باشد؛ زیرا در برخی دستگاه‌های ال جی این برنامه‌ها با محدودیت سازگاری روبرو هستند.

وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی از طریق DLNA

در این روش شما می‌توانید محتوا رسانه‌ای خود را از طریق تلویزیون به اشتراک بگذارید. برای پخش موسیقی، ویدیو و تصاویر DLNA بهترین انتخاب است. برای نصب آن باید وارد تنظیمات تلویزیون ال جی شوید، نصب این قابلیت برای برخی کاربران کمی پیچیده است، پس از متخصصان این زمینه کمک دریافت کنید.

وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی با Screen Mirroring

قابلیت Screen Mirroring در بیشتر تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود؛ به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنند. به کمک قابلیت Screen Mirroring انتقال تصاویر چه در گوشی‌های اندروید و چه در تلفن‌های آیفون به‌سرعت انجام می‌شود.

پیش‌نیاز‌های لازم برای وصل‌ شدن گوشی به تلویزیون ال جی با قابلیت اسکرین میرورینگ، شبکه وای فای است. ابتدا گوشی و تلویزیون خود را به یک شبکه متصل کنید، سپس با استفاده از ابزار روی گوشی فرایند انتقال را انجام دهید. شرکت ال‌جی این قابلیت را در تلویزیون‌های خود با نام Screen Share معرفی کرده است.

راهنمای جامع وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

روش‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

روش اول اتصال گوشی با قابلیت Screen Mirroring

در قدم اول وارد منوی اصلی تلویزیون روی قسمت Device Connector شوید. در این بخش گزینه‌های مختلفی وجود دارد که به اتصال دستگاه‌های متنوع به تلویزیون ال جی کمک می‌کند. از روی منو گوشی، کلمه Smartphone را فشار دهید.

با کلیک کلمه اسمارت‌فون، سه گزینه برای شما باز می‌شود که شامل، اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش (Screen Share)، اشتراک‌گذاری محتوا (Content Share) و کنترل تلویزیون است. اکنون، روی Screen Share بزنید.

در قدم بعدی دکمه Start را فشار دهید و سپس به سراغ گوشی بروید تا مطمئن شوید که قابلیت Miracast فعال است. اکنون باید در فهرست دستگاه‌های در دسترس روی گوشی، نام تلویزیون را مشاهده کنید و روی آن بزنید تا اتصال برقرار شود.

روش دوم برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

در این روش برای وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی، ابتدا باید هر دو دستگاه را روی یک شبکه وای فای قرار دهید. سپس روی صفحه گوشی انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا قسمت دسترسی سریع (Quick Access) برای شما باز شود.

در این قسمت آیکون Screen Sharing یا Smart View یا Screen Cast را پیدا کنید. سپس ویدئویی را در یکی از برنامه‌های گوشی پخش کرده و از درون برنامه روی آیکون Cast کلیک کنید. اکنون فهرستی از دستگاه‌های مورد نظر روی نام تلویزیون ال جی خود بزنید. در قدم آخر باید تصویر ویدئو و صدا را از تلویزیون ال‌جی ببینید و بشنوید.

چگونه با اسمارت ویو به تلویزیون ال جی وصل شویم؟

یکی دیگر از مشکلاتی که بیشتر کاربران با آن روبه‌رو هستند، وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی از طریق اسمارت ویو است. ساده‌ترین و رایج‌ترین راه برای اتصال گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون ال جی، استفاده از قابلیت Smart View است. این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ها، بازی‌ها و ویدیو‌های خود را به نمایشگر تلویزیون منتقل کنند. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات مربوط به تلویزیون ال جی

کلید تنظیمات روی کنترل خود را بزنید و پس از آن گزینه Network را انتخاب کنید. در منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کنید. اکنون گزینه Smartphone را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Screen Share را برگزینید تا اتصال برقرار شود.

تنظیمات مربوط به گوشی

نوار بالا گوشی خود را به پایین بکشید تا گزینه‌های Quick panel برای شما نشان داده شود، سپس گزینه Smart View را انتخاب کنید. اکنون گوشی شروع به جست‌وجو می‌کند و لیستی از دستگاه‌های موجود را نشان می‌دهد.

تلویزیون مدنظر را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید. اکنون اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی برقرار شده و شما می‌توانید به‌راحتی محتوا‌های مورد علاقه را در تلویزیون مشاهده کنید.

راهنمای جامع وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

جمع‌بندی

به‌طورکلی وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی یکی از ویژگی‌های جذاب و کاربردی است که می‌تواند تماشا کردن عکس‌ها، ویدیو‌های خانوادگی، محتوای سرگرمی و… شما را خاص‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. انتخاب روش‌ مناسب برای اتصال به تلویزیون به ترجیحات و نیاز‌های هر فرد بستگی دارد.

هر روشی که برای اتصال گوشی به تلویزیون را انتخاب می‌کنید، می‌تواند تجربه تماشای شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا