ارز

قیمت دلار در سال 1403 چقدر خواهد شد؟

بسیاری از کارشناسان قیمت هایی برای دلار در سال جدید پیش بینی کرده اند.

به گزارش تجارت امروز؛ پیش بینی قیمت دلار نشان از افزایش قیمت آن دارد. احمد جانجان گفت: اتفاقات امنیتی فقط در لحظه افشا و کوتاه مدت اثر منفی خودش را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی گفت: میزان عمق این منفی به چند پارامتر بستگی دارد، اول اینکه ساز و کار مالی و حمایت در بازار به چه صورت است، چراکه بخش عمده بازارهای ما حاکمیتی است و اگر نقش خودشان را خوب ایفا کنند، شاهد رویدادهای خوبی در بازار خواهیم بود.

او در ادامه گفت: اگر پاسخی که به اسرائیل می‌دهیم هم سطح باشد شاهد هیجانی شدن بازار و نوسانات منفی خواهیم بود اما اگر به صورت غیر مستقیم و به روش دیگری باشیم اثری کوتاه مدت بر بازار خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به بودجه امسال و اختلاف قیمتی که بین ارز نیمایی و ترجیحی با ارز آزاد داریم پیش بینی می‌شود امسال نرخ ارز ترجیحی به مبلغی حدود ۳۷ الی ۴۲ تومان و همچنین ارز نیمایی به محدوده ۵۰هزارتومان برسد.

جانجان گفت: اگر ارز نیمایی به این محدوده برسد یعنی ۲۵ درصد رشد و از آن جایی که شرکت‌های بورسی با ارز نیمایی مبادلات خود را انجام می‌دهند می‌تواند گفت شاخص هم وزن به بالای یک الی دو میلیون برسد.

او در انتها گفت: در یک سناریوی خوش‌بینانه تا پایان سال دلار به ۷۵ هزار تومان می‌رسد اما اگر بخواهیم بدبینانه‌ نگاه کنیم با ورود به تنش‌های سیاسی و انتخابات آمریکا می‌تواند زودتر شاهد دلار ۷۵ هزارتومانی و تغییر قیمت ارز نیمایی و ترجیحی باشیم.

منبع:خبر فوری

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا