راهنمای سرمایه گذاران

رشد در دیجیتال مارکتینگ با تولید کلیپ و محتوای ویدئویی

افرادی که به دنبال کارهای خلاقانه و هیجان انگیز می گردند، که در کنار کار تفریحم داشته باشند، و از کار خود هیچ وقت خسته نشوند؛ تولید کلیپ و محتوای ویدئویی از جمله کارهای خانگی است؛ که به شما روحیه ای تازه می بخشد.

به گزارش تجارت امروز؛ مشاغل خانگی برای کسانی که نمی خواهند یا نمی توانند، در بیرون از خانه کار کنند؛ بسیار مهم و ارزشمند است؛ چرا که هر کسی با توجه به وضعیت اقتصادی که دارد، می تواند به دنبال کسب درآمد باشد. ما به شما تولید کلیپ و محتوای ویدئویی را معرفی می کنیم تا با خیال راحت کار خود را شروع کنید.

تولید کلیپ و محتوای ویدئویی چیست؟

تولید ویدیو اساساً کل فرآیند ایجاد یک ویدیو است. چه این یک فیلم کوتاه، یک فیلم کامل، یک ویدیوی بازاریابی تجاری، تبلیغات تلویزیونی، موزیک ویدیو یا نوع دیگری از فیلم باشد، ممکن است فرآیند کمی با جزئیات متفاوت باشد، اما روند کلی اساساً یکسان است. فرآیند اصلی را می توان به سه زیر شاخه تقسیم کرد.

  • پیش تولید
  • تولید
  • پس تولید

این سه زیرمجموعه شامل تمام جنبه های تولید ویدیو می شود، از لحظه ای که ایده ای به ذهن شما می رسد تا لحظه ای که فیلم برای عموم منتشر می شود.

۳ مرحله اصلی تولید ویدئو

اولین مرحله برنامه ریزی است. در طول این فرآیند هیچ ضبطی وجود نخواهد داشت، فقط آماده سازی است.

۱. پیش تولید

  • ایده ای شکل می گیرد.
  • فیلمنامه نوشته شده است.
  • بازیگران انتخاب شده است.
  • اعضای خدمه صوتی و تصویری انتخاب می شوند.
  • همه چیز در آماده سازی برای فرآیند ضبط سازماندهی شده است. مکان‌های صحنه انتخاب می‌شوند،
  • اسکریپت در صورت لزوم ویرایش و بازنگری می‌شود و طرح کلی از کل فرآیند ضبط ایجاد می‌شود.
  • عوامل اضافی زیادی وجود دارد که باید بررسی شوند. نور مناسب برای هر صحنه بسیار مهم است. نور خورشید و نور مصنوعی اغلب به خوبی با هم ترکیب نمی شوند، بنابراین زمان روز، شرایط آب و هوایی و مکان هر صحنه باید با دقت انتخاب شود.

۲. تولید

هنگامی که تمام بازیگران و عوامل فیلم استخدام شدند و فیلمنامه ویرایش و تایید شد، روند تولید واقعی می تواند آغاز شود. اعضای گروه و بازیگران همگی به هر مکان سفر می کنند و هر صحنه تا زمانی که رضایت بخش باشد فیلمبرداری می شود.

سپس همه به صحنه بعدی می روند. این روند تا زمانی که تمام صحنه های فیلم گرفته شود تکرار می شود. هنگامی که هر صحنه به درستی فیلمبرداری شد، وقت آن است که به مرحله بعدی پست پروداکشن برویم.

۳. پس از تولید

پست پروداکشن تمام اقداماتی را که پس از اتمام فیلمبرداری واقعی فیلم انجام می شود، پوشش می دهد. این شامل ادغام هر صحنه، همگام سازی صدا و تصویر، ویرایش صدا و ویدئو، و افزودن جلوه های ویژه است.

۴. توزیع

توزیع تماماً به اشتراک گذاری ویدیوی شما با جهان است. اکنون که آن را دارید، مردم چگونه آن را خواهند دید؟ آیا آن را در تلویزیون، در حساب های رسانه های اجتماعی، در وب سایت شما نشان داده می شود؟ برنامه توزیع شما هر چه که باشد، اکنون که ویدیو کامل شده است، آماده هستید تا برنامه را به حرکت درآورید و امیدواریم توجه مخاطبان مورد نظر خود را به خود جلب کنید.

تولید فیلم حرفه ای

کفیت ساخت تولید کلیپ و محتوای ویدئویی

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که تولید ویدئو را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. این به شرکت‌ها و افرادی که هیچ تجربه‌ای در زمینه فیلم‌سازی ندارند، اجازه می‌دهد تا ویدیوهای بازاریابی یا سایر ویدیوهای مرتبط با کسب‌وکار را ایجاد کنند تا تصویر شرکت خود را ارتقا دهند و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

برای موفقیت‌آمیز بودن تولید ویدیو، باید خیلی بیشتر از یک نفر با دوربین پشت آن باشد. ویدئو باید به درستی هدف گذاری و توزیع شود، در غیر این صورت ویدئو فقط به تعداد کمی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کند.

ویدیویی که یک نمای کلی از محصولات یا خدمات شما را توصیف می‌کند، اگر جایگاه برجسته‌ای دارید، عالی است، اما اگر رقابت دارید، ویدیوی شما باید به مشتری بالقوه نشان دهد که چرا باید شرکت شما را به شرکت رقیب شما انتخاب کند.

به همین دلیل، ممکن است با ایجاد چندین ویدیوی کوتاه، که هر کدام یک جمعیت شناسی خاص را هدف قرار می دهند، به نتایج بهتری دست پیدا کنید. سپس می‌توان ویدیوها را از طریق پلتفرم‌های صحیح توزیع کرد تا به حداکثر تعداد افرادی که ممکن است به خدمات شرکت شما علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنند.

نکات ساخت ویدئو با کیفیت

ویدیوهای باکیفیت عالی می توانند با ایجاد آگاهی و علاقه، کسب و کار شما را به سطح جدیدی ارتقا دهند. ویدیوهایی که به خوبی انجام شده اند، می توانند شکاف بین شما و مخاطبان هدفتان را پر کنند و رابطه شما با آنها را تقویت کنند.

با این حال، همانطور که ویدیوهای با کیفیت عالی می توانند به کسب و کار شما کمک کنند، ویدیوهای بی کیفیت نیز می توانند به شما آسیب بزنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از ویدیوها برای ترویج تمرین خود استفاده کنید، این چهار عنصر اصلی را برای داشتن ویدیوهای با کیفیت عالی و جذاب بدانید.

۱. کیفیت صدا ضروری است

من نمی توانم به اندازه کافی در مورد اهمیت صدا یا کیفیت صدا در یک ویدیو تاکید کنم. مردم نسبت به تصاویر (مانند فیلم های لرزان، زوایای عجیب، نور ضعیف و غیره) بسیار تحمل می کنند، اما وقتی صحبت از صدا به میان می آید؛ نه چندان. صداهای محیطی مانند زمزمه تهویه مطبوع، سر و صدای ترافیک، باد، صدای پچ پچ در پس زمینه، و اتاق پژواک می تواند برای مخاطبان شما بسیار پرت کننده باشد.

به خاطر داشته باشید که میکروفون داخلی در DSLR شما همه جهته است. و می تواند صداها و نویزهای حواس پرتی را در محیط شما دریافت کند. قدردانی از ویدیوهای با محتوای عالی و تصویر زیبا برای بسیاری از بینندگان بسیار دشوار است، اما صدای بسیار ضعیفی دارد!

راه حل:

۱. از تفنگ ساچمه ای یا میکروفون لاوالیر استفاده کنید.

۲. صدا را جدا از ویدیو ضبط کنید سپس آنها را در ویرایش با هم همگام کنید.

۳. هنگام ضبط به دوربین خود نزدیکتر بنشینید.

۴. هر گونه صدا/صدای حواس پرتی را در محیط خود حذف کنید.

۲. در عرض ۱۰-۱۵ ثانیه با هدف مربوطه ارتباط برقرار کنید

این روزها توجه مردم برایشان مشکل است. با حجم زیاد محتوا در اینترنت، هزاران اطلاعات به راحتی برای مردم قابل دسترسی است. افراد به سرعت محتوایی (مانند ویدیو، وبلاگ و مقاله) را مرتب می کنند، که به بهترین وجه نیازهای فعلی آنها را برآورده می کند.

اگر ارزشمندترین مقدمه برای محتوای شما یک دقیقه در ویدیوی شما ذکر شود، مردم آن را از دست خواهند داد زیرا، به احتمال زیاد، روی ویدیوی دیگری کلیک کرده اند!

برقراری ارتباط با هدف مرتبط به این معنی است که به مخاطب خود اجازه دهید به جای «چی»، «چگونه و چرا» محتوای شما را بداند. به عنوان مثال برای مخاطبان شما که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند جذاب تر است، به جای تمرکز بر افسردگی، یاد بگیرند که چگونه با افسردگی کنار بیایند و چرا کنار آمدن با آن مهم است.

نکات ویژه در این باره

۱. به طور خلاصه در ۱۰ تا ۱۵ ثانیه اول ویدیوی خود را در مورد چیست.

۲. یک عبارت جذاب و/یا جذاب در مورد ویدیوی خود بیاورید. یک مسئله را ارائه دهید و سپس راه حل های احتمالی را ذکر کنید (مثلاً: “همه ما هر از گاهی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنیم، اما در این ویدئو ۴ گام ساده برای مقابله با افسردگی خود را توضیح خواهم داد. لطفا با ما همراه باشید”).

۳. درگیر کردن احساسات

فیلم با احساس

احساسات کمی وجود دارند که ما را به شیوه ای قدرتمند مجذوب و درگیر می کنند. احساساتی مانند غم، ترس، خشم و الهام، احساساتی هستند که می توانند قلب و همچنین عقل ما را تحریک کنند. احساسات نیز ما را به سمت عمل سوق می دهد و همچنین آگاهی ما را افزایش می دهد.

اگر عاشق سگ هستید، هنگام تماشای یک آگهی تبلیغاتی یا ویدیویی در مورد سگ آزار دیده یا غفلت شده، کشش عاطفی را درک می کنید. ما نسبت به سگ ها احساس غم، خشم، درماندگی و حتی بی عدالتی می کنیم.

مولفه احساسی در ویدیوها نه تنها با محتوای ویدیوی شما، بلکه با لحن صدا، حالت چهره و زبان بدن شما قابل دستیابی است.

چگونه احساسات را نشان بدهیم:

۱. به محتوایی که به آن علاقه دارید پایبند باشید.

۲. به تمام قسمت هایی در پیام خود توجه داشته باشید که باید از نظر احساسی بر آنها تأکید کنید.

۳. از زبان بدن و حالت چهره خود آگاه باشید.

۴. جعلی نباشید مردم می توانند جعلی را تشخیص دهند! با خودت روراست باش. اجازه دهید اشتیاق شما محتوای شما را هدایت کند و مطمئناً از جعلی جلوه دادن ویدیوهای شما (و شما) جلوگیری می کند!

۴. حواستان به طول ویدیوتان باشد

بسته به نوع ویدیویی که می‌خواهید ایجاد کنید، طول آن بسیار مهم است. اگر یک وبلاگ ویدیویی انجام می دهید، می توانید حدود ۲-۳ دقیقه بکشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هر چه ویدیو طولانی‌تر باشد، احتمال اینکه مخاطب شما کلیک کند، بیشتر می‌شود. با ویدیوهای آموزشی (“چگونه”)، می توانید حدود ۱۰ دقیقه طول بکشید.

ویدئو خود را کوتاه نگه دارید!

برای ویدیوهای طولانی‌تر، مانند کارگاه‌ها، مصاحبه‌ها و سمینارها، باید خلاقیت به خرج دهید و چند تصویر بصری اضافه کنید (مانند پاور پوینت، تصاویر و ویدیوهای دیگر برای تأکید بر نکات خود). با ویدیوهای طولانی تر، شما وظیفه دارید که توجه مخاطبان خود را حفظ کنید. برای شما که استاد هستید و مثل من یک دوره ۴ ساعته تدریس می کنید، مبارزه را درک می کنید!

 تسلط بر گردش کار تولید ویدیو

تسلط بر گردش کار تولید ویدیو برای ارائه کارآمد ویدیوهای با کیفیت بسیار مهم است. یک گردش کار با ساختار خوب تضمین می کند که تمام جنبه های فرآیند تولید به طور یکپارچه اجرا می شوند. با برنامه ریزی از قبل شروع می شود، جایی که اهداف پروژه، مخاطبان هدف و استراتژی های تولید تعریف می شوند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا