صنعت

قیمت دوربین مداربسته در ایمن باشی چقدر است؟

سرقت و خسارات جانی در هر جای جهان ممکن است وجود داشته باشند. برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، طراحان و مهندسان اقدام به ساخت سیستمی امنیتی به نام دوربین مداربسته کردند. با اینکه استفاده از این وسایل ابتدا متداول نبود؛ اما امروزه دوربین‌های مداربسته را ممکن است در هر جایی ببینید. اگر شما هم قصد خرید این دوربین‌ها را دارید، باید بدانید که قیمت دوربین مداربسته چقدر است و چه فاکتورهایی روی آن تاثیر دارد. در فروشگاه ایمن باشی با هدف افزایش امنیت قصد داریم توضیحاتی درمورد قیمت دوربین مداربسته به شما عزیزران ارائه دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته در ایمن باشی

دوربین مداربسته ایمن باشی یکی از لوازم ضروری به خصوص در جاهای پر رفت و آمد به شمار می‌رود. در حال حاضر به دلیل تقاضا برای خرید این دوربین‌ها، تنوع آن‌ها زیاد است. تنوع زیاد این محصولات سبب می‌شود تا ارزش هر کدام متفاوت از دیگری باشد. با وجود سیستم‌های امنیتی مختلف و قیمت گوناگون آنها ممکن است یکی از چالش‌های متقاضیان در هنگام خرید، قیمت دوربین مداربسته باشد. اگر شما هم همین دل مشغولی را دارید، ما به شما حق می‌دهیم که این مطلب در هنگام خرید برایتان مهم باشد. به خصوص در بازار امروزی، نوسانات قیمت در اینجور وسایل زیاد به چشم می‌خورد. برای آنکه بتوانید یک خرید آگاهانه‌تری را به سرانجام برسانید، در ادامه قصد داریم به تعدادی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بر قیمت دوربین مدار بسته بپردازیم:

 برند دوربین مداربسته

برندهای گوناگونی به عنوان عرضه کننده دوربین مداربسته شناخته می‌شوند. شرکت‌هایی همچون هایک ویژن، سونی، سامسونگ، داهوا و … مشهور‌ترین کمپانی‌های تولید کننده این سیستم‌ها هستند. برخی از برندها جزء برندهای گران قیمت محسوب می‌شوند؛ زیرا محصولات آنها از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. برخی دیگر برندهای ارزان قیمت به حساب می‌آیند که از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند. به هر حال هر چقدر محصولات یک برند همچون سونی و پاناسونیک شهرت و کیفیت بالاتری داشته باشند، قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. اما باید توجه داشته باشید که ممکن است برخی از برندها تنها به دلیل نام پرآوازه‌شان گران باشند و در مقابل دوربین‌های تولید شده توسط شرکت‌های نوپا با کیفیت مشابه ممکن است قیمت مناسب‌تری داشته باشند.

 تکنولوژی دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته به شیوه‌های مختلفی ممکن است کار کنند و از تکنولوژی‌های منحصر به فردی بهره ببرند. تکنولوژی و روشی که دوربین برای کار کردن از آن استفاده می‌کند، روی قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار است. به طور کلی این تکنولوژی‌ها به دسته‌های زیر طبقه بندی می‌شوند:

 دوربین مداربسته آنالوگ

یکی از ابتدایی‌ترین دوربین‌های مداربسته از نوع آنالوگ است. این دستگاه‌ها با استفاده از امواج آنالوگ کار می‌کنند؛ برای همین ممکن است کیفیت مناسبی نداشته باشند. همچنین انواع آنالوگ از امکانات کمتری برخوردار هستند. در کل مدل‌های آنالوگ عمدتاً نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته قیمت ارزانتری دارند.

 دوربین مداربسته آنالوگ HD

به تدریج دوربین‌های آنالوگ پیشرفته‌تر شدند و بی‌کیفیتی‌های تصاویر در آنها برطرف شد. نوع اصلاح شده آن‌ها، مشهور به دوربین آنالوگ HD است که برای ذخیره تصاویر هنوز از دستگاه DVR استفاده می‌کند. این دوبین‌ها با آنکه کیفیت قابل قبولی دارند؛ اما از برترین‌های بازار به حساب نمی‌آیند. انتظار می‌رود انواع آنالوگ HD قیمت متوسطی داشته باشند.

 دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

جدید دوربین‌های مداربسته یعنی انواع تحت شبکه برای کار کردن از شبکه یا اینترنت استفاده می‌کنند. این مسئله سبب افزایش کیفیت تصاویر در آنها می‌شود. لازم به ذکر است که آنها برای ثبت اطلاعات، نیاز به دستگاهی به نام NBR دارند. دوربین‌های مداربسته که از تکنولوژی تحت شبکه استفاده می‌کنند، عمدتاً گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند.

 کیفیت تصویر در دوربین مداربسته

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته، کیفیت تصاویر است. کیفیت تصویر از یک طرف به تکنولوژی دستگاه یعنی آنالوگ یا تحت شبکه بودن آن بستگی دارد و از طرفی با رزولوشن دستگاه نیز مرتبط است. در حقیقت هر چقدر رزولوشن دوربین انتخابی بیشتر باشد، ارزش دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. البته در انواع تحت شبکه، سرعت اینترنت هم عامل تاثیرگذاری بر وضوح تصاویر است. به بیانی دوربین‌های تحت شبکه با افزایش سرعت اینترنت، تصاویر را با کیفیت واضح‌تری نشان خواهند داد.

 لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مدار بسته عامل تاثیرگذار دیگری بر قیمت این سیستم‌های امنیتی است. اگر بخواهیم واضح‌تر قیمت دوربین بر اساس لنز را بررسی کنیم، باید ابتدا به تعریف دو نوع لنز مورد استفاده در دوربین‌های مداربسته بپردازیم:

 لنز ثابت

یکی از ویژگی‌های واضح لنزهای ثابت، آن است که نمی‌توان فاصله کنونی آنها را تغییر داد. به بیانی لنزهای ثابت تنها توانایی تمرکز بر یک نقطه را دارند و از پوشش دید محدودتری برخوردار هستند. با این حساب لنزهای ثابت به دلیل محدودیت بیشتر در پوشش دید، قیمت کمتری دارند.

 لنز متحرک

لنز متحرک یا varifocal دید وسیعی از محیط به شما ارائه می‌دهند. در حقیقت با استفاده از این لنزها می‌توانید به صورت دستی فاصله کنونی دوربین را عوض کنید تا دستگاه بر نقطه مورد نظر شما فوکوس کند. با توجه به اینکه لنز متحرک دست شما در تغییر زاویه دوربین را باز می‌گذارد، قیمت بیشتری دارد.

 جنس بدنه دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته ممکن است بدنه‌ای از جنس پلاستیک، فلز و … داشته باشند. دوربین‌ها با بدنه فلزی عمدتاً مقاومت بیشتری داشته و در برابر خردگی‌ها و آسیب‌ها مقاوم‌تر به حساب می‌آیند؛ اما سیستم‌ها با بدنه پلاستیکی عمدتاً ضعیف‌تر هستند و ممکن است با قرارگیری در محیط بیرون زودتر از بین بروند.

 امکانات دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته در ایمن باشی چقدر است؟

دوربین مداربسته می‌تواند با تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی ادغام شود. انواع پیشرفته دوربین‌ها با هدف جدی‌تر در سازمان‌های مهم به کار گرفته می‌شوند که از قابلیت‌های باورنکردنی برخوردار هستند؛ برای مثال آنها می‌توانند چهره‌ اشخاص را به خوبی تشخیص بدهند. هر چقدر که توقع شما از قابلیت‌های دوربین مداربسته بالاتر باشد، باید بهای بیشتری برای آن بپردازید.

طراحی دوربین مداربسته

جالب است بدانید که شکل ظاهری دوربین مداربسته هم روی قیمت آن تاثیرگذار است. به طور کلی این سیستم‌ها ممکن است شکل ظاهری گوناگونی داشته باشند که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد:

 Dome

یکی از انواع دوربین مداربسته براساس شکل ظاهری، Dome است. این مدل‌ها بیشتر در فضاهای بسته کاربرد دارند. دلیل انتخاب نام Dome برای آنها، محفظه گنبدی شکلشان است. معمولاً انواع Dome جزء دوربین‌های تحت شبکه هستند.

Bullet

یکی دیگر از دوربین‌های مداربسته که مناسب فضای داخلی است، نوع Bullet است. این مدل‌ها به شکل استوانه‌ای بلند یا مخروطی طراحی می‌شوند. به دلیل شکل منحصر به فرد انواع Bullet، می‌توان از آن‌ها به همراه محافظ در محیط باز هم استفاده کرد.

Turret

از انواع دوبین‌های پرطرفدار می‌توان به Turret اشاره کرد. Turret برای به دست آوردن برق مورد نیاز خود احتیاجی به کابل کشی جداگانه ندارند. این مدل‌ها با داشتن شکل گنبدی، دید بسیار خوبی در شب به شما می‌دهند.

PTZ

PTZ یا بهتر بگوییم Pan Tilt Zoom، عالی‌ترین دوربین‌های مداربسته موجود در بازار به شمار می‌روند. آنها با استفاده از اینترنت کار می‌کنند و در واقع تحت شبکه هستند. شما با خرید PTZ می‌توانید تصاویر را به صورت آنلاین بزرگنمایی، تغییر زاویه و حتی تغییر جهت بدهید. این مدل‌ها به دلیل داشتن قابلیت‌های ویژه عمدتاً قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

دید در شب دوربین مداربسته

به دلیل آنکه بیشتر سرقت‌ها در تاریکی و شب اتفاق می‌افتد، اکثر دوربین‌های مداربسته مجهز به قابلیت دید در شب هستند؛ بنابراین نمی‌توان وجود قابلیت دید در شب را عامل تاثیرگذاری بر قیمت دوربین مداربسته دانست. چیزی که دوربین‌ها را با یکدیگر تمایز می‌دهد، برد دید در شب است. اینکه دستگاه انتخابی چقدر بتواند در شب دید وسیعی داشته باشد، بر قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

توانایی دید دوربین مداربسته در نور محدود

یک دوربین مداربسته پیشرفته توانایی ثبت وقایع حتی در نور کم را هم دارد؛ زیرا همانطور که گفتیم اکثر ناامنی‌ها در محیط‌های تاریک به وقوع می‌پیوندند. یکی از تجهیزاتی که به خوبی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند، روشن کننده‌های IR داخلی هستند. با استفاده از این تجهیزات حتی اتفاقات رخ داده در نور کم نیز قابل بررسی هستند. البته با قابلیت اضافه شده به دستگاه، قیمت دوربین مدار بسته نیز افزایش می‌یابد.

 سخن پایانی

نمی‌توان از مهارتِ خوب برخی از دوربین‌های مداربسته در حفظ امنیت اماکن چشم پوشی کرد. قیمت این وسایل باتوجه به انواع و قابلیت‌های متنوع، متفاوت است و نمی‌توان عدد ثابتی را درمورد آن بیان کرد. به طور کلی قیمت دوربین مداربسته وابسته به عوامل مختلفی است؛ برای مثال برند انتخابی، جنس بدنه، قابلیت‌های گوناگون و … هر کدام به نحوی بر ارزش نهایی این دستگاه‌های پرکاربرد تاثیرگذار هستند. البته باید حواستان باشد که دوربین مداربسته را از کجا می‌خرید. یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید دوربین مداربسته با قیمت مناسب، ایمن باشی است که بد نیست سری به محصولات و قیمت‌های فوق‌العاده آن بزنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا