گردشگری

معرفی مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس برای مسافرت در اردیبهشت

مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس، تنوع بسیار زیادی دارد که ما سعی می کنیم. بهترین این مناطق را بر شما عزیزان در این مقاله جا بدیهیم. پس با ما همراه باشید تا شما را برای مسافرت در بهار به شیراز و فارس راهنمایی کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس، آنقدر زیبا و دوست داشتنی است که شما هرچقدر هم  در آن بچرخیدباز هم کم است و سیر نمی شوید از این شهر با قدمت و بی نظیر. شیراز خود به تنهایی از جمله شهرهایی است که حدود ده روز هم برای گردش در این روز کم است.

بهترین مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس

این مکان‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های استان فارس هستند که برای گردشگران و علاقه‌مندان به سفر و بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی، بسیار جذاب و جالب می‌باشند.

در شیراز کجا بریم؟

در اینجا به معرفی تعدادی از زیباترین باغ های شهر شیراز می پردازیم تا شما عزیزان بها خیالی آسوده به این شهر سفر کنید و از گردش خود نهایت لذت را ببرید.

 باغ ارم:

 باغ ارم

این باغ به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین باغ‌های گلی در جهان شناخته می‌شود. دارای بخش‌های مختلفی است که هر یک زیبایی و معماری منحصر به فرد خود را دارند. همچنین موقعیت جغرافیایی این باغ و نزدیکی به شهر شیراز، آن را به مکانی برای گردش و تفریح شهری تبدیل کرده است.
– باغ انگور: این باغ دارای مساحت وسیعی است که در آن انگور و سایر میوه‌ها کشت می‌شود. باغ انگور به دلیل زیبایی طبیعت و امکانات تفریحی ورزشی مورد توجه گردشگران است.

 مسجد و باغ نارنجستان:

 مسجد و باغ نارنجستان

این باغ و مسجد معماری زیبای صفوی دارند و در آن می‌توانید انواع مرکبات و نارنج‌های مختلف را ببینید و از محیط آرام و زیبای آن لذت ببرید.

برج قلعه کریم‌خان:

برج قلعه کریم‌خان

این برج یکی از نمادهای شهر شیراز است که دارای تاریخچه‌ای باستانی و فرهنگی است. از برج قلعه کریم‌خان می‌توان به منظره‌ای فوق‌العاده از شهر و کوه‌های اطراف دسترسی داشت. قلعه کریم خانی به سبک ارگ کریم خانی ساخته شده است. این قلعه بر فراز باغ تخت و در محل اصلی باغ کاخ ساخته شده و دارای چهار برج در چهار ضلع است و در اوایل سلطنت رضا شاه به تقلید از ارگ ساخته شد و به همان نام نامگذاری شده است. این قلعه عمارتی دارد دو طبقه از آجر که از آن محل شهر شیراز و باغ تخت به زیبایی نمایان است

باغ انگور یکی از مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس:

یکی از زیباترین مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس، باغ انگور آن است. این باغ به عنوان یکی از باغ‌های معروف شیراز با میوه‌های خوشمزه و محیطی آرام و زیبا معروف است. عمده شهرستان‌های تولید کننده انگور در فارس آباده، اقلید، استهبان، بوانات، پاسارگاد، جهرم، خرم بید، داراب، سپیدان، شیراز، فیروزآباد، کازرون، کوار، نی‌ریز و ممسنی است، انگور در این مناطق به شکل دیم و آبی و با رقم‌های کشمشی، بیدانه، عسکری، رطبی، ریش بابا و یاقوتی تولید می‌شود.

پاسارگاد:

پاسارگاد خود جز قدیمی تریم مناطق است که می توانید از تماشا و دیدن آن لذت کافی راببرید. این توضیحات می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین تجربه را در بازدید از این مکان‌ها داشته باشید.

نقش رستم:

مجموعه‌ای از تنگه‌ها و حفره‌های صخره‌ای که در آن آثار باستانی هخامنشی برجسته است. نقش رستم شیراز محوطه‌ای تاریخی در کوه‌های فارس است و کهن‌ترین بناها، آرامگاه‌ها، نقش‌برجسته‌ها و کتیبه‌های ایران باستان در آن قرار گرفته‌اند. در اطراف نقش رستم، مناطق تاریخی دیگری نیز قرار دارند که منبع تاریخی مهمی برای شناختن تاریخ و تمدن ایران در دوره پیش از میلاد و اوایل سال‌های میلادی به شمار می‌روند.

تمایز نقش رستم نسبت به سایر جاذبه‌های تاریخی فارس، قرار گرفتن آثاری از سه دوره تاریخی برجسته در آن است. منطقه نقش رستم برای پادشاهان هخامنشی و ساسانیان جایگاه ویژه‌ای داشته است و به همین دلیل بسیاری از آثار به جا مانده از این دوره‌ها را در نقش رستم می‌توان یافت

تخت جمشید:

این مجموعه باستانی شامل آثار باستانی هخامنشی است که از جمله جاذبه‌های تاریخی و باستانی ایران به شمار می‌رود.
نقش رستم: این مجموعه صخره‌هایی با آثار تاریخی و نقش‌های کهن‌الگویی هخامنشی است که در زمینه‌های مختلف مورد توجه زیادی قرار دارند.

 فیروزآباد:

 فیروزآباد

فیروزآباد با داشتن مساحتی در حدود ۱۴۶۹ هکتار، در ۹۶ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. این شهر در سه کیلومتری محوطه باستانی گور قرار گرفته است. سابقه این شهر به دوره هخامنشیان می‌رسد، اما اوج شهرت و آثار بازمانده آن مربوط به زمان ساسانیان بوده است. شهر فیروزآباد در تاریخ باستانی ایران با نام‌های گور، جور و اردشیرخوره آمده است. این شهر دارای جمعیتی در حدود ۶۵۰۰۰ نفر است. جنگل‌های بکر و زیبا، جایی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و تماشای طبیعت زیبا و آرام.

 لارستان:

لارستان یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس است. شهر لار مرکز شهرستان لارستان است. لارستان در استان فارس در حد فاصل شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، جویم، اوز، گراش و لامرد قرار دارد و در شرق و جنوب با حاجی‌آباد، بندرعباس و بستک در استان هرمزگان همجوار است. وجود راه‌های باستانی که از فیروزآباد و استخر از طریق خنج، و علامرودشت و فال و اسیر به طرف بندر باستانی سیراف، و جنوب می‌رفته‌است و آثار آن بر جای مانده در این مسیر، از نشانه‌های وجود فرهنگ و تمدن پیش از اسلام در این منطقه است.

 بنای تاریخی بیشاپور

شهر قدیمی و زیبا بیشاپور در کازرون فارس قراردارد. این شهر در زمان ساسانیان ساخته شده است. وسعت این شهر به ۲۰۰ هکتار می رسد. بیشاپور جز شهرهای قدمیم در جهان است که نماش در کتیبه ها و سنگ نوشته قرار دارد. پس اگر شما به این شهر مسافرت کنید نهایت لذیت را خواهید برد.

 نی‌ریز:

 نی‌ریز شیراز

نی‌ریز از مهم‌ترین شهرهای جنوب ایران می‌باشد زیرا نقطه تلاقی استان‌های فارس، کرمان، یزد، هرمزگان و اصفهان می‌باشد. مکان های تریخ یو تفریحی نی ریز شامل: مسجد جامع کبیر، خانه فاتح ( بازارچه صنایع دستی)، قدمگاه پلنگان، منطقه حفاظت شده بهرام گور، آبشار فصلی تارم می باشد.

 آبشار مارگون از مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس

در فصل بهار محوطه آبشار مارگون بسیار سرسبز و دیدنی است و در مسیر رودخانه، درختان و باغ‌های سیب و گردوی زیادی به چشم می‌خورد. در امتداد ریزش آب آبشار روی سنگ‌های سبز خزه‌دار نیز چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای به وجود می‌آید. همچنین فصل تابستان فرصت مناسبی است، تا از هوای گرم شهر و دیار خود به هوای مملو از قطرات کوچک آب مارگون پناه ببرید. در تابستان حداکثر دمای هوا، ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و گاهی اوقات به لباس گرم نیاز پیدا می‌کنید. با این اوصاف، فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان بازدید از آبشار مارگون دانست.

استان فسا از زیبا ترین مناطق شیراز

فسا در شرق شهر شیراز قرار دارد. قدمت این شهر به ۷۵۰۰ سال پیش بر می گردد. اسن شهر برای دوران هخامنشی است. این شهر نیز مناطق ارزشمند زیادی برای گردش داردکه شامل:  شهر باستانی تیران، بقعه سید شمس‌الدین، بقعه زاهد کبیر، تل ضحاک، تل نخودی و قلعه دختر قره باغ است.

 بقعه و مسجد شاه چراغ

 بقعه و مسجد شاه چراغ

شاهچراغ گنبدی زیبا و دوست داشتنی است. شما علاوه بر سیاحت در این مکان می توانید از فضای دنج و طراحی اصیل و قدیمی این مهبد لذت ببری. شاهچراغ آب و هوایی بی نظیر در این شهر دارد. پس فکرنکنید که فقط به زیارت امام می روید جز مناطق زیبا برای گردشگری نیز محسوب می شود.

 بوانات:

بوانات از جمله شهرهایی است که در ابتدا بلوکی بیش نبوده و این منطقه در شرق سیراز قرار دارد. شما می توانید به چشمه و مناطق طبیع یاین شهر سری بزنید زیرا رودخانه و قنات های زیبا این شهر بی نظیر است. همانطور که اشاره کردیم هر چقدر هم از مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس بگوییم کم است.

 خرم‌بید:

خرم بید با وسعت ۲۷۰۲ کیلومتر مربع، مرکز آن صفاشهر بوده و منطقه ای می باشد که در شمال استان فارس واقع شده است. این شهر در همسایگی شهرستان ابرکوه یزد و شهرستان آباده و بوانات و پاسارگاد و اقلید می باشد. برای رسیدن به صفاشهر از شیراز باید ۱۸۰ کیلومتر در سمت شمال شرق شیراز حرکت کرد. از مناطق گردشگری این شهر می توانه به: امامزاده شهداد، کاروانسرای قاجاریه صفاشهر، گردشگاه قصر یعقوب، سد باستانی خرم بید، کاروانسرای شاه عباسی شهید آباد، قصر سرخ بهرام گور اشاره کرد.

حرف آخر

باید گفت کهاین مناطق و شهرها جز بی نظیر ترین ها در طول تاریخ بوده اند چه از نظر تفریحی و یا از نظر تاریخی پس به شما سفر به این شهر زیبا و دیدن مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس را پیشنهاد می کنیم.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا