مسکن

جدیدترین ایده برای چیدن مبل و تلویزیون در خانه

چیدن مبل و تلویزیون در خانه، امروزه تبدیل به دغدغه مهمی برای خانم ها شده است. چیدمان درست مبل در ظاهر و زیبایی خانه تاثیر زیادی می گذارد، و نشان دهنده سلیقه شما است.

به گزارش تجارت امروز؛ چیدن مبل و تلویزیون در خانه، بسته به سلیقه شما دارد. اگر شما به صورت درست و اصولی چیدمان خانه را انجام بدهید، علاوه بر اینکه خانه زیبا میشود، شما از تمام فضا به درستی استفاده می کنید.

چیدن مبل و تلویزیون به روش درست و اصولی

شما برای اینکه مطمئن بشید مبل و تلویزیون خود را به درستی چیده اید یا نه بهتر است تمام فضا را در نظر بگیرید. چیدمان خانه باید به گونه ای باشد که وقتی شما وارد خانه می شوید، نظم و آرامش را حس کنید.

به اندازه ها دقت کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی، مشاهده و اندازه گیری فضایی که با آن کار می کنید همیشه باید اولین قدم باشد. داشتن یک طرح طبقه مقیاس دار و دانستن شکل، عرض و طول یک اتاق برای انتخاب قطعات با اندازه مناسب  موقعیت آنها و حفظ تعادل بین ابعاد مبلمان، اندازه اتاق و هر عنصر معماری بسیار مهم است.

به عنوان مثال، یک اتاق خواب مربع ۳×۳ متر می تواند یک تخت دو نفره را در وسط قرار دهد و هنوز هم اتاق آزاد را به طرفین بگذارد. در همین حال، یک اتاق مستطیل کوچک تر از یک تخت تک نفره که در امتداد بزرگترین دیوار قرار دارد (و با یک کمد که مستقیما در سراسر آن قرار دارد) بهره مند خواهد شد.

چیدن مبل و تلویزیون به صورت رو به رو

چیدن مبل و تلویزیون به صورت رو در رو

با توجه به این موضوع، طرح های مبلمان به خوبی طراحی شده می توانند با ترویج نزدیکی، راحتی و حس همبستگی، محیطی مناسب برای گفتگو ایجاد کنند. به دلیل محدودیت شنوایی انسان و مسائل مربوط به تعاملات اجتماعی، مبلمان به طور کلی باید در فاصله ۲.۱۵ تا ۳ متر قرار گیرد.

و در اتاق های نشیمن بزرگ، قطعات را می توان برای ایجاد “جزایر” جداگانه قرار داد. به عنوان مثال، با قرار دادن دو مبل در مرکز و یک گروه از صندلی ها و جداول جانبی در یک انتهای اتاق برای ایجاد یک خوشه مکالمه جداگانه.

استفاده از فرش جلوی مبل

شما بهتر است که یک فرش را جلوی مبل خود قرار دهید. تا فضا برای نشستن بر روی زمین داشته باشید برای زمانی که می خواید بازی انجام دهید، یا دلتان نمی خواهد بر روی مبل بنشینید گزینه ای عالی است.

نگه داشتن کمی فضا برای تردد

نگه داشتن کمی فضا برای تردد

خب فرض کنیم مهمانی به خانه‌ی ما آمده و در حال تماشای تلویزیون هست که مدام برای رفت و آمد از جلو او عبور می‌کنیم. اگه جای او بودیم چه حسی پیدا می‌کردیم؟ برای جلوگیری از این اتفاق، باید راهی برای تردد افراد ایجاد کنیم که مزاحمتی برای فرد دیگه‌ای درست نشود.

مبل راحتی جلوی تلویزیون

برای جلوی تلویزیون بهترین مدل مبلی که می توانید انتخاب کنید مبل ال است. تو این سبک چیدمان، مبل راحتی باید کمی با دیوار فاصله داشته باشد تا پشت مبل مسیر رفت و آمدی باشد.

چیدمان مبل به صورت U شکل

در این شکل شما باید بزرگترین مبل را روبه روی تلویزیون قرار بدهید و سپس مبل های بعدی را بچینید ایتن نوع چیدن مبل و تلویزیون تقریبا سبکی مدرن محسوب می شود.

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار

در چیدن مبل و تلویزیون، یکی از جدیدترین ایده ها نصب تلویزیون بر روی دیوار است. با این کار شما فضای بیشتری داردید، همچنین یک سبک جدید را پیاده کرده اید که به این صورت در زیر تلویزیون می توانید یک زیر تلویزیونی کوچک و ظریف قرار بدهید.

چیدمان شناور

اگر اتاق نشیمن با پنجره های زیاد دارید اما فضای دیوار کافی برای چیدمان مبلمان خود ندارید، چیدمان مبلمان شناور را انتخاب کنید. مبلمان خود را چند سانتی متر دورتر از دیوارها بچینید تا جزیره ای در مرکز اتاق با تلویزیون نصب شده روی یک دیوار ایجاد کنید.

طرح متقارن

طرح نامتقارن در هر اندازه یا شکل اتاق کار می کند زیرا از نظر بصری فضا را متعادل می کند. دو مبل رو به یکدیگر که توسط یک میز از هم جدا شده اند یک طرح متقارن است. یک مبل کنار صندلی های جانبی همسان متقارن در نظر گرفته می شود.

چیدمان L شکل

ترکیب L شکل اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری فضایی نامناسب در نظر گرفته می شود و مجموعه ای از چالش های خاص خود را ارائه می دهد، مانند فضای کمتر دیوار برای مبلمان و قرار دادن تلویزیون.

معمولاً دو دیوار وجود دارد که می توانید برای مبلمان و موقعیت یابی تلویزیون استفاده کنید. مبل کنار دیوار طویل تر قرار می گیرد و تلویزیون را می توان روی دیوار کنار مبل قرار داد.

چیدمان اتاق‌های نامنظم

اتاق نشمین هایی که شومینه دار هستند و باریک جز نشیمن های نا منظم قرار می گیرند.  کلید چیدمان صحیح مبلمان در اتاق‌های نشیمن نامناسب، تعریف فضا با استفاده از مبلمان روی فرش‌های فضا است. شما همچنین می توانید یک فضا را با یک قطعه بزرگ مانند یک چراغ از سایر فضاها مجزا کنید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک

چیدمان هر مبلمان چالش برانگیز است، اما یادگیری نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن در یک فضای کوچک حتی سخت تر است. چه اتاق نشیمن شما جعبه ای باشد یا بلند و باری ، این ترفندهای چیدمان مبلمان در فضای کوچک به ویژه در محوطه های تنگ به خوبی کار می کنند.

شما باید از مبل با تعداد کمتر استفاده کنید. همچنین میز عسلی های درشت و بزرگ را حذف کنید. سعی کنید یک چهار نفره مبل تهیه کنید با دو یا سه عدد  مبل تک نفره که میز عسلی ظریفی در کنارش قرار بگیرد.

نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن در اطراف روشنایی

یک عامل کلیدی در خلق و خوی کلی اتاق شما ، نورپردازی نقش مهمی در برنامه ریزی چگونگی ترتیب مبلمان اتاق نشیمن دارد. پنجره ها نور طبیعی کافی را وارد می کنند، در حالی که لوسترها، شمعدان ها و لامپ ها اتاق را در شب روشن نگه می دارند.

مبلمان اتاق نشیمن را در نزدیکی منابع نور مرتب کنید تا روشنایی کافی برای خواندن، مکالمه و موارد دیگر فراهم شود. بهبود نورپردازی با نصب خروجی های الکتریکی در کف برای خدمات مبلمان شناور مناسب است.

مبلمان را به دیوارها فشار ندهید

اندازه گیری های اتاق او تعیین می کند که چقدر می توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، اما حتی در یک فضای کوچک، شما می خواهید با اجازه دادن به چندسانتی متر بین پشت قطعات مبلمان و دیوارها، به قطعات کمی فضای تنفس بدهید.

با وجود اعتقاد عمومی، این فضای کوچک می تواند اتاق ها را بزرگتر کند. البته، اگر فضای بیشتری دارید، احساس راحتی کنید تا مبلمان را به گونه ای ترتیب دهید که مناطق مکالمه در وسط اتاق ایجاد شود و چندین فوت بین دیوارها و مبلمان باقی بماند.

قرار دادن درست تلویزیون

اندازه تلویزیون و سایر عوامل به شما کمک می کند تا تعیین کنید که تلویزیون خود را کجا قرار دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

تلویزیون باید در قسمتی از اتاق نشیمن شما قرار گیرد که تحت تأثیر نور خورشید یا تابش نور طبیعی یا سایر نورها قرار نگیرد.
تلویزیون خود را خارج از مناطق پر ترافیک قرار دهید. هیچ چیز ناامید کننده تر از تلاش برای تماشای تلویزیون نیست در حالی که مردم از کنار آن عبور می کنند.
نصب تلویزیون بالای شومینه مزایا و معایب خود را دارد ، اما اگر به درستی انجام شود، می تواند فضای کف را در یک زندگی کوچک آزاد کند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا