خواندنی

مزایای آبرسان برای پوست + روش های آبرسانی کردن

از آنجایی که 70 درصد بدن را آب تشکیل می دهد، استفاده از آبرسان بسیار مهم است، زیرا بدن انسان نیاز جدی به آبرسان دارد و به طور کلی ساختار بدن ایجاب می کند که که بدن آب به اندازه کافی در طول روز دریافت کند.

به گزارش تجارت امروز؛ کرم آبرسان برای پوست فواید زیادی دارد، چرا که پوست انسان هر روزه به دلیل حمام کردن و استفاده از شوینده های مختلف آب خود را از دست می دهد و نیاز دارد که این آب را تامین کند. پوست اگر آب کافی نداشته باشد، مشکلاتی از جمله آلرژی و حساسیت های مختلف، همچنین پوسته پوسته شدن را به همراه دارد.

کرم آبرسان چیست؟

آبرسان صورت یک لوسیون یا کرم امولسیون، پماد یا مومیایی است که با نرم کننده هایی فرموله شده است که به هیدراته ماندن پوست کمک می کند. مرطوب کننده ها لایه های سطحی پوست را آبرسانی می کنند.

مزیت اصلی پوست آنها این است که پوست را محکم می کنند، رطوبت و مواد مغذی را مسدود می کنند و در عین حال از پوست در برابر محرک های محیطی محافظت می کنند.

فواید آبرسان برای پوست

آبرسان از آنجایی که باعث شادابی و طراوت پوست می شود استفاده روزانه از آن ضروری است و با دانستن فواید بیشتر آن از فواید آبرسان بیشتر مطلع می شوید.

چربی متعادل

کم آبی پوست باعث افزایش فعالیت غدد سبوم و تولید بیش از حد چربی می شود. در حالی که پوستی که رطوبت کافی داشته باشد کمتر چرب می شود.

برای جلوگیری از چربی بیش از حد در پوست باید از یک محصول آبرسان استفاده کرد. این موضوع به ویژه برای افرادی با پوست چرب حائز اهمیت است.

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

خاصیت ارتجاعی پوست توانایی پوست برای کشش و بازگشت به شکل اولیه است. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست باعث می شود پوست افتاده، چروکیده یا چرمی به نظر برسد.

کاهش ظاهر چین و چروک

هیدراتاسیون بهبود یافته سلول های پوست را پر می کند و چین و چروک ها را از بین می برد – این اثر را می توان در مدت زمان کوتاهی با مواد خوب مراقبت از پوست به دست آورد.

بهبود دفاع پوست

پوست سالم و هیدراته برای دفاع از خود در برابر متجاوزان محیطی مجهزتر است. با کمک آنتی اکسیدان های اضافه شده، مبارزه با رادیکال های آزاد آسان تر می شود.

چگونه پوست خود را آبرسانی کنیم؟

روش آبرسانی

هنگامی که بیرونی ترین لایه پوست رطوبت لازم را برای دفع سموم و حمل مواد مغذی به سلول های پوست داشته باشد، پوست شما بهترین ظاهر و احساس خود را دارد. بیایید به چند قدم ساده که می توانید برای افزایش سطح آبرسانی پوست خود بردارید نگاهی بیندازیم.

۲ بار در روز از آبرسان استفاده کنید

برای اینکه پوست خود را آبرسانی کنید، باید به آن آب اضافه کنید. آبرسان به پوست شما کمک می کند تا آب داخل سلول را ببندد و سد طبیعی پوست شما را ترمیم کند. این از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد.

آبرسانی به زیر سد پوست می رود. آب را به سلول ها تزریق می کند تا آنها را حجیم کند. مرطوب کننده های آبرسان شامل سه نوع ماده اصلی هستند:

  • مرطوب‌کننده‌هایی مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک و پانتنول، آب را از هوا و لایه‌های عمیق‌تر پوست به بیرونی‌ترین لایه پوست می‌کشند تا رطوبت را افزایش دهند.
  • مواد انسدادی مانند موم زنبور عسل و کره کاکائو مانعی را تشکیل می دهند که از تبخیر آب جلوگیری می کند.
  • نرم کننده هایی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن دانه زغال اخته پوست را نرم و تسکین می دهند.

محصولات مراقبت از پوست خود را بررسی کنید

برای آبرسانی به پوست خود، باید مطمئن شوید که محصولات مراقبت از پوست به جای خشک کردن بیشتر پوست، به شما کمک می کنند. از مواد شیمیایی خشن، عطرهای مصنوعی و محصولات حاوی الکل زیاد خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند پوست شما را از موانع طبیعی آن پاک کرده و آن را خشک کنند.

در عوض، محصولات مبتنی بر آب مانند پاک کننده ملایم و تونر را انتخاب کنید – یک تونر آبرسان برای پوست های خشک که در حین پوشیدن، رطوبت را به پوست شما باز می گرداند.

هفته ای یکبار از ماسک صورت پاک کننده پوست استفاده کنید

در حالی که مرطوب کننده به حفظ آبرسانی روزانه کمک می کند، شما به دنبال بهترین ماسک صورت برای آبرسانی به پوست خود و تقویت واقعی آن هستید. ماسک‌های صورت با فرمول‌بندی خاص در رساندن رطوبت و تغذیه متمرکز به عمق پوست بسیار موثر هستند.

آنها همچنین یک افزودن آسان به رژیم مراقبت از پوست شما هستند، زیرا تنها به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یک بار در هفته نیاز دارند. ماسک‌های چشم یکی از موارد مورد علاقه ما برای ناحیه زیر چشم هستند که واقعاً اثرات کم‌آبی بدن را نشان می‌دهند.

ضد آفتاب را نادیده نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند پوست شما را کم آب کند، که باعث می شود از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، استفاده روزانه از اثرات مضر اشعه UVB جلوگیری می کند و از تجزیه آن جلوگیری می کند. کلاژن و الاستین که می تواند باعث علائم قابل مشاهده پیری زودرس شود.

از یک رژیم غذایی آبرسان استفاده کنید

رژیم غذایی شما بدون شک بزرگترین عامل در مورد هیدراتاسیون است، به این معنی که می تواند به تلاش شما کمک کند یا مانع از آن شود. هنگام اولویت دادن به هیدراتاسیون در رژیم غذایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوشیدن آب کافی :توصیه کلی هشت لیوان در روز به علاوه بیشتر است، بسته به سطح فعالیت شما.
مصرف زیاد غذاهای غنی از آب و آنتی اکسیدان ها مانند میوه ها و سبزیجات: آنها محتوای کلی آب بدن شما را افزایش می دهند و همچنین مصرف ویتامین و مواد معدنی شما را افزایش می دهند که به تعادل سطح هیدراتاسیون کمک می کند.
خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب: ضروری مانند سالمون، روغن زیتون، گردو و دانه کدو تنبل برای بهبود سلامت پوست و تقویت موانع طبیعی آن.
محدود کردن غذاها و نوشیدنی های کم آب کننده: از جمله الکل، کافئین، شکر تصفیه شده و سدیم بیش از حد.

تاثیر هیدراتاسیون بر درخشندگی پوست

آبرسانی کلید دستیابی به پوستی سالم و درخشان است. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، چاق و درخشان به نظر می رسد. نوشیدن آب کافی، استفاده از مرطوب کننده های مناسب و هیدراته نگه داشتن پوست از طریق مراقبت مناسب، همگی به این درخشش زیبا و طبیعی کمک می کنند.

توجه به آبرسانی پوست چرب

حتی پوست های چرب نیز ممکن است کم آب شوند. کم آبی مربوط به کمبود آب است، در حالی که چربی مربوط به چربی اضافی است. پوست چرب و در عین حال کم آب می تواند احساس سفت شدن داشته باشد، دارای خطوط ظریف و علائم خشکی باشد. آبرسانی مناسب برای داشتن پوستی سالم و درخشان بسیار مهم است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا