خودرو

معرفی خودرو هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)+ قیمت و طراحی

هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023) جز خودروهای لوکس شرکت هونگچی می باشد. رده اول این ماشین ابتدا در سال 2017 وارد بازار شد و سپس دچار تغییر و تحول شد و در سال 2023 مدل جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)، برای قدیمی ترین خودروساز چینی است. این شرکت چینی در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد. رمز موفقیت این شرکت جذب مدیر طراحی  رولزرویس در سال ۲۰۱۸ است.

مشخصات فنی هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

مدل پرچمدار هونگچی H5 یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ زیر کاپوت خود دارد. این موتور قادر است ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین در این نسخه انتقال قدرت توسط گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انجام می شود.

با توجه به اطلاعاتی که از این خودرو منتشر شده، صفر تا صد این نسخه ۷.۸ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هونگچی مصرف سوخت این نسخه از H5 را ۶.۶ لیتر اعلام کرده که کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد.

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۲۲۲ اسب بخار
گشتاور ۳۴۰ نیوتن.متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۷.۸ ثانیه
سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

طراحی بیرونی هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

طراحی ظاهری هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

با شروع از طرح خارج  هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳، جلو دارای یک شبکه جلو بزرگ با قاب کروم، چراغ های جلو LED، چراغ های روز، یک خط قرمز عمودی در هود و چراغ های مه جلو است.

این دو طرف دارای چرخ های ۱۹ اینچی با لاستیک های ۲۲۵/۵۵، دستگیره های درب رنگ بدن و آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم قدرت رنگ بدن با سیگنال های چرخش هستند. قسمت عقب هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ دارای چراغ های عقب LED، سیستم اگزوز، دسترسی به محموله و سپر عقب است.

رنگ های خارجی موجود آبی، سیاه، سفید، طلایی و نقره ای هستند. ابعاد خارجی ۴۹۸۸ میلیمتر طول، ۱۸۷۵ میلیمتر عرض، ۱۴۷۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۲۰ میلیمتر می‌رسد.

نگاهی بر طرح داخلی هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

طراحی داخلی هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

در حال حرکت به داخل هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳، ویژگی ها شامل صندلی های چرم یا میکرو فیبر، فرمان چند منظوره، صندلی های قابل تنظیم راننده و مسافر جلو، صندلی های عقب تاشو، روشنایی داخلی، پنجره های قدرت، بازوی مرکزی جلو با ذخیره سازی، سقف آفتاب و کنترل خودکار آب و هوایی دو منطقه با دریچه های تهویه مطبوع است.

در پشت فرمان زیبا و خوش‌استیل هونگچی H5، یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد. این نمایشگر نیز بزرگ است و اندازه‌ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد. در مدل‌های بالارده، هونگچی سیستم صوتی H5 را از برند معروف و خوشنام داینادیو (Dynaudio) انتخاب کرده. این سیستم صوتی پیشرفته و با کیفیت دارای ۱۲ بلندگو است.

امکانات خودرو هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

آپشن موجود در هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ شامل، یک صفحه نمایش LCD 10 اینچی، یک خوشه ابزار ۷ اینچی، یک سیستم ناوبری، یک شارژر بی سیم و یک سیستم صوتی ۱۱ بلندگو از Bose است.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده در هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023) شامل کیسه های هوا، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری مستقل، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل کروز انطباقی، مانیتور دید ۳۶۰ درجه، رادارهای پارکینگ و تشخیص نقطه کور است.

آپشن های این خودرو لیست بلند بالایی دارد که جدول آن را قرار داده ایم. این خودرو بر خلاف ماشین های غیر چیینی رقابت بالایی با خودروهای مونتاژی دارد.

صندلی‌های برقی ردیف جلو با گرم‌کن و سردکن، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، مالتی مدیا با مانیتور ۱۲.۶ اینچی عمودی و ۸ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سیستم کنترل کیفیت و تصفیه هوا، نورپردازی داخلی، کروز کنترل تطبیقی، درایو مد سه حالته، نور بالا اتوماتیک و…

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

قیمت خودرو هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ (Hongqi H5 2023)

هونگچی H5 مدل ۲۰۲۳ مجهز به موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قیمت ۱۷۹،۸۰۰ یوان یا ۱.۲۶۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

بی ام کارز قرار است نسخه رده بالا و فول آپشن نسل دوم هونگچی H5 را وارد کند و از آنجایی که تعرفه واردات خودرو با موتور ۲ لیتری بنزینی، ۹۱ درصد است، قیمت پایه خودرو هونگچی H5، بدون احتساب سایر هزینه‌ها به بیش از ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا