بورس

تحلیل بازار هفتگی بورس؛ ۱۱ آبان ۱۴۰۲

بورس تهران این هفته با ریزش ۳۱ هزار واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد. خروج سرمایه از بازار سهام نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت امروز؛ در هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران شنبه ۶ آبان، ریزش ۵۰۸۵۶ هزار واحدی را تجربه کرد. اما یکشنبه شاخص ۱۰ هزار و ۱۰۱ واحد صعود کرد. روز دوشنبه نیز شاخص ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحد بالا آمد ولی روز سه‌شنبه بار دیگر نزول کرد و ۲۰۶ واحد ریزش کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۱۰ هزار و ۶۹۸  سقوط کرد.

بازدهی بورس هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۰۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۱ هزار و ۵۶۷ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱,۶ درصد شد.
شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۶ هزار و ۴۷۴ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۲,۴ درصدی را ثبت کرد.

رشد نسبی ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۵۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳ درصد کاهش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۳ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۵۳۱ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۶ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۶۹۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۳۳۳ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۹۱ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان بود که در روز ‌‌‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۵۰۳ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۹۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۴۸ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳۲ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۵۴۱ میلیارد تومان بود و در روز دو‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۲۰ میلیارد تومان بود.

رشد خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، برای هشتمین روز متوالی، پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه نیز ۲۷۰ میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه ۸۴ میلیارد تومان وارد شد و در روز سه‌شنبه ۴۱۵ میلیون تومان خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته نیز ۷۷۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۵۰۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا