صنعت

انواع گیربکس صنعتی

امروزه با گسترش فضای مجازی ، الگوهای خرید هم تغییر کرده است . اغلب مردم برای مدیریت بهبود زمانی ترجیح میدهند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند ، به همین دلیل فروشگاه اینترنتی شیبا صنعت ، با ایجاد رضایتمندی بیشتر برای مشتریان راه اندازی گردیده است.

فروشگاه اینترنتی شیبا صنعت ، اطلاعات فنی و کاملی را در زمینه انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی مانند انواع الکتروموتور سه فاز و تک فاز و ضد انفجار و انواع گیربکس های مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد ، بنابراین وقتی شما قصد خرید محصولی را داشته باشید ، میتوانید به مطالب متنوعی درباره آن محصول ازجمله راهنمای خرید، آموزش نحوه کار با دستگاه ، نحوه نگهداری دسترسی داشته باشید.

متقاضیان عزیز میتوانند با مراجعه به وبسایت شیبا صنعت از محصولات متنوع آن بازدید کنند و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره جهت خریدکالای موردنظرخود با کارشناسان مجموعه از طریق شماره های ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۲۸ و ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۹۷ و ۰۹۱۲۱۹۴۲۷۵۳ تماس بگیرند .

و اما انواع گیربکس صنعتی:

گیربکس در لغت نامه زبان فارسی به معنی جعبه دنده میباشد اما در اصطلاح یکی از ابزار های سیستم انتقال قدرت است که میان موتور یعنی تولید کننده توان و مصرف کننده توان قرار میگیرد. وظیفه اصلی این نوع دستگاهها ایجاد تغییر در سرعت دوران و گشتاور مورد نیاز جهت استفاده در بخش های مختلف صنعتی است به عبارت دیگر این ماشین ها، بعد از موتور یا سر راه وسایل صنعتی قرار میگیرند و میتوان با کم و زیاد کردن نسبت توسط مکانیزم داخل آن، گشتاور مورد نیاز دستگاه را بدست آورد.

گیربکس حلزونی

انواع گیربکس صنعتی - تصویر 1

گیربکس حلزونی،ارزان و کم مصرف و پر کاربرد ترین نوع گیربکس در صنعت میباشد. چرا که از لحاظ مصرف انرژی و هزینه بسیار بهینه هستند. همچنین دارای اندازه ی کوچکی نسبت سایر گیربکسهای صنعتی هستند. این نوع گیربکسها متشکل از یک ماردون فولادی که سخت کاری پیوسته شده و سنگ خورده است و یک چرخ دنده حلزونی از جنس غالبا برنز ریخته گری شده است. گیربکس حلزونی حرکت خود را از این دو قطعه تامین میکند.در این گیربکسها به دلیل ساختار و زاویه خروجی آنها دارای کاربردهای مختلفی هستند .

به دلیل کارکرد نرم در سیستمهای بالابر و همچنین آسانسورها که نیاز به ایجاد گشتاور و راه اندازی نرم است، کاربرد فراوانی دارند. همچنین این گیربکسها در سیستمهای انتقال های کوچک کاربرد فراوان دارند. از دیگر موارد مهم در گیربکس حلزونی،عدم برگشت پذیری در نسبتهای تبدیل بالای ۳۰ است. از دیگر مزایای آنها قابلیت نصب در هشت حالت متفاوت میباشد که باعث استفاده راحت آنها گردیده است.

این گیربکسها اگر به صورت ترکیبی استفاده نشوند دارای گشتاورخروجی تا ۳۰۰۰ نیوتون متر میباشند و از نسبت تبدیل ۱ به ۷ تا ۱ به ۱۰۰ به طور روتین پشتیبانی میکنند.راندمان این گیربکسها گاهی به ۷۰ درصد هم میرسد.شما میتوانید با مشاهده محصولات در فروشگاه شیبا صنعت از انواع نسبت های آن مطلع شوید و راهنمای خرید گیربکس حلزونی خوبی را داشته باشی،همچنین میتوانید با کارشناسان فروشگاه از طریق شماره های ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۲۸ و ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۹۷ و ۰۹۱۲۱۹۴۲۷۵۳ در ارتباط باشید.

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم

انواع گیربکس صنعتی - تصویر 2

گیربکس هلیکال پرقدرت و قوی نوعی از گیربکس شافت مستقیم هستند،چیزی مابین طراحی حلزونی و خورشیدی هستند اما با این تفاوت که مانند گیربکس خورشیدی بهترین عملکرد را در تحمل شوکهای بالاو بارهای روی شفت ورودی دارند.انتخاب آنها در مواردی که دستگاه قرار است زمان طولانی در طول هفته کار کند بهترین گزینه است.

گیربکس های شافت مستقیم شامل تعدادی چرخ دنده هستند که دارای ساختار مارپیچ یا هلیکال میباشندو به همین دلیل به این نام معرفی می شوند.این نوع چرخ دنده ها ساده هستند ولی با امتداد پروفیل مورب نسبت به امتداد شفت میباشند.انتقال نیرو در این نوع جعبه دنده ها با توجه به ساختار چرخ دنده های آنها با حرکت یک نقطه در امتداد سطح دنده انجام میشود.

این گیربکسها به علت کاهش صدا و درگیری نرم چرخ دنده ها در سیستمهای انتقال نیرو بکار میروند و میتوانند در دورها و توانهای بالاتری نسبت به دنده های ساده استفاده شوند.این نوع چرخ دنده ها دارای طول عمر بالا و کارکرد روان تری هستند.در نتیجه آنها کمترین میزان سر و صدا و در صورت روغنکاری مرتب بسیار روان کار میکند.اساس کار این نوع گیربکسها بدین شکل میباشد که با کاهش دور باعث افزایش گشتاور در قسمت خروجی میشوند.این گیربکس بر اساس نوع طراحی در ابعاد متوسط قرار میگیرد و معمولا به الکتروموتور هایی با توان بین ۳۵/۰ تا ۵۵ کیلووات کوپل میشوند.

اساس کار آنها بدین شکل میباشد که با کاهش دور باعث افزایش گشتاور در قسمت خروجی می شوند.این گیربکس را بر اساس نحوه اتصال میتوان به سه بخش پایه دار، فلنچ دار و یا ارائه با هر دو تقسیم بندی کرد.از لحاظ قیمت نیز چیزی ما بین گیربکس خورشیدی و گیربکس حلزونی هستند.در مجموعه شیبا صنعت این نوع گیربکس ها در هرسه حالت عرضه می شود.برای راهنمای انتخاب گیربکس می توانید ازطریق مشاهده و مقایسه محصولات هم اقدام کنید.

گیربکس صنعتی قورباغه ای

انواع گیربکس صنعتی - تصویر 3

گیربکسهای صنعتی،نوعی از گیربکس هلیکالی با توان گشتاور بسیار بالاهستند.این گیربکسها از نظر ظاهر و کارایی به تک محور،چند محور، قورباغه ای، شتری، روسی و زد (Z) تقسیم میشوند.معمولاً بر اساس وزن ارائه میشوند و حداقل وزن آن ۴۰۰ کیلوگرم است.

گیربکس صنعتی بنا به سفارش مصرف کننده به صورت تک و یا کوپل شده با موتور که همان موتور گیربکس یا الکتروگیربکس میباشد تولید میگردد.گیربکس قورباغه ای از پرکاربردترین و مناسبترین وسیله برای کوپل شدن با موتورهای الکتریکی هستند که در مجموعه شیبا صنعت در نسبت های مختلف عرضه می شوند جهت راهنمای انتخاب گیربکس می توانید به آدرس وبسایت مجموعه مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجموعه شیبا صنعت از طریق شماره های ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۲۸ و ۰۲۱۳۳۹۲۴۰۹۷ و ۰۹۱۲۱۹۴۲۷۵۳ تماس بگیرید.

گیربکس آویز

گیربکسهای آویزدر کارکرد دائم توانمند هستندو به دلیل قابلیت چند محور بودن توانایی ایجاد نسبتهای تبدیل بالا دارندو قابلیت ایجاد گشتاورهای بالا را دارند.

آنها همانند گیربکسهای هلیکال ساختار چرخ دنده ایی با امتداد پروفیل مورب نسبت به امتداد شفت دارند تنها تفاوتشان در این است که دارای ساختار چند محوری به صورت موازی میباشند. همچنین این نوع از جعبه دنده ها به دلیل حجم بالایی از روغن به صورت دائمی دارای ظرفیت حرارتی بالایی نسبت به سایر جعبه دنده های هلیکال هستند که در این امر خود باعث بالا رفتن عمر کارکرد گیربکس و عدم تخریب زود هنگام دنده ها میشود.

گیربکس کرانویل پینیون

این گیربکسها کم سر و صدا هستند و متشکل از تعدادی چرخ دنده هلیکال و دو چرخ دنده هستندکه قابلیت انتقال گشتاور در زاویه قائم را دارند.به منظور انتقال نیرو در محورهای مختلف نیاز به سیستم درگیری دنده ها در دو سطح مورب بوده که توسط چرخ دنده های مخروطی مارپیچ تامین میگردد.درگیری پروفیل دنده های مخروطی مارپیچ به صورت همزمان بوده و عملکرد نرمی نسبت به دنده های مخروطی ساده دارند و میتوانند گشتاورهای بالاتری را بدون ضربه و صدا به نرمی انتقال دهند.

چرخ دنده های آن نسبت به سایر چرخ دنده ها کمی عریضتر هستند که با نام چرخ دنده مخروطی معروف هستند.طراحی چرخ دنده های آن به صورت قائم روی یکدیگر است که خیلی روان با یکدیگر درگیر شوند.دلیل بی سر و صدا بودن آن همین طراحی چرخ دنده ها میباشد که گاهی با چرخ دنده های حلزونی نیز ترکیب میشوند.

گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی بهترین راندمان و دقت را داردو در صنایع برای کاهش ویا افزایش دور در صورت بالا بودن نسبت تبدیل و توانهای بالا در فضاهای محدود،استفاده میشوند.

چرخ دنده های خوشیدی با قابلیت استفاده دردورهاو توانهای بالا یکی از پرکاربردترین چرخ دنده ها در صنایع نوین هستند.از مزایای مهم آن تنوع بالا در انواع ورودی خروجی است.در بسیاری از موارد که کاربران دچار مشکلاتی از قبیل خرابی قطعات به دلیل بارها و شوکهای زیاد شده اند،با استفاده از این گیربکس مشکلشان برطرف شده است.

این گیربکس ها قیمت بالاتری دارند و اغلب از جنس چدن ساخته می شود حتی در سایزهای پایین ترو مقاومت بسیار بالایی در کاربردهای مختلف دارد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا