فرهنگی

معرفی 30 تا از بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

دورهمی خانوادگی به واسطه ارزش و اهمیت که برای ما ایرانیان دارد، اقوام را دور هم جمع می‌کند کنار یکدیگر اوغات فراغت را سپری کنند. در این شب دلنشین ما به شما فیلم برای شب نشینی دورهمی خانوادگیی معرفی خواهیم کرد تا این شب را برای شما دلنشین‌تر کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ دورهمی خانوادگی یا همان صله رحم یکی از زیباترین آیین ایران است که از دیر باز تاکنون در هر مناسبتی یا حتی بی دلیل رخ می‌دهد. سال نو و شب یلدا و دریگر مناسبت های باستانی ایران دورهمی خانوادگی می‌تواند منجر به جمع شدن خانواده‌ها در کنار یکدیگر شود. در این شب علاوه بر تماشای بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی، خانواده‌ها معمولاٌ به بازی و خوردن خوراکی صورت دسته‌جمعی مشغول می‌شوند.

فهرست مطلب

در سینمای ایران، ژانر مشخصی به عنوان بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی وجود ندارد؛ اما می‌توانیم در یک مهمانی با فیلم‌هایی مفرح و خانوادگی این شب‌ها را سپری کنیم. در این مقاله تجارت امروز همراه باشید تا بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی را می‌توانید در کنار خانواده تماشا کنید را بشناسید.

بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

در ادامه با بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی که می‌توانند برای تماشا در کنار خانواده مناسب باشند آشنا می‌شویم. دقت داشته باشید که در این مقاله فقط به فیلم‌های ایرانی پرداخته شده است.

فیلم سینمایی گل به خودی؛ در لیست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگیفیلم سینمایی گل به خودی

نویسنده: احمد تجری

کارگردان: احمد تجری

بازیگران: شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علیرضا استادی، ستاره حسینی، ابوالفضل رجبی، رایان سرلک و…

تاریخ اکران: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

میزان فروش: ۹۹۲ میلیون تومان

یکی دیگر از آثار لیست جدیدترین فیلم سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۱، فیلم سینمایی گل به خودی است. این اثر از فیلم های ایرانی جدید در واقع محصول سال ۱۳۹۹ به‌ حساب می‌آید و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت اما تا اکران نوروزی ۱۴۰۱ بر روی پرده سینما نرفت.

فیلم سینمایی گل به خودی صرفا یک فیلم سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۱ نیست و بیشتر بر روی درام تمرکز دارد اما یکی از ژانرهای آن کمدی نیز محسوب می‌شود. داستان این اثر سینمایی درباره چند کودک است که آرزوهای بزرگی دارند اما در پرورشگاه زندگی می‌کنند. آشنا شدن این کودکان با تعدادی عروسک آن‌ها را به دنیای فانتزی و جذابی می‌برد. فیلم گل به خودی یک فیلم سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۱ است که دو بازیگر آن توجه ها را جلب می‌کنند، یکی شقایق فراهانی با گریمی جالب در این فیلم و بازیگر دیگر این اثر از  جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی، ابوالفضل رجبی یا همان بهروز پایتخت ۶ است.

فیلم سگ بند؛ بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

فیلم سگ بندنویسنده: حمید اکبری خامنه

کارگردان: مهران احمدی

بازیگران: امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار و…

تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

میزان فروش: ۴۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیارد تومان

از فیلم های کمدی ۱۴۰۱ ایرانی که ارزش دیدن دارند باید به فیلم سینمایی سگ بند اشاره کنیم. سگ بند با فروش عالی خود از پرفروش ترین فیلم های این سال محسوب می‌شود. این فیلم دومین اثر مهران احمدی است که برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده بود.

داستان این اثر از فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ ، درباره یک کشتی گیر سابق است که به همراه دوست و شاگرد خود برای پول‌دار شدن به ارمنستان می‌روند. اتفاقات از جایی شروع می‌شوند که این سه نفر به ارمنستان می‌روند. نام این فیلم ایرانی از یکی از فنون کشتی پهلوانی برگرفته شده است.

فیلم شادروان؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سینمایی شادرواننویسنده: حسین نمازی

کارگردان: حسین نمازی

بازیگران: سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و رضا رویگری

تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

میزان فروش: ۹ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان

از لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۱ باید به فیلم شادروان اشاره کنیم. فیلم شادروان به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدر خانواده می‌پردازد. این خانواده در فقر هستند به نوعی که حتی خرج کفن و دفن پدرشان را هم ندارند.

فیلم شادروان با وجود داستان غم‌انگیز از عناصر طنز نیز بهره گرفته است. حضور بازیگری همچون رضا رویگری در این فیلم طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ حتی با نقش کوتاه از نکات جالب توجه شادروان است. شادروان در جشنواره فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و از جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی به شمار می‌آید.

فیلم سینمایی طنز انفرادی ایرانی

سینمایی انفرادی
نویسنده:  حمزه صالحی

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان و…

تاریخ اکران:  ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

میزان فروش: ۷۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان

فیلم سینمایی ایرانی کمدی ۱۴۰۱ انفرادی تا‌کنون عنوان پرفروش ترین فیلم در سینمای ایران را دریافت کرده است. این فیلم در تابستان ۱۳۹۸ تولید شد اما اکران آن تا اوایل ۱۴۰۱ طول کشید. داستان این اثر از لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی جدید درباره سه مرد بی‌خانمان به نام های امیر، بهرام و جواد است که پول‌های خود را در موسسه مالی و اعتباری گذاشته اند. ظاهرا اسدالله کرامت، رئیس شرکت ورشکست شده و بدهکاران به همین علت به جلوی این موسسه رفته و شروع به اعتراض می‌کنند.

فیلم سلفی با دموکراسی

فیلم سلفی با دموکراسینویسنده:  مسعود احمدیان و امیر علی احمدیان

کارگردان: علی عطشانی

بازیگران: پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، کوروش تهامی، سیما تیرانداز، آتیلا پسیانی، دنیا مدنی و….

تاریخ اکران: ۴ خرداد ۱۴۰۱

میزان فروش: ۱۱۳ میلیون تومان

فیلم سینمایی خنده دار ایرانی ۱۴۰۱ سلفی با دموکراسی یکی دیگر از آثار این لیست است که به کارگردانی علی عطشانی ساخته شد. مسعود احمدیان و امیر علی احمدیان نیز نگارش فیلمنامه را برعهده داشتند. این فیلم در واقع دنباله‌ای بر فیلم دموکراسی تو روز روشن محصول ۱۳۸۹ است و حول محور کسانی می‌گردد که در جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

داستان این اثر از فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ در دفتر کار خدا روایت می‌شود و این بار فرشته‌های شانه راست و چپ انسان را می‌بینیم که چگونه فعالیت می‌کنند.

فیلم طبقه یک و نیم

فیلم طبقه یک و نیمنویسنده: حسین نمازی

کارگردان: نوید اسماعیلی

بازیگران: مهدی هاشمی، صحرا اسداللهی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده و…

تاریخ اکران: ۱۰ آبان ۱۴۰۱

میزان فروش: ۸۰۴ میلیون تومان

فیلم طنز ایرانی طبقه یک و نیم از جمله آثار دیگری است که باید به آن اشاره کنیم. این فیلم به کارگردانی نوید اسماعیلی و نویسندگی حسین نمازی بر روی پرده سینما رفت. همچنین طبقه حساس محصول سال ۱۳۹۹ است و در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. داستان این فیلم طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ درباره مدیر مالی یک کارخانه است که در کار خود با دقت عمل می‌کند و مدیریت نیز قصد دارد جایگاه او ارتقا دهد. اما یک اتفاق ساده نه تنها جایگاه شغلی بلکه زندگی او را تغییر می‌دهد.

فیلم بخارست؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سینمایی بخارستنویسنده: حمزه صالحی

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه و…

تاریخ اکران: ۲۴ آبان ۱۴۰۱

میزان فروش: ۳۷ میلیارد ۲۷۰ میلیون تومان

فیلم بخارست از جمله بهترین فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ به کارگردانی مسعود اطیابی است. فیلم‌هایی مانند دینامیت و انفرادی با شکستن رکورد گیشه، ثابت کردند که اطیابی در ساخت فیلم‌های طنز مخاطب‌پسند مهارت دارد. حمزه صالحی نویسندگی این اثر را برعهده داشت و این اثر نیز توانست در گیشه موفق عمل کند.

داستان این اثر درباره دو برادر به نام جلیل و جلال است که یکی در تاکسی اینترنتی و دیگری در یک استخر کار می‌کند. روزی جلیل که با ساختن ویدیوهای مخفی در اینستاگرام کسب درآمد می‌کند، با گرفتن یک ویدیو مخفی به دردسر بزرگی می‌افتد.

فیلم چپ راست؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگیسینمایی چپ راست

نویسنده:  حامد محمدی

کارگردان: حامد محمدی

بازیگران: ویشکا آسایش، سارا بهرامی، رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، ستاره اسکندری، سروش صحت و…

تاریخ اکران: ۲۱ دی ۱۴۰۱

میزان فروش: ۹ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان

فیلم چپ راست از فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ محسوب می‌شود که به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شد. تهییه‌کننده این اثر منوچهر محمدی بود چپ راست توانست فروش قابل قبولی داشته باشد. این فیلم جز آثاری بود که در زمان همه‌گیری تنها یک هفته باقی مانده به پایان فیلم‌برداری متوقف شد.

داستان این فیلم براساس ماجرایی حقیقی و روایتگر زندگی دو خانواده متفاوت است که فرزندان آنان از بدو تولد با یکدیگر جابه‌جا شده‌اند. یکی از این خانواده‌ها به شدت مذهبی و خانواده دیگر برعکس آنها هستند.

پالتو شتری؛ از لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱

نویسنده و کارگردان: مهدی علی‌میرزایی

سینمایی پالتو شتریبازیگران: سام درخشانی، بهاره کیان‌افشار، بانیپال شومون، لیندا کیانی، شاهرخ فروتنیان و…

تاریخ اکران: ۳ بهمن ۱۴۰۱

میزان فروش: تاکنون ۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان

پالتو شتری از دیگر فیلم‌های لیست فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ است که در بهمن ۱۴۰۱ اکران شد. نویسنده و کارگردان این اثر مهدی علی‌میرزایی بود و فیلم تاکنون فروشی بالغ بر یک میلیارد تومان داشته است. این اثر روایتگر پسری جوان است که در رشته فلسفه درس می‌خواند و یک پالتوی شتری دارد که از پدرش به ارث رسیده. هر وقت ‌که پسر پالتو را می‌پوشد، افکار وسوسه کننده‌ای به ذهن او می‌رسد.

فیلم خط استوا؛ در لیست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگیسینمایی خط استوا

نویسنده: محمد رضا آریان

کارگردان: اصغر نعیمی

بازیگران: فرهاد اصلانی، سیامک انصاری، آزاده صمدی و…

تاریخ اکران: ۳ اسفند ۱۴۰۱

میزان فروش: تاکنون حدود ۶۵ میلیون تومان

خط استوا یکی از جدیدترین فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ به کارگردانی اصغر نعیمی و نویسندگی محمد رضا آریان است که این روزها در سینماهای ایران اکران می‌شود. فیلم تاکنون فروش خوبی داشته و احتمالا بتواند رکورد خوبی در گیشه ثبت کند. داستان این اثر درباره رئیس و نائب رئیس فدراسیون فوتبال است که باید برای حضور در جلسه ای اف سی به مالزی سفر کنند.

فیلم هزارپا؛ در بین بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگیسینمایی هزارپا

سال ساخت: ۱۳۹۶

کارگردان: ابوالحسن داوودی

ژانر: کمدی / عاشقانه

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۸

بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، سپند امیرسلیمانی، نعیمه نظام دوست و امیرمهدی ژوله

شاید عجیب می‌شد اگر پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران که اتفاقا کمدی هم هست در فهرست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی قرار نمی‌گرفت. «هزارپا» که نخستین فیلم ۳۰ میلیاردی سینمای ایران است، داستان مردی به نام رضاست که با دروغ و کلک می‌خواهد دل دختری پولدار را ببرد. برای آشنایی با پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به این مطلب مراجعه کنید.

فیلم مصادرهسینمایی مصادره

سال ساخت: ۱۳۹۶

کارگردان: مهران احمدی

ژانر: کمدی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۸

بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مزدک میرعابدینی، میرطاهر مظلومی، ملینا واردانیان، آلیسا میلکستیان، هادی کاظمی و مهران احمدی

فیلم سینمایی «مصادره» یکی از فیلم‌های اخیر سینمای کمدی ایران است. این فیلم که اولین ساخته مهران احمدی است، شاید از نظر سینمایی خیلی قوی نباشد و نقدهای زیادی بر آن وارد باشد؛ اما قطعا می‌تواند لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز را برای شما در در یک شب خانوادگی رقم بزند. پس پیشنهاد می‌کنیم که مصادره را هم در فهرست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی خود قرار دهید.

بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی؛ فیلم کوچه بی نامسینمایی بی نام

سال ساخت: ۱۳۹۳

کارگردان: هاتف علیمردانی

ژانر: درام – خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹

بازیگران: فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، فرشته صدرعرفایی و امیر آقایی

«کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی، داستان دو خانواده سنتی است که در یک ساختمان زندگی می‌کنند. پسر خانواده برای کار به شهرستان می‌رود؛ اما خبر سقوط هواپیما، جو خانه را مشوش می‌کند. کوچه بی نام یکی از فیلم‌های خوب خانوادگی در سال‌های اخیر است که می‌تواند در فهرست فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی قرار بگیرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگیفیلم جدایی نادر از سیمین

سال ساخت: ۱۳۸۹

کارگردان: اصغر فرهادی

ژانر: درام / خانوادگی / اجتماعی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی‌اصغر شهبازی، کیمیا حسینی، حمید جانانه، شیرین یزدان‌بخش و مریلا زارعی

کمتر کسی (چه ایرانی و چه غیرایرانی) است که نام فیلم افتخارآمیز اصغر فرهادی یعنی «جدایی نادر از سیمین» را نشنیده باشد. این اثر از فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی که در سطح بین‌المللی با نام «جدایی» معروف است، جوایز زیادی مانند بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از اسکار و گلدن گلوب گرفته است. همانطور که از نام فیلم مشخص است، فیلم درباره یک جدایی‌ست: زن می‌خواهد از کشور برود؛ اما مرد راضی نیست و می‌خواهد بماند. اگر قبلا فیلم جدایی را دیده‌اید، باز هم می‌تواند در فهرست فیلم ایرانی در مورد دورهمی خانوادگیی شما قرار بگیرد.

فیلم کمدی برای دورهمی خانوادگی؛ فیلم لیلی با من است

سال ساخت: ۱۳۷۴

کارگردان: کمال تبریزی

ژانر: کمدی / جنگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

بازیگران: پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت‌الله نوید، حسین معلومی و رحیم مهدی‌خانی

فیلم سینمایی «لیلی با من است» قطعا یکی از بهترین کمدی‌های دهه ۷۰ سینمای ایران است. داستان این فیلم درباره یک فیلمبردار تلویزیون است که به شدت از جبهه و جنگ می‌ترسد؛ اما به ناچار مجبور می‌شود برای تهیه یک فیلم به جبهه برود. حضور این مرد در جبهه موجب موقعیت‌های خنده‌دار زیادی می‌شود که تماشایش را بسیار لذت‌بخش می‌کنند. به همین دلیل هم لیلی با من است حتما باید در فهرست فیلم کمدی برای دورهمی خانوادگی قرار می‌گرفت.

فیلم نفس؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سینمایی نفسسال ساخت: ۱۳۹۴

کارگردان: نرگس آبیار

ژانر: درام / خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

بازیگران: مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک صفری، گلاره عباسی، محمدرضا شیرخانلو، علی خانبابایی، احسان قاسمی، روژان آراوند، شبنم مقدمی، ساره نورموسوی و جمشید هاشم‌پور

«نفس» می‌تواند یکی دیگر از فیلم های ایرانی در فهرست شما باشد. راوی فیلم نفس یک دختربچه است که در رویاهایش زندگی می‌کند. داستان فیلم در دوران‌های پرالتهابی از تاریخ ایران می‌گذرد؛ اما روایت دختربچه آنقدر شیرین و جذاب است که بیننده تلخی‌های داستان را از یاد می‌برد. همچنین از نکات مثبت دیگر این فیلم باید به بازی و گریم خوب پانته‌آ پناهی‌ها و شبنم مقدمی اشاره کرد.

فیلم مهمان مامان از بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

فیلم مهمان مامان

سال ساخت: ۱۳۸۲

کارگردان: داریوش مهرجویی

ژانر: درام / کمدی / خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲

بازیگران: گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی، حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، ملیکا شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، ژاله علو، فریده سپاه‌منصور، آفرین عبیسی و رؤیا عالمی

شاید فیلم در مورد دورهمی خانوادگی، فیلم‌های کمدی باشند. وقتی صحبت از سینمای کمدی ایران می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌ها فیلم سینمایی «مهمان مامان» است؛ فیلمی خانوادگی، سرزنده، خنده‌دار و گاهی هم درام. مهمان مامان داستان خانواده‌ای با وضع مالی نه چندان خوب است که به ناگهان برایشان مهمان می‌آید و باید برای شام تدارک ببیند. آن‌ها که چیز زیادی در خانه ندارند، به کمک همسایه‌ها موفق می‌شوند سفره‌ای رنگارنگ را برای مهمانان پهن کنند. این فیلم ایرانی مناسب دورهمی خانوادگی را حتما تماشا کنید.

فیلم یه حبه قند؛ از لیست فیلم برای دورهمی خانوادگی

فیلم یه حبه قند

سال ساخت: ۱۳۸۹

کارگردان: رضا میرکریمی

ژانر: درام / خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲

بازیگران: رضا کیانیان، پریوش نظریه، سعید پورصمیمی، اصغر همت، نگار جواهریان، شمسی فضل‌اللهی، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، امیرحسین آرمان، فرهاد اصلانی و نگار عابدی

یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی این فهرست، فیلم «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی است. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای یزدی با لهجه شیرینشان است. دختر خانواده قرار است عروس شود و کل خانه به خاطر این قضیه غرق شادی و خنده است. تا اینکه یک اتفاق، همه‌چیز را برهم می‌ریزد. اگر به دنبال یک فیلم شیرین و آرام خانوادگی هستید، فیلم یه حبه قند برای شما می‌تواند یک فیلم دورهمی خانوادگی سینمایی مناسب برای این شب باشد.

فیلم سینمایی ایرانی دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۸۰

کارگردان: کیومرث پوراحمد

ژانر: درام

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۱

بازیگران: محمدرضا فروتن، الهام چرخنده، هیلدا هاشم‌پور، پروین‌دخت یزدانیان و مریم پوراحمد

فیلم «دورهمی خانوادگی» داستان مردی عاشق با بازی محمدرضا فروتن را روایت می‌کند که برخلاف میل باطنی‌اش، همسر و فرزندش را به خارج از کشور می‌فرستد. مرد که از نظر روحی حسابی به هم ریخته است، نسبت به همسرش هم مشکوک می‌شود. فیلم سینمایی ایرانی دورهمی خانوادگی که در بیشتر سکانس‌هایش محمدرضا فروتن به تنهایی ایفای نقش کرده است، می تواند یادآوری خوبی از اهمیت خانواده برای افراد مختلف باشد؛ به همین دلیل هم فیلم دورهمی خانوادگی در فهرست فیلم در مورد دورهمی خانوادگی به انتخاب پلازا قرار گرفته است. از دانلود فیلم ایرانی دورهمی خانوادگی غافل نشوید.

فیلم دایره زنگی؛ از لیست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سینمایی دایره زنگیسال ساخت: ۱۳۸۶

کارگردان: پریسا بخت‌آور

ژانر: کمدی / اجتماعی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷

بازیگران: مهران مدیری، امین حیایی، صابر ابر، باران کوثری، نیما شاهرخ‌شاهی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، امید روحانی، حامد بهداد، نیلوفر خوش‌خلق، نگار فروزنده، اکرم محمدی، ملیکا شریفی‌نیا، مهدی پاکدل و امیر نوری

یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی که باز هم در ژانر کمدی است، فیلم «دایره زنگی» است. این اثر که فیلمنامه‌اش را اصغر فرهادی نوشته است به مسئله ماهواره و تاثیرات آن بر خانواده‌ها، البته با لحنی طنز می‌پردازد. گرچه این فیلم ایرانی درمورد دورهمی خانوادگی نیست، اما تماشای آن در شب چله خالی از لطف نیست.

فیلم اسب حیوان نجیبی است

سینمایی اسب حیوان نجیبی است

فیلم برای دورهمی خانوادگی – فیلم اسب حیوان نجیبی است

سال ساخت: ۱۳۸۹

کارگردان: عبدالرضا کاهانی

ژانر: کمدی / اجتماعی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷

بازیگران: رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، کارن همایونفر، باران کوثری، مهران احمدی، ماهایا پطروسیان، بابک حمیدیان، پانته‌آ بهرام، اشکان خطیبی و احمد مهرانفر

شاید فیلم «اسب حیوان نجیبی است» از فیلم‌های به شدت خنده‌دار ایرانی نباشد؛ اما قطعا یکی از فیلم‌های خوب و نجیب سینمای کمدی است. داستان درباره مجرمی است که ۲۴ ساعت از زندان مرخصی دارد؛ ولی در همین زمان کوتاه هم سعی دارد سر مردم کلاه بگذارد و از آن‌ها پولی بگیرد. فیلم اسب حیوان نجیبی است یکی از فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی محسوب می‌شود و مناسب افرادی است که دنبال یک فیلم کمدی خوب و اجتماعی می‌گردند.

فیلم خواهران غریب ؛ از بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۷۴

کارگردان: کیومرث پوراحمد

ژانر: درام / خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶

بازیگران: خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، پریسا گلدوست، پرویندخت یزدانیان، لادن طباطبائی، الهه علی‌یاری، الهام علی‌یاری و رحیم بقایی

فیلم «خواهران غریب» یکی از نوستالژی‌های دهه ۷۰ به حساب می‌آید و به همین دلیل هم جزو فیلم ایرانی در مورد دورهمی خانوادگی قرار گرفته است. داستان این فیلم درباره دو دختربچه به نام‌های نرگس و نسرین است که به طور اتفاقی یکدیگر را در مدرسه می‌بینند و از شباهت ظاهری‌شان متوجه می‌شوند که خواهر هستند. علیرغم اینکه این فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی نیست، باز هم لذت تماشای این فیلم خانوادگی را در دورهمی خانوادگی از دست ندهید. این فیلم را می‌توانید بدون هیچ نگرانی با کودکان خود تماشا کنید.

فیلم های دورهمی خانوادگی؛ فیلم سینمایی سعادت آباد

سال ساخت: ۱۳۸۹

کارگردان: مازیار میری

ژانر: درام / خانوادگی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵

بازیگران: لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، حسین یاری و مینا ساداتی

یکی از ژانرهای محبوب فیلمسازها در سینمای ایران، ژانری معروف به فیلم‌های آپارتمانی است که البته این اصطلاح بیشتر باری منفی دارد. شاید یکی از فیلم‌های خوب این ژانر، فیلم سینمایی «سعادت آباد» به کارگردانی مازیار میری باشد. فیلم درباره زنی به نام یاسی (با بازی لیلا حاتمی) است که برای ادامه زندگی مشترکش دچار شک و ابهام شده و در همین میان مهمانی شامی را ترتیب می‌دهد. اگر به دنبال فیلمی جمع‌وجور و خانوادگی می‌گردید، سعادت آباد می‌تواند جزو بهترین فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگیدر فهرست شما قرار بگیرد.

فیلم بی پولی؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۸۷

کارگردان: حمید نعمت‌الله

ژانر: درام / کمدی / اجتماعی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۴

بازیگران: بهرام رادان، لیلا حاتمی، رضا رشیدپور، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، افشین سنگ‌چاپ، ابراهیم بحرالعلومی، سوسن مقصودلو، جلال پیشوائیان و نادر فلاح

شاید باورش مشکل باشد؛ اما بهرام رادان و لیلا حاتمی در فیلم «بی پولی»، زوج بامزه‌ای را ساخته‌اند. این فیلم کمدی-اجتماعی که می‌تواند در فهرست بهترین فیلم ایرانی در مورد دورهمی خانوادگی قرار بگیرد، داستان زوجی جوان است که درگیر بی‌پولی و بیکاری شده‌اند. این فیلم احتمالا بهترین فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی است، چرا که به مشکلی می‌پردازد که در دورهمی خانوادگی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

فیلم شام آخر؛ در بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۸۰

کارگردان: فریدون جیرانی

ژانر: درام / عاشقانه

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹

بازیگران: کتایون ریاحی، محمدرضا گلزار، هانیه توسلی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، شاهرخ فروتنیان، مهسا عظیمی، شیوا ابراهیمی، بهروز قادری و ابوالقاسم ایزدی

«شام آخر» شاید یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه برای دورهمی خانوادگی است. این فیلم، عشقی آتشین و ظاهرا غیرممکن بین یک پسر جوان و استادش را روایت می‌کند. شام آخر دومین فیلم سینمایی محمدرضا گلزار بود که در آن با کتایون ریاحی و هانیه توسلی هم‌بازی شد.

فیلم آتش بس ۱؛ از لیست بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۸۴

کارگردان: تهمینه میلانی

ژانر: کمدی / عاشقانه

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۲

بازیگران: محمدرضا گلزار، مهناز افشار و آتیلا پسیانی

زوج سایه و یوسف (با بازی مهناز افشار و محمدرضا گلزار) در فیلم آتش بس، شاید یکی از بامزه‌ترین زوج‌های سینمای کمدی و عاشقانه باشند. سایه قصد دارد از همسرش که مرد شکاکی است جدا شود؛ اما به صورت تصادفی به مطب یک روانشناس می‌رود. اگر به دنبال فیلمی کمدی و عاشقانه هستید تا در کنار خانواده به تماشایش بنشینید، آتش بس می‌تواند برای شما یکی از فیلم های سینمایی دورهمی خانوادگی باشد.

فیلم ایرانی هندوانه دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۸۶

کارگردان: سعید آقاخانی

ژانر: درام / کمدی

بازیگران: محسن تنابنده، سیامک انصاری، مهران غفوریان، امیر جعفری، مریم امیرجلالی، محسن قاضی مرادی

فیلم با موضوع دورهمی خانوادگی کم نیست. هندوانه دورهمی خانوادگی یک فیلم طنز کمدی است که داستان آن در یک دورهمی خانوادگی رخ می‌دهد. داستان هندوانه‌ای بزرگ در بساط یک هندوانه‌فروش. هندوانه‌فروش همه بار خود را می‌فروشد و فقط یک هندوانه بزرگ باقی می‌ماند. فرد اول پول خرید هندوانه را ندارد. پیرمردی آن را می‌خرد، ولی در خانه از شدت عصبانیت هنوانه را به بیرون پرت می‌کند.

این فیلم ایرانی درباره دورهمی خانوادگی یکی از کمدی‌ترین فیلم‌ها است که حتما باید در فهرست بهترین فیلم های ایرانی درباره دورهمی خانوادگی قرار گیرد. این فیلم ایرانی با موضوع دورهمی خانوادگی می‌تواند لحظات شاد و مفرحی برای شما بیافریند.

فیلم ایرانی قدیمی قصه دورهمی خانوادگی

سال ساخت: ۱۳۴۹

کارگردان: ساموئل خاچیکیان

ژانر: درام / عاشقانه

بازیگران: عبدالله بوتیمار، نیلوفر، شیلا، حمیده خیرآبادی، لی لی

تماشای یک فیلم ایرانی قدیمی دورهمی خانوادگی نیز در یک مهمانی خالی از لطف نیست. فیلم ایرانی قصه دورهمی خانوادگی یک فیلم قدیمی عاشقانه مربوط به سال ۱۳۴۹ است. در خلاصه داستان آمده که مرد جوانی با دختر موردعلاقه‌اش آشنا می‌شود اما مشکلات بسیاری بر سر راه ازدواج آنان قرار می‌گیرد. دختر خودکشی می‌کند و مرد به موقع او را نجات می‌دهد و … . این فیلم ایرانی درباره دورهمی خانوادگی یکی از فیلم‌هایی است که احتمالا پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما با آن خاطرات بسیاری دارند. پس اگر قصد دارید در کنار آنها به تماشای یک فیلم ایرانی در مورد دورهمی خانوادگی بنشینید، این فیلم را فراموش نکنید.

فیلم مخصوص دورهمی خانوادگی، تله فیلم روز یلدا شب چله

سال ساخت: ۱۳۸۹

کارگردان: مجید موسوی

ژانر: خانوادگی

بازیگران: آفرین عبیسی، آشا محرابی،فهیمه امن زاده،سوسن پرور،محمد حمزه ای، مریم سرمدی

فیلم روز یلدا شب چله یک فیلم درباره دورهمی خانوادگی است که بارها از تلوزیون پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. این تله فیلم به کارگردانی مجید موسوی ساخته شد و نقش‌آفرینی آفرین عبیسی در آن دیدنی است. داستان درباره یلدا خانم، پیرزن مهربان و شیرینی است که از مشکل آلزایمر رنج می‌برد. در روز یلدا، دختر و پسر او که هرکدام درگیر مشغله‌های زیاد خود هستند، یلدا خانم را به همسایه‌ها می‌سپارند. او از رادیو می‌شنود که شب چله پیش رو است و به همین دلیل دستپاچه می‌شود تا برای این شب خرید کند. اما بیماری آلزایمر او، سرنوشت دیگری برایش رقم خواهد زد.

سخن پایانی

در این مقاله به مناسبت دورهمی خانوادگی، به معرفی بهترین فیلم های ایرانی برای دورهمی خانوادگی و جمع‌های خانوادگی پرداختیم. به نظر شما مناسب‌ترین فیلم برای یک دورهمی خانوادگی، کدام یک از مورد است؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پایان مطلب /س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا