صنعت

بهترین کارتن سازی های ایران از نظر قیمت و کیفیت

کشور ایران در سالهای اخیر در زمینه تولید بسته بندی پیشرفت چشمگیری داشته است و توانسته در این صنعت تغییر و تحول ایجاد کند و در تهیه بسته بندی های داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد. با توجه به اینکه شرکت های کشورهای آسیایی به خصوص چین و ترکیه در صنعت چاپ و بسته بندی پیشتاز هستند شرکت های کارتن سازی ایرانی نیز سعی بر این دارند خود را به سطح این کشورها برسانند.

این شرکت های کارتن سازی با بکارگیری طرح های خلاقانه و مدرن در تولید پک های خود، بازار رقابتی محصولات را داغ کرده و تولیدکنندگان را ترغیب به تهیه بسته بندی های شیک، خلاق و منحصر به فرد می کنند در ادامه می خواهیم چند شرکت کارتن سازی را که با فعالیت های شبانه روی در صدر تولیدکنندگان این صنعت قرار گرفته اند معرفی کنیم ولی قبل از آن می پردازیم جعبه و کارتنهای بسته بندی.

کارتن و جعبه بسته بندی چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم کارتن و جعبه بسته بندی چیست و چه کاربردی دارد. بسته بندی های از جنس کاغذی در دو نوع کارتنی و مقوایی تولید و عرضه می شوند که هر کدام از آنها بنا به جنس، وزن، ابعاد، بازار هدف محصول و مواردی از این قبیل انتخاب می شوند.

مقواها و کارتن ها برای بسته بندی انواع محصولات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. یک محصول بدون بسته بندی هویتی نداشته و ارزش آن در بازار عرضه کم می شود همچنین مشتریان نیز تمایل کمتری به خرید محصولات بدون بسته بندی دارند پس در واقع یک بسته بندی نمایانگر محصول درون خود و برند تولیدکننده آن است.

کارتن ها و مقواها انواع گوناگون دارند. کارتن ها در انواع ۲ لایه(سینگل)، ۳لایه، ۴ لایه، ۵ لایه تولید می شوند که ترکیب لایه های این کارتن ها از ورق مسطح و فلوت می باشد ورق های پرکاربرد در تولید کارتن های بسته بندی شامل تست، کرافت و ایرانی می شوند.

مقواها نیز لایه های نازکی هستند که در گرماژ(ضخامت) مختلف و در نمونه های متفاوت عرضه می گردند. در تولید جعبه های مقوایی کرافت، ایندربرد، پشت طوسی و گلاسه کاربرد بیشتری دارند که انتخاب هر یک از این مقواها برای بسته بندی محصول بستگی به نظر مشتری دارد.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم شرکت های کارتن سازی زیادی در زمینه تولید انواع بسته بندی مشغول به فعالیت هستند که در ادامه چند شرکت تولیدکننده بسته بندی را به شما معرفی می نماییم.

شرکت آوین پک

کارتن سازی آوین پک یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده بسته بندی می باشد که توانسته رضایت مشتریان را جلب کرده و در زمینه تولید بسته بندی های صادراتی در صدر دیگر کارتن سازی ها قرار بگیرد. این شرکت انواع کارتن های ۲ لایه، سه لایه، چهار لایه و پنج لایه را با چاپ فلکسو و افست تولید می کند. چاپ فلکسو متشکل از یک یا دو رنگ است که بصورت مستقیم بر روی کارتن های قهوه ای و سفید اعمال می شود.

ولی چاپ افست شامل چند رنگ است که برای بسته بندی های صادراتی مناسب می باشد و  پک های محصولات صادراتی با انجام چاپ افست جذابیت بهتری دارند. بدلیل اینکه چاپ افست را نمیتوان بشکل مستقیم بر روی کارتن ها اعمال کرد این چاپ را بر روی مقوا انجام داده و بعد مقوای چاپ شده را که اصطلاحاً پوستر می نامند توسط دستگاه های مخصوص بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند لمینت می گویند. کارتن های لمینتی یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی محصولات صادراتی می باشند.

شرکت آوین پک انواع کارتن های لمینتی را در ابعاد و اندازه های متفاوت همراه با طرح و چاپ مدرن تولید می نماید. این شرکت تا کنون تعداد زیادی کارتن لمینتی برای شرکت ها و برندهای مختلف تولید کرده از جمله این شرکت ها می توان شرکت وسایل خانه وآشپزخانه لیمون، انواع شرکت های صادرکننده صیفی جات و سبزیجات را نام برد.

شرکت زرین کارتن

بهترین کارتن سازی های ایران از نظر قیمت و کیفیت

یکی دیگر از شرکت هایی که در زمینه تولید انواع بسته بندی فعال است زرین کارتن می باشد. این شرکت بسته بندی های مختلف را تولید می کند که از جمله آنها، انواع جعبه های مقوایی را می توان نام برد این شرکت توانسته در تولید جعبه های مقوایی جایگاه خوبی بدست بیاورد. جعبه های مقوایی برای بسته بندی محصولات در ابعاد کوچک و وزن کم مناسب می باشند، استفاده از هر کدام از انواع مقواها بسته به نوع محصول و نظر مشتری دارد. مقواها قابلیت چاپ بالایی داشته و با انجام چاپ افست بسیار زیبا و شکیل می شوند.

جعبه های مقوایی در مدل ها و نمونه های مختلف قابل تولید هستند مانند مدل کشویی، ته قفلی، دو درب دارویی و کیبوردی، البته مدل های خاص قابل تولید که مدنظر مشتری باشند نیز توسط شرکت زرین کارتن تولید می شوند. این شرکت انواع جعبه های مقوایی برای محصولات صادراتی را نیز با بهترین کیفیت و با طرح ها و رنگ های به روز دنیا تهیه نموده و به مشتریان عرضه می نماید.

از نمونه کارهای شرکت زرین کارتن می توان جعبه های زعفران البرز، جعبه های چای هایلر، پک های خرما الیسا و بسیاری موارد دیگر را نام برد. که در تصویر بالا نمونه هایی از زعفران صادراتی به کشور آلمان را مشاهده میکنید.

شرکت کارتن ساز

بهترین کارتن سازی های ایران از نظر قیمت و کیفیت

کارتن ساز یکی از شرکت های بزرگ کارتن سازی می باشد، این شرکت انواع کارتن و جعبه بسته بندی را در ابعاد و مدل های مختلف تولید می کند ولی در تولید و عرضه کارتن پستی به موفقیت زیادی رسیده است. کارتن پستی یکی از پرمصرف ترین بسته بندی ها می باشد که به دلیل ورود اپیدمی کرونا و گسترش آنلاین شاپ ها مصرف آن افزایش چشمگیری داشته است. کارتن های پستی در سایز ۱ تا ۹ تولید می شوند که سایز ۱ تا ۵ آن معمولا از کارتن سه لایه و سایزهای ۶ تا ۹ کارتن پنج لایه می باشند. چاپ روی کارتن های پستی فلکسو است.

با استفاده از چاپ فلکسو قسمت مربوط به گیرنده و فرستنده را بر روی کارتن پستی چاپ می کنند. در برخی موارد صاحب کالا، نام شرکت یا برند خود را نیز بر روی کارتن پستی چاپ می نماید تا محصولش شناخته شود برای مثال شرکت تضمین چی، برند شرکت خود را بر روی کارتن های محصولاتش چاپ کرده است. بسته بندی های این شرکت توسط کارتن ساز تولید شده اند.

کارتن پک

بهترین کارتن سازی های ایران از نظر قیمت و کیفیت

شرکت کارتن سازی دیگری که می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم شرکت کارتن پک می باشد این شرکت نیز انواع پک های بسته بندی را تولید می کند ولی در جهت تولید پک های مواد غذایی، الکتریکی و الکترونیکی از دیگر شرکت ها تا حدودی جلوتر می باشد. کارتن های بسته بندی موادغذایی در انواع مختلف تولید می شوند از انواع آنها می توان کارتن های فلکسویی و لمینتی را نام برد. برای پک مواد غذایی از کارتن ۳لایه و ۵ لایه استفاده می کنند.

برای کارتن موادغذایی صادراتی باید کارتنی با لایه ضدرطوبت بکار برد زیرا موادغذایی که به کشورهای دیگر صادر می گردد در سردخانه نگهداری می شوند بنابراین باید پکی برای آنها در نظر گرفت که نم و رطوبت از آن عبور نکند و به مواد غذایی آسیب نرساند. از نمونه کارهای شرکت کارتن پک می توان کارتن های شرکت فودوکو، شرکت موادغذایی زر، جعبه های لوازم الکتریکی مانند نماوا، تک نما، لامپ های کم مصرف تیسو و …. نام برد.

شرکت های کارتن سازی زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند که سعی دارند در زمینه تولید کارتن و جعبه بسته بندی پیشرفت داشته باشند ما در این مقاله چند نمونه از شرکت های موفق در تولیدات بسته بندی را به شما معرفی نمودیم اگر صاحب شغل و محصولی هستید و نیاز به تهیه بسته بندی دارید می توانید با توجه به نوع محصولتان و با اخذ مشورت از شرکت های تولیدکننده بسته بندی بهترین نوع پک را انتخاب نمایید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا