خواندنی

چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟

معمولا افراد زیادی به دنبال جواب چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟ هستند. ما در این مقاله نکاتی را آموزش می دهیم، که می توانید تا حدود زیادی برای امتحان در زمان کم آماده شوید.

به گزارش تجارت امروز؛ شاید سوال چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟ کمی عجیب به نظر بیاید. اما نگران نباشید برای این هم راهکار وجود دارد و با کمی تلاش می توانید خود را برای امتحان کنید.

چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟

نحوه گذراندن شب قبل از یک امتحان مهم می تواند تا حد زیادی بر عملکرد روز بعد شما تأثیر بگذارد. برای اطمینان از اینکه شما به پتانسیل کامل خود دست پیدا می کنید، ما نکاتی را در این بخش بازگو می کنیم.

انتخاب هدف و اطلاعات مهم

بلافاصله بپذیرید که نمی توانید همه چیز را جمع کنید و تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که فکر می کنید ارزشمندترین چیزهایی است که باید یاد بگیرید. این ممکن است به معنای یادگیری چند چیز از بسیاری از زمینه های مختلف یا یادگیری چند چیز در عمق باشد، بسته به موضوعی که مطالعه می کنید و ماژول در دست شما است.

تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. در نیمه شب وحشت نکنید و سعی کنید همه چیز را در خود جای دهید؛ بهتر است به جای آن بخوابید.

کافئین را کنار بگذارید

چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟ جلسات بازنگری تمام شب و کافئین برای اکثر دانش آموزان همراه است، اما اگر در برابر قهوه و نوشیدنی های انرژی زا مقاومت کنید، به خصوص اگر روز بعد به امتحان بروید، راه بسیار راحت تری خواهید داشت.

کافئین بیش از حد می تواند شما را عصبی و ناخوشایند کند یا می تواند منجر به سقوط کافئین شود، که دقیقا همان چیزی است که شما نمی خواهید. به علاوه، کافئین واقعا شما را به شیوه ای مفید بیدار نمی کند، شما دقیقا در چهار صبح احساس تازه و انرژی نمی کنید مهم نیست که چقدر ردبول را خورده اید. درست است که کافئین مغز شما را بیدار نگه می دارد، اما بعید است که استاندارد کار شما را بهبود بخشد.

در عوض، مطمئن شوید که با نوشیدن آب زیاد در طول شب، هیدراته می شوید. هیدراتاسیون مناسب به احتمال زیاد باعث می شود احساس تازه و بیداری کنید. همیشه باید یک لیوان آب روی میز خود داشته باشید.

شکر مصرف نکنید

در این شرایط ، غذا سوخت است ؛ مطمئن شوید که نوع مناسب سوخت را می خورید. شیرینی های شکر و شکلات مثل کافئین هستند. ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسند اما در نهایت منجر به سقوط شکر می شوند.

چیزهایی بخورید که شما را با سرعت ثابت نگه می دارد: آجیل، میوه و سبزیجات کناسب هستند. این نوع از میان وعده های آهسته انرژی شما را با عمل معمول جویدن فراهم می کند، که می تواند به شما کمک کند تا متمرکز و بیدار بمانید اما بدن شما را با چیزهای بی فایده سیل نمی کند.

آجیل ها پروتئین دارند (که به ساخت اسیدهای آمینه کمک می کند تا شما را هوشیار نگه دارد)، و میوه ها قند طبیعی را برای شما فراهم می کنند تا به شما انرژی بدهند (بدون کاهش دهنده ای که به دنبال اضافه بار شکلات است).

در رختخواب، روی زمین یا روی مبل کار نکنید

چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟  اگر تمام شب را در رختخواب شروع کنید، شرط می بندم که شما آنقدر متعهد نیستید (که در ضمن خوب است). اگر واقعا می خواهید تمام شب را بیدار بمانید، مطمئن شوید که در یک میز یا در موقعیتی کار می کنید که باعث خواب آلودگی نمی شود.

با دوست خود به صورت هم زمان درس بخوانید

در دوره شما یا در کالج شما کسی دیگری خواهد بود که همان کاری را که شما انجام می دهید انجام می دهد. یکی از راه های خوب برای گذراندن تجربه ی کشیدن یک شب این است که کسی درد را با شما به اشتراک بگذارد. برای ادامه انگیزه، آنها را پیدا کنید و از طریق رسانه های اجتماعی با آنها در تماس باشید.

در زمان مطالعه استراحت های کوتاه مدت داشته باشید

شاید برای برنامه ریزی کمی دیر به نظر برسد، اما برنامه ریزی برای شب شما را آرام می کند، باعث می شود احساس وحشت کمتری داشته باشید و تمرکز کنید. در ابتدا آن را انجام دهید و کاملا به آن متعهد شوید. پس تنها کاری که باید بکنی اینه که حرکات چیزی که مشخص کردی رو انجام بدید

همه ما میدونیم که تمام شب ها همیشه تمام شب دوام نمیارن وقتی به دیوار برخورد می کنید یا فقط چند ساعت وقت دارید تا حداقل کمی بخوابید. آدرنالین شما را از امتحان واقعی عبور خواهد داد اما بدن شما بسیار سپاسگزار خواهد بود اگر شما با گرفتن چند ساعت (بسیار مورد نیاز)  به آن کمک کرده اید.

در یک جای آرام شروع به خواندن کنید

چگونه یک شب برای امتحان آماده شویم؟جواب این سوال این است بهترین مکان را پیدا کنیم. یک جای خوب و ساکت برای مطالعه پیدا کن مطمئن شوید که راحت نیست (مانند روی تخت یا دراز کشیدن روی مبل) زیرا خطر خوابیدن را دارید.
یک منطقه روشن پیدا کنید یا ایجاد کنید. وقتی اطرافت خیلی تاریک است، بدنت فکر می کند که وقت خواب است.

عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید

یعنی گوشی خود را کنار بگذارید. شما ممکن است تمام ترم را صرف پیامک در طول سخنرانی ها کرده باشید و این ممکن است مجازات شما باشد. خاموشش کن در حالی که شما در آن هستید ، از آیپد و لپ تاپ نیز دور بمانید (مگر اینکه شما مواد مطالعه ای در کامپیوتر خود داشته باشید).

برای خود زنگ هشدار تنظیم کنید

قبل از شروه هر کاری برای چند ساعت متوالی زنگ هشدار خود را تنظیم کنید تا اگر به خواب رفتید با آن صدا بیدار شوید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که به خواب بروید و نتوانید درس خود را تا حد امکان به پایان برسانید.

 قبل از امتحان تمام مطالب شب گذشته را مرور کنید

یکی از مواردی که زمان برنامه‌ریزی امتحانات نهایی باید موردتوجه قرار گیرد پیش‌خوانی مطالب قبل از ارائه‌ی آن سر کلاس است. اگر بتوانید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از حضور در کلاس به‌مرور مطالبی که قرار است به شما آموزش داده شود اختصاص دهید، ذهنتان برای یادگیری مطالب جدید آماده می‌شود لذا می‌توانید مطالب را به‌خوبی درک کنید و به حافظه بسپارید.

خلاصه تهیه کنید

شما اگر بتوانید در حین خواندن مططالب را به صورت خلاصه یادداشت کنید بسیار عالی می شود. تا دوباره برای بار دوم بتوانید از روی خلاصه ها مطالب را بخوانید وچکیدذه از آن ها در ذهن شما باشد.

از نماینده یا معلم خود بخواهید تا قسمت های مهم را بگویند

برای شروع به قسمت هایی از کتاب بروید که معلم شما بر روی آن تاکید کرده است و نمره بیشتری دارد. سپس به قسمت های کم اهمیت تر کتاب خود سر بزنید.

از هایلایتر استفاده کنید

در زمان مطالعه قسمت های کلیدی و نکات را هایلایت کنید تا تصویر آن ها در ذهن شمت ثبت شود و در زمان امتحان به شما کمک می کند.

ویتامین c یا آب پرتقال بنوشید

این ماده ویتامین c باعث می شود که شما سرحال تر شوید و کم تر به سراغ خواب بروید پس اگر خوابتان می آید از مصرف آن غافل نشوید.

کمک بگیرید

از دوستان خود خواهش کنید تا قسمت هایی را که متوجه نمی شوید را به شما آموزش بدهند. اگر از زبان دوستان خود درستان را گوش بدهید بهتر مطلب را درک خواهید کرد.

انتهای مطلب/آ.ع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا