مسکن

چرا ترمال بریک بهترین پنجره موجود در بازار است؟

ترمال بریک معمولا به دلیل اینکه از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می‌کند، به محبوبیت فراوانی رسیده است. در این مقاله قصد داریم مزایای بیشتر پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک را بررسی کنیم.

با توجه به انواع پنجره ، چرا می‌گوییم که پنجره ترمال بریک بهترین نوع آن است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایلی که باعث می‌شود ترمال بریک بهترین پنجره آلومینیومی باشد، بپردازیم و از مزایایی نام ببریم که به شما ثابت می‌کند، چرا باید این پنجره را انتخاب کنید.

پنجره‌های آلومینیومی به عنوان پنجره‌هایی مقاوم و بادوام بالا شناخته می‌شوند که در سال‌های اخیر به‌شدت مورد استقبال واقع شده اند؛ اما همانطور که می‌دانید آلومینیوم از خاصیت رسانایی بالایی برخوردار است و به دلیل اینکه می‌تواند به راحتی انرژی و حرارت را انتقال دهد، باعث اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود. به همین علت است که پنجره‌های ترمال بریک از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی از دوجداره داخلی و خارجی تشکیل شده است که تماس این دو جداره، باعث انتقال انرژی و حرارت می‌شود. ترمال بریک کردن پنجره با قرار دادن تیغه‌ای عایق حرارت (عموما پلی آمید) مابین این دو جداره انجام می‌شود. پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک، روش نوینی برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی در ساختمان هستند که به داشتن پنجره‌ای با مقاومت بالا اما عایقی مناسب کمک می‌کنند.

مزایای پنجره ترمال بریک

استفاده از پنجره ترمال بریک علاوه بر اینکه به جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان کمک می‌کند، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به صورت جزئی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • عایق صوتی

در پنجره‌های ترمال بریک از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود، به همین علت آلودگی صوتی محیط بیرونی به داخل وارد نمی‌شود و می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد که استفاده از این پنجره‌ها مانع از انتقال نویز و صوت می‌شود.

  • مقاومت در برابر عوامل جوی

این پنجره ها در برابر باران و طوفان مقاومت بسیار زیادی دارند و هنگامی که سوانح طبیعی پیش آید، این پنجره‌ ها مقاومت دارند و دچار خرابی نمی‌شوند.

  • امکان تولید در رنگ های مختلف

با توجه به نوع ساختمان می‌توان پنجره‌های ترمال بریک را در انواع و رنگ‌های مختلف تولید کرد. حتی می‌توان جداره داخلی را متناسب با طراحی داخلی و متفاوت با رنگ جداره بیرونی تولید کرد.

  • عایق حرارت

تیغه پلی آمیدی که در پنجره‌های ترمال بریک مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث می‌شود تا از انتقال حرارت داخل به خارج در فصول سرد سال به آسانی جلوگیری شود.

  • وزن کم و مقاوم در برابر باد

پنجره های ترمال بریک وزن کمی دارند اما در عین حال در برابر وزش باد، از مقاومت کافی برخوردار هستند.

  • مقاوم در برابر رطوبت

به دلیل درز بندی قوی پنجره‌های ترمال بریک با استفاده از لاستیک، پنجره رطوبت را از خود عبور نمی‌دهد.

  • مقاوم در برابر اشتعال

یکی دیگر از مزایای مهم پنجره‌های ترمال بریک این است که مقاومت بالایی در برابر اشتعال از خود نشان می‌دهد.

  • نگهداری آسان

آلومینیوم به واسطه مقاومت بالای خود شناخته شده است، اگر در ساختمان خود از پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده کنید، هم از مصرف بیش از اندازه انرژی و پرداخت هزینه آن جلوگیری کرده‌اید، هم نیازی به رسیدگی مداوم و صرف هزینه برای آن ندارید.

  • انعطاف پذیری

قابلیت فرم دهی و انعطاف پذیری این پنجره‌ها از دیگر مزایای آن است. همانطور که گفتیم این پنجره‌ها مقاومت زیادی دارند و تغییر شکل در آن‌ها باعث از بین رفتن این مقاومت و سختی نخواهد شد.

  • عمری طولانی

دوام و مقاومت زیاد آلومینیوم باعث می‌شود تا پنجره‌های ترمال بریک تا مدت زمان زیادی بدون آسیب و فرسودگی قابل استفاده باشند.

  • جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان و کاهش هزینه

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت پنجره ترمال بریک را همین مورد عنوان کرد. استفاده از ترمال بریک در ساختمان، باعث بهره‌وری از انرژی و پرداخت هزینه‌ کم‌تری برای انرژی می‌شود.

به علت هزینه بیشتر پنجره ترمال بریک نسبت به سایر پنجره‌ها، شاید در ابتدا نسبت به خرید آن تردید داشته باشید، اما به این موضوع فکر کنید که پرداخت این هزینه در ابتدای کار باعث می‌شود تا استفاده شما از انرژی بهینه شود و تا مدت زمان بسیار زیادی، هزینه اندکی صرف پرداخت قبوض کنید.

پنجره های ترمال بهترین انتخاب در جهت بهینه سازی انرژی ساختمان هستند و گامی مهم در مدیریت انرژی و سوخت در کشورمان برمی‌دارند. تیم نما دیزاین همواره در تلاش بوده تا خدماتی در راستای کمک به اصلاح مصرف انرژی در صنعت ساختمان کشور ارائه کند.

جمع بندی

از اینکه به صورت کامل این مقاله را مطالعه کردید، از شما سپاسگزاریم. در این مقاله تلاش کردیم برخی مزایای استفاده از پنجره ترمال بریک در ساختمان را شرح دهیم.

نمادیزاین به عنوان شرکتی با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای تخصصی نمای خشک (نمای شیشه‌ای، سمنت برد و …) بارها از ترمال بریک استفاده کرده است و استفاده از این نوع پنجره را پیشنهاد می‌کند.

اگر قصد استفاده از پنجره ترمال بریک در ساختمان خود را دارید، می‌توانید تهیه و نصب آن را به متخصصین نمادیزاین بسپارید. نمادیزاین به واسطه سابقه ای که دارد می‌تواند به صورت مستقیم این پنجره‌ها را از کارگاه تولیدی تهیه کند و هزینه نهایی خرید پنجره را برای شما کاهش دهد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت Nama.design مراجعه کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا