صنعت

برترین کارخانه تولید نبشی در بازار فولاد ایران را بشناسید!

نبشی از تولیدات پرمصرف در بازار فولاد ایران است که در پروژه‌های ساختمانی و بسیاری از فرآیندهای ساخت قطعات در صنعت استفاده می‌ شود. در ایران کارخانه ‌های بزرگ با تولیدات باکیفیتی در این حوزه فعالیت دارند. وجود این ظرفیت تولید باعث شده است که هیچ نوع کمبود و محدودیتی در بخش عرضه و تقاضا مشاهده نشود.

گزارش تجارت امروز؛ برترین کارخانه تولید نبشی در ایران می توان به کارخانه های آریان فولاد، ظهوریان، کوهپایه، شکفته اشاره نمود.

آشنایی با مقطع فولادی نبشی

اگر در بازار فولاد فعالیت داشته‌اید، حتما می‌دانید که نبشی، پروفیلی است که سطح مقطعی به‌صورت دو ضلع عمود بر هم دارد و یکی از مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان به‌شمار می‌آید. نبشی معمولا با دو ویژگی «اندازه بال‌ها» و «ضخامت» معرفی می‌شود و بسته به صلاحدید مهندسان پروژه به‌صورت شاخه یا خرد‌شده ( در اصطلاح نبشی لقمه) کاربرد دارد.

نبشی چگونه تولید می شود؟

نبشی‌‌ها دارای دو فرآیند در تولید هستند. برترین کارخانه تولید نبشی معمولا از هر دو فرآیند در تولید بهره می‌برد.

  • نبشی فابریک: این نبشی از همان آغاز فرایند تولید به‌شکل نبشی از خط تولید بیرون می‌آید.

  • نبشی پرسی: این نبشی از یک ورق فولادی به طول ۶ متر ساخته می‌شود که آن را از وسط عرض خم کرده باشند. بنابراین این نبشی در ابتدا یک ورق فولادی بوده است که با ایجاد تغییر در شکل ظاهری به‌صورت محصول فعلی در می‌آید.

برترین کارخانه های تولید نبشی + جدول سایزبندی هر کارخانه

وجود کارخانه‌های فراوان تولید نبشی و مزیت‌هایی که هر‌کدام از برندها برای جذب مشتری و کنار زدن رقبا، عرضه می‌کنند، ممکن است باعث ایجاد سردرگمی برای خریداران شود. انتخاب برترین کارخانه تولید نبشی کاری است که به تحقیق و پرس‌و‌جو از صاحب‌نظران این شاخه نیاز دارد. ما پس از تمام بررسی‌‌ها لیستی از برترین‌ها را تهیه کرده‌ایم.

کارخانه نورد آریان فولاد

یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید نبشی در ایران، کارخانه نورد آریا فولاد است که در ناحیه شمالی کشور فعالیت دارد. در حاضر این کارخانه نبشی های سبک و سنگین را با ظرفیت بالا در کشور تولید می کند. البته نبشی های آریان فولاد به دو صورت بال مساوی و بال نامساوی و در رنج سایزی ۴۰ الی ۲۰۰ موجود هستند. لازم به ذکر است تمامی این نبشی ها در طول ۶ و ۱۲ متری به بازار عرضه می شود.

کیفیت نبشی های آریان فولاد، به سبب استفاده از تحجهیزات مدرن ، بسیار بالا است و توانسته نیاز بسیاری از صنایع را تامین نماید. کارخانه تولیدکننده نبشی آریان فولا به دلیل نزدیکی به مرکز ایارن و همچنین منطقه شمالی کشور، توانسته بخش عظیمی از نیاز این مناطق را پوشش دهد. از لحاظ ارزش و قیمت باید گفت قیمت نبشی آریان فولاد توانسته رضایت کاربر را در کنار کیفیت بالا داشته باشد.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۴۰*۴۰

۶

۳ و ۴

۲

۵۰*۵۰

۶

۴ و ۵

۳

۶۰*۶۰

۶

۵ و ۶

۴

۷۰*۷۰

۶

۵ و ۷

۵

۸۰*۸۰

۶

۸

۶

۱۰۰*۱۰۰

۶

۱۰

۷

۱۲۰*۱۲۰

۶

۱۲

کارخانه فولاد ناب تبریز

این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین مجتمع‌های تولید نبشی در ایران به‌شمار می‌آید. در سال ۱۳۸۲ با مشارکت از‌سوی کشور ترکیه و با همت آقای مهندس کریم رحیمی این مجتمع تولیدی به ثبت رسید. اکنون بیش از ۲۰ سال است که کارخانه فولاد ناب تبریز قدرتمندتر از گذشته با پرسنلی بالغ بر ۵۰۰ نفر در مجتمعی با وسعت ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده در‌حال‌کار است و نبشی ناب تبریز را تولید می کند.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۳*۳

۶ و ۱۲

۳

۲

۴*۴

۶ و ۱۲

۴

۳

۴.۵*۴.۵

۶ و ۱۲

۳، ۴ و ۵

۴

۵*۵

۶ و ۱۲

۳، ۴ و ۵

۵

۶*۶

۶ و ۱۲

۳، ۴، ۵ و ۶

۶

۷*۷

۶ و ۱۲

۵، ۶ و ۷

۷

۷.۵*۷.۵

۶ و ۱۲

۵

۸

۸*۸

۶ و ۱۲

۶، ۷ و ۸

۹

۱۰*۱۰

۶ و ۱۲

۷، ۸ و ۱۰

کارخانه ذوب آهن اصفهان

این کارخانه که در دشت طبس و در فاصله ۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد در زمره برترین کارخانه‌ تولید نبشی در ایران به ‌شمار می‌آید. این شرکت با توانایی‌ های تولیدی بالایی که دارد محصولاتی نظیر نبشی، میلگرد، ناودانی، تیرآهن بال پهن موازی و همچنین تیرآهن با نیم‌پهن موازی را با کیفیتی استثنایی وارد بازار می‌کند. برای گرفتن قیمت روز انواع نبشی ذوب آهن می بایست از طریق کارخانه و یا شرکت های بازرگانی اقدام نمایید. اکثر نبشی های این کارخانه به صورت بال مساوی می باشد.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۴*۴

۶

۴

۲

۵*۵

۷

۴

۳

۵*۵

۷

۵

۴

۶*۶

۸

۶

۵

۷*۷

۹

۷

۶

۸*۸

۱۰

۸

۷

۹*۹

۱۱

۹

۸

۱۰*۱۰

۱۲

۱۰

۹

۱۵*۱۵

۱۶

۱۰

۱۰

۱۵*۱۵

۱۶

۱۲

کارخانه فولاد شکفته مشهد

این کارخانه را می‌توان یکی از قدیمی‌های این صنعت نامید که برترین کارخانه تولید نبشی هم محسوب می‌شود. کارخانه فولاد شکفته مشهد کار خود را در سال ۱۳۳۰ از یک کارگاه ریخته‌گری شروع کرد. اکنون میزان تولید این شرکت سالیانه عددی بالغ بر ۱۰۰ هزارتن است. از بهترین محصول‌های این شرکت می‌توان به نبشی بال‌مساوی و ناودانی اشاره کرد. نبشی های شکفته در حال حاضر به صورت بال مساوی می باشند که از سایز ۲۵ الی ۱۰۰ را شامل می شوند.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۳*۳

۶ و ۱۲

۳

۲

۴*۴

۶ و ۱۲

۲، ۲.۵، ۳ و ۴

۳

۵*۵

۶ و ۱۲

۳، ۴ و ۵

۴

۶*۶

۶ و ۱۲

۵ و ۶

۵

۷*۷

۶ و ۱۲

۵، ۶ و ۷

۷

۸*۸

۶ و ۱۲

۸

۸

۱۰*۱۰

۶ و ۱۲

۱۰

کارخانه فولاد سازان سپاهان

این کارخانه یکی دیگر از قطب‌های تولید نبشی در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است. از برترین محصولات این شرکت می‌توان به نبشی، لوله‌های فولادی، پروفیل زد و قوطی‌های فولادی اشاره کرد. میزان تولید سالیانه این شرکت بالغ بر ۱۱۰ هزار تن از سهم بازار فولاد ایران است. سایز نبشی های تولدی این کارخانه، شامل ۸ الی ۱۵ است که در ضخامت های ۸ تا ۱۵ تولید و عرضه می گردد.

ضخامت‌های (میلی‌متر)

طول (متر)

سایز (سانتی‌متر)

ردیف

۸

۶

۸*۸*۸

۱

۱۰

۶

۱۰*۱۰*۱۰

۲

۱۰

۱۲

۱۰*۱۰*۱۰

۳

۱۲

۶

۱.۲*۱۲*۱۲

۴

۱۲

۱۲

۱۲*۱۲*۱۲

۵

۱۴

۶

۱.۵*۱۵*۱۵

۶

۱۵

۱۲

۱.۵*۱۵*۱۵

۷

کارخانه فولاد کوهپایه

کارخانه فولاد کوهپایه (اسپیرال) یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران است که محصولاتی نظیر: نبشی بال‌مساوی و نامساوی، سپری، ریل جرثقیل و ناودانی را در خط تولید خود دارد. فولاد کوهپایه به داشتن تنوع بالا در محصولات نبشی خود شهرت دارد. تولید سایزهای مختلف نبشی، حتی سایزهای سفارشی را می‌توانید به این کارخانه بسپارید. نبشی های کوهپایه، به دلیل اینکه کامل صاف و یک دست هستند و از نظر ظاهری نیز بسیار دقیق هستندف در بین خریداران بسیار معروف است و حتی با عنوان نبشی اسپیرال نیز شناخته می شود.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۲.۵*۲.۵

۶

۲، ۳ و ۴

۲

۳*۳

۶

۲ و ۳

۳

۴*۴

۶

۲، ۳ و ۴

۴

۵*۵

۶

۴

۵

۶*۶

۶

۶

کارخانه ظهوریان مشهد

این کارخانه نیز یکی از قدیمی‌های بازار فولاد ایران و البته جزو برترین‌های تولید نبشی است. این شرکت در سال ۱۳۷۸ در مشهد به ثبت رسید. ظهوریان مشهد در تولید نبشی بال‌مساوی با طول ۶ متر رتبه اول را در میان تولیدکننده‌ها دارا است و توانسته حجم عظیمی از نیاز این منطقه از کشور را به تنهایی رفع کند.

ردیف

سایز (سانتی‌متر)

طول (متر)

ضخامت‌های (میلی‌متر)

۱

۳*۳

۶

۲.۵، ۳ و ۵

۲

۴*۴

۶

۳ و ۴

۳

۵*۵

۶

۳ و ۴

۴

۶*۶

۶

۵

۵

۸*۸

۶

۷

۶

۱۰*۱۰

۶

۱۰

نحوه خرید مستقیم نبشی از کارخانه

نبشی را می توانید از سه روش خریداری کنید:

۱. خرید مستقیم از کارخانه: البته این خرید تنها در تناژ بالا امکان‌پذیر است و برخی کارخانه‌ها عرضه مستقیم ندارند. از این رو نمی توان روی این روش خرید حساب زیادی باز کرد.

۲. خرید از شرکت‌های بازرگانی: این روش خرید نبشی ممکن است کمی گران ‌تر از خرید از کارخانه باشد، ولی تحویل فوری محصول و قابلیت تعویض و عودت سفارش از مزایای این روش محسوب می‌ شود. از دیگر مزایای این روش این است که شما می تواند از اصالت کالای خود مطمئن شوید.

۳. خرید از بنگاه: این روش نیز مانند خرید از شرکت ‌های بازرگانی، مزایایی همچون قابلیت تعویض و تحویل فوری را دارد.

جمع‌بندی

از مهمترین و برترین کارخانه های تولید نبشی ، کارخانه آریان فولاد، ظهوریان، شکفته، کوهپایه هستند که به دلیل کیفیت بالا، ابعاد و سایزبندی مورد نیاز کاربر، حجم تولید بالا و قیمت مناسب، همواره از آن ها یاد می شود. خرید نبشی چه بال مساوی و چه بال نامساوی، در تمامی ابعاد و ضخامت ها، نیازمند کیفیت بالا و البته قیمت مناسب است، چرا که پروژه های صنعتی و ساختمانی زیادی از این قطعه استفاده می کنند.

منبع: شرکت آهن ملل اصفهان

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا