رمز ارز

زمان توکن سوزی بیبی دوج و تاثیر آن بر قیمت این ارز

بیبی دوج از سال ۲۰۲۱ وارد دنیای کریپتوکارنسی شد و از همان اولین روزهای حضورش، یک ارز دیجیتال جذاب به نظر می‌رسید. هدف اولیه این کریپتوکارنسی، رواج‌دادن فرهنگ به‌سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی بود و البته در کنار آن، اهداف اقتصادی مهمی را نیز دنبال می‌کرد. این کریپتوکارنسی که از سیاست کاهش تورم به شکل توکن‌سوزی استفاده می‌کند، توانسته قیمت خود را با این مکانیزم، بالا نگه دارد. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید بیبی دوج چیست، توکن سوزی آن چطور انجام می‌شود و این کار چه تاثیری بر قیمت این ارز دیجیتال دارد، همراه ما بمانید!

بیبی دوج چیست؟

همان طور که در مقاله “افزایش قیمت احتمالی بیبی دوج” گفته شد، بیبی دوج کوین، یک رمزارز است که در سال ۲۰۲۱ به دنیا عرضه شد. این رمزارز با اهداف اجتماعی و البته در کنار آن اقتصادی، کار خود را آغاز کرد و در مدت زمان کمی، به یکی از کریپتوکارنسی‌های ترند و محبوب دنیا تبدیل شد.

عرضه اولیه این رمزارز، ۴۲۰ کوادریلیون توکن بود که با توجه به سیاست کاهش تورمی (Deflationary) خود، به مرور تعداد این توکن‌ها کاهش یافت. هدف از این کاهش توکن، افزایش اعتبار و قیمت بیبی دوج بود که با توجه به تغییرات قیمت این ارز دیجیتال، باید آن را یک روش موفق و کارآمد بدانیم.

چرا بیبی دوج کوین منحصر به‌فرد است؟

نکته جذابی که باعث محبوبیت و شهرت این رمزارز شده است، کارمزد ۱۰ درصدی بیبی دوج کوین به‌ازای هر تراکنش است. در واقع اگر شما قصد فروش یک میلیون بیبی دوج کوین را داشته باشید، باید رقم قابل توجهی را به‌عنوان کارمزد بپردازید. این کارمزد در همان لحظه به دو بخش تقسیم می‌شود. ۵ درصد از آن به هولدرهای بیبی دوج کوین باز می‌گردد و ۵ درصد باقیمانده به‌عنوان لیکوئیدیتی برای تراکنش‌های آتی به صرافی غیر متمرکز PancakeSwap منتقل شده و بخشی از آن نیز از چرخه خارج می‌شود. بنابراین اگر شما یکی از هولدرهای این ارز باشید، با هر تراکنش جدید، درصد مشخصی به دارایی شما افزوده می‌شود.

خروج توکن‌ها از چرخه و کاهش تعداد توکن‌ها، همان چیزی است که باعث ارزشمندتر شدن بیبی دوج کوین می‌شود. البته که بیبی دوج تنها کریپتوکارنسی موجود در جهان نیست که از این روش استفاده می‌کند. در واقع از سال ۲۰۲۱، ده‌ها ارز دیجیتال دیگر به همین شکل و با همین سیاست، کار خود را آغاز کرده‌اند. دیگر مسئله منحصر به‌فرد در رابطه با این کوین، کامیونیتی قوی و کمپین‌های بزرگی است که برای این ارز دیجیتال وجود دارد. بیبی دوج با هدف بهبود دادن شرایط تراکنش‌های مالی و ساخت شرایط بهتر نسبت به دوج کوین، میم کوین مشهور دنیا، وارد عمل شد. با وجود سیاست‌های منطقی و قابل درک خود نیز توانست توجه خیل عظیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کند.

برخی از مشهورترین افراد دنیا مثل ایلان ماسک، اسنوپ داگ، مارک کوبن و…، در لحظات حساسی طرفداری خود را از این ارز دیجیتال اعلام کردند. پس از آن بود که سیل خریداران این توکن، به راه افتاد. تقاضای بیشتر به معنای افزایش قابل توجه قیمت بود و همین موضوع هم به محبوبیت و اعتبار بیشتر بیبی دوج کوین کمک کرد. مشخصه کلیدی این ارز دیجیتال، توکن سوزی مداوم این ارز است که خرید بیبی دوج را به یک معامله پرسود تبدیل می‌کند.

مکانیزم توکن سوزی در بیبی دوج

علاوه بر توکن سوزی اولیه که ۴۰ درصد از توکن‌های این ارز را از بین برد، در هر تراکنش نیز بخشی از کارمزد به یک آدرس عمومی منتقل شده و اصطلاحا می‌سوزد. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۳ تیم توسعه‌دهنده بیبی دوج اعلام کرد که با هر بار توکن سوزی داوطلبانه هولدرها، تیم توسعه دهنده نیز پنج برابر آن مقدار را از چرخه خارج کرده و به افزایش قیمت این کریپتوکارنسی کمک می‌کند.

بنابراین اگر هولدرها یک میلیون توکن بیبی دوج را بسوزانند، تیم توسعه دهنده ۵ میلیون توکن را از چرخه خارج کرده و تعداد توکن‌ها را بیش از پیش، کاهش می‌دهند. این روش، میزان توکن سوزی را به شکل قابل توجهی بیشتر و سریع‌تر خواهد کرد و میزان افزایش قیمت را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این خبر، هولدرهای بیشتری به سوزاندن توکن‌ها ترغیب شدند و قیمت بیبی دوج کوین نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

تعداد کوین های باقیمانده بیبی دوج کوین

با هر بار توکن‌سوزی اتوماتیک پس از اجرای هر تراکنش یا توکن‌ سوزی‌های برنامه‌ریزی شده، بخشی از ۴۵۰ کواردیلیون سکه عرضه اولیه بیبی دوج از بین می‌رود. ناگفته پیدا است که با حذف بخشی از توکن‌ها، توکن‌های باقیمانده ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. خرید بیبی دوج کوین هم به همین شکل با استقبال بیشتری مواجه شده و همین موضوع هم باعث ارزشمندتر شدن آن می‌شود. در حال حاضر، ۲۹۵ کواردیلیون توکن از بیبی دوج در چرخه فعالیت این ارز دیجیتال وجود دارد.

تغییر قیمت ناشی از توکن سوزی

زمان توکن سوزی بیبی دوج و تاثیر آن بر قیمت این ارز

تحلیل بیبی دوج کوین با وجود این تغییرات گسترده، کار چندان راحتی نیست. ناگفته نماند که این محتوا، تنها برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و هیچ پیشنهادی برای فروش یا خرید بیبی دوج کوین ندارد. فراموش نکنید که برای حفظ سرمایه خود و انجام معامله‌های سودآور، حتما باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و با نظر و مشورت آن‌ها، خرید یا فروش کریپتوکارنسی را انجام دهید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که بیبی دوج کوین درست مثل دیگر میم کوین‌های مشهور دنیا، تا زمانی ارزش خود را حفظ می‌کند که به‌عنوان یک ترند محبوب در شبکه‌های اجتماعی رواج داشته باشد. در این میان، توکن سوزی و دیگر مکانیزم‌های افزایش قیمت نیز به حفظ ارزش آن کمک می‌کند. با وجود همه این توضیحات باید بدانید که مارکت کپ بیبی دوج کوین در حال حاضر ۳۰۵ میلیون دلار است. قیمت بیبی دوج کوین نیز ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۲۱۱ دلار بوده که ۱۳% درصد افزایش را در روزهای اخیر تجربه کرده است. اکانت توییتر بیبی دوج کوین هم تاریخ دقیق توکن سوزی بیبی دوج را برای ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ تعیین کرده که در آن روز قرار است ۲ کوادریلیون توکن بسوزانند.

بیبی دوج، میم کوین ارزشمند فعلی بازار

قیمت بیبی دوج علاوه بر توکن سوزی، با استفاده از مکانیزم‌های متنوعی مثل اخذ کارمزد مشخص و ترند بودن در سوشال مدیا، ارزش خود را حفظ می‌کند. در حال حاضر تیم توسعه دهنده بیبی دوج کوین بخش قابل توجهی از توکن های این رمز ارز را سوزانده و از این طریق توانسته افزایش قیمت قابل توجهی برای بیبی دوج کوین فراهم کند. تحلیل بیبی دوج با توجه به این مشخصه‌ها در اغلب موارد، نتایج مثبتی دارد. با وجود این، پیش از فروش یا خرید بیبی دوج، حتما با یک متخصص مشورت کرده و بدون در نظر گرفتن همه جوانب، سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهید!

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا