صنعت غذایی

بهترین مارک روغن زیتون خارجی – 10 برند برتر روغن زیتون خارجی

اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون خارجی هستید، باید به سراغ برندهایی مثل کریستال، پائولو،اعیان و سلنا بروید که در این مقاله معرفی کرده ایم.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و یونان مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده روغن زیتون هستند. اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون خارجی هستید، باید از بین محصولات این کشورها دست به انتخاب بزنید. معروف‌ترین برندهای خارجی روغن زیتون عبارتند از کریستال، پائولو، چوتاناک، سالسا، اعیان، سلنا، سابروسو، سالبورا، روبرتو و ایتالیکو. در ادامه قصد داریم به معرفی این برندها بپردازیم.

بهترین روغن زیتون خارجی

روغن زیتون فراورده‌ای است که در بسیاری از کشورها طرفدار دار شرکت‌ها و برندهای زیادی هستند که در زمینه تولید روغن زیتون فعالیت می‌کنند و به دلیل طبع روغن زیتون و خواص آن افراد زیادی از روغن زیتون استفاده می کنند. اگر در خرید روغن زیتون دچار تردید هستید، می‌توانید به سراغ خرید بهترین روغن زیتون خارجی و مارک‌های معروف‌تر بروید. برای مثال برندهای چوتاناک و کریستال از ترکیه، پائولو، سالسا، سالبورا، سلنا، اعیان و سابروسو از اسپانیا و روبرتو و ایتالیکو از ایتالیا بهترین مارک‌های روغن زیتون هستند. در ادامه به معرفی این برندها می‌پردازیم.

۱- روغن زیتون چوتاناک

اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون ترکیه هستید، می‌توانید به سراغ محصولات چوتاناک بروید. روغن زیتون‌های چوتاناک در دو دسته فرابکر و تصفیه شده تولید می‌شوند. محصولات این برند را اغلب در حلبی‌های ۵ لیتری می‌توانید پیدا کنید. برای پخت و پز در دماهای بالا بهتر است از روغن تصفیه‌شده استفاده کنید؛ اما به‌عنوان چاشنی غذا، روغن زیتون فرابکر چوتاناک گزینه بهتری است و بسیاری از رستوران‌ها برای آشپزی‌های خود از این برند استفاده می‌کنند. عطر خوب و خواص روغن زیتون دلیل این انتخاب است.

۲- روغن زیتون سلنا

اگر به دنبال بهترین روغن زیتون خارجی ارگانیک می‌گردید، خرید روغن زیتون سلنا انتخاب خوبی برای شماست. این روغن تولید کشور اسپانیا بوده و به‌واسطه عطر و طعم خوبش شناخته می‌شود. از روغن زیتون فرابکر سلنا می‌توانید برای پخت و پزهای سبک یا به‌عنوان چاشنی سالاد و غذا استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال یک محصول مطمئن برای درمان‌های تب سنتی هستید، می‌توانید به سراغ خرید روغن زیتون فرابکر سلنا بروید.

۳- روغن زیتون پائولو

پائولو بهترین مارک روغن زیتون اسپانیایی در ایران است. تقریباً در تمام فروشگاه‌های بزرگ می‌توانید روغن زیتون پائولو را پیدا کنید. این برند روغن زیتون خود را در دو دسته فرابکر و تصفیه شده تولید می‌کند. اگر برای آشپزی در دماهای بالا نیاز به روغن زیتون دارید، بهتر است نوع تصفیه شده این محصول را انتخاب کنید. روغن زیتون فرابکر پائولو هم عطر و طعم بی‌نظیری دارد که اغلب ایرانی‌ها از آن استقبال می‌کنند.

۴- روغن زیتون سالبورا

اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون خارجی برای آشپزی هستید، روغن زیتون‌های ۴ لیتری سالبورا گزینه مناسبی برای خرید است. این محصول تولید اسپانیا بوده و به‌واسطه تکنیک تصفیه آن، بالاترین مقاومت را در برابر حرارت دارد. البته اگر نیاز به روغن زیتون فرابکر هم داشته باشید، این برند محصولات متنوعی برای عرضه دارد.

۵- روغن زیتون کریستال

روغن زیتون کریستال

یکی دیگر از محصولات تولید ترکیه که در دسته «بهترین روغن زیتون خارجی» قرار می‌گیرد، برند کریستال است. تنوع محصولات کریستال بسیار بالا بوده و برای طیف‌های مختلف محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد. برای مثال از روغن زیتون فرابکر کریستال می‌توانید به‌عنوان چاشنی غذا یا پخت و پزهای سبک استفاده کنید. همچنین برای آشپزی می‌توانید به ‌سراغ روغن تصفیه شده کریستال بروید. اسنپ اکسپرس مگ نیز روغن زیتون کریستال را به عنوان بهترین مارک روغن زیتون در ایران معرفی می کند و میگوید:

در میان مارک های بهترین روغن زیتون خارجی در ایران، روغن کریستال سال ها است که جای خود را بین ایرانیان پیدا کرده است. طعم عالی با کیفیت بی نظیر برای پخت و پز  به صورت گرم یا سرد سبب شده تا انتخاب بسیاری از افرادی که به دنبال روغن زیتون مناسب می گردند کریستال باشد.

۶- روغن زیتون سالسا

در بین روغن زیتون‌های فرابکر، برند سالسا یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده روغن زیتون است. این محصول در اسپانیا تولید می‌شود و بیشترین طرفدار را بین برندهای جهانی روغن زیتون دارد. از روغن زیتون فرابکر سالسا می‌توانید به‌عنوان چاشنی انواع سالادها استفاده کنید. این محصول عطر و طعم بی‌نظیری دارد. همچنین برای پخت و پزهای ساده نیز می‌توان از این روغن استفاده کرد.

۷- روغن زیتون اعیان

روغن زیتون‌های اعیان را به‌سختی می‌توانید در فروشگاه‌های ایرانی پیدا کنید. این برند محصولات خود را به شیوه تصفیه ‌شده و فرابکر تولید می‌کند. اعیان اگرچه در کشورهای حوزه خلیج فارس طرفدار بسیاری دارد، اما در ایران چندان برند شناخته شده‌ای نیست و بیشتر در شهرهای جنوبی پیدا می‌شود. در کشورهای عربی از محصولات اعیان برای آشپزی در رستوران‌ها استفاده می‌کنند. عطر و طعم خوب این روغن زیتون دلیل محبوبیت بالای آن است.

۸- روغن زیتون سابروسو

یکی دیگر از برندهای محبوب اسپانیایی روغن زیتون، برند سابروسو است. این شرکت محصولات خود را در دو دسته فرابکر و تصفیه شده تولید می‌کند. بسیاری از رستوران‌ها برای آشپزی‌های خود از روغن زیتون تصفیه شده سابروسو استفاده می‌کنند. عطر و طعم خوب و خواص روغن زیتون دلیل این انتخاب است. از این محصول برای پخت و پزهای خانگی نیز می‌توانید استفاده کنید. به نقل از بازرگانی رها در رابطه با محبوبیت روغن زیتون سابروسو در ایران:

در بین انواع مارک های روغن زیتون تولید شده در اسپانیا، سابروسو و سالبورا دو برند پرفروش در ایران هستند. اغلب ارگان ها و نهادهای دولتی برای مصارف پرسنل خود از این برندها خریداری می کنند.

۹- روغن زیتون ایتالیکو

اگر در جستجوی بهترین مارک روغن زیتون ایتالیایی هستید، بدون شک باید برند ایتالیکو را برای خرید انتخاب کنید. این شرکت برای تولید محصولات خود از چند مرحله تصفیه پشت سرهم استفاده می‌کند. همین مسئله هم باعث شده تا ظاهر روغن زیتون‌های ایتالیکو شفاف‌تر به نظر برسد. از روغن زیتون تصفیه شده ایتالیکو می‌توانید برای آشپزی در دماهای بالا نیز استفاده کنید.

۱۰- روغن زیتون روبرتو

برند روبرتو ایتالیا نیز در دسته «بهترین روغن زیتون خارجی» قرار می‌گیرد. مزیت مهم روغن زیتون‌های روبرتو تنوع محصولات آن است. برای مثال اگر بخواهید روغن زیتون را در شیشه‌های نیم لیتری یا یک لیتری بخرید، می‌توانید به سراغ محصولات این برند بروید. روغن زیتون‌های روبرتو در دو نوع تصفیه شده و فرابکر تولید می‌شوند. اگر برای مصارف درمانی یا مصرف‌های محدود به دنبال یک محصول مطمئن هستید، می‌توانید روغن زیتون‌ فرابکر ۱ لیتری روبرتو را خریداری کنید.

روغن زیتون خارجی بهتر است یا ایرانی؟

بهترین مارک روغن زیتون خارجی

در بسیاری از مواقع اینکه روغن زیتون خارجی بهتر است یا ایرانی به‌عنوان یک سوال دو قطبی مطرح می‌شود. برای این سوال نمی‌توان به جواب مشخصی رسید. تمامی برندهایی که در بالا بررسی کردیم را می‌توان بهترین مارک روغن زیتون خارجی دانست. در بین محصولات ایرانی نیز می‌توان از محصولات خوبی مثل روغن زیتون دلفین، اویلا، غنچه و… نام برد؛ که محصولات خوبی برای خرید هستند.

شاید بتوان از طعم و عطر روغن زیتون به‌عنوان یک ملاک برای انتخاب بهترین روغن زیتون یاد کرد. طعم و بوی روغن زیتون‌ بسته به منبع تامین زیتون و فرایند تولید متفاوت خواهد بود؛ اما این فاکتور هم بیشتر یک امر سلیقه‌ای است. به همین خاطر برای خرید روغن زیتون باید خودتان دست به انتخاب و تست محصولات متنوع بزنید و ببینید ذائقه‌تان با عطر و طعم چه برندی سازگارتر است.

ملاک دیگر برای انتخاب بین بهترین روغن زیتون خارجی یا ایرانی، بحث قیمت آن‌هاست. به طور کلی روغن زیتون‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به برندهای ایرانی دارند. در نتیجه اگر بحث قیمتی برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ خرید از برندهای ایرانی بروید. انتخاب دیگر هم خرید روغن زیتون محلی رودبار است که به‌عنوان یک محصول محلی طرفداران بسیاری دارد.

سخن آخر

اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون خارجی هستید، باید به سراغ محصولات اسپانیا، ایتالیا و ترکیه بروید. این کشورها بیشترین سهم را در تولید انواع روغن زیتون دارند. برای مثال می‌توان از برندهای چوتاناک و کریستال از ترکیه، پائولو، سالسا، سالبورا، سلنا، اعیان و سابروسو از اسپانیا و روبرتو و ایتالیکو از ایتالیا به‌عنوان بهترین برندهای خارجی نام برد. اگر درباره روند خرید روغن زیتون و انتخاب بهترین محصول سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

منبع: https://dolphinolive.net

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا