گردشگری

آموزش نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی

برای داشتن یک رزرو راحت و آسان لطفا راهنمای خرید بلیط پروازهای خارجی را مطالعه کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ این روزها کمتر کسی برای خرید بلیط به خصوص بلیط هواپیما خارجی به آژانس های هواپیمایی مراجعه می کند و عموما افراد تلاش می کنند از طریق بررسی قیمت ها بین چند سایت یا اپلیکیشن عرضه کننده بلیط موارد موجود را بررسی و اقدام به خرید می کند.

بر همین اساس امروز بر آن شدیم تا به شما نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی را در مقاله ای جامع توضیح دهیم.

اگر قصد خرید بلیط از طریق سایت را دارید می توانید در یکی از مرورگرها که معروف ترین آنها گوگل است مسیر مد نظر خود را جستجو کنید.

ادامه این مسیر در اپلیکیشن و سایت ها تقریبا یکی است.

 اطلاعات مسیر پرواز را وارد کنید

در زمان ورود به سایت شما باید ابتدا مسیر پروازی خود را مشخص کنید. این مرحله را گام به گام با هم پیش خواهیم رفت

قصد پرواز یک طرفه دارید یا رفت و برگشت؟

اگر قصد سفر به دو طرف را دارید، گزینه رفت و برگشت و در غیر این صورت گزینه یک طرفه را انتخاب کنید.

 اطلاعات مسیر پرواز را وارد کنید

شهر مبدا و مقصد را مشخص کنید

ابتدا نام شهر یا نام فرودگاه مبدأ و مقصد را وارد کنید. به یاد داشته باشید که می توانید نام شهر یا فرودگاه را به دو زبان انگلیسی و فارسی در فضای مناسب وارد کنید. تاریخ حرکت مورد نظر را با توجه به استانداردهای نشان داده شده در فرم انتخاب کنید. اگر گزینه بازگشت را انتخاب کردید، تاریخ بازگشت را نیز انتخاب کنید.توجه داشته باشید که امکان انتخاب تاریخ به دو صورت شمسی (FA) و میلادی (EN) وجود دارد. همچنین تعداد مسافران را بر اساس گروه سنی مسافر انتخاب کنید. مسافران به صورت بزرگسالان، کودکان (۲ تا ۱۲ سال) و نوزادان (زیر ۲ سال) طبقه بندی شدند.

نکات مهم که باید به آن توجه داشته باشید:

  •  این انتخاب باید با توجه به تاریخ سفر انجام شود. این بدان معناست که اگر در ابتدای سفر یا در زمان ورود فرزند شما به عنوان یک نوزاد زیر دو سال در نظر گرفته می شود، باید اطمینان حاصل کنید که در طول سفر بازگشت همچنان زیر دو سال خواهد بود. در غیر این صورت ابتدا باید در کودکی برای او بلیط هواپیما خرید. سن بچه ها را هم باید در نظر گرفت.
  • تعداد مسافران در یک رزرو (تعداد بزرگسال و کودک) نمی تواند بیش از ۹ نفر باشد و هر بزرگسال حداکثر می تواند دو کودک و یک نوزاد به همراه داشته باشد.بلیت بگیرید.

از فیلترهای موجود برای سرعت بخشیدن به کار استفاده کنید

در گزینه فیلتر می توانید برای صرفه جویی در زمان و انتخاب دقیقتر و سریعتر پروازها را محدود کنید. با کلیک بر روی فیلتر اکونومی می توانید گزینه کلاس پروازی مورد نظر (اکونومی، پرمیوم یا بیزینس) را انتخاب کنید.همچنین می توانید با بررسی بدون توقف پروازهای مستقیم را مشاهده کنید. در غیر این صورت، تمام پروازهای اتصال و پروازهای مستقیم به شما نشان داده می شود.

پس از تکمیل تمامی گزینه ها بر روی جستجو کلیک کرده و منتظر بمانید تا صفحه پرواز نمایش داده شود.

 لیست پروازها و انتخاب جستجوها

در اینجا لیستی از پروازهای موجود با توجه به مشخصات سفر شما از کمترین تا بالاترین قیمت آمده است. لطفا توجه داشته باشید که با ورود به این صفحه ۱۵ دقیقه فرصت دارید تا پرواز خود را به طور موقت رزرو کنید. پس از اتمام زمان رزرو موقت، در صورت نیاز به زمان بیشتر، روی (کاوش) کلیک کنید تا لیست پرواز دوباره نمایش داده شود.

 لیست پروازها و انتخاب جستجوها

در روز انتخابی شما پروازهای متعددی وجود دارد که می توانید با بررسی نام ایرلاین، زمان پرواز، تعداد توقف و قیمت آن ها را انتخاب کرده و بر روی گزینه رزرو آنلاین کلیک کنید. اگر پرواز رفت و برگشت را انتخاب کرده باشید، اطلاعات پرواز برگشت با هم نمایش داده می شود و قیمت هر دو مسیر به تعداد مسافرانی که انتخاب کرده اید نمایش داده می شود.توضیحات: با انتخاب توضیحات، می توانید جزئیات بیشتری از پرواز مانند شماره پرواز، کلاس پروازی، نوع هواپیما، مدت زمان پرواز و بار اضافی را مشاهده کنید. علاوه بر این، اگر پرواز رفت و برگشتی را انتخاب کرده باشید، در بخش پروازهای برگشت، لیستی از پروازهای برگشت مطابق با پرواز خروجی انتخابی نمایش داده می شود. اگر پروازی توقف داشته باشد، مواردی مانند تعداد توقف ها، نام شهری که در آن توقف قرار دارد، مدت زمان توقف و زمان رسیدن و خروج به وقت محلی نیز نمایش داده می شود.

در قسمت قیمت بلیط، قیمت بلیط به صورت جداگانه به تعداد افرادی که انتخاب می کنید نمایش داده می شود و در نهایت می توانید قیمت کل بلیط را مشاهده کنید.

قوانین

با کلیک بر روی گزینه قوانین در این قسمت، قوانین کلی پرواز و قوانین مربوط به جریمه های کنسلی یا تغییر تاریخ با توجه به ایرلاین انتخابی نمایش داده می شود. ادامه قوانین پرواز در صفحه ورود مسافران و در قسمت قوانین ویژه پرواز در دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید که تمامی قوانین باید با دقت مطالعه شود زیرا در صورت بروز مشکل و درخواست تغییر، بر اساس این قوانین اقدام خواهد شد.

پس از بررسی و انتخاب مناسب ترین پرواز، روی گزینه رزرو آنلاین کلیک کنید.پس از انتخاب پرواز مورد نظر صفحه ای نمایش داده می شود که اطلاعات بلیط مورد نظر شما را نشان می دهد، در صورت صحت اطلاعات بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

جستجوی مجدد

با انتخاب Re-search فرمی نمایش داده می شود که به شما امکان می دهد بدون نیاز به رفتن به صفحه اصلی، مسیر و تاریخ سفر را به راحتی تغییر دهید. در صورت تغییر هر یک از موارد موجود در این بخش، باید روی دکمه جستجو کلیک کنید تا لیست پروازها به روز شود.

فیلترها همچنین در سمت راست، در تب فیلترها، می‌توانید پروازها را بر اساس محدوده قیمت، زمان پرواز، تعداد توقف‌ها و نام ایرلاین فیلتر و نمایش دهید.

نکته مهم:

  •  در صورت تمایل می توانید پروازهای ۳ روز قبل تا ۳ روز پس از تاریخ مورد نظر خود را نیز مشاهده کنید.

وارد کردن اطلاعات

در این مرحله ۱۵ دقیقه فرصت دارید تا اطلاعاتی را که از شما درخواست شده است وارد کنید.

تایید اطلاعات پرواز

وارد کردن اطلاعات

اطلاعات پرواز انتخاب شده در دو فیلد برگشت انتخابی بعدی مطابق شکل مقابل نمایش داده می شود. در صورت تایید اطلاعات، گزینه “جزئیات بلیط را دیدم” تیک خورده است.قبل از کلیک بر روی دکمه “تایید” باید قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی پرواز را مطالعه و تایید کنید و سپس تیک “قوانین را خوانده ام و قبول دارم” را بزنید و روی گزینه تایید کلیک کنید.

اطلاعات مسافر را وارد کنید

وارد کردن اطلاعات مسافر پس از تایید پروازهای خروجی و برگشت، به صفحه اطلاعات مسافر منتقل می شوید. در این مرحله باید مشخصات مسافر را وارد کنید.

توجه داشته باشید که در این مرحله اطلاعات باید به زبان لاتین وارد شود، برای این منظور اگر کیبورد شما در حالت فارسی است، باید با فشردن همزمان Alt و Shift کیبورد خود را به فرمت لاتین تغییر دهید.

روی «افزودن مسافر» کلیک کنید و اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، کشور صادرکننده گذرنامه، شماره گذرنامه، تاریخ انقضای پاسپورت و جنسیت را وارد کنید و تایید جزئیات را بزنید، همچنین اگر تعداد مسافران بیشتر است با استفاده از گزینه های اضافه کردن مسافران می توانید جزئیات هر یک از آنها را جداگانه وارد کنید.

نکته مهم

  • تعداد مسافرانی که می توانید اضافه کنید باید با تعداد مسافرانی که در مرحله اول جستجو انتخاب کرده اید یکسان باشد.نکته ۲: توجه داشته باشید که کلیه اطلاعات مسافران باید به صورت کامل و مطابق با گذرنامه وارد شود. مسئولیت کامل وارد کردن اطلاعات اشتباه بر عهده کاربر است. در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه نمی توان به راحتی اطلاعات مسافر را تصحیح کرد و در بسیاری از موارد باعث پرداخت جریمه بالا یا سوخت کامل بلیط می شود.

چگونگی دریافت بلیط

چگونه بلیط را برای شما ارسال کنم؟ در گزینه فیلتر می توانید برای صرفه جویی در زمان و انتخاب دقیقتر و سریعتر پروازها را محدود کنید. با کلیک بر روی فیلتر، در این مرحله آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه خریدار برای ارسال مشخصات بلیط دریافت می شود. وارد کردن این اطلاعات الزامی است. در صورت تمایل می توانید شماره تلفن ثابت و فکس خود را نیز وارد کنید سپس روی تایید کلیک کنید تا وارد مرحله چهارم «پرداخت» شوید.

  • نکته مهم
    در صورت اشتباه بودن شماره تماس یا خاموش بودن تلفن همراه کلیه مسئولیت های بعدی بر عهده مسافر می باشد.

نحوه پرداخت خود را انتخاب کنید

پرداخت می توانید صورتحساب خود را از طریق پرداخت آنلاین (اتصال به درگاه بانکی) و یا در صورت عضویت در سایت با شارژ حساب خود و کسر از اعتبار خود پرداخت کنید.با انتخاب پرداخت آنلاین و کلیک روی تایید و ادامه، اطلاعات کامل بلیط شامل مشخصات بلیط و مشخصات مسافر نمایش داده می شود.

نکته مهم

  • باید در نظر داشته باشید که با تایید این مرحله، دیگر امکان ویرایش یا تغییر اطلاعات وارد شده وجود نخواهد داشت. بلیط شما پس از پرداخت مبلغ صادر می شود و امکان رزرو بلیط وجود ندارد. بنابراین باید از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن باشید در صورت تایید اطلاعات بر روی رزرو و پرداخت کلیک کنید تا درگاه بانکی نمایش داده شود.

درگاه بانکی مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت شوید.

نکته مهم

  • خرید بلیط از طریق تمامی کارت های عضویت شبکه شتاب با رمز دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضا امکان پذیر است.

نحوه پرداخت آنلاین

در این صفحه ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا پرداخت خود را انجام دهید، در غیر این صورت رزرو شما لغو می شود و باید دوباره تمام مراحل را طی کنید. در این صفحه می توانید با وارد کردن اطلاعات کارت خود و داشتن رمز دوم برای خرید آنلاین بلیط خود را خریداری و صادر کنید.

نکته مهم

  • لازم به ذکر است در صورت استرداد هر مبلغ بلیط، این مبلغ فقط به شماره کارت عضویت شتابی که با آن خریداری شده است واریز خواهد شد.۵ یک نسخه چاپی از بلیط دریافت کنید

بلیط صادر شده خود را دانلود کنید

پس از پرداخت بلیط، فایل حاوی بلیط با نام «دانلود بلیت» یا «پرینت بلیت» به شما نمایش داده می شود که با انتخاب گزینه «پرینت بلیت» می توانید بلیط را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید.

نکته مهم

  • به یاد داشته باشید که بلیط خود را روی کاغذ سفید چاپ کنید

انتهای مطلب

۳/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا