رمز ارز

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

محاسبه سود و ضرر و البته، توجه به سیو سود، ازجمله اقداماتی هستند که هر معامله‌گری باید به آن‌ها توجه داشته باشدکارشناسان مالی بزرگ، همواره به این نکته تأکیددارند که کاربران نباید هنگام دستیابی به سودهای بزرگ در معاملات و یا ضرر کردن در سرمایه‌گذاری‌های خود، دچار دل‌خوشی بیش‌ازحد و یا ناامیدی مطلق شوند؛ بلکه، بایستی با مفهوم «سیو سود» آشنایی پیدا کنند و همواره در هر معامله‌ای، وضعیت کم ریسک و مناسبی را برای خود رقم بزنند.

برخی از افراد تصور می‌کنند که ذخیره سود، همان تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال استچنین تفکری، اساساً اشتباه است؛ زیرا تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی، معمولاً پیش از معامله و برای تشخیص بهترین زمان خریدوفروش رمز ارزها (بر مبنای پیش‌بینی وضعیت آتی ارز دیجیتال موردنظر) به‌کار گرفته می‌شونداما استراتژی ذخیره سود که خود وابسته به انواع تحلیل‌ها است، برای تشخیص بهترین زمان بیرون آمدن از یک معامله یا پوزیشن سرمایه‌گذاری، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سیو سود (Save Profit) چیست؟

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

مفهوم «سیو سود»، دقیقاً نقطه مقابل «حاکم شدن احساسات و هیجانات بر معاملات» محسوب می‌شودقطعاً می‌دانید که حضور در بازارهای کریپتوکارنسی و انجام معاملات، دارای ریسک‌های گسترده‌ای استاتفاقاتی نظیر رخدادهای خاص جهانی همانند، وقوع جنگ و همه‌گیری کرونا، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بر روی یک رمز ارز، اتخاذ تصمیمات مختلف از سوی نهادهای نظارتی و دولت فدرال و، ضریب ریسک معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش می‌دهد و این ریسک‌ها توسط تریدرها، قابل‌کنترل نخواهد بوداما تکنیک‌هایی نظیر استراتژی ذخیره سود، بایستی توسط معامله‌گر پیاده‌سازی شود.

با استفاده از مفهوم سیو سود در بینگ ایکس و یا سایر صرافی‌ها، کاربران می‌توانند ریسک معامله و سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهندبه این صورت که باید قبل از خرید هر رمز ارزی، حد سود خود را تعیین نمایند؛ درنتیجه، با رسیدن به سود تعیین‌شده، سریعاً از معامله خارج می‌شوند و به مبلغ هدف‌گذاری شده، دست پیدا می‌کنندبه خاطر داشته باشید که قبل از هر چیز، شما باید با استفاده از تحلیل‌های اصولی، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب نماییدسپس، با مطمئن شدن از رشد مقطعی رمز ارز مربوطه، حد سود خود را مشخص کنیدغالباً قیمت ارزهای دیجیتال پر پتانسیل، تا یک نقطه‌ای به‌راحتی پیشرفت می‌کند و از آن نقطه به بعد، شرایط رشد قیمت آن‌ها، سخت‌تر و کندتر می‌شوداین نقطه، دقیقاً همان‌جایی است که پیشنهاد می‌شود استراتژی ذخیره سودتان را، بر روی آن متمرکز کنید.

انواع حالت‌های سیو سود در بینگ ایکس

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

در صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس و یا هر پلتفرم معاملاتی دیگر، افراد به سه شکل مختلف می‌توانند به ذخیره سود معامله خود اقدام نمایند:

  • بیرون کشیدن کل مبلغ: در این حالت، تریدر به‌طور کامل از معامله موردنظر بیرون می‌آید. در این روش، تمام سرمایه تریدر، خارج خواهد شد.

  • خارج کردن اصل سرمایه معامله: پس از کسب سود ابتدایی از یک معامله، ممکن است در رابطه با ادامه رشد مناسب قیمت ارز دیجیتال موردنظر، تردیدهایی داشته باشیددر چنین وضعیتی، بهتر است اصل سرمایه خود را از معامله بیرون بکشید و با سود کسب‌شده، ماجراجویی منطقی خود را در بازار کریپتوکارنسی ادامه دهید.

  • خارج کردن مبلغ سود مازاد: گاهی تریدرها به رشد قیمت رمز ارز موردنظر خود، امیدوار هستند؛ بنابراین، فقط مقدار سود کسب‌شده از زمان خرید را، از معامله خارج نموده و اصل سرمایه را برای ادامه روند استخراج سود، در معامله حفظ می‌کنند.

با توجه به توضیحات فوق، سیو سود در بینگ ایکس، به شکل‌های مختلفی قابل‌برنامه‌ریزی خواهد بود و ذخیره سود، تنها به این مفهوم نیست که کاربر به‌طور کامل از معامله بیرون بیاید.

آموزش حد سود و ضرر و سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

جهت دستیابی به استراتژی سیو سود، بایستی با تنظیمات حد سود و زیان، آشنایی داشته باشیدبه لطف ساختار ویژه و امکانات متعدد صرافی بینگ ایکس، کاربران به‌راحتی می‌توانند حد سود و ضرر را به‌صورت سیستمی تنظیم کنندالبته، برای آموزش حد سود و ضرر در این پلتفرم، ابتدا باید نوع معامله فیوچرز را انتخاب نمایید:

  • فیوچرز پرپچوال

  • معاملات فیوچرز استاندارد

در ادامه، نحوه تنظیم حد سود و زیان برای هریک از انواع معاملات فیوچرز فوق را (در صرافی بینگ ایکس)، موردبررسی قرار می‌دهیم.

حد سود و حد ضرر در معاملات فیوچرز پرپچوال

جهت انجام تریدهای مربوط به جفت ارزها همچون، تتراتریوم، از قالب معاملاتی فیوچرز پرپچوال صرافی بینگ ایکس بهره گرفته می‌شودجهت تنظیم حد سود و ضرر در معاملات فیوچرز پرپچوال و به‌کارگیری آن در استراتژی سیو سود در بینگ ایکس، بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  • در سمت راست صفحه و با کلیک بر روی اولین تب، بر روی گزینه کراس مارجین (Cross Margin) کلیک کنیددر ادامه، باید یکی از دو گزینه «کراس مارجین» (درگیر شدن تمام سرمایه با معامله) یا «ایزولیتد مارجین» (درگیر شدن بخشی از دارایی با معامله) را انتخاب نمایید.

  • حال باید اهرم یا میزان لوریج معامله را تنظیم کنیددر این بخش، قادر خواهید بود که درون کادرهای حالات سرمایه‌گذاری لانگ و شُرت، درصد موردنظرتان را وارد نمایید.

  • در ادامه، باید یکی از ۳ حالت معامله را تعیین نماییددر حالت Limit Order، کاربر قیمت سفارش را تعیین می‌کند و در مدل معامله Market Order، قیمت سفارش مطابق نرخ لحظه‌ای بازار معین خواهد شد؛ همچنین، با انتخاب حالت معاملاتی Trigger Order، هم باید قیمت سفارش و هم باید میزان حد ضرر را مشخص نمایید.

  • چنانچه نوع معاملات مارکت اوردر را انتخاب کردید، سیستم به‌صورت اتوماتیک، برترین قیمت لحظه‌ای بازار را درج خواهد کرد.

  • حال باید از طریق گزینه‌های مارکت و یا لیمیت، قیمت سفارش‌ها را انتخاب نمایید.

  • در بخش «Amount»، مقادیر سفارش موردنظر، به ثبت خواهد رسیداین کار در صرافی بینگ ایکس، به هر دو صورت وارد نمودن عدد ثابت و یا استفاده از ماژول‌های درصدی، امکان‌پذیر است.

  • سپس، در یکی از حساس‌ترین مراحل مدنظر، کاربر باید حد سود و ضرر را تعیین نمایدبایستی بدانید که ابتدا باید تیک گزینه‌های «TP» و «SL» فعال گردد تا بتوانید از استراتژی‌های لانگ و شرت، در سرمایه‌گذاری و معامله بهره‌مند شویددر ادامه، بایستی درون کادر بخش SL Trigger، مقدار مدنظرتان برای حد ضرر و درون کادر بخش TP Trigger، مقدار مدنظرتان برای حد سود را وارد نمایید.

با واردکردن اعداد موردنظر، قیمت‌های تخمینی برای شرایط لیکوئید، به کاربر نشان داده می‌شود؛ پارامتری که می‌تواند برای تعیین استراتژی سیو سود، بسیار کمک‌کننده باشدسرانجام، با کلیک بر روی گزینه‌های «اوپن لانگ» و «اوپن شرت»، به‌راحتی می‌توانید حالات معامله لانگ و شرت مدنظر خود را فعال‌سازی کنید.

سیو سود در معاملات فیوچرز استاندارد بینگ ایکس

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

پس از شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، چنانچه بخواهید یک پوزیشن معاملاتی را بر روی یکی از رمز ارزهای معتبر باز کنید، باید سراغ معامله‌های فیوچرز استاندارد صرافی BingX برویدجهت تعیین حد سود و ضرر و به‌کارگیری استراتژی سیو سود (ذخیره سود) در این‌گونه معاملات، بایستی مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  • رمز ارز مربوطه را انتخاب کنید.

  • پوزیشن‌های فروش شرت (کوتاه‌مدت) و یا خرید لانگ (نسبتاً بلندمدت‌تر) را انتخاب نمایید.

  • نوع سفارش مدنظرتان را تعیین کنیددر این بخش، دو گزینه پیش روی‌تان خواهد بودبا انتخاب «مارکت اوردر»، می‌توانید در محدوده قیمت لحظه‌ای بازارهای کریپتوکارنسی، به ثبت سفارش بپردازید؛ همچنین، با انتخاب گزینه «تریگر اوردر» می‌توانید برای سفارشتان، حد ضرر تعیین کنید تا بعدها در استراتژی سیو سود در بینگ ایکس، کاملاً مفید واقع شودیکی از تفاوت‌های معاملات فیوچرز استاندارد و پرپچوال، امکان تعیین حد ضرر در همین مرحله است.

  • در گام چهارم، بایستی میزان سرمایه درگیر با معامله موردنظر را تعیین نمایید که با نام تنظیمات مارجین (Margin) نیز شناخته می‌شود.

  • حال باید میزان لوریج ایجادشده در پوزیشن معامله را، تنظیم کنیدشما این امکان را خواهید داشت که لوریج را از ۵ ایکس تا ۱۲۵ ایکس، افزایش یا کاهش دهید.

  • درنهایت، نوبت به تنظیم پارامترهای حد ضرر و حد سود در صرافی بینگ ایکس می‌رسدبرای تعیین عدد حد سود، بایستی گزینه «Take Profit» را انتخاب کرده و جهت تعیین مقدار حد ضرر، باید سراغ گزینه «Stop Loss» برویدواردسازی اعداد منطقی (مبتنی بر تحلیل‌های علمی) در کادرهای مربوط به حد سود و ضرر، شدیداً به موثر شدن استراتژی‌های سیو سود، کمک خواهد کردالبته، اگر در مراحل قبلی، شیوه سفارش تریگر اوردر را انتخاب کرده باشید، در این بخش فقط باید مقدار موردنظرتان برای حد سود را وارد کنید؛ زیرا قبلاً حد ضرر را تعیین نموده‌اید.

شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

آموزش سیو سود در فیوچرز بینگ ایکس

جهت شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، همواره بایستی از پارامترهای زیر آگاه باشید:

  • رتبه‌بندی فعلی محبوب‌ترین و پر تقاضاترین کریپتوها

  • میزان پیشرفت نرخ ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر

  • آخرین تغییرات قیمتی (چند ماه اخیر)

  • عدم امکان هک و تقلب در معاملات مربوط به رمز ارزهای مدنظر

  • قابلیت‌ و محدودیت‌های استخراج

  • بررسی فعالیت‌های تیم‌های توسعه‌دهنده رمز ارزها

  • نتایج تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال

  • رویدادهای خاص بازارهای مالی غیرمتمرکز (هاوینگ بیت کوین، برگزاری ایردراپ‌های بزرگ، آزادسازی کوین‌های استیک‌شده، ارتقای شبکه اتریوم و)

  • سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ

  • اظهارنظرهای کارشناسان مالی و سرمایه‌گذاران مطرح جهانی و

میزان ریسک معاملات نیز، یکی دیگر از فاکتورهای شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به شمار می‌رودبه‌طورکلی، به هر میزان که ارز دیجیتال موردنظر قدرتمند باشد، شرایط گرفتن سیو سود، راحت‌تر خواهد بود و ریسک معامله، کاهش می‌یابد.

منبع: بینگ ایکس

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا