رمز ارز

هر آن چیزی که راجع به ریپل باید بدانید!

ریپل یک شبکه پرداخت جهانی است که انتقال پول و سرمایه را به  هر شکلی امکان پذیر می کند. در این مقاله ریپل را به طور کامل شرح می دهیم.

به گزارش تجارت امروز؛ ریپل بر روی یک پلتفرم غیرمتمرکز منبع باز و همتا به همتا کار می کند که اجازه می دهد تا انتقال بدون درز پول در هر شکل، چه دلار، y، یورو یا ارزهای رمزنگاری شده باشد. همچنین XRP برای تسهیل تبدیل سریع بین ارزهای مختلف استفاده می شود.

ریپل چیست؟

ریپل یک شبکه پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین و پروتکل است که از رمزنگاری خود، XRP استفاده می کند. تمرکز اصلی ریپل به عنوان یک سیستم مبادله و انتقال دارایی پرداخت پرداخت است، مشابه سیستم SWIFT برای انتقال پول و امنیت بین المللی که توسط بانک ها و واسطه های مالی که در سراسر ارزها معامله می کنند استفاده می شود.

توکن مورد استفاده برای رمزنگاری پیش فرض است و از نماد تیکر XRP استفاده می کند. ریپل نام شرکت و شبکه است و XRP توکن رمزنگاری شده است. هدف از XRP این است که به عنوان یک مکانیسم متوسط مبادله بین دو ارز یا شبکه به عنوان نوعی از فرقه لایه تسویه موقت عمل کند. ریپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و توسط کریس لارسن و جید مک کالب تاسیس شد.

ویژگی های ریپل چیست؟

  • ریپل یک شبکه پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین و پروتکل با رمزنگاری خود ، XRP است.
  • به جای استفاده از استخراج بلاک چین، ریپل از مکانیسم اجماع، از طریق گروهی از سرورهای متعلق به بانک برای تأیید معاملات استفاده می کند.
  • معاملات ریپل انرژی کمتری نسبت به بیت کوین مصرف می کنند، در عرض چند ثانیه تایید می شوند و هزینه بسیار کمی دارند، در حالی که معاملات بیت کوین انرژی بیشتری مصرف می کنند، برای تایید بیشتر طول می کشد و هزینه های معاملات بالاتر را شامل می شود.
  • ریپل (XRP) در میان ارزشمندترین توکن های مبتنی بر بلاکچین از نظر سرمایه گذاری بازار قرار دارد.
  • سیستم پرداخت ریپل در نظر گرفته شده است که عمدتا توسط بانک ها استفاده شود، اما سرمایه گذاران فردی می توانند در مورد قیمت XRP حدس بزنند.
  • ریپل برخی از معایب مربوط به بانک های سنتی را بهبود می بخشد. معاملات در عرض چند ثانیه در شبکه ریپل انجام می شود (حتی اگر پلتفرم میلیون ها معامله را به طور مکرر انجام دهد).این برخلاف بانک ها است که ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد تا یک انتقال بانکی را تکمیل کند. هزینه انجام معاملات در Ripple نیز حداقل است ، با حداقل هزینه معامله مورد نیاز برای یک معامله استاندارد تعیین شده در $۰.۰۰۰۲ XRP ، در مقایسه با هزینه های سنگین توسط بانک ها برای انجام پرداخت های مرزی.

معرفی ریپل عنوان یک شبکه دیجیتال هاوالا

برای درک نحوه عملکرد سیستم، یک ساختار انتقال پول را در نظر بگیرید که در آن دو طرف در هر دو طرف معامله از واسطه های مورد علاقه خود برای دریافت پول استفاده می کنند. در واقع، ریپل به عنوان یک سرویس دیجیتال هاوالا عمل می کند. هاوالا یک روش غیررسمی برای انتقال پول است، معمولا در سراسر مرزها، بدون اینکه هیچ پول فیزیکی در واقع حرکت کند.

ارز دیجیتال ریپل XRP

ارز دیجیتال ریپل، XRP، به عنوان یک ارز پل به ارزهای دیگر عمل می کند. این بین هیچ ارز فیات/رمزنگاری تبعیض قائل نیست، که باعث می شود هر ارز به راحتی با ارز دیگری مبادله شود. هر ارز در اکوسیستم دروازه خاص خود را دارد.

نگه داشتن تعادل با یک دروازه کاربر را در معرض خطر طرف مقابل قرار می دهد که در سیستم بانکی سنتی نیز وجود دارد. اگر دروازه به مسئولیت خود احترام نگذارد، کاربر می تواند ارزش پول در آن دروازه را از دست بدهد. بنابراین کاربرانی که به یک دروازه اعتماد ندارند می توانند با یک دروازه قابل اعتماد که با دروازه “غیر قابل اعتماد” سروکار دارد، معامله کنند. به این ترتیب، IOU از طریق یک دروازه معتبر یا معتبر معتبر معامله خواهد شد.

چگونه ریپل کار می کند

شبکه ریپل با یک سیستم اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین یا یک سیستم اثبات سهام (pos) مانند اتریوم اجرا نمی شود. در عوض، معاملات به یک پروتکل اجماع برای اعتبارسنجی مانده حساب ها و معاملات در سیستم متکی هستند. اجماع برای بهبود یکپارچگی سیستم با جلوگیری از هزینه های دوگانه کار می کند.

یک کاربر ریپل که یک معامله با چندین دروازه را آغاز می کند اما تلاش می کند همان ۱۰۰ دلار را به سیستم های دروازه ارسال کند، همه را به جز اولین معامله حذف می کند. گره های توزیع شده فردی با اجماع تصمیم می گیرند که کدام معامله اول انجام شده است. تاییدیه ها فوری هستند و تقریبا پنج ثانیه طول می کشد. از آنجا که هیچ مقام مرکزی تصمیم نمی گیرد که چه کسی می تواند یک گره را تنظیم کند و معاملات را تأیید کند ، پلتفرم ریپل به عنوان غیرمتمرکز توصیف شده است.

دفتر کل XRP همه Iou ها را در یک ارز معین برای هر کاربر یا دروازه پیگیری می کند. اعتبارات IOU و جریان معاملات بین کیف پول ها در دفتر کل XRP به صورت عمومی در دسترس است. اما حتی اگر سابقه معاملات مالی به طور عمومی ثبت شده و در یک بلاک چین در دسترس قرار گیرد، داده ها به شناسه یا حساب هر فرد یا کسب و کار مرتبط نیستند. با این حال، سوابق عمومی تمام معاملات (به عنوان مثال ، بلاکچین) اطلاعات را مستعد اقدامات ناشناس سازی می کند.

ریپل بهتر از بیت کوین است ؟

تراکنش های ریپل انرژی کمتری نسبت به بیت کوین مصرف می کنند، در عرض چند ثانیه تایید می شوند و هزینه بسیار کمی دارند، در حالی که تراکنش های بیت کوین انرژی بیشتری مصرف می کنند، برای تایید بیشتر طول می کشد و هزینه های تراکنش بالاتر را شامل می شود.

ریپل به چه چیزی متکی است؟

معاملات شبکه ریپل به یک پروتکل اجماع برای اعتبارسنجی مانده حساب ها و معاملات در سیستم متکی است. این با یک سیستم PoW مانند بیت کوین یا یک سیستم PoS مانند اتریوم اجرا نمی شود. هدف از اجماع ریپل بهبود یکپارچگی سیستم با جلوگیری از هزینه های دوگانه است.

XRP چیست ؟

XRP یک ارز رمزنگاری شده است که بر روی دفتر کل XRP اجرا می شود، یک بلاک چین که توسط جد مک کالب، آرتور بریتو و دیوید شوارتز طراحی شده است. مک کالب و بریتو ریپل را تاسیس کردند و از XRP برای تسهیل معاملات در شبکه استفاده کردند.

شما می توانید XRP را به عنوان یک سرمایه گذاری، به عنوان یک رمزنگاری برای مبادله با سایر ارزهای رمزنگاری شده یا به عنوان راهی برای تامین مالی معاملات در شبکه ریپل خریداری کنید.

به طور خاص، بلاک چین XRP کمی متفاوت از اکثر کریپتو های دیگر عمل می کند. سایر ارزهای رمزنگاری شده دفتر کل معاملات و فرآیندهای تأیید خود را برای هر کسی که می تواند معادلات پیچیده را به سرعت حل کند، باز می کنند. اما معاملات امن هستند زیرا اکثر دارندگان دفتر کل باید با تأیید اضافه شدن آنها موافقت کنند.

آیا باید XRP بخرید؟

XRP بیشتر برای کسانی که اهل ریسک بالا هستند مناسب است و افراد با ریسک کم نکمی توانند در این بازر شرکت کنند. شما اگر حس می کنید قدرت زیادی برای این کار دارید می توانید این گزینه را در قسمت سرمایه گذاری خود قرار دهید.

مقایسه ریپل با XRP

ریپل یک شبکه پرداخت جهانی با بانک های بزرگ و ارائه دهندگان خدمات مالی به عنوان مشتریان خود است. XRP یک ارز رمزنگاری شده منبع باز است که توسط ریپل توسعه یافته است و در محصولات ریپل برای تسهیل تبدیل سریع بین ارزهای مختلف استفاده می شود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا