بین الملل

یک فرمانده ارزشد دیگر اسرائیل هم استعفاء داد

سایت روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز گزارش داد که این فرمانده اسرائیلی به دو افسر ارشد دیگر رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفته اند.

به گزارش تجارت امروز؛ منابع اسرائیلی شامگاه چهارشنبه اعلام کردند که فرمانده یگان ویژه ارواح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

سایت روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که این فرمانده اسرائیلی به دو افسر ارشد دیگر رئیس شاخه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم گرفتند استعفا دهد.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که فرمانده یگان ویژه «رفایم» نیز قصد استعفا دارد.

بر اساس این گزارش رسانه ای، فرمانده یگان ویژه رفایم این رژیم که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور مستمر و مستمر در این منطقه در حال نبرد بوده است، استعفای خود را به فرمانده مافوق خود، دویر حیور اعلام کرده است.

همزمان با استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، احتمال استعفای رئیس شباک و رئیس ارتش عمومی این رژیم نیز بیشتر شد.به گزارش ایرنا، همزمان با انتشار این خبر، همین روزنامه «یدیعوت آهرنوت» عصر امروز پیش بینی کرد که پس از استعفای «آهارون حلیوا» رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی «هرزی حلوی» رئیس سازمان ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی آن رژیم (شبک) نیز به حلیوا پیوستند و از سمت خود استعفا دادند.

این روزنامه نوشته است که استعفای حلیوا هنوز تکمیل نشده است و در انتظار تعیین جانشین است، اما پست ریاست اداره اطلاعات نظامی پس از ریاست ستاد کل ارتش بسیار پیچیده و دشوار است.

پس از استعفای حلیوا، گزارش ها و تحلیل های فراوان رسانه های رژیم صهیونیستی حاکی از استعفای تعداد زیادی از سران و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت های خود است.

این روزنامه می افزاید، یهودا فوکس، فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش اعلام کرده است که تا مرداد ماه سال جاری از سمت خود استعفا می دهد.

پیش از این حلیوه یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت موسوم به طوفان الاقصی و سپس رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شبک نیز به شکست خود در پیش بینی این عملیات اعتراف کردند.یدیعوت آحارونوت پیش بینی کرد که استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شبک منجر به آغاز موج اعتراضات خیابانی و موج استعفا در ارتش و در سطح سیاسی رژیم صهیونیستی شود. .

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تهاجم بدون هیچ نتیجه و دستاوردی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روز به روز در عمق بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی در این مدت دستاوردی جز جنایت، کشتار، ویرانی، جنایات جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران سازمان های بشردوستانه و قحطی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل بدون توجه به دستاوردهای آینده در این جنگ شکست خورده است و حتی پس از گذشت ۶ ماه نیز نتوانسته است گروه های مقاومت را در منطقه کوچکی که سال ها در محاصره بود به تسلیم وادار کند و حتی از حمایت نیروهای مقاومت نیز برخوردار شود. افکار عمومی جهان به دلیل ارتکاب جنایات آشکار در غزه از دست رفت.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا