رمز ارز

نحوه تبدیل ترون به ریال

ترون (Tron) یک شبکه بلاک چینی دارای یک ارز دیجیتال بومی به‌نام ترونیکس با نماد TRX است.

ترون (Tron) یک شبکه بلاک چینی دارای یک ارز دیجیتال بومی به‌نام ترونیکس با نماد TRX است. بسیاری از کاربران به‌خاطر ویژگی‌های مختلفی نظیر قابلیت برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند، کارمزد پایین و سرعت بالای تایید تراکنش‌ها از این شبکه استفاده می‌کنند. اما برای تبدیل ترون به ریال چه باید کرد؟ کدام صرافی‌ها برای فروش ترون مناسب‌اند؟ در این مطلب پاسخ خواهیم داد.

شبکه ترون چگونه کار می‌کند؟

پیش از آموزش فروش ترون و تبدیل آن به ریال، اجازه دهید کمی درباره نحوه کار این شبکه و رمز ارز TRX صحبت کنیم. ترون یک شبکه بلاک چینی است که در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) توسط جاستین سان (Justin Sun) به‌عنوان یک زنجیره اتریومی و ارز دیجیتال آن با استاندارد ERC۲۰ معرفی شد، اما نهایتا در می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) به بلاک چین اصلی خود مهاجرت کرد.

برای اینکه قابلیت قرارداد هوشمند روی ترون فعال شود، یک ماشین مجازی تورینگ کامل فشرده به‌نام ماشین مجازی ترون (TVM) ساخته شد. با استفاده از این ماشین مجازی حالا ترون بلاک چینی بود که امکان توسعه توکن‌های جدید سازگار با آن، از طریق قراردادهای هوشمند و استاندارد TRC۲۰ وجود داشت. نکته دیگر اینکه به‌خاطر سازگاری TVM با زبان سالیدیتی و ماشین مجازی اتریوم، توکن‌های اتریومی را نیز به‌راحتی می‌توان روی آن مستقر کرد.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های ترون در کنار اسمارت کانترکت‌ها، کارمزدهای پایین و سرعت بالای اعتبارسنجی و نهایی‌سازی تراکنش‌هاست. زمان بلاک در این شبکه ۳ ثانیه و سرعت آن ۲,۰۰۰ TPS است که باعث نهایی شدن تراکنش‌ها پس از ۳ ثانیه می‌شود.

چگونه ترون های خود را بفروشیم؟

حالا که با ویژگی‌های ترون آشنا شدید، در صورت تمایل می‌توانید به خرید و فروش آن اقدام نمایید. برای فروش ترون و تبدیل آن به ریال، به انتخاب صرافی ارز دیجیتال، ارسال ترون‌ها به آدرس والت صرافی و پرداخت کارمزد تراکنش و نهایتا برداشت به حساب بانکی نیاز دارید. در این قسمت، این ۳ مرحله را آموزش می‌دهیم.

انتخاب صرافی

اولین مرحله برای فروش ترون و تبدیل آن به تومان یا ریال، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. امروزه صرافی‌های زیادی برای خرید و فروش رمز ارز TRX در دسترس هستند که با ثبت نام و احراز هویت در آن‌ها، قادر به معامله ارزهای دیجیتال هستید. برای انتخاب صرافی، باید به نکاتی نظیر کارمزدهای خود صرافی (سوای کارمزد شبکه)، سقف و کف معامله ترون، خرید و فروش OTC یا P۲P و دیگر موارد توجه کنید.

یک صرافی انلاین ایرانی و مناسب برای فروش ترون و تبدیل آن به ریال، بیت ۲۴ است. صرافی بیت ۲۴ در سال ۹۸ کار خود را آغاز کرد و امروزه با پشتیبانی از بالای ۵۰۰ ارز دیجیتال، امکان خرید و فروش طیف متنوعی از رمز ارزها به‌صورت آنی را برای کاربران فراهم کره است. در پلتفرم بیت۲۴، شما قادر به خرید و فروش ارز دیجیتال TRX به‌صورت لحظه‌ای و دریافت مبلغ در کیف پول داخلی این صرافی یا برداشت آن به حساب بانکی خود هستید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بیت۲۴، راه‌اندازی بازارهای معاملاتی تومانی و تتری آن است که با استفاده از آن، قابلیت انواع سفارش‌گذاری‌ها وجود دارد. در این حالت، شما می‌توانید فروش ترون‌های خود را نه تنها در قیمت لحظه‌ای بازار، بلکه در قیمت مورد نظر خود نیز انجام دهید. برای این کار، پس از ثبت نام و احراز هویت، وارد پنل کاربری خود شده و تب «معامله حرفه‌ای» را انتخاب کنید. پس از نهایی شدن فروش ترون، می‌توانید آن‌ها را در والت داخلی بیت۲۴ نگهداری کرده یا به‌صورت ریالی به حساب بانکی خود برداشت کنید.

نحوه تبدیل ترون به ریال

ارسال ترون به صرافی و پرداخت کارمزد

پس از انتخاب صرافی مورد نظر، باید ترون‌های خود را به آدرس TRX والت خود در پلتفرم مورد نظر ارسال کنید تا قادر به فروش آن‌ها باشید. همانطور که گفتیم، در صرافی بیت ۲۴ دو راه برای فروش وجود دارد: فروش آنی یا ارسال به کیف پول دارایی‌ها برای معامله در بازارهای حرفه‌ای. پس از انتخاب هر کدام، باید در قسمت کیف پول شخصی خود گزینه “Send” را انتخاب کرده و سپس آدرس والت مقصد را در آن وارد کنید.

حال مشابه همه ارزهای دیجیتال، برای ارسال TRX جهت فروش در یک صرافی، باید کارمزد شبکه آن را بپردازید. این کارمزدها متعلق به خود شبکه ترون بوده و به اعتبارسنج‌هایی که تراکنش شما را به این بلاک چین اضافه می‌کنند تعلق می‌گیرد. برای ارسال توکن‌های TRX در شبکه باید مقداری از خود این رمز ارز را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید که بسته به میزان شلوغی شبکه می‌تواند متغیر باشد. اما عموما این مقدار زیر ۱ سنت است.

برداشت ریالی

حالا پس از فروش، می‌توانید مقدار معادل را در کیف پول خود صرافی نگه داشته یا آن‌ها را به‌صورت ریالی برداشت کنید. برای این کار، گزینه تسویه یا ارسال به حساب بانکی را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر برای برداشت را مشخص کنید.

مدت زمان واریز پرداختی‌ها به حساب بانکی، به بازه زمانی ثبت برداشت در تراکنش‌های پایا بستگی دارد که در بازه‌های مختلف انجام خواهد شد و حداکثر زمان انتظار، ۱۲ ساعت خواهد بود. اما معمولا بین ۱ الی ۳ ساعت واریزی برداشت‌ها انجام می‌شود.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا